• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino z Gdańska do Warszawy w 2 h 30 min

ms
30 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Kupione w poniedziałek pociągi New Pendolino pojawią się w Polsce dopiero w 2014 r. Wtedy droga z Gdańska do Warszawy zajmie nie więcej, niż 2 godz. 30 min. Kupione w poniedziałek pociągi New Pendolino pojawią się w Polsce dopiero w 2014 r. Wtedy droga z Gdańska do Warszawy zajmie nie więcej, niż 2 godz. 30 min.

2 godz. 30 min do Warszawy, 4 godz. 50 min do Krakowa - tyle ma w 2014 r. trwać podróż z Gdańska pociągiem New Pendolino, jakie PKP w poniedziałek kupiła od firmy Alstom Transport. Za 20 takich pociągów PKP zapłaci 665 mln euro, czyli ok. 2,5 mld zł.



Pierwsza klasa. Za przejazd nią zapłacimy ok 150 zł. Pierwsza klasa. Za przejazd nią zapłacimy ok 150 zł.
Druga klasa. By nią jechać wystarczy kupić bilet za ok. 60 zł. Druga klasa. By nią jechać wystarczy kupić bilet za ok. 60 zł.
Każdy z 7-wagonowych pociągów zmieści 402 pasażerów. W wersji dla PKP Intercity będą one produkowane na bazie standardowej platformy konstrukcyjnej New Pendolino. Niestety, wbrew nazwie ("pendolino" oznacza wahadełko) pociągi nie będą wychylać się na zakrętach, co pozwoliłoby im poruszać się z jeszcze większą prędkością. Ta i tak jest imponująca, bo składy będą w stanie rozpędzić się do 250 km/h, choć na trasie Gdańsk-Warszawa prędkość użytkowa nie przekroczy 200 km/h.

Mimo to podróż nowym Pendolino nie ma być uciążliwa dla pasażerów. Konstrukcję pociągu opracowano w ten sposób, by zmniejszyć hałas docierający do wnętrza przez dach. Dodatkową izolację dźwiękową zyskało tez podwozie. W kołach - między obręczą a środkiem - montowane są amortyzatory drgań, co pomaga ograniczyć hałas emitowany przez jadący pociąg.

Wyposażenie wnętrza jest również unowocześnione: szerokie korytarze i przejścia między wagonami zapewniają pasażerom łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie wpływając na komfort podróży. Monitory wideo i system kamer gwarantuje maksymalny poziom bezpieczeństwa.

Pendolino w Polsce to:

- Pociągi zespołowe na polskich torach oznaczać będą nową jakość i komfort dla pasażera. Staną się znakiem rozpoznawczym technologicznego przełomu. Pociągi te pod względem funkcjonalności i bezpieczeństwa zachowują najwyższe standardy - powiedział podczas uroczystości podpisania umowy z Alstomem Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

W ramach kontraktu Alstom nie tylko dostarczy pociągi, ale i wybuduje nowe zaplecze techniczne niezbędne do ich obsługi oraz będzie serwisować składy przez 17 lat.

Pendolino

Od chwili swojej premiery w latach 70., firma Alstom sprzedała ponad 400 pociągów różnego typu pociągów Pendolino. Pociągi Pendolino eksploatowane są w 11 krajach: we Włoszech, Niemczech, Czechach, Szwajcarii, Słowenii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii, Finlandii, Chinach i Rosji. Łącznie przejechały ponad 500 milionów kilometrów.
ms

Opinie (251) ponad 10 zablokowanych

  • A nie z Gdyni?

    To już nie będą pociągi kursowały z Gdyni? Ciekawe, gdzie w Gdańsku będą wszystkie składy przechowywane?

    • 7 1

  • koszt podróży?

    ciekawe ile będą sobie życzyć za podróż taborem wartym 2,5mld zł :/?

    • 0 1

  • Jakoś mi się wierzyć nie chce (1)

    Jakoś mi się wierzyć nie chce w Polską kolej. Za parę lat pociągi będą jeździć po świecie z prędkością np. 900 km/h, a w Polsce dalej będą śmigać max 80-100 km/h.

    • 5 2

    • w polsce będą w muzeach i na obrazkach

      tak jak transport rzeczny

      • 1 0

  • Problemem jest socjalizm w myśleniu o transporcie. (2)

    Gdyby obecne pociągi nie stawały na każdej możliwej stacji podróże skróciłyby się co najmniej o godzinę! Ale w Polsce się nie da bo trzeba stawać w Tczewie i Bydgoszczy i Toruniu (trasa do Łodzi).

    • 2 5

    • jedź towarowym

      • 0 0

    • a jaki sens wtedy pociagu

      ktorym nie da sie dojechac nigdzie? A co z ludzmi co chca z Ilawy do Warszawy dojechac?

      • 0 0

  • Jakieś nieporozumienie. (1)

    15 lat temu jak startowały pierwsze intercity pociąg z Krakowa do Gdyni jechał 6.5 godziny. co dawało nieco ponad 3 h z Wawy do Gdańska. Za 2.5 mld zł ten czas został skrócony o ok. 30 min. BRAWO!

    • 6 0

    • Nie wiem jak dziś i o bym nie musiał sprawdzać tego na własnej skórze. Ale rok temu do Krakowa jechało się 9 godzin.

      Gdyby była szybka kolej, tyle potrzeba byłoby czasu, aby dojechać Hiszpanii. Nie chce mi się dokładnie liczyć. A Kraków to nie byłby już antypody. Wyjazd tam nie różniłby się od przejechania z Wejherowa do Gdyni.

      • 1 0

  • Jak nie wsiądę to nie uwierzę.

    Ostatnio stałem się człowiekiem małej wiary :)))))

    • 2 0

  • a miało byc 2.05 h...

    • 1 1

  • mam nadzieję że miejsca między siedzeniami będa odpowiednie duże

    a nie że tak jak w Solarisach człowiek o wzroście 1,80 m nóg zmieścić nie może

    • 0 0

  • Założę się o każde pieniądze, że jak zwykle skończy się tylko na artykule.

    Bujda na resorach.

    • 6 1

  • wg zdjęc 1 i 2 klasa różnią sie tylko kolorem foteli :-) (1)

    • 4 0

    • inny też widok z okna

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane