• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pesa wyremontuje składy SKM w 13 miesięcy

Michał Sielski
13 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pociąg SKM po modernizacji. Pociąg SKM po modernizacji.

Nieco ponad rok ma bydgoska Pesa na gruntowny remont co najmniej 16 składów SKM. Drugi przetarg właśnie rozstrzygnięto, ale nowosądecki Newag ma jeszcze czas na odwołanie, choć szanse ma małe, bo zaproponował cenę o 40 mln zł wyższą.



Wnętrze zmodernizowanego pociągu. Wnętrze zmodernizowanego pociągu.
Pierwszy przetarg wygrała firma TS Opole, ale jest na skraju upadłości i nie wywiązała się z umowy. Po negocjacjach ustalono, że wyremontuje 6 zamiast planowanych 21 składów. Pierwszy jest już gotowy i przechodzi badania m.in. układu hamulcowego. Na trójmiejskich torach pojawi się więc najwcześniej w październiku.

Czytaj także: tak wygląda pierwsza zmodernizowana kolejka SKM.

Drugi przetarg został rozstrzygnięty ekspresowo.

- Zależało nam na czasie ze względu na wcześniejsze przesunięcia, ale nie oznacza to, że nie sprawdziliśmy wnikliwie ofert, także pod kątem potencjalnych zarzutów o wybraniu oferty z rażąco niską ceną, która byłaby niemożliwa do wykonania - zapewnia Maciej Lignowski, prezes zarządu PKP SKM w Trójmieście.

Jeśli więc komisja konkursowa przyłożyła się do pracy, to Newag, który zaproponował cenę 165,6 mln zł za remont 21 składów, ma małe szanse na odwołanie. Oferta Pesy to ok. 124 mln zł. To jeszcze mniej niż za prace chciał TS Opole (ok. 129 mln zł). Cena dotyczy 21 składów, ale jeśli bankrutująca firma zdoła dokończyć remont 6 z nich, to zwycięzca przetargu przebuduje 15 SKM-ek. Decyzja o tym kto ile składów wyremontuje, podjęta zostanie za pół roku, ale już teraz wiadomo, że minimum 15 zespołów trakcyjnych Pesa ma wyremontować w ciągu 13 miesięcy. Jeśli będzie ich 21, to termin nie ulegnie wydłużeniu.

- Czas realizacji zacznie liczyć się od momentu podpisania umowy, które planowane jest we wrześniu, do dostarczenia gotowego pociągu już po wszystkich testach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i reklamy PKP SKM w Trójmieście.

W ramach modernizacji zmieni się wystrój wnętrza wagonów. Inne będą siedzenia i laminaty, drzwi, zmienią się instalacje w toaletach. Maszynista będzie miał pojazd wyposażony w nowy pulpit i system napędowy. Zmodernizowana jednostka będzie przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Miejsca

Opinie (125) 3 zablokowane

  • Renowacja trupa

    Rozumiem że zbyt wiele wymagamy bo przecież to nie japonia ale czy będzie WC? :( Będzie?
    Bo na klimatyzacje na razie nie zasłużyliśmy, to fakt.

    • 1 0

  • !!!

    Szkoda że nie będzie tych siedzeń z wypukleniem między nogami, takie wygodne były :(
    A poważnie to projektantowi tych siedzeń gratuluję pustej bani! No chyba że jest półtora metrowym skrzatem.

    • 3 1

  • się wyremontuje i się przyklei logo pędolino.

    POtem się weźnie dwie bańki za kontrakt i się zrobi beeeznes. nazwisko newwak się ma to się i kasę z takimi bullami robi. no nie?

    • 1 1

  • trójmiejski skm to skansen. (1)

    • 1 0

    • Mega popularny skansen... Oby tak dalej

      • 0 0

  • buduje się to gdzie można czerpać kase dla PO. (1)

    ECS,stadion do którego dokłada państwo a naktórym robi kase PO,kolejki sie naprawia a nie wymienia bo z tego państwo ma największą kożyć a nie PO,POWIEM CI TAK TYSKU NOWAKU I INNY ADAMOWICZU.nadejdzie taki dzień gdzie będziecie prosić o prace.

    • 0 1

    • Do SKM też dokłada państwo

      • 0 0

  • zmienią się instalacje w toaletach......

    gdzie jest toaleta w skm?

    • 0 0

  • Lukier

    Remonty czyli "lukrowanie" składów, naprawy torów, modernizacja peronów - no super. A gdzie cywilizowane wejście do pociągu czyli bez dziury między peronem a składem ?? Nie wszyscy pasażerowie mają 16 lat i zawsze zdrowe nogi, ręce czy inne problemy z mobilnością.

    • 1 0

  • Pociągi SKM po modernizacji

    Co z tego, że ładne wnętrza, jeżeli niepraktyczne w eksploatacji. Jak długo wytrzyma zastosowana okładzina foteli z miękiego materiału, w sytuacji kiedy pasażerowie piją i jedzą w czasie podróży, trzymają nogi na siedzeniach - oczywiście w obuwiu, i na tychże siedzeniach często stoją dzieci w obuwiu o różnym stopniu czystości. To kolejna duża wpadka przy tak dużym i ważnym przedsięwzięciu - i to za pieniądze podatnika.
    Pierwsza wpadka to oczywiście opisywana szeroko przestrzeń pomiędzy wejściem do wagonu, a peronem.
    Tu rzeczywiście chciałoby się głośno krzyknąć - Ludzie!!!, dlaczego nie posłaliście do Gdańska jakiegoś zdolnego inżyniera, żeby zmierzył wagon, tory i istniejący peron i wszystko to po inżyniersku połączył. Jak zrobili to inżynierowie z PRL-u? Dostali nieznane wagony, pobudowali perony i wszystko zagrało. No właśnie: Co jest grane?

    RA

    • 0 0

  • Do SKM wyslac Komisarza rzadowego.

    Szanowny Panie Premierze Tusk.Jako,ze jestes Pan moim krajanem z Sopotu proponuje znalezc sposob,wywalic obecny Zarzad spolki SKM i ustanowic Zarzad Komisaryczny,bo to co wyrabia obecny prechodzi ludzkie pojecie.Ten Zarzad wystawia zla opinie rzadzacym,a zatem czas siegnac po radykalne srodki.Warto by Pan Premier kiedy bedzie w domu przejechal sie SKM ka.Panowie Lignowski,Gluszek itd do odwolania!Nie wierze,ze nie ma madrych ludzi znajacych sie na zarzadzaniu.Z powazaniem Mieczyslaw Cholewa Sopot ul.Lipowa 6/2

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane