• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięciu chętnych do stworzenia wizji Kolei Metropolitalnej

ms
16 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Studium ma ustalić czy Kolej Metropolitalna to rzeczywiście będzie kolej, czy też może połączenie tramwaju, który dojeżdżałby z Gdańska... Studium ma ustalić czy Kolej Metropolitalna to rzeczywiście będzie kolej, czy też może połączenie tramwaju, który dojeżdżałby z Gdańska...

Jest pięciu chętnych do opracowania studium wykonalności Kolei Metropolitalnej. Za niecały rok powinniśmy wiedzieć czy Rębiechowo połączy z Gdynią i Gdańskiem pociąg, czy tramwaj - pisze Dziennik Bałtycki.



...z szynobusami, które jeździłyby do Rębiechowa z Gdyni. ...z szynobusami, które jeździłyby do Rębiechowa z Gdyni.
Co ma ustalić studium? M.in to, czym za kilka lat - prawdopodobnie jeszcze przed Euro 2012 - pojedziemy z centrum Gdańska i Gdyni na lotnisko w Rębiechowie. Pod uwagę brana jest zarówno budowa kolei elektrycznej na całej trasie, ale także tramwajów od strony Gdańska i spalinowych szynobusów dojeżdżających z Gdyni. Autorzy studium rozstrzygną także, czy linia do Rębiechowa będzie jedno- czy dwutorowa.

Z coraz bardziej realnej budowy nowej linii cieszy się Andrzej Osipów, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej.

- To kolejny krok do rozwoju SKM. Chcielibyśmy, by do lotniska dojeżdżała kolej elektryczna. O tym zdecyduje jednak studium wykonalności - zastrzega Andrzej Osipów w rozmowie Dziennikiem Bałtyckim.

Marszałek województwa pomorskiego chce wydać na opracowanie studium nie więcej niż 2,6 mln zł. Trzy, z pięciu złożonych ofert, zmieściły się w tej kwocie. Najtańsza nie przekraczała dwóch milionów, najdroższa dochodziła do sześciu.

To i tak jedynie niewielki odsetek kosztów budowy całej Kolei Metropolitalnej, które szacuje się 612 mln zł. Połowę tej kwoty wyłoży Unia Europejska.

Połączenie Gdańska i Gdyni z Rębiechowem będzie pierwszym etapem budowy KM. Plany zakładają, że później powstaną bezpośrednie połączenia m.in. z Kartuzami, Kościerzyną i Bytowem.
ms

Opinie (217) ponad 20 zablokowanych

  • Do przeciwników ze Strzyży (3)

    Moi drodzy. My też się organizujemy - wszyscy mieszkańcy Moreny, Kiełpinka, Kiełpina Banina. Rębiechowa. Przyjedziemy do Was i popędzimy Wam takiego kopa, że wywieje Wam z głów ten durny pomysł blokowania budowy kolei.

    • 0 0

    • PRZYŁĄCZAM SIĘ

      • 0 0

    • JA TEŻ

      • 0 0

    • I ja

      chętnie dokopie chamulcowym oszołomom

      • 0 0

  • strzyża to patologia

    • 0 0

  • a może jednak drezyna?? tanio, ekologicznie, romantycznie...

    • 0 0

  • KOLEJ METROPOLITALNA

    W którą stronę będzie się rozwijać Gdańsk? Zachód i południowy zachód. Może to nie do uwierzenia, ale nowe dzielnice też będą potrzebować komunikacji. Kierunek rozwoju miasta powinien być deklarowany jasnym układem komunikacyjnym. Niedopuszczalne jest to co się dzieje teraz, czyli szybka i perfekcyjnie prowadzona budowa deweloperów (w miejscach bezrozumnie planowanych przez miasto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) i po kilkunastu latach paniczne i tymczasowe ratowanie komunikacji przez miasto. Naprawde stać nas na to by dogonić poziom komunikacji niemicekiego gdańska przed wojną. ZADANIEM WŁADZ, CZYLI LUDZI KTÓRZY ŚWIADCZĄ NAM USŁUGĘ ZAŻĄDZANIA MIASTAM, JEST PRZEDE WSZYSTKIM ZAPEWNIENIE DOBREJ KOMUNIKACJI I BEZPIECZEŃSTWA.

    • 0 0

  • wyremontujcie najpierw tory tramwajowe (1)

    żeby mieszkający przy nich nie nabawili się palpitacji serca kiedy to o 5 rano tramwaje wyjeżdżają z zajezdni jeden za drugim hucząc na pół wrzeszcza. Nniech sobie urzędnicy staną przy budynkach chociażby w okolicach wysepki przy galerii bałtyckiej i spróbowali wymienić jedno zdanie. Jest to niemożliwością. Co maja poweidzieć mieszkańcy na codzień? Jakoś w słowacji już z 10 lat temu albo lepiej puścili kolejkotramwaj w górach na trasie tatrzańska łomnica i wogóle go nie słychać jak jedzie. Czyli się da. A tym bardziej na równym terenie w mieście. Wstyd panowie, wstyd

    • 0 0

    • co bardziej przeszkadza, drogi Panie, mały chałas o poranku w kilku mieszkaniach czy KATORGA WIELOGODZINNEGO DOJAZDU DLA KILKUDZIESIĘCIU TYSIĘCY OSÓB DZIENNIE????????????????????

      • 0 0

  • Chcemy więcej wagonów tramwajowych antycznych z niemiec

    wtedy będzie wiekszy ruch turystyczny zwłaszcza z Niemiec, aby sobie nimi pojeździć i powspominać stare dobre czasy

    • 0 0

  • niema takiej opcj

    za drogo wykonane ( tylko tramwaj ) i to przez Niedzwiednik

    • 0 0

  • TRAMWAJ ODPADA!!! KOLEJ GÓRĄ!!! (1)

    Żaden tramwaj (mały, drobny, krótki, wolny, mało pojemny, wiecznie awaryjny nawet ten nowy) - tylko kolej (szybka, większa, pojemniejsza, dłuższa, pewna!) - nic dodać, nic ująć!!!

    • 0 0

    • KOLEJ KOLEJ I JESZCZE RAZ KOLEJ

      Podpisuje się pod kolegi komentarzem - tylko kolej. Nie ma mowy o tramwaju!!! A co do tramwaju, można tutaj jeszcze dodać że w zimę zamiast grzać, to ziębią bo albo nie grzeją albo/i są olbrzymie szczeliny w wagonach które masowo przepuszczają powietrze. W nowych składach lub tych po remontach jest podobnie. Z tą jednak różnicą że one może i wielkich i szerokich szczelin w wagonach nie mają ale zamiast grzać to chłodzą wpuszczając przez nawiewy zimne powietrze. Wielokrotnie byłem tego świadkiem. Więc skoro podczas podróży owym tramwajem z "ciepłoty" ma mi zamiar osiąść szron na rzęsach, to ja dziękuję za taki komfort jazdy!!!

      • 0 0

  • KOLEJ KOLEJ I JESZCZE RAZ KOLEJ

    Podpisuje się pod kolegi komentarzem - tylko kolej. Nie ma mowy o tramwaju!!! A co do tramwaju, można tutaj jeszcze dodać że w zimę zamiast grzać, to ziębią bo albo nie grzeją albo/i są olbrzymie szczeliny w wagonach które masowo przepuszczają powietrze. W nowych składach lub tych po remontach jest podobnie. Z tą jednak różnicą że one może i wielkich i szerokich szczelin w wagonach nie mają ale zamiast grzać to chłodzą wpuszczając przez nawiewy zimne powietrze. Wielokrotnie byłem tego świadkiem. Więc skoro podczas podróży owym tramwajem z "ciepłoty" ma mi zamiar osiąść szron na rzęsach, to ja dziękuję za taki komfort jazdy!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane