- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (139 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Pieniądze na Trasę Kwiatkowskiego
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/22/300x0/22238__kr.webp)
Jest to pierwszy w Polsce, duży projekt, na który Komisja Europejska przyznała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Decyzja Komisji Europejskiej była konieczna ze względu na skalę przedsięwzięcia.
III etap Trasy Kwiatkowskiego - czyli 2,5 km estakada, łącząca istniejącą już arterię z obwodnicą trójmiasta, to obok rozbudowy ul. Janka Wiśniewskiego (etap II) - dwa najważniejsze w Gdyni projekty drogowe, mające kluczowe znaczenie dla usprawnienia dostępu do portu oraz usprawnienie podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przygotowania do realizacji tych projektów, trwały od kilku lat. Obejmowały opracowanie dokumentacji, wykup nieruchomości, uchwalenie planu przestrzennego zagospodarowania, uzyskanie pozwoleń na budowę, przygotowanie wniosków o dofinansowanie wraz z kompletem wymaganych załączników. Na niektórych odcinkach jezdnia ostatniego odcinka Trasy Kwiatkowskiego będzie przebiegała 30 metrów nad ziemią.
- Ponieważ dofinansowanie obu projektów miało odbywać się przez Sektorowy Program operacyjny - Transport, miasto i port wspólnie zabiegały o stosowne zapisy w dokumentach programowych - informuje prezydent Gdyni. - Wnioski o dofinansowanie zostały złożone w Ministerstwie Infrastruktury 8 kwietnia 2004 r. Komitet Sterujacy SPO-Transport zatwierdził projekty do dofinansowania - w czerwcu 2004, akceptując dotacje w wysokości 51,5 mln zł dla ul. Janka Wiśniewskiego i 189 mln zł dla Trasy Kwiatkowskiego. Stosowny wniosek do UE został złożony przez miasto 30 lipca 2004 r.
Decyzja o dotacji UE na Trasę Kwiatkowskiego to nie pierwsze decyzja o środkach uzyskanych przez Gdynie z funduszy strukturalnych UE, po wejściu do Unii przez Polskę. Gdynia - jako pierwszy samorząd w regionie i jeden z pierwszych w Polsce - uzyskała takie środki w ubiegłym roku - kwote 21,5 mln zł na rozwój proekologicznego transportu publicznego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach ZPORR(działanie 1,6).
Opinie (87)
-
2005-04-12 15:08
Trasa Kwiatkowskiego
GRATULUJĘ GDYNI TRASY KWIATKOWSKIEGO ,RÓŻOWEJ DROGI A W SOPOCIE OD WIELU LAT CISZA Z TUNELEM POD M.CASSINO, CISZA Z
EWENTUALNYM PRZEDŁUŻENIEM DROGI RÓŻOWEJ. JAK TO JEST, GDYNIA MOŻE A SOPOT NIE. WSTYD P. KARNOWSKI- 0 0
-
2005-04-12 15:09
DZIĘKUJMUY NA KOLANACH
- 0 0
-
2005-04-12 15:13
DZIEKUJMY NA KOLANACH
PANU PREZYDENTOWI. AŻ MI SIE NIEDOBRZE ROBI OD WSZYCH DURNOWATYCH KOMENTARZY!!! TO JEST NIEZBEDNY PROJEKT DLA DYNAMICZNEGO ROZWOJU GDYNI. ZAMIAST SIE CIESZYC TO KARZDY NARZEKA!!! WSTYD!!!
- 0 0
-
2005-04-12 15:24
nie zapominać że w Gdyni jest / i będzie / baza NATO do ktorej m u s z ą dojechać konwoje ciężarowek że sprzętem i zaopatrzeniem ,
Dlatego komisja Europejska dała ? pieniądze na budowe .......- 0 0
-
2005-04-12 15:28
most wantowy w Gdańsku
Golem napisał:
Oczywiście Gdansk sie śmieje (sopot mozed też), ale u siebie na razie mam most wantowy w szczerym polu.
Skoro nie wiesz po co nowy most (wantowy) stoi w tym, a nie innym miejscu to proponuje zajrzeć do planu zagospodarowania przestrzennego Gdańska i do planowanych przyszłych inwestycji. Powinno ci to wyjaśnić, że most w tym miejscu wcale nie jest takim złym pomysłem jak się większości "omnibusów" wydaje. ;-)
pozdrawiam- 0 0
-
2005-04-12 15:28
A nie zapomnijmy aby podziekowac na kolanach Gierkowi, to przeciez w jego czasach stworzono plany budowy tej trasy. A na powaznie, ja nie musze DZIS nikomu za nic dziekowac. W koncu za co urzednicy miejscy biora pieniadze? Podziekowac za prace prezydenta i rady miasta moge jako wyborca przy kolejnych wyborach:P
- 0 0
-
2005-04-12 15:48
Emyl
Plan zagospodarowania terenu to jedno , a realizacja to drugie. Na razie stoi w szczerym polu i tyle. Trasa kwiatkowskiego ma teraz szansę po 30latach (?) być włączona w systemu drogowego , który bedzie działał. I o to chodzi, a nie lansu swojego mostu po którym furmanki jeżdzą...
- 0 0
-
2005-04-12 16:10
zbudują
zbuduja trzeci odcinek trasy kwiatkowskiego, a w miedzyczasie runie pozostała jego część. Przeciez obecna estakada (ta budowana 30 lat temu) juz sia sypie!!!
- 0 0
-
2005-04-12 16:23
a gdzie mozna szczurka w stopy wycałować?
Ludzie czy na tym forum 2/3 wszystkich to etatowi pracownicy gdyńskiego Urzedu Miasta?? A gdzie prezydenta mozna po stopach całować, pod ktorym obeliskiem mozna mu kwiaty składać??
- 0 0
-
2005-04-12 17:34
Ludzie! Czytajcie uważnie
Przeciez duża częśc ma przebiegać na estakadzie, której budowa jest wielokrotnie dorższa niż zwykłej drogi na utwrdzonej ziemi. Stąd też pewnie takie koszty. Przecież kilometr mostu kosztuje coś koło 100 mln zł więc 2.5 km drogi na estakadzie to zapewne zwyczajna cena W sumie brawo dla Gdyni, ż etak skutecznie wyciągnęła coś z UE. W gdańsku jest pod tym względem totalna porażka póki co.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.