• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze na Trasę Kwiatkowskiego

on
12 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
- Komisja Europejska podjęła decyzję, potwierdzającą wysokość współfinansowania przez UE budowy gdyńskiej Trasy Kwiatkowskiego - na kwotę 40 643 234 mln EUR, czyli 75 proc. całkowitych wydatków publicznych wynoszących 54 190 978 mln EURO - poinformował Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Jest to pierwszy w Polsce, duży projekt, na który Komisja Europejska przyznała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Decyzja Komisji Europejskiej była konieczna ze względu na skalę przedsięwzięcia.

III etap Trasy Kwiatkowskiego - czyli 2,5 km estakada, łącząca istniejącą już arterię z obwodnicą trójmiasta, to obok rozbudowy ul. Janka Wiśniewskiego (etap II) - dwa najważniejsze w Gdyni projekty drogowe, mające kluczowe znaczenie dla usprawnienia dostępu do portu oraz usprawnienie podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przygotowania do realizacji tych projektów, trwały od kilku lat. Obejmowały opracowanie dokumentacji, wykup nieruchomości, uchwalenie planu przestrzennego zagospodarowania, uzyskanie pozwoleń na budowę, przygotowanie wniosków o dofinansowanie wraz z kompletem wymaganych załączników. Na niektórych odcinkach jezdnia ostatniego odcinka Trasy Kwiatkowskiego będzie przebiegała 30 metrów nad ziemią.

- Ponieważ dofinansowanie obu projektów miało odbywać się przez Sektorowy Program operacyjny - Transport, miasto i port wspólnie zabiegały o stosowne zapisy w dokumentach programowych - informuje prezydent Gdyni. - Wnioski o dofinansowanie zostały złożone w Ministerstwie Infrastruktury 8 kwietnia 2004 r. Komitet Sterujacy SPO-Transport zatwierdził projekty do dofinansowania - w czerwcu 2004, akceptując dotacje w wysokości 51,5 mln zł dla ul. Janka Wiśniewskiego i 189 mln zł dla Trasy Kwiatkowskiego. Stosowny wniosek do UE został złożony przez miasto 30 lipca 2004 r.

Decyzja o dotacji UE na Trasę Kwiatkowskiego to nie pierwsze decyzja o środkach uzyskanych przez Gdynie z funduszy strukturalnych UE, po wejściu do Unii przez Polskę. Gdynia - jako pierwszy samorząd w regionie i jeden z pierwszych w Polsce - uzyskała takie środki w ubiegłym roku - kwote 21,5 mln zł na rozwój proekologicznego transportu publicznego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach ZPORR(działanie 1,6).
on

Opinie (87)

  • Popieram Inwestycje!!! Wielki PLUS dla Gdyni

    Do tych co czepiaja sie przecinkow i licza koszty, idzcie wyrazac swoje madre opinie przy innych wiadomosciach a nie zasmiecajcie forum gdzie niktorzy naprawde ciekawe informacje podaja.
    Inwestycja jest jak na nasza skale naprwde ogromna. Juz nie moge sie doczekac kiedy bede mial okacje przejazdu ta droga. Faktycznie to wielkie wyzwanie dla inzynierow projektantow i wykonawcow. Licze, ze ta pierwsza inwestycja bedzie poczatkiem nastepnych rozwnie ciekawych.

    • 0 0

  • brawo wojtek..

    milo ze gosciu (nasz prezdent) nie pojechal wzorem innych "polityków" do warszawki tylko konkretnie cos robi na naszym podwórku.
    popierwsze: nie pójdzie siedziec bo sie nie wkrecil w zadna aferke
    podrugie: statystycznie uratowal iles istnien ludzkich, które nie zgina w wypadkach samochodowych z tirami etc

    teraz pora na autostrade do torunia chociaz..

    • 0 0

  • Bez błędów by się nie obeszło

    Portal naprawdę upada, bo powtórzył wszystkie błędy, które pojawiły się w przygotowanej w pośpiechu informacji na www.gdynia.pl Przede wszystkim budowany odcinek ma 3,5km, będą na nim 3 duże estakady (wysokość jednej będzie dochodzić do 30m), dwa wysokie wzgórza będą niwelowane, powstaną dodatkowe zjazdy na Morską.

    • 0 0

  • dlaczego deptowo nie jest wlaczone do projektowanej trasy ?????

    wszytko dobrze i fajnie!!! ale jest jedno ale dlaczego dzielnica deptowo nie jest podlaczona do tej trasy ... bylo by to dobre rozwiazanie!!! ludzie nie musieli by jezdzic specjalnie do chyloni ...zeby wjechac na obwodnice!!! trzeba nad tym pomyslec!!!

    nie chce sie czepiac ale to jest chyba logiczne !!! no a pozatym ciesze sie ze ta inwestycja ruszyla!!!

    • 0 0

  • A mnie ciekawi kiedy skończą. Jak na razie rozkopali węzeł Wielkopolska / Zwycięstwa oraz Lotników no i zrobiło się bardzo ciekawie. Jak jeszcze poprawią na morskiej (bo koleiny przed estakadą to takie, że maluchy w nie wpadają po dach) i zamkną jakieś pasy ruchu (no bo przecież zwalą ten stary kawałek a na głowę raczej nie będą) to wjazd i wyjazd z Gdyni będzie radosny. Wiec zapraszam do przesiadania się na ROWER oraz KOMUNIKACJĘ MIEJSKĄ - nie twórzcie korków bo i tak szybciej nie dojedziecie.

    • 0 0

  • Nikt nie podał jeszcze kosztów wysiedleń.

    Na odcinku, który ma powstać mieszkają jeszcze ludzie, im też trzeba zapłacić za ich mieszkania.

    • 0 0

  • gOLEM matole

    Donikąd to płynał plemnik z ktorego ty jesteś.
    Dzięki temu mostowi mamy inswetcje w porcie za 200 mln.
    Bez krzyku rodem ze szczurowa.

    • 0 0

  • a wykup ziem? wycinki lasu? pozwolenie? mosty?

    zobaczcie gdzie konczy sie kwiatkowskiego, a gdzie jest wycinka przy obwodnicy, to chyba nie bedzie kawalek prostej do polozenia! alez wy ludzie marudzicie. Gdynia-gratuluje!

    • 0 0

  • Dużo pieniędzy

    Przepraszam, że zapytam, ale 54 190 978 mln EURO to chyba ni mniej, ni więcej niż 54 190 MILIARDÓW !!! EURO, więc chyba do Komisji Europejskiej wpłynął ciut zawyżony kosztorys. Może z tych pieniędzy zostanie coś na polski program lotu na Marsa, albo na saturna. Jeszcze powinno coś zostać na wspomożenie naszych amerykańskich braci i załatanie ich deficytu budżetowego oraz podwyższenie Himalajów o 25 metrów...

    • 0 0

  • Chińczyk

    Poczytaj poprzednie posty - twoje wątrpliwości się rozwieją;-)))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane