• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze na Trasę Kwiatkowskiego

on
12 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
- Komisja Europejska podjęła decyzję, potwierdzającą wysokość współfinansowania przez UE budowy gdyńskiej Trasy Kwiatkowskiego - na kwotę 40 643 234 mln EUR, czyli 75 proc. całkowitych wydatków publicznych wynoszących 54 190 978 mln EURO - poinformował Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Jest to pierwszy w Polsce, duży projekt, na który Komisja Europejska przyznała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Decyzja Komisji Europejskiej była konieczna ze względu na skalę przedsięwzięcia.

III etap Trasy Kwiatkowskiego - czyli 2,5 km estakada, łącząca istniejącą już arterię z obwodnicą trójmiasta, to obok rozbudowy ul. Janka Wiśniewskiego (etap II) - dwa najważniejsze w Gdyni projekty drogowe, mające kluczowe znaczenie dla usprawnienia dostępu do portu oraz usprawnienie podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przygotowania do realizacji tych projektów, trwały od kilku lat. Obejmowały opracowanie dokumentacji, wykup nieruchomości, uchwalenie planu przestrzennego zagospodarowania, uzyskanie pozwoleń na budowę, przygotowanie wniosków o dofinansowanie wraz z kompletem wymaganych załączników. Na niektórych odcinkach jezdnia ostatniego odcinka Trasy Kwiatkowskiego będzie przebiegała 30 metrów nad ziemią.

- Ponieważ dofinansowanie obu projektów miało odbywać się przez Sektorowy Program operacyjny - Transport, miasto i port wspólnie zabiegały o stosowne zapisy w dokumentach programowych - informuje prezydent Gdyni. - Wnioski o dofinansowanie zostały złożone w Ministerstwie Infrastruktury 8 kwietnia 2004 r. Komitet Sterujacy SPO-Transport zatwierdził projekty do dofinansowania - w czerwcu 2004, akceptując dotacje w wysokości 51,5 mln zł dla ul. Janka Wiśniewskiego i 189 mln zł dla Trasy Kwiatkowskiego. Stosowny wniosek do UE został złożony przez miasto 30 lipca 2004 r.

Decyzja o dotacji UE na Trasę Kwiatkowskiego to nie pierwsze decyzja o środkach uzyskanych przez Gdynie z funduszy strukturalnych UE, po wejściu do Unii przez Polskę. Gdynia - jako pierwszy samorząd w regionie i jeden z pierwszych w Polsce - uzyskała takie środki w ubiegłym roku - kwote 21,5 mln zł na rozwój proekologicznego transportu publicznego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach ZPORR(działanie 1,6).
on

Opinie (87)

  • Autor: veb
    "Usprawnić usprawni, ale przejedź się dojazdem od strony centrum do Terminala Kontenerowego "dołem", a nie estakadą."

    Jezeli masz na mysli Janka Wisniewskiego, to jak wczytasz sie w artykul to zobaczysz ze to wlasnie druga inwestycja.

    Estakada zaczynac sie bedzie na terminalu kontenerowym - owszem, ale tylko na mapie. Dla mnie bedzie zaczynac sie wielkim smrodem... Kto byl w moblizu terminala ten wie co mowie. Ehhhh

    • 0 0

  • Nie no naprawdę podziwiam niektórych dyskutantów

    Jak można porównywać UŚREDNIONY koszt kilometra autostrady, której znakomita większość biegnie przez pola i łąki, z całkowitym kosztem budowy końcówki TK, której odcinki - jak czytamy - mają być prowadzone wysoko nad ziemią, zapewne też trzeba będzie zrobić drobne połączenie z Obwodnicą, że o innych atrakcjach nie wspomnę... i to wszystko na bardzo krótkim odcinku...

    Ale swoją drogą, autor 'on' nieźle zapisal kwotę :) Ponad 40 bilonów EURO, no no no :)

    • 0 0

  • Czepiacie sie

    Brawa dla Gdyni za zainteresowanie uni ta inwestycja i sukces w osiagnieciu celu. Jesli z wyliczen wynika ze tyle pieniedzy jest potrzebne to widocznie tak jest zastanowcie sie jesli trasa ma przebiegac w najwyzszym punkcie 30 metrow nad ziemia to jakie wysokie mosty trzeba postawic blok 10 pietrowy ma 36 metrow wysokosci za darmo tego sie nie postawi.... juz nie wspominajac jak to rozladuje korki jakie powstaja przy wjezdzie na obwodnice przy kcynskiej przejazd kolejowy na chyloni i wrescie korek na swiatlach przy zjezdzie z estakady. Jeszcze raz brawa dla Gdyni !!!

    • 0 0

  • Trochę to ściemnione...

    Wg mnie budowa tego odcinka powinna być poprzedzona zburzeniem tego fragmentu co istnieje, ponieważ przez 30 lat nieuzytkowania poprostu on rozpadnie się. Bardzo podobało mi sie zdanie przeczytane gdzieś indziej, że budowę wsterzymały m.in. protesty ekologów. Ciekawe, że nie wzieli oni pod uwagę faktu, że te ciężarówki i tak którędyś jeździły do owodnicy i zanieczyszczały srodowisko, kto wie czy stojąc w korkach nie robiły tego więcej.

    Hihi, pamiętam że codziennie przechodziem koło tej budowy chodząc do podstawówki. Teraz mam 30 lat i jak jeszcze trochę poociągają się z tą budową to moje dzieci będą mogły też oglądać tą budowę. Hihi, czy to nie jest swoiste deja vu?

    • 0 0

  • We Wrocławiu z 600m estakadę gądów zapłacono 90 mln zł.
    czyli 189 mln za 2,5 km to w normie. No i te 30 m nad gruntem.

    • 0 0

  • A mówiono Nam że autostrada A1 jest droga!!!

    A mówiono Nam że autostrada A1 jest droga!!!

    • 0 0

  • Jakbyście uważnie czytali to....

    Jest tam mowa o dwu i pół kilometrowej estakadzie do obwodnicy a nie tylko zwykłej drodze. Estakada, czyli przedłużenie istniejącego wiaduktu do samej obwodnicy (dla tych co nie pojmują to będzie dwu i pół kilometrowy wiadukt), a oprócz tego przed samą obwodnicą będzie niezbędne wybudowanie tunelu. Czytajcie ze zrozumieniem!!!

    • 0 0

  • Dla zainteresowanych kosztami: Remont wiaduktu Błędnik w Gdańsku będzie kosztował ok. 40 mln zł czyli jakieś 10 mln E. A jest to zaledwie odcinek 650 m wraz z przylegającymi odcinkami Zwycięstwa. Po prostu dzisiaj są takie koszty. Dlatego chwała Gdyni z umiejętność pozyskania tych pieniędzy z UE

    • 0 0

  • ALE TAM JEST NAPISANE 54 000 000 MlN EURO czyli 54 biliony pomyłka portalu...

    o ile dobrze uczyłęm się matematyki nie 54 mn euro tylko 54 bilony euro :)) tu się w portalu ktoś pomylił na 100%

    • 0 0

  • estakada, szczegoly

    Estakada 3ci etap bedzie tak droga poniewaz przebiega wzdluz wzgorz morenowych Trojmiejskiego Parku Krajobrazowego, beda 3 tunele, dwa o prawie 400 metrowe i jeden 200 metrowy, oraz estakada pomiedzy dwoma wzgorzami bedzie miala 30 metrow wysokosci!!, do tego dochodzi wybudowanie skomp;ikowanego bezkolizyjnego polaczenia z obwodnica-jest to bardzo skomplikowana inwestycja, dla zainteresowanych podaje link jak to bedzie dokladnie wygladac

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=120766&page=3

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane