• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze na Trasę Kwiatkowskiego

on
12 kwietnia 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
- Komisja Europejska podjęła decyzję, potwierdzającą wysokość współfinansowania przez UE budowy gdyńskiej Trasy Kwiatkowskiego - na kwotę 40 643 234 mln EUR, czyli 75 proc. całkowitych wydatków publicznych wynoszących 54 190 978 mln EURO - poinformował Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Jest to pierwszy w Polsce, duży projekt, na który Komisja Europejska przyznała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Decyzja Komisji Europejskiej była konieczna ze względu na skalę przedsięwzięcia.

III etap Trasy Kwiatkowskiego - czyli 2,5 km estakada, łącząca istniejącą już arterię z obwodnicą trójmiasta, to obok rozbudowy ul. Janka Wiśniewskiego (etap II) - dwa najważniejsze w Gdyni projekty drogowe, mające kluczowe znaczenie dla usprawnienia dostępu do portu oraz usprawnienie podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przygotowania do realizacji tych projektów, trwały od kilku lat. Obejmowały opracowanie dokumentacji, wykup nieruchomości, uchwalenie planu przestrzennego zagospodarowania, uzyskanie pozwoleń na budowę, przygotowanie wniosków o dofinansowanie wraz z kompletem wymaganych załączników. Na niektórych odcinkach jezdnia ostatniego odcinka Trasy Kwiatkowskiego będzie przebiegała 30 metrów nad ziemią.

- Ponieważ dofinansowanie obu projektów miało odbywać się przez Sektorowy Program operacyjny - Transport, miasto i port wspólnie zabiegały o stosowne zapisy w dokumentach programowych - informuje prezydent Gdyni. - Wnioski o dofinansowanie zostały złożone w Ministerstwie Infrastruktury 8 kwietnia 2004 r. Komitet Sterujacy SPO-Transport zatwierdził projekty do dofinansowania - w czerwcu 2004, akceptując dotacje w wysokości 51,5 mln zł dla ul. Janka Wiśniewskiego i 189 mln zł dla Trasy Kwiatkowskiego. Stosowny wniosek do UE został złożony przez miasto 30 lipca 2004 r.

Decyzja o dotacji UE na Trasę Kwiatkowskiego to nie pierwsze decyzja o środkach uzyskanych przez Gdynie z funduszy strukturalnych UE, po wejściu do Unii przez Polskę. Gdynia - jako pierwszy samorząd w regionie i jeden z pierwszych w Polsce - uzyskała takie środki w ubiegłym roku - kwote 21,5 mln zł na rozwój proekologicznego transportu publicznego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach ZPORR(działanie 1,6).
on

Opinie (87)

  • czemu tak drogo... odpowiedz jest prosta

    Kazdy kto dziwi sie ze to tak droga inwestycja zapraszam do obejrzenia terenow pod nia. tam jest kilkanascie wzgorz, dosc wysokich... trzeba budowac wysokie mury oporowe... wiadukt o wys ponad 30 m.!!! (takich u nas to jeszcze nie bylo) ... teren jest naprawde bardzo trudny. wiec nie dziwcie sie.

    KOCHAM GDYNIE :)

    • 0 0

  • Jestescie wspaniali

    No własnie Gdynia, ma władze z prawdziwego zdarzenia, Gdańsk potrafi tylko zmieniać nazwy np. XXX-lecia na Jana Pawła II i ja niszczyć i zaśmiecać natomiast najlepiej gdyby sie sama remontowała, jak i całe otoczenie.
    Gratulacje. Jestescie super

    • 0 0

  • ul Kwiatkowskiego

    tzw dolna trasa zostanie zlikwidowana, poniewaz lezy na terenach portowych, a port chce się rozwijać, w przyszłości powstanie tzw Nowa Wiśniewskiego od Estakady przez okolice elektrociepłowni do termanalu promowego, niestety droga ta bedzie dłuzsza od przejazdu estakada o 6 km!!!!

    • 0 0

  • 40 643 234 mln EUR - to ile to jest? 40 bilionow euro ?:)

    40 643 234 mln EUR - to ile to jest? 40 bilionow euro ?:) droga ta estakada :)

    • 0 0

  • Czy w ramach całej tej estakady będzie przewidziana równolegle budowa ścieżki rowerowej?

    Zgodnie ze standardami unijnymi o zmniejszaniu smogu.Czy zapomni się o tym jak przy budowie Pylonu Jana Pawła II??? Ups trzeba szykować kase, bo teraz już papa Wielki, ups za 5lat będzie Św. i znów kasa).

    • 0 0

  • estakada Kwiatkowskiego - road to hell !

    najlepiej połączyć ją pylonem podwodnym z Helem
    a tak na razie zamiast wyrzucać kasę w błoto, niech zacna Gdynia wybuduje sobie trochę ścieżek rowerowych bo z tym to cinko-quanto!

    • 0 0

  • Dziennikarze po prostu nie zauwazyli przecinka:D

    Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek poinformował dziś, że Komisja Europejska wydała decyzję, potwierdzającą wysokość współfinansowania przez Unię Europejską budowy gdyńskiej Trasy Kwiatkowskiego - na kwotę 40,643 234 36 mln EUR (189 mln zł), czyli 75 proc. całkowitych wydatków publicznych wynoszących 54,190 978 mln EURO.
    www.gdynia.pl

    Może więcej rzetelności panowie i panie? Upada portal upada..

    • 0 0

  • Widać że umiecie podzielic (znaczy podstawówka skończona)

    Szkoda nawet komentarza. Przecież tu nie chodzi o 2,5km drogi przez pole tylko na odcinku 2,5km ogromna ilosc roboty budowlanej tunel, widukty ... Przeciez nawet jak dodac do siebie same dlugosci wjazdow i zjazdow to pewnie bedzie 4x tyle.

    No ale coz zyjemy w kraju malkontentow a naszym sportem narodowym jest narzekanie! Najgorsze, że z przyzwyczajenia i bezmyślne.

    Gdynia Rulez:)
    Pzdr,
    Kriz Izzy

    • 0 0

  • ścieżki

    A co wy sie tych sciezek uczepiliscie? Pewnie ze sa przydatne ale marna to przyjemnosc jechac sciezka rowerowa po estakadzie na ktorej jedzie TIR za TIRem ]:-> No chyba ze lubicie jezdzic w maskach p-gaz

    • 0 0

  • Kolejny raz odzywają sie specjaliści jak nie od ortografii to od matematyki.Trzeba być debilem , że nie skumać ,ze na koncu powinno być "EURO", a nie "mln EURO". Co napiszą, w to uwierzą.
    Z innej beczki - inwestycja ta to naprawdę spore przedsięwzięcie inzynierskie.Zjazdy, przelot przez lesne wzniesienia (jeżdzę bikiem to wiem jak tam jest)
    I tu też trzeba być debilem ,żeby porównywac do zwykłej drogi/autostrady.
    Oczywiście Gdansk sie śmieje (sopot mozed też), ale u siebie na razie mam most wantowy w szczerym polu.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane