• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze z UE na 24 elektrobusy dla Gdyni

Patryk Szczerba
1 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektrobusy pojawiały się już na ulicach Gdyni. Na razie w ramach testów. Elektrobusy pojawiały się już na ulicach Gdyni. Na razie w ramach testów.

Władze Gdyni podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania. Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.



Czy inwestycja w elektryczne autobusy to dobra decyzja?

Autobusy elektryczne pojadą na określonych trasach, tam gdzie nie ma trolejbusów. Będą obsługiwać linie nr 128, 133, 150, 190 i 282 oraz nocne kursy N40 i N94, zastępując pojazdy na olej napędowy.

Na nowości trzeba będzie poczekać. Pierwsze pojazdy wyjadą na ulice za dwa lata - na początku 2022 roku.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Autobusy elektryczne i ładowarki



Oprócz nowych autobusów elektrycznych powstanie również siedem stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi - przy pięciu pętlach autobusowych i przystankach końcowych.

Czytaj też: W Gdyni pojawią się midibusy znane z Zakopanego

Dwie ładowarki będą dostępne przy przystanku Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.

Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim koło Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.

Wiceprezydent Gdyni: inwestujemy w nowoczesność



Projekt zakupu nowych elektrycznych autobusów zachwala wiceprezydent Gdyni, podpisująca w Warszawie w imieniu samorządu stosowne dokumenty.

- Pod koniec ubiegłego roku odebraliśmy w Rzymie nagrodę. Gdynia została uznana za trzecie najlepsze miejsce do życia wśród miast od 150 do 400 tysięcy mieszkańców. Nie osiągniemy takich wyników, jeśli nie będziemy inwestować w nowoczesność. Nie moglibyśmy tego robić, gdyby nie wsparcie unijne, dzięki któremu jesteśmy w stanie ogłaszać dzisiaj początek tego nowego projektu. Pozwoli on nam osiągnąć jeszcze lepsze parametry, które dziś wydają się być może zbyt wysokie, ale jestem głęboko przekonana, że w przyszłości okażą się idealne, tak, jak stało się to z naszymi trolejbusami - zapewnia Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Całkowita wartość projektu wynosi 81 mln. 34 tys. złotych. Unijna dotacja to 68 mln. 649 tys. 400 złotych.

Miejsca

Opinie (253) ponad 20 zablokowanych

  • Jak już Kaczyński wyprowadzi nas z Unii i dołączy do Rosji, to będziemy (3)

    importować wyeksploatowane autobusy z Moskwy. Polacy popierają PiS, więc poparcie społecznie dla tego planu jest. Macierewicz zgarnie premię od swojego szefa, Władimira.

    • 8 5

    • (2)

      Wyłącz ty już ten TVN.

      • 4 2

      • To nie Polacy popierają Pis tylko wsiuny za 5OO+ ,bo w miastach Pis dostał po d*pie (1)

        a z resztą twojej treści się zgadzam .

        • 1 6

        • Sam jesteś wsiun i do tego zadniej maści imbecyl

          • 1 0

  • Co za bezsens.

    Jeżeli już mamy udawać ekologię to chociaż tak, żeby to miało choć trochę sensu. Pojazdy samochodowe powinny spalać LPG lub CNG. Gaz jest tani, ekologiczny i można go pozyskiwać krajowo. Prąd natomiast pochodzi ze spalania węgla w 99%.

    • 4 4

  • a jak to było z tymi darowanymi (za ponad 100 milionów) autobusami z Hiszpanii, których Gdynia nie wykorzystała? (1)

    dobrze jest przypominać, jakich mamy tu 'gospodarzy'

    • 6 2

    • szkoda że redakcja nie pamieta..

      • 0 0

  • Z kim ta umowa jest podpisana? (1)

    Czy to jakaś tajemnica, bo żadnej wzmianki w artykule ?

    • 6 2

    • mają napisać z kim , o której godzinie , w jakim miejscu , w jakich okolicznosciach, a i tak byś sie czepiał

      bo tak już masz frustracie

      • 0 1

  • tylko Polexit

    • 2 4

  • Nie lepsze byłyby hybrydowe? Taka dziura jak Grudziądz kupiła hybrydy w zeszłym roku i podobno dobrze się to sprawdza.

    • 2 0

  • Najważniejszą sprawą jest to

    czy będzie można przewozić w nich rowery. Kupiłem rower za 30 koła i nie chcę aby niszczył mi się na ulicy.

    • 0 0

  • Elektryczne samochody, autobusy, to dopiero gwóźdź do trumny dla naszje planety. Pseudo-ekologiczne, produkcja prądu jak na razie w Polsce ekologiczna nie jest, do tego kwestia baterii, zaraz będziemy musieli się zmierzyć z ich utylizacją.

    • 0 1

  • O co taki lament?

    Ciekawe, że tylu osobom wydaje się iż pojazdy komunikacji zbiorowej napędzane energią elektryczną to jakaś nowinka, z którą trzeba walczyć i "zahejtować". Tymczasem kolej podmiejska, tramwaje, trolejbusy mają się znakomicie i od dawna funkcjonują w trójmieście. Czasem mam wrażenie, że gdyby na przystanek podjechał tramwaj napędzany "dieselem" to wielu byłoby wniebowziętych. Fakty są takie, że napęd elektryczny w komunikacji miejskiej sprawdza się znakomicie (lepsza sprawność silnika, mniejszy hałas, brak emisji spalin w mieście, lepsze przyśpieszenie, odzysk energii hamowania itd.).

    Autobusy na baterie to żadna rewolucja. Raczej ewolucja - zmienia się tylko nośnik energii. Wiemy, że od kilku lat takie rozwiązanie jest już stosowane w ZKM Gdynia. Trolejbusy wykorzystują energię z akumulatorów do przejazdów w miejsca, gdzie brak jest trakcji elektrycznej. Teraz ZKM robi krok dalej i o co taka afera?

    Miłego dnia;)

    • 1 0

  • Słyszałem, że Gdynia...

    ... została uznana za najlepsze na świecie miejsce do życia wśród miast od 200 do 300 tysięcy mieszkańców leżących pomiędzy 50 a 55 stopniem szerokości geograficznej północnej których nazwy mają 6 liter i kończą się na A, leżą nad morzem lub jego zatoką, mają nieduży parking przed miejskim ratuszem, sieć trolejbusową i graniczą z miastami ktorych nazwy mają tylko 5 lub 6 liter...
    Podobno była nie do pobicia...

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane