- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Pieniądze z UE na 24 elektrobusy dla Gdyni
Władze Gdyni podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania. Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.
Na nowości trzeba będzie poczekać. Pierwsze pojazdy wyjadą na ulice za dwa lata - na początku 2022 roku.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
Autobusy elektryczne i ładowarki
Oprócz nowych autobusów elektrycznych powstanie również siedem stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi - przy pięciu pętlach autobusowych i przystankach końcowych.
Czytaj też: W Gdyni pojawią się midibusy znane z Zakopanego
Dwie ładowarki będą dostępne przy przystanku Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.
Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim koło Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.
Wiceprezydent Gdyni: inwestujemy w nowoczesność
Projekt zakupu nowych elektrycznych autobusów zachwala wiceprezydent Gdyni, podpisująca w Warszawie w imieniu samorządu stosowne dokumenty.
- Pod koniec ubiegłego roku odebraliśmy w Rzymie nagrodę. Gdynia została uznana za trzecie najlepsze miejsce do życia wśród miast od 150 do 400 tysięcy mieszkańców. Nie osiągniemy takich wyników, jeśli nie będziemy inwestować w nowoczesność. Nie moglibyśmy tego robić, gdyby nie wsparcie unijne, dzięki któremu jesteśmy w stanie ogłaszać dzisiaj początek tego nowego projektu. Pozwoli on nam osiągnąć jeszcze lepsze parametry, które dziś wydają się być może zbyt wysokie, ale jestem głęboko przekonana, że w przyszłości okażą się idealne, tak, jak stało się to z naszymi trolejbusami - zapewnia Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Całkowita wartość projektu wynosi 81 mln. 34 tys. złotych. Unijna dotacja to 68 mln. 649 tys. 400 złotych.
Miejsca
Opinie (253) ponad 20 zablokowanych
-
2020-02-02 04:49
Jak już Kaczyński wyprowadzi nas z Unii i dołączy do Rosji, to będziemy (3)
importować wyeksploatowane autobusy z Moskwy. Polacy popierają PiS, więc poparcie społecznie dla tego planu jest. Macierewicz zgarnie premię od swojego szefa, Władimira.
- 8 5
-
2020-02-02 08:48
(2)
Wyłącz ty już ten TVN.
- 4 2
-
2020-02-02 08:58
To nie Polacy popierają Pis tylko wsiuny za 5OO+ ,bo w miastach Pis dostał po d*pie (1)
a z resztą twojej treści się zgadzam .
- 1 6
-
2020-02-02 12:01
Sam jesteś wsiun i do tego zadniej maści imbecyl
- 1 0
-
2020-02-02 08:35
Co za bezsens.
Jeżeli już mamy udawać ekologię to chociaż tak, żeby to miało choć trochę sensu. Pojazdy samochodowe powinny spalać LPG lub CNG. Gaz jest tani, ekologiczny i można go pozyskiwać krajowo. Prąd natomiast pochodzi ze spalania węgla w 99%.
- 4 4
-
2020-02-02 08:38
a jak to było z tymi darowanymi (za ponad 100 milionów) autobusami z Hiszpanii, których Gdynia nie wykorzystała? (1)
dobrze jest przypominać, jakich mamy tu 'gospodarzy'
- 6 2
-
2020-02-03 08:50
szkoda że redakcja nie pamieta..
- 0 0
-
2020-02-02 08:55
Z kim ta umowa jest podpisana? (1)
Czy to jakaś tajemnica, bo żadnej wzmianki w artykule ?
- 6 2
-
2020-02-02 10:23
mają napisać z kim , o której godzinie , w jakim miejscu , w jakich okolicznosciach, a i tak byś sie czepiał
bo tak już masz frustracie
- 0 1
-
2020-02-02 10:25
tylko Polexit
- 2 4
-
2020-02-02 11:38
Nie lepsze byłyby hybrydowe? Taka dziura jak Grudziądz kupiła hybrydy w zeszłym roku i podobno dobrze się to sprawdza.
- 2 0
-
2020-02-02 12:30
Najważniejszą sprawą jest to
czy będzie można przewozić w nich rowery. Kupiłem rower za 30 koła i nie chcę aby niszczył mi się na ulicy.
- 0 0
-
2020-02-02 12:32
Elektryczne samochody, autobusy, to dopiero gwóźdź do trumny dla naszje planety. Pseudo-ekologiczne, produkcja prądu jak na razie w Polsce ekologiczna nie jest, do tego kwestia baterii, zaraz będziemy musieli się zmierzyć z ich utylizacją.
- 0 1
-
2020-02-02 12:44
O co taki lament?
Ciekawe, że tylu osobom wydaje się iż pojazdy komunikacji zbiorowej napędzane energią elektryczną to jakaś nowinka, z którą trzeba walczyć i "zahejtować". Tymczasem kolej podmiejska, tramwaje, trolejbusy mają się znakomicie i od dawna funkcjonują w trójmieście. Czasem mam wrażenie, że gdyby na przystanek podjechał tramwaj napędzany "dieselem" to wielu byłoby wniebowziętych. Fakty są takie, że napęd elektryczny w komunikacji miejskiej sprawdza się znakomicie (lepsza sprawność silnika, mniejszy hałas, brak emisji spalin w mieście, lepsze przyśpieszenie, odzysk energii hamowania itd.).
Autobusy na baterie to żadna rewolucja. Raczej ewolucja - zmienia się tylko nośnik energii. Wiemy, że od kilku lat takie rozwiązanie jest już stosowane w ZKM Gdynia. Trolejbusy wykorzystują energię z akumulatorów do przejazdów w miejsca, gdzie brak jest trakcji elektrycznej. Teraz ZKM robi krok dalej i o co taka afera?
Miłego dnia;)- 1 0
-
2020-02-02 12:50
Słyszałem, że Gdynia...
... została uznana za najlepsze na świecie miejsce do życia wśród miast od 200 do 300 tysięcy mieszkańców leżących pomiędzy 50 a 55 stopniem szerokości geograficznej północnej których nazwy mają 6 liter i kończą się na A, leżą nad morzem lub jego zatoką, mają nieduży parking przed miejskim ratuszem, sieć trolejbusową i graniczą z miastami ktorych nazwy mają tylko 5 lub 6 liter...
Podobno była nie do pobicia...- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.