• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze elektrczne minibusy dla Gdańska. Tylko jedna oferta

Michał Brancewicz
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric. Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric.

Tylko jedna firma odpowiedziała na ogłoszenie GAiT ws. dostawy trzech elektrycznych minibusów o długości do 6,5 m. Jednak oferta firmy MMI ze Słupska znacząco przekracza budżet. Jeśli cena zostanie zaakceptowana, to pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.



Auto, którym obecnie jeździsz jest:

Do tej pory Gdańsk nie posiada żadnego elektrycznego autobusu miejskiego. Pojedyncze pojazdy pojawiały się w mieście przy okazji testów, ale po kilkunastu dniach opuszczały Gdańsk.

Tak było chociażby w sierpniu, gdy na początku miesiąca po mieście zaczął kursować elektryczny MAN Lion's City E.

Prawie 2 mln zł różnicy na trzech pojazdach



Wówczas w toku był już przetarg na dostawę trzech elektrycznych minibusów, które miały wejść na stałe do miejskiej floty.

W czwartek otwarte zostały oferty. Jedyną złożyła firma MMI ze Słupska na kwotę ok. 3,9 mln zł netto (niespełna 4,8 mln zł brutto).

Tymczasem GAiT zaplanował wydać na ten cel 2,4 mln zł netto (2,95 mln zł).

Silnik BMW, 210 km zasięgu



  • Wnętrze minibusa Karsan Jest Electric.
  • Miejsce dla kierowcy w minibusie Karsan Jest Electric.
Propozycja MMI dotyczyła dostawy autobusu Karsan Jest Electric.

To pojazd o długości ponad 5,8 m, który może zabrać na pokład 22 osoby z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących a 12 na stojąco. Wyposażony jest w silnik elektryczny BMW, a na jednym ładowaniu może przejechać do 210 km. Minibus posiada rampę dla osób niepełnosprawnych i szerokie podwójne drzwi

- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję czy ją przyjmiemy - mówi Maciej Lisicki, prezes spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

Od 51 do 80 ekologicznych autobusów



Elektryki mini mają obsługiwać linię 100, która kursowała po Śródmieściu, ale została zawieszona pod koniec marca 2020 roku. Jeśli oferta zostałby zaakceptowana, to pojazdy pojawią się w przeciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.

W kolejnych latach GAiT ma ambitne plany zakupu od 51 do 80 autobusów zeroemisyjnych.

Opinie (147) 2 zablokowane

  • Łapówki lecą tam ostro (1)

    Renoma zero konkurencji teraz autobusy wcześniej przetarg droższy o kilkanaście milionów. I nad wszystkim czuwa lisicki wywalony za wały z urzędu miejskiego . Gdzie jest nik

    • 7 3

    • Jeśli masz wiedzę, że popełniono przestępstwo, to zgłoś sprawę do prokuratury.
      W przeciwnym razie, to zwykłe oszczerstwo.

      A odpowiadając na twoje pytanie: siedziba NIK jest w Warszawie na Filtrowej 57.

      • 3 0

  • Zdjęcia (2)

    A jakieś realne zdjęcia czy tylko grafika tego autobusu. :) on wogóle istnieje gdzieś jeździ? Czy był na testach w Gdańsku????

    • 11 0

    • Nie ma i nie bedzie

      Zapłacą a potem się okaże ,że firma robi prototyp

      • 2 0

    • To firma Krzak. Sprzedają coś czego nie ma

      • 2 0

  • dajcie se spokój z tymi eko pojazdami (1)

    ani one eko, ani to pojazdy.
    Poczekajcie jeszcze kilka lat , a teraz kupcie jakieś małe fajne autobusy najlepiej z Japonii

    • 6 1

    • Ustawa o elektromobilności

      To nie wybór GAiT - oni musza kupić elektryczne

      • 0 0

  • Za chwilę renoma od lat powiązana z lisickim wygra przetarg (1)

    Droższy o kilka mln zł - niedawno autobusy w leasingu przez spółkę słup też dobrze znaną lisickiemu przetarg droższy o kilkanaście mln zł- a teraz eko autobusy droższe i kilka mln zł. Nad wszystkim czuwa człowiek który zna wszystkie podmioty i były co do niego podejrzenia o machloje. Ktoś teraz kontroluje lisickiego ? Pamiętacie o sprzedaży pętli autobusowej deweloperowi po cichu ? Do dziś zkm wynajmuje plac bo nie ma własnego ... dlaczego prokuratura tym się nie zajmie

    • 6 1

    • W jaki sposób w twojej opinii Renoma jest powiązana z Lisickim?

      • 2 0

  • tylko cng

    I wzorem bardziej rozgarniętych wprowadzić pojazdy low entry (niskowejściowe), dużo tańsze od obecnie używanych.

    • 6 2

  • Lisicki i przetargi (1)

    Tam gdzie ten człowiek tam nagle wszystko jest droższe o miliony a spółki dziwnym trafem są powiązane z tym człowiekiem od lat

    • 8 1

    • Podaj konkretne przykłady.
      Każdy będzie mógł sobie sam wyrobić opinię.

      • 3 0

  • Poczekać na lepsze oferty (1)

    • 6 0

    • Nikomu się nie chce robić oferty dla 3sztuk

      • 1 0

  • Bateria, gniazdko, kabelek a na końcu piec na węgiel w Bełchatowie

    Gdzie ta ekologia i zeroemisyjność elektryków? Prąd się nie bierze z nikąd... czy tego ekoterroryści nie rozumieją?

    • 14 2

  • Gait . Centrum rozrywki i bezrozumu

    Po co to robisz skoro cię nie stać a prąd jest na węgiel. Drogi zastępców nieuku ! Były prezydencie. Ta za droga oferta wyszła z z czegoś? Z konkretnej propozycji ?

    • 6 0

  • Nie wiedziałem ze 1,5mln to prawie 2mln (1)

    Trochę spore zaokrąglenie w górę o 1/3

    • 4 0

    • Nie znasz platformy

      Za ładowarkę 500k plus szkolenia z wtyczki na zanzibarze za 200k. Lisicki team

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane