• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze elektrczne minibusy dla Gdańska. Tylko jedna oferta

Michał Brancewicz
27 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric. Tak wygląda zaproponowany przez firmę MMI minibus Karsan Jest Electric.

Tylko jedna firma odpowiedziała na ogłoszenie GAiT ws. dostawy trzech elektrycznych minibusów o długości do 6,5 m. Jednak oferta firmy MMI ze Słupska znacząco przekracza budżet. Jeśli cena zostanie zaakceptowana, to pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.



Auto, którym obecnie jeździsz jest:

Do tej pory Gdańsk nie posiada żadnego elektrycznego autobusu miejskiego. Pojedyncze pojazdy pojawiały się w mieście przy okazji testów, ale po kilkunastu dniach opuszczały Gdańsk.

Tak było chociażby w sierpniu, gdy na początku miesiąca po mieście zaczął kursować elektryczny MAN Lion's City E.

Prawie 2 mln zł różnicy na trzech pojazdach



Wówczas w toku był już przetarg na dostawę trzech elektrycznych minibusów, które miały wejść na stałe do miejskiej floty.

W czwartek otwarte zostały oferty. Jedyną złożyła firma MMI ze Słupska na kwotę ok. 3,9 mln zł netto (niespełna 4,8 mln zł brutto).

Tymczasem GAiT zaplanował wydać na ten cel 2,4 mln zł netto (2,95 mln zł).

Silnik BMW, 210 km zasięgu



  • Wnętrze minibusa Karsan Jest Electric.
  • Miejsce dla kierowcy w minibusie Karsan Jest Electric.
Propozycja MMI dotyczyła dostawy autobusu Karsan Jest Electric.

To pojazd o długości ponad 5,8 m, który może zabrać na pokład 22 osoby z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących a 12 na stojąco. Wyposażony jest w silnik elektryczny BMW, a na jednym ładowaniu może przejechać do 210 km. Minibus posiada rampę dla osób niepełnosprawnych i szerokie podwójne drzwi

- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję czy ją przyjmiemy - mówi Maciej Lisicki, prezes spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

Od 51 do 80 ekologicznych autobusów



Elektryki mini mają obsługiwać linię 100, która kursowała po Śródmieściu, ale została zawieszona pod koniec marca 2020 roku. Jeśli oferta zostałby zaakceptowana, to pojazdy pojawią się w przeciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.

W kolejnych latach GAiT ma ambitne plany zakupu od 51 do 80 autobusów zeroemisyjnych.

Opinie (147) 2 zablokowane

  • Absurd (1)

    Jeżeli to prawda, że te minibusy mają obsługiwać linię 100 to poziom zarządzania gait sięga dna. Ile lat mają te aktualne minibusy, przejechały chociaż 200000km, czy "ekologicznie" zezłomujemy sprawne pojazdy bo nie są na prąd i wizerunowo nie bardzo wpisują się w progresywny image Gdańska?

    • 7 1

    • Mają nawet 400tys i od dawna nadają się tylko na złom. Dzień w dzień awarie

      • 3 0

  • Ale one muszą być luksusowe!

    Cena jednego autobusu to 1,6 mln zł, dla porównania cena Rolls-Royce'a Phantoma to 1,8 mln zł, ale czego się spodziewać, skoro kupujemy rowery elektryczne po 40 tys. zł za sztukę, albo wyrzucamy pieniądze budując przejścia dla pieszych obok tuneli, a potem mówimy "jakie to te samorządy biedne" i "nie ma pieniędzy na Nową Świętokrzyską ani na rozbudowę SKM"

    • 6 2

  • Dawniej jeździły kopcące parowozy na węgiel, pływały statki na węgiel...

    ... każdy miał piec na węgiel, auta i moyocykle były z silnikiem dwusuwowym. Paliły olej i nie miały katalozatora. Autobusy miejskie i ciężarówki czadziły na czarno. Nikt się tym nie przejmował. Przyroda sobie sama poradzi.

    • 5 2

  • Gdańsk ma najgorszą komunikacje miejską,a wystarczy zastapic tramwajowy złom z Niemiec buspasami i autobusami bezemisyjnymi

    i to powinny byc autobusy zasilane wodorem którego bedziemy mieli pod dostatkiem bo Gdański Lotos bedzie jego najwiekszym producentem w kraju!

    • 2 7

  • (1)

    A skąd Państwo wiedzą skoro na stronie platformy gdzie prowadzone jest postępowanie platformazakupowa.pl/transakcja/466437 nie ma jeszcze informacji z wczorajszego otwarcia ?

    • 2 1

    • Wróżki z trójmiasto.pl

      • 1 0

  • kupujmy :)

    Elektryki to przyszłość :)

    • 0 3

  • Fajne ceny, takie nie za niskie

    W przeciwieństwie do zarobków kierowców

    • 5 0

  • Kupcie rowery dla mieszkańców

    Wyjdzie taniej i zdrowiej i zabierzcie się za budowanie infrastruktury rowerowej

    • 1 4

  • ja sie tylko cieszę, że coraz mniej na ulicach tych starych passatów 1.9 tdi co chmure ciągną za sobą

    no czasem jakis GWE się trafi

    • 1 3

  • Po co autobusy skoro lada chwila kierowców zabraknie

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane