- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (298 opinii)
- 2 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (26 opinii)
- 3 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (237 opinii)
- 4 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (178 opinii)
- 5 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (119 opinii)
- 6 Ministerstwo dało pieniądze na Złotą Bramę (93 opinie)
Pierwsze elektrczne minibusy dla Gdańska. Tylko jedna oferta
Tylko jedna firma odpowiedziała na ogłoszenie GAiT ws. dostawy trzech elektrycznych minibusów o długości do 6,5 m. Jednak oferta firmy MMI ze Słupska znacząco przekracza budżet. Jeśli cena zostanie zaakceptowana, to pierwsze elektryczne pojazdy w Gdańsku pojawią się wiosną przyszłego roku.
Tak było chociażby w sierpniu, gdy na początku miesiąca po mieście zaczął kursować elektryczny MAN Lion's City E.
Prawie 2 mln zł różnicy na trzech pojazdach
Wówczas w toku był już przetarg na dostawę trzech elektrycznych minibusów, które miały wejść na stałe do miejskiej floty.
W czwartek otwarte zostały oferty. Jedyną złożyła firma MMI ze Słupska na kwotę ok. 3,9 mln zł netto (niespełna 4,8 mln zł brutto).
Tymczasem GAiT zaplanował wydać na ten cel 2,4 mln zł netto (2,95 mln zł).
Silnik BMW, 210 km zasięgu
Propozycja MMI dotyczyła dostawy autobusu Karsan Jest Electric.
To pojazd o długości ponad 5,8 m, który może zabrać na pokład 22 osoby z czego 10 podróżuje na miejscach siedzących a 12 na stojąco. Wyposażony jest w silnik elektryczny BMW, a na jednym ładowaniu może przejechać do 210 km. Minibus posiada rampę dla osób niepełnosprawnych i szerokie podwójne drzwi
- Musimy przeanalizować ofertę i jako zarząd podjąć decyzję czy ją przyjmiemy - mówi Maciej Lisicki, prezes spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
Od 51 do 80 ekologicznych autobusów
Elektryki mini mają obsługiwać linię 100, która kursowała po Śródmieściu, ale została zawieszona pod koniec marca 2020 roku. Jeśli oferta zostałby zaakceptowana, to pojazdy pojawią się w przeciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.
W kolejnych latach GAiT ma ambitne plany zakupu od 51 do 80 autobusów zeroemisyjnych.
Opinie (147) 2 zablokowane
-
2021-08-28 12:36
"Elektryki" na węgiel brunatny...
Bo w Polsce większość prądu wytwarza się z węgla. W Gdańsku nie ma problemu z czystością powietrza, bo tu na ogół wieje... Nie ma to jak być eko-i**otą, szczególnie za społeczne pieniądze.
- 2 0
-
2021-08-28 13:07
po co to
- 1 0
-
2021-08-30 07:39
Ryksze zakupić...
- 0 0
-
2021-08-30 10:12
Czy to naprawdę dobre?
1. Produkcja baterii do samochodu elektrycznego generuje więcej zanieczyszczeń niż auto na paliwo płynne przez cały okres użytkowania 2. Energię elektryczną trzeba gdzieś wyprodukować i to tam zanieczyszcza się srodowisko. Auta elektryczne są tylko pozornie czyste.
- 6 3
-
2021-08-31 09:14
(1)
Co za i**otyzm. Kiedy w końcu Włodarze miasta pomyślą o porządnym dojeździe z Gdańska Głównego do UCK??? To istna kpina, żeby z Gdańska jeździł tylko autobus 131, który notorycznie się spóźnia i jeździ co 40 minut. Z Gdańska jest problem z dostaniem się do największego szpital w pomorskim.
- 0 0
-
2021-09-02 19:29
Tramwaj plus ew autobus jak komus ciezko isc ten kawalek
- 0 0
-
2021-09-02 19:28
W Krakowie musieli ;en zlom wycofac bo ITD stwierdzilo, ze autobus komunikacji miejskiej ma miec dwoje drzwi z prawej strony
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.