• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płyty betonowe na Okopowej w Gdańsku zostaną na dłużej

Maciej Naskręt
3 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pas do zawracania na ul. Okopowej w Gdańsku. Pas do zawracania na ul. Okopowej w Gdańsku.

Kierowcy narzekają na fatalną nawierzchnię pasa do zawracania na wysokości budynku NBP w centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska. Ułożone są tam zużyte płyty betonowe. Ponieważ pas miał być rozwiązaniem tymczasowym, to i tak ZDiZ nie będzie go remontował. Powód? Jezdnia zostanie naprawiona w ramach zbliżającej się budowy Forum Radunia.



Czy drogowcy powinni ułożyć nową nawierzchnię w miejsce starych płyt przy NBP?

Podczas przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie w 2008 r. urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku uniemożliwili przejazd samochodom na wprost (w poziomie "0") przez Węzeł Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska, poruszając się w ciągu ul. Okopowej. Zdecydowano się na tego rodzaju rozwiązanie, by zapobiec powstawaniu gigantycznych korków właśnie na Trasie W-Z.

Decyzja urzędników okazała się strzałem w dziesiątkę. Jednak rozwiązanie wymagało od drogowców wykonanie pasa do zawracania i skrzyżowania z sygnalizacją na wysokości budynku Narodowego Banku Polskiego. Początkowo miało to być czasowe rozwiązanie, ale z upływem lat okazało się, że taka organizacja ruchu będzie obowiązywać dłużej.

Problem w tym, że kierowcom przestaje się podobać pas do zawracania na głównej arterii. Dlaczego? - Nie jest to zbyt bezpieczne miejsce do jazdy samochodem, ponieważ autem trzeba dość mocno zwolnić by wjechać na fatalnie ułożone i zużyte płyty betonowe. Może warto wykonać tam asfaltową nakładkę, która ułatwi poruszanie się po tym miejscu. Jak długo jeszcze będziemy jeździć po takim pasie z dziurami w środku miasta? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Helena.

Co na to wszystko urzędnicy? - Na razie nie będziemy remontować tego odcinka drogi w centrum Gdańska. Przeznaczony on jest do przebudowy w ramach budowy zespołu budynków pn. Forum Radunia. Nie ma sensu wydawać teraz pieniędzy na coś, co i tak w najbliższym czasie zostanie zmodernizowane - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Warto zaznaczyć, że pierwsze obiekty handlowe Forum Radunia mają być otwarte w 2015 roku. Zakończenie budowy wszystkich obiektów zakładano na 2020 rok. Koszt inwestycji szacuje się na 800 mln złotych. Jest ona realizowana przez konsorcjum Multi Development oraz miasto Gdańsk, które wnosi grunty. Swój udział w projekcie ma też PKP.

Przypomnijmy także, że w zeszłym roku wykonano nakładkę z nawierzchni bitumicznej w ciągu ul. Okopowej - jezdnia w kierunku Oruni. Prace miały związek ze złym stanem nawierzchni i zbliżającym się Euro 2012. Wtedy też pominięto wskazany przez naszą czytelniczkę pas.

Podobna historia dotyczy także ok. 100-metrowego odcinka z płyt betonowych w ciągu ul. Dmowskiego przy Manhattanie zobacz na mapie Gdańska z tą jednak różnicą, że nie jest tam planowana żadna inwestycja, która mogłaby wymusić zmianę wątpliwej jakości nawierzchni.

Miejsca

Opinie (74) 8 zablokowanych

  • Władzy nie obchodzi fatalny stan wielu ulic w mieście (2)

    Ludzie zapraszam na Piecewską na Morenie!!! PRL w pełnej krasie - wyrwy, łaty, dziury, muldy, uskoki.. wszytko co może rozwalić wsze samochody

    Atrakcja dla zagranicznych gości murowana :)

    • 12 2

    • zagraniczni goscie na piecewskiej hahahahah

      tlumy wycieczek zwiedzaja marene i migowo trzeba tam IT zorganizowac haahhahahaha

      • 5 3

    • PRL nie ma nic do tego

      akurat za PRLu nie było tam dziur...

      • 4 1

  • to tak jak "tymczasowe" płyty

    miedzy olimpem a manchattanem

    • 16 2

  • Beton w Ratuszu,

    więc i na drogach jakoś nie dziwi.

    • 13 0

  • (2)

    Ogólne ble ble ble. Pisanie o pierdołach i innych d*perelach. A ważne temty leżą. Np. przejście przez Hallera.

    • 5 6

    • (1)

      jakie przejście ?

      • 4 2

      • Do innego wymiaru ;-)

        • 6 1

  • Przy Konarskiego. Weź mapę i zobacz gdzie to jest. Chyb, że w szkole jeszcze nie masz geografii

    • 2 0

  • ECS za 300 mln to jest ważny temat ! (1)

    • 20 0

    • W 2014 pójdzie na niego 78 mln kosztem drog i akcji zima...!

      • 3 0

  • (3)

    A nie można po prostu wylać asfaltu na te płyty skoro nie ma pieniędzy na budowę normalnej drogi??

    • 7 4

    • I jak myslisz ile taki asfalt wytrzyma? (2)

      Mało ci pękającego asfaltu wylanego na takie płyty?

      • 2 2

      • ale będzie lepiej niż jest i taniej niż budowa nowej drogi - tymczasowe rozwiązanie

        • 4 1

      • ex nie zabieraj głosu-szoferze budynia

        • 1 0

  • stan dróg... (1)

    W Gdyni pod tym względem jest o wiele bardziej komfortowo. Gdynia remontuje drogi a Gdańsk ma swoich mieszkańców pod tym względem w du..ie...

    • 6 4

    • Rasa akurat

      W gdyni 40 proc dróg to wiejskie szutry. Remontuja kwiatkowskiego a poza tym szczura bieda.

      • 1 2

  • Albo mamy nowe przelotówki jak Sucharskiego, Południowa Obwodnica i Hawla, (4)

    albo stoimy w korkach na starych wąskich, ale za to wyremontowanych ulicach. Nie stać nas na obie rzeczy, a chyba nikt nie zaprzeczy, że mnóstwo kasy poszło na nowe drogi. Które rozwiązanie wybieracie?
    Kiedy dotrze do was, że jesteśmy biedni?

    • 2 9

    • Na nowe drogi to poszły pieniądze z UE, a mieszkańcy (1)

      żyją w mieście, a nie "na przelotówkach".

      • 6 3

      • W mieście, które byłoby zakorkowane jeszcze bardziej bez tych przelotówek.

        O to mi chodziło.

        • 0 5

    • Z kierowcami jest jak z żołnierzami,

      zawsze jęczą. Martwić się trzeba gdy przestają jęczęć.

      • 2 2

    • Ale na ECS, Teatr Szekspirowski i Muzeum IIWŚ

      jakoś są pieniądze?

      • 6 0

  • co za maruderzy

    Siedem lat nie mogą poczekać, co za ludzie. A ze niebezpieczne? A po co łażą

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane