• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płyty betonowe na Okopowej w Gdańsku zostaną na dłużej

Maciej Naskręt
3 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pas do zawracania na ul. Okopowej w Gdańsku. Pas do zawracania na ul. Okopowej w Gdańsku.

Kierowcy narzekają na fatalną nawierzchnię pasa do zawracania na wysokości budynku NBP w centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska. Ułożone są tam zużyte płyty betonowe. Ponieważ pas miał być rozwiązaniem tymczasowym, to i tak ZDiZ nie będzie go remontował. Powód? Jezdnia zostanie naprawiona w ramach zbliżającej się budowy Forum Radunia.



Czy drogowcy powinni ułożyć nową nawierzchnię w miejsce starych płyt przy NBP?

Podczas przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie w 2008 r. urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku uniemożliwili przejazd samochodom na wprost (w poziomie "0") przez Węzeł Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska, poruszając się w ciągu ul. Okopowej. Zdecydowano się na tego rodzaju rozwiązanie, by zapobiec powstawaniu gigantycznych korków właśnie na Trasie W-Z.

Decyzja urzędników okazała się strzałem w dziesiątkę. Jednak rozwiązanie wymagało od drogowców wykonanie pasa do zawracania i skrzyżowania z sygnalizacją na wysokości budynku Narodowego Banku Polskiego. Początkowo miało to być czasowe rozwiązanie, ale z upływem lat okazało się, że taka organizacja ruchu będzie obowiązywać dłużej.

Problem w tym, że kierowcom przestaje się podobać pas do zawracania na głównej arterii. Dlaczego? - Nie jest to zbyt bezpieczne miejsce do jazdy samochodem, ponieważ autem trzeba dość mocno zwolnić by wjechać na fatalnie ułożone i zużyte płyty betonowe. Może warto wykonać tam asfaltową nakładkę, która ułatwi poruszanie się po tym miejscu. Jak długo jeszcze będziemy jeździć po takim pasie z dziurami w środku miasta? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Helena.

Co na to wszystko urzędnicy? - Na razie nie będziemy remontować tego odcinka drogi w centrum Gdańska. Przeznaczony on jest do przebudowy w ramach budowy zespołu budynków pn. Forum Radunia. Nie ma sensu wydawać teraz pieniędzy na coś, co i tak w najbliższym czasie zostanie zmodernizowane - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Warto zaznaczyć, że pierwsze obiekty handlowe Forum Radunia mają być otwarte w 2015 roku. Zakończenie budowy wszystkich obiektów zakładano na 2020 rok. Koszt inwestycji szacuje się na 800 mln złotych. Jest ona realizowana przez konsorcjum Multi Development oraz miasto Gdańsk, które wnosi grunty. Swój udział w projekcie ma też PKP.

Przypomnijmy także, że w zeszłym roku wykonano nakładkę z nawierzchni bitumicznej w ciągu ul. Okopowej - jezdnia w kierunku Oruni. Prace miały związek ze złym stanem nawierzchni i zbliżającym się Euro 2012. Wtedy też pominięto wskazany przez naszą czytelniczkę pas.

Podobna historia dotyczy także ok. 100-metrowego odcinka z płyt betonowych w ciągu ul. Dmowskiego przy Manhattanie zobacz na mapie Gdańska z tą jednak różnicą, że nie jest tam planowana żadna inwestycja, która mogłaby wymusić zmianę wątpliwej jakości nawierzchni.

Miejsca

Opinie (74) 8 zablokowanych

  • Przypomnijmy także że w tym roku wyremontowano kawałek ulicy Beethovena (1)

    który to kawałek nie był w stanie tak tragicznym jak ul. Sobieskiego i chyba raczej w pierwszej kolejności należało by załatać ten poligon bo można tam zostawić zawieszenie chyba że ktoś porusza się amfibią

    • 6 0

    • A ZDIZ dostanie podwyżki ;-)

      • 1 0

  • (1)

    "Nie ma sensu wydawać teraz pieniędzy na coś, co i tak w najbliższym czasie zostanie zmodernizowane"

    A jak wydano 60mln na ten "zółty" wiadukt, ktory był czynny tylko pół roku i obecnie zamkniety na zawsze w związku z budową nowej wałowej, to nie było bez sensu???

    Czy może po prostu ktoś miał zarobić te 60 baniek na "chwilową" inwestycję??

    • 7 0

    • To samo z "czerwonym" na Uczniowskiej

      Zamkniety, remontowany, otwarty i znów rozkopany, zamkniety i w kółko Macieja a i tak nie będzie pełnił w sumie żadnej roli skoro obok jest nitka do tunelu.

      • 1 0

  • zaraz, moment, czemu te płyty doczekały się artykułu

    a betonowe płyty przy Manhattanie nie? Co z brukiem na Powstańców Warszawskich?

    • 2 0

  • Zniszczone części zawieszanie naszych aut wysyłamy do Adamowicza.

    Akcja już ruszyła. Wymieniam wahacze a zniszczone po roku już wysyłam natychmiast do Adamowicza. Na tyłach Żaka obecnego miejsca urzędowania Adamowicza jest obszerny teren więc góra części naszych aut powinna szybko urosnąć. Niech patrzy na jakie koszty nas naraża.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane