• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płyty betonowe na Okopowej w Gdańsku zostaną na dłużej

Maciej Naskręt
3 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pas do zawracania na ul. Okopowej w Gdańsku. Pas do zawracania na ul. Okopowej w Gdańsku.

Kierowcy narzekają na fatalną nawierzchnię pasa do zawracania na wysokości budynku NBP w centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska. Ułożone są tam zużyte płyty betonowe. Ponieważ pas miał być rozwiązaniem tymczasowym, to i tak ZDiZ nie będzie go remontował. Powód? Jezdnia zostanie naprawiona w ramach zbliżającej się budowy Forum Radunia.



Czy drogowcy powinni ułożyć nową nawierzchnię w miejsce starych płyt przy NBP?

Podczas przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie w 2008 r. urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku uniemożliwili przejazd samochodom na wprost (w poziomie "0") przez Węzeł Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska, poruszając się w ciągu ul. Okopowej. Zdecydowano się na tego rodzaju rozwiązanie, by zapobiec powstawaniu gigantycznych korków właśnie na Trasie W-Z.

Decyzja urzędników okazała się strzałem w dziesiątkę. Jednak rozwiązanie wymagało od drogowców wykonanie pasa do zawracania i skrzyżowania z sygnalizacją na wysokości budynku Narodowego Banku Polskiego. Początkowo miało to być czasowe rozwiązanie, ale z upływem lat okazało się, że taka organizacja ruchu będzie obowiązywać dłużej.

Problem w tym, że kierowcom przestaje się podobać pas do zawracania na głównej arterii. Dlaczego? - Nie jest to zbyt bezpieczne miejsce do jazdy samochodem, ponieważ autem trzeba dość mocno zwolnić by wjechać na fatalnie ułożone i zużyte płyty betonowe. Może warto wykonać tam asfaltową nakładkę, która ułatwi poruszanie się po tym miejscu. Jak długo jeszcze będziemy jeździć po takim pasie z dziurami w środku miasta? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Helena.

Co na to wszystko urzędnicy? - Na razie nie będziemy remontować tego odcinka drogi w centrum Gdańska. Przeznaczony on jest do przebudowy w ramach budowy zespołu budynków pn. Forum Radunia. Nie ma sensu wydawać teraz pieniędzy na coś, co i tak w najbliższym czasie zostanie zmodernizowane - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Warto zaznaczyć, że pierwsze obiekty handlowe Forum Radunia mają być otwarte w 2015 roku. Zakończenie budowy wszystkich obiektów zakładano na 2020 rok. Koszt inwestycji szacuje się na 800 mln złotych. Jest ona realizowana przez konsorcjum Multi Development oraz miasto Gdańsk, które wnosi grunty. Swój udział w projekcie ma też PKP.

Przypomnijmy także, że w zeszłym roku wykonano nakładkę z nawierzchni bitumicznej w ciągu ul. Okopowej - jezdnia w kierunku Oruni. Prace miały związek ze złym stanem nawierzchni i zbliżającym się Euro 2012. Wtedy też pominięto wskazany przez naszą czytelniczkę pas.

Podobna historia dotyczy także ok. 100-metrowego odcinka z płyt betonowych w ciągu ul. Dmowskiego przy Manhattanie zobacz na mapie Gdańska z tą jednak różnicą, że nie jest tam planowana żadna inwestycja, która mogłaby wymusić zmianę wątpliwej jakości nawierzchni.

Miejsca

Opinie (74) 8 zablokowanych

  • jak slucham od lat tych kretynow to noz sie otwiera caly Gdansk budyniowy!!!

    • 8 0

  • niestety najgorsze drogi są w Gdańsku

    • 13 1

  • płyty (1)

    ....Jak długo jeszcze będziemy jeździć po takim pasie z dziurami w środku miasta? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Helena
    Pani Heleno, a może czas wnuki bawić, a nie się pier........ zajmować!!!

    • 2 6

    • Zorro=urzędas budynia

      • 1 0

  • Przecież dróg nie remontuje miasto tylko inwestorzy budujący obiekty. Trzeba więc czekać aż coś zaczną w pobliżu budować.

    • 4 0

  • Masakra (1)

    Urzędasom nic nie opłaca się robić,bo po co jak i tak kiedyś się zniszczą. Tak jest z Sobieskiego we Wrzeszczu, mają wszystko w nosie bo plan naprawy określono na 2020 rok

    • 1 0

    • Masz rację, mamy forsy jak lodu,

      tylko urzędasy nie chcą jej wydawać na remonty. Ja w życiu w bogatszym mieście nie mieszkałem.

      • 1 0

  • PODZIEKOWANIA (1)

    Dziekujemy panie prezydencie za wymiane płyt na kampinoskiej dobra robota

    pełne czasy prl = godne uwagi dla tv -ciekawe jak długo bedziemy sie meczyć i nasze samochody

    • 3 0

    • ciesz sie ze bedziesz mial sciezke rowerowa do swietokrzyskiej ;)

      • 0 1

  • Pierwsze zdanie i od razu babol

    - "Podczas przebudowy ul. Podwale Przedmiejskie w 2008 r. urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku uniemożliwili przejazd samochodom na wprost (w poziomie "0") przez Węzeł Unii Europejskiej, poruszając się w ciągu ul. Okopowej"

    TOTALNA bzdura w tekście, bo betonowy nawrót dotyczy tych pojazdów które z ul. Okopowej (od strony Oruni) skręcały w lewo w ciąg Armii Krajowej, natomiast zamknięcie ruchu na wprost dotyczył kierunku Oruni.
    Lepiej czasem się przejść z "Zieleniaka" i zobaczyć na własne oczy jak jest.
    A propos, dzięki tej decyzji o zmianie w ruchu, sytuacja w okolicach godzin szczytu popołudniowego wygląda następująco. Autobusy włączające się do ruchu (naprzeciw LOT-u) a jadące na Orunię, by wjechać na środkowy pas czy lewy, muszą przeciąć pas prawy, na prawym stoi czasem tyle pojazdów że na wiadukt Leningradzki w kier. Wawy wjeżdża się czasem z ... lewego pasa.
    Ogólnie sytuacja jest paranoiczna.

    • 6 0

  • A Marynarki Polskiej już rozkopują chyba trzeci raz od pierwszego remontu

    i nikt się nie liczy z kosztami, a tu im żal na 50m !!!!

    • 4 0

  • a kiedy płyty na Osowej zostaną zastąpione normalnymi ulicami??????

    • 1 0

  • "Nie jest to zbyt bezpieczne miejsce do jazdy samochodem"

    pani Helenie polecam przesiąść się na ZTM skoro boi się jeździć autem po mieście, zapewne to jedna z nieogarniętych kobitek, która prawo jazdy robiła w Pucku czy tam innym Wejherowie i ma wielki problem z manewrami na kilku pasmowej jezdni stwarzając zagrożenie dla innych kierowców

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane