- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (515 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (184 opinie)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (57 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (142 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (64 opinie)
Pociąg do Warszawy: wyższa cena, ale z poczęstunkiem
W nowym rozkładzie jazdy PKP, który wejdzie w życie 15 grudnia, bilety na niektóre pociągi podrożeją dwukrotnie, choć czas przejazdu nie skróci się ani o minutę. Przewoźnik uspokaja: bilety w przedsprzedaży będą tańsze, a pasażerowie dostaną poczęstunek.
- Pracuję w Gdańsku, jednak kilka razy w miesiącu jeżdżę do Warszawy korzystając głównie z usług PKP Intercity. Kilka lat temu, gdy pociągi zaczęły jeździć powyżej sześciu godzin, systematycznie ubywało pasażerów. Gdy na rynek weszła konkurencja autobusowa, pociągi wyludniły się jeszcze bardziej - opowiada pan Michał Kownacki, czytelnik Trojmiasto.pl.
Dyrekcja PKP Intercity uznała wtedy, że trzeba zmienić kategorię pociągów z InterCity na TLK (Tanie Linie Kolejowe, a od 2012 r. Twoje Linie Kolejowe). Zmiana nazewnictwa pociągnęła za sobą obniżki cen biletów - za przejazd w drugiej klasie zamiast ok. 130 zł podróżni płacili 67 zł. Poza tym pociągi pasażerskie nie jeździły przebudowywaną linią przez Iławę, tylko przez Bydgoszcz i Kutno, co skróciło czas podroży do ok. pięciu godzin. Dzięki tym decyzjom pociągi ponownie się zapełniły.
Ale teraz kolejarze wykonują ruch w odwrotną stronę.
- 15 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Wynika z niego, że pociągi Kaszub i Artus, jeżdżące do Warszawy przez Bydgoszcz i Kutno, ponownie zmieniły kategorię na wyższą: Expres Intercity. Bilety będą kosztować 134 zł. Czym uzasadniona jest taka podwyżka, skoro nie zmienia się ani czas przejazdu, ani standard pociągu? - zastanawia się pan Michał.
O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy przewoźnika, czyli PKP Intercity.
- Odchodzimy od tradycyjnego cennika opartego na kilometrażu, zastępując go cennikiem relacyjnym, w którym cena biletu zależy od daty zakupu, popytu i trasy, na jakiej obowiązuje. Planujemy wdrożenie dynamicznego systemu sprzedaży - tłumaczy Beata Czemerajda ze spółki PKP Intercity.
Według przewoźnika, bilety na pociągi EIC, które rozpoczną kursowanie wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy, można będzie kupić w przedsprzedaży, w ramach oferty Bilet Relacyjny. Oznacza to, że za przejazd osoby dorosłej na trasie z Trójmiasta do Warszawy trzeba będzie zapłacić nie 134 zł, ale 75 zł. Dodatkowo od tej niższej ceny odliczane będą jeszcze ulgi ustawowe (m.in. studenckie, uczniowskie czy rodzinne).
- W pociągach pojawi się też bezpłatny poczęstunek, którego tej pory nie było w składach TLK - mówi Czemerajda.
Cały rok będziemy jeszcze musieli poczekać na pociągi Pendolino, które od grudnia 2014 roku będą obsługiwać trasy Trójmiasto - Warszawa i Trójmiasto - Kraków lub Katowice. Według zapowiedzi ministerialnych urzędników najtańszy bilet relacyjny na tej linii ma kosztować 49 zł.
Opinie (289) 2 zablokowane
-
2013-11-21 11:08
PKP czyli Poczekasz K... Poczekasz
Czy oni powariowali? To jest podmiot który chce funkcjonować na konkurencyjnym rynku? Zachowanie PRL-owego monopolisty który wie że wszystko może :/ Za kawe i miniaturowe ciasteczko zapłacić dodatkowo 70 złoty? Brawa dla menagerów i PRowców. W polskim busie za dużo niższe pieniądze jest i kawa i kanapka i nawet lody, do tego wi-fi którego w pociągu nie uświadczysz. Cud jak w ogóle gniazdko do podłączenia sprzętu jest. Żyjemy w państwie złodziei i niestety nie zapowiada się na to żeby coś się zmieniło...
- 4 0
-
2013-11-21 11:18
koba
Ale zmiana! cena bilety dwukrotnie wieksza, czas przejazdu taki sam, ale za to będzie herbatnik i lurowata kawa Tak trzymać!
- 2 0
-
2013-11-21 11:22
Cena jest kluczowa (1)
W zeszłym roku jechałam do Warszawy na konferencję. Za bilet w Polskim Busie zapłaciłam 11 zł. Czysto(!), uprzejmy personel, dojazd w wyznaczonym czasie - niecałe 5 godzin. Koleją nie jeżdżę od 20 lat. Taki hard kor tylko dla młodych i pozbawionych węchu.
- 4 1
-
2013-11-21 21:04
Hardkor dla młodych,to jest w ciasnym,przepoconym,ciemnym autokarze
- 0 0
-
2013-11-21 12:21
PKP skończy się kasa z Uni
i nie będą mieli na utrzymanie tego wszystkiego bo pasażerów skutecznie zniechacają
- 1 0
-
2013-11-21 12:33
Czy do Euro zdążą
Może byc problem
- 1 0
-
2013-11-21 12:51
Jakiś Pan Tik-Tak kupił Przekrętino i teraz je testuje. Odwrotnie jak w przypadku samochodów, gdzie jazda testowa jest przed kupnem. A zrobić jak testy wyjdą niepomyślnie? Wszak tych testów sporo można zrobić przez 18 miesięcy. Jako to pociągi w tym czasie praktycznie bezużyteczne, ale zapłacić trzeba, a gwarancja sobie spokojnie na testach upływa. A może ktoś mi powie, czy zegarek najpierw się kupuje, czy testuje?
- 1 0
-
2013-11-21 13:02
Super, PKP cofa sie krok w tył
Dlatego dalej bedę jeździła do Warszawy autem, a nie tymi ruinami, z takimi drogimi biletami
- 5 0
-
2013-11-21 13:54
Do kogo jest kierowana oferta IC (1)
Bardzo często podróżuję w sprawach zawodowych. Przejechałem pociągami całą Polskę wszerz i wzdłuż przez wiele lat. Ceny przejazdów na trasie, którą najczęściej pokonuje tj. Wrocław-Warszawa wzrosły w tym czasie z ok 70 zł do blisko 140 zł. Tyle kosztuje benzyna na taką trasę - jak doliczę do biletu jeszcze dojazd z i na dworzec to w pojedynkę samochodem jest taniej . W ciągu ostatnich 2 lat przestałem więc jeździć pociągami - wybieram autobus, samochód lub wspólny przejazd z innym kierowcą. Nie wiem do kogo jest kierowana oferta PKP IC - ci, którzy muszą liczyć się z kosztami będą szukali przejazdu w rozsądnej cenie a dla tych dla których cena ma małe znaczenia proponowany przez PKP IC standard (komfort, punktualność, bezpieczeństwo) jest za niskie.
- 4 0
-
2013-11-22 18:55
osobiście wolę jechac pociągiem
autobus jest mniej wygodny, a autem jadąc trzeba ciągle uważać
- 0 0
-
2013-11-21 14:03
a jak ktos nie pije kawy ani nie je ciasteczek to za co płaci ?
- 7 0
-
2013-11-21 15:11
poczęstunek?
czyli pewnie herbatniki albo jakieś inne suchary
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.