• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg omija przystanki, bo połączenie było zbyt popularne

szym
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (303)
Pociąg był na tyle popularny, że... zniknął z rozkładu. Zdjęcie ilustracyjne. Pociąg był na tyle popularny, że... zniknął z rozkładu. Zdjęcie ilustracyjne.

Pociąg łączący m.in. Małe Trójmiasto Kaszubskie z Gdańskiem cieszył się tak dużą popularnością, że już na stacjach w Redzie czy Rumi pasażerowie nie mieścili się do wagonów. Problem postanowiono rozwiązać... usuwając najpopularniejsze przystanki z rozkładu jazdy.





Skład Polregio ze Słupska zatrzymywał się w Gdańsku



Spóźniłe(a)ś się do pracy/szkoły przez opóźniony pociąg?

"Znikający" pociąg firmy Polregio kursował do niedawna między Słupskiem a Bydgoszczą. Dojeżdżał też do Gdańska Głównego i był najszybszym połączeniem kolejowym dla jadących z Redy czy Rumi do Gdańska w porannym szczycie. Szczęśliwcy, którym udało się wepchnąć do pociągu, do Gdańska dojeżdżali o godz. 7:58.

Teraz już takiej okazji mieć nie będą. Problem przepełnionych składów rozwiązano w ten sposób, że z popularnego połączenia wyrzucono stacje: Reda, Rumia i Gdynia Chylonia. Sprawę jako pierwsza nagłośniła Gazeta Wyborcza Trójmiasto.

Poproszone o komentarz Polregio odesłało po stanowisko do Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenie regionalne na Pomorzu.



Pociąg zbyt popularny, więc... zniknął z rozkładu



- Jest to kwestia rozkładu jazdy pociągu nr 85202 Słupsk - Bydgoszcz Główna, który od korekty wprowadzonej 6 listopada 2022 r. nie przewiduje postojów w Redzie, Rumi i Gdyni Chyloni dla tego połączenia. Jako organizator połączeń przychyliliśmy się do wniosku operatora Polregio SA, który wskazywał na występujące ciągłe opóźnienia tego pociągu wynikające z wydłużonego lokowania pasażerów na odcinku Wejherowo - Gdynia Główna" - poinformował "Gazetę" Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Urzędnicy stoją na stanowisku, że pasażerowie, którzy korzystali z tego połączenia, mają do dyspozycji połączenia aglomeracyjne "kursujące z dużą częstotliwością", które zdaniem Urzędu Marszałkowskiego "w pełni zaspokajają ich potrzeby transportowe".



Raport z Trójmiasta. Opóźnione Polregio



Co ciekawe, "sławne" połączenie dało się we znaki naszym czytelnikom na tyle, że poinformowali o nim dziś w Raporcie z Trójmiasta.

07:45 29 MAJA 23 (aktualizacjaakt. 07:51)

Wiecznie spoźniony Polregio (28 opinii)

Słynny pociąg 202 Polregio ze Słupska do Bydgoszczy, który od jakiegoś czasu nie zatrzymuje się w Redzie, Rumii i Gdyni Chyloni, bo ... było za dużo chętnych, dziś w Gdyni 16 min spóźnienia. Przy okazji opoźnił kilka skmek i jednego Intercity. Czy nie można go po prostu wydłużyć, zamiast działać na szkodę pasażerów?
Słynny pociąg 202 Polregio ze Słupska do Bydgoszczy, który od jakiegoś czasu nie zatrzymuje się w Redzie, Rumii i Gdyni Chyloni, bo ... było za dużo chętnych, dziś w Gdyni 16 min spóźnienia. Przy okazji opoźnił kilka skmek i jednego Intercity. Czy nie można go po prostu wydłużyć, zamiast działać na szkodę pasażerów? Zobacz więcej


Jak się bowiem okazało, skład - mimo cięć w przystankach - i tak zaliczył opóźnienie.
szym

Opinie (303) 9 zablokowanych

  • Kiedyś od Wejherowa badajże do Tczewa (3)

    kursował pociąg skm "Sprinter". Jakiemuś inaczej mądremu dyrektorowi kolejowemu się to nie podobało i pociąg został zlikwidowany. Taka historia.

    • 13 0

    • Akurat to sie nie podobalo marszalkowi. (1)

      I zamiast Sprinterów mamy badziewne Polregio.

      • 8 2

      • bzdurzysz, ale widać jest zlecenie na marszałka

        Sprintery przestały się mieścić między innymi dalekobieżnymi. To żadna tajemnica

        • 0 0

    • Argumentem za likwidacja sprinterów była modernizacja linii do Warszawy i spodziewane utrudnienia z tego powodu.
      Szybsze pociągi aglomeracyjne nie wróciły po podobno Pendolino by je blokowało.

      • 4 0

  • Polska, XXI wiek, oto jak Polregio i Pomorskie zachęcają do kolei likwidując szybsze połączenie. Tak właśnie wygasza się popyt na komunikację zbiorową. Najbardziej zdumiewające jest to, że sytuacja zaistniała na wniosek przewoźnika, a Organizator zamiast dbać o interes pasażera, przyklepuje pomysł Operatora, któremu i tak tyle samo zapłaci, czy jego pociąg będzie jechał pełny czy pusty.

    • 13 1

  • Pociągi mogą omijać przystanki jeśli są spóźnione i muszą nadrobić stracony czas.

    Ja tak myślę.

    • 0 7

  • (3)

    a czemu po prostu nie puszczą drugiego pociągu?

    • 12 1

    • Bo nie mają.

      • 4 1

    • Na drugi nie starczy miejsca na torach. (1)

      Można jednak wydlużyć ten, który jest, ale to przerasta Eugeniuszy od marszalka.

      • 4 3

      • czyli niech 300 kilometrów jedzie podwójny EZT, bo potrzeba drugiego na zaledwie trzydziestu? No geniusz jesteś

        • 0 0

  • Pociągi oddajmy Czechom

    PKP sprywatyzować sprzedać Czechom oni wiedział jak zorganizować przewozy kolejowe !!!! W Czechach kolej to potęga i funkcjonuje wzorowo bierzmy z nich przykład.

    • 12 3

  • klasyka "ostrgo cięcia" i wygaszania popytu

    nie to co trzeba...
    nie tam gdzie trzeba...
    nie wtedy, kiedy trzeba...

    Zmęczeni ludzie sami zrezygnują i można powiedzieć, że kolej jest niepotrzebna.
    I plaża! Można na plecy...

    Czy ten numer marszałek omówił na niedzielnym obiedzie?
    Bo niewątpliwie wymyślił go (Eu)geniusz... :\

    • 15 2

  • Clapham Junction - 31 peronow, zawsze dwa wjezdzaja albo odjezdzaja. ranspoterzy 2-3 zawsze widowczni na koncow peronow.

    te problemy Anglicy rozwiazali 180lat temu.

    • 7 0

  • Pasażer 72 (1)

    Dopiero teraz media widzą ten problem?Tak samo pociąg relacji Bydgoszcz-Słupsk odjazd z Gdyni o 14.04,nie zatrzymuje się na tych stacjach.Co najlepsze od Wejherowa do Luzina tłok na maksa...a po 20 minutach jedzie nowy klimatyzowany skład relacji Gdynia-Luzino.... oczywiście prawie pusty...

    • 6 0

    • Gdyby pierwszego zatrzymano jeszcze w Redzie

      to drugiego można by w ogóle nie puszczać...

      • 0 0

  • La

    Kafka w czystej formie absurdu

    • 10 0

  • Klasyczny przypadek wygaszania popytu. (2)

    23 lata temu rozkład jazdy był tak układany, żeby zniechęcić ludzi do podróżowania. Na przykład obcinano kursy, którymi ludzie wracali z pracy i szkoły do domów. W rezultacie przesiadali się do autobusów lub samochodów, a PKP zawieszała całkowicie ruch pasażerski na danej linii kolejowej.
    Sierakowice, Bytów, Skarszewy, Skórcz, można by wymieniać dziesiątki opuszczonych stacji.

    Teraz z popularnego połączenia wyrzuca się stacje na których wsiada dużo podróżnych.

    Nie zdziwię się jak za jakiś czas powiedzą, że mało podróżnych, połączenie jest nierentowne i zawieszą kursowanie popularnego pociągu ze Słupska do Bydgoszczy.

    • 15 2

    • pociag jest popularny (1)

      Zgarnia ludzi na odcinkach wokol Trojmiasta i to jest 80% roboty, ktora robi.

      Ale zdecydowanie nie relacja.
      Ktora jest bezsensowna.

      Od Prabut pewnie jedzie pusty.

      • 2 2

      • Słupsk - Bydgoszcz przez Prabuty to rzeczywiście byłby bezsens

        Ale od relacji się odp...cie. Z Bydgoszczy na środkowe Wybrzeże połączenie jest i tak kijowe.

        Typowe warszawkowanie. Po co pociągi Gdynia - Kraków, skoro są Gdynia - Warszawa i Gdynia - Kraków?

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane