• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg omija przystanki, bo połączenie było zbyt popularne

szym
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (303)
Pociąg był na tyle popularny, że... zniknął z rozkładu. Zdjęcie ilustracyjne. Pociąg był na tyle popularny, że... zniknął z rozkładu. Zdjęcie ilustracyjne.

Pociąg łączący m.in. Małe Trójmiasto Kaszubskie z Gdańskiem cieszył się tak dużą popularnością, że już na stacjach w Redzie czy Rumi pasażerowie nie mieścili się do wagonów. Problem postanowiono rozwiązać... usuwając najpopularniejsze przystanki z rozkładu jazdy.





Skład Polregio ze Słupska zatrzymywał się w Gdańsku



Spóźniłe(a)ś się do pracy/szkoły przez opóźniony pociąg?

"Znikający" pociąg firmy Polregio kursował do niedawna między Słupskiem a Bydgoszczą. Dojeżdżał też do Gdańska Głównego i był najszybszym połączeniem kolejowym dla jadących z Redy czy Rumi do Gdańska w porannym szczycie. Szczęśliwcy, którym udało się wepchnąć do pociągu, do Gdańska dojeżdżali o godz. 7:58.

Teraz już takiej okazji mieć nie będą. Problem przepełnionych składów rozwiązano w ten sposób, że z popularnego połączenia wyrzucono stacje: Reda, Rumia i Gdynia Chylonia. Sprawę jako pierwsza nagłośniła Gazeta Wyborcza Trójmiasto.

Poproszone o komentarz Polregio odesłało po stanowisko do Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenie regionalne na Pomorzu.



Pociąg zbyt popularny, więc... zniknął z rozkładu



- Jest to kwestia rozkładu jazdy pociągu nr 85202 Słupsk - Bydgoszcz Główna, który od korekty wprowadzonej 6 listopada 2022 r. nie przewiduje postojów w Redzie, Rumi i Gdyni Chyloni dla tego połączenia. Jako organizator połączeń przychyliliśmy się do wniosku operatora Polregio SA, który wskazywał na występujące ciągłe opóźnienia tego pociągu wynikające z wydłużonego lokowania pasażerów na odcinku Wejherowo - Gdynia Główna" - poinformował "Gazetę" Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Urzędnicy stoją na stanowisku, że pasażerowie, którzy korzystali z tego połączenia, mają do dyspozycji połączenia aglomeracyjne "kursujące z dużą częstotliwością", które zdaniem Urzędu Marszałkowskiego "w pełni zaspokajają ich potrzeby transportowe".



Raport z Trójmiasta. Opóźnione Polregio



Co ciekawe, "sławne" połączenie dało się we znaki naszym czytelnikom na tyle, że poinformowali o nim dziś w Raporcie z Trójmiasta.

07:45 29 MAJA 23 (aktualizacjaakt. 07:51)

Wiecznie spoźniony Polregio (28 opinii)

Słynny pociąg 202 Polregio ze Słupska do Bydgoszczy, który od jakiegoś czasu nie zatrzymuje się w Redzie, Rumii i Gdyni Chyloni, bo ... było za dużo chętnych, dziś w Gdyni 16 min spóźnienia. Przy okazji opoźnił kilka skmek i jednego Intercity. Czy nie można go po prostu wydłużyć, zamiast działać na szkodę pasażerów?
Słynny pociąg 202 Polregio ze Słupska do Bydgoszczy, który od jakiegoś czasu nie zatrzymuje się w Redzie, Rumii i Gdyni Chyloni, bo ... było za dużo chętnych, dziś w Gdyni 16 min spóźnienia. Przy okazji opoźnił kilka skmek i jednego Intercity. Czy nie można go po prostu wydłużyć, zamiast działać na szkodę pasażerów? Zobacz więcej


Jak się bowiem okazało, skład - mimo cięć w przystankach - i tak zaliczył opóźnienie.
szym

Opinie (303) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (3)

    Wygaszanie popytu - termin znany na kolei od dekad.

    • 436 7

    • i standardowa procedura, likwidacja połączenia bo nikt nie jeżdził XD (1)

      • 70 2

      • Tak jast, tam gdzie PO przefarbowane na KO nie ma konkurencji.

        Czyli na Pomorzu. Najgorsze rozwiązania komunikacyjne.

        • 19 9

    • to są ci sami ludzie

      co ochoczo przyklaskiwali likwidacyjnym zapędom PKP w latach 90'.
      Brakuje jedynie "Beckhama", bo w senatory poszedł...
      A PKP likwidowało, bo samorząd nie chciał płacić.
      Tak jak za linię do Nowego Portu.

      • 21 1

  • Opinia wyróżniona

    (45)

    takie rzeczy tylko w reliach urzedniczo - publicznych. normalnie to przedsiebiorca dazylby do maksymalizacji zyskow np przez dodanie wagonow lub zwikeszenie czestotliwosci

    niestety skm czy pkp to przyklad dlaczego urzednicy nie powinni prowadzic biznesow.

    • 665 25

    • PKP jak poczta nasza polska, jest chronione (4)

      i dotowane. Dla nich najważniejsze jest to nic nie zmieniać a już na pewno nie wolno pod żadnym pozorem wpuszczać niepolskiej i obcej nam kulturowo konkurencji.

      • 58 16

      • Przeczytaj artykuł. To wina urzędu Marszałkowskiego (1)

        • 26 8

        • Przeczytaj ze zrozumieniem - to pomysł Polregio, Urzędnicy się na niego zgodzili.

          • 5 0

      • Ale to jest właśnie taka obco rozumiejąca konkurencja. Tyle że wali Afryką. Co, za dużo ludzi? Co za problem! Skreślimy przystanki, hihi.

        • 7 0

      • brak inwestycji tylko wyciaganie kasy z budzetu

        w celu rozdania swoim na stołkach, nowe nie znałem

        • 0 0

    • Bzdura. Tak się organizuje ruch kolejowy w wielkich aglomeracjach. (12)

      Tylko w naszym zapyziałym kraju idea pociągów RegioExpress jest czymś niezrozumiałym.

      • 19 25

      • Popieram w 100% Ludzie to bałwany.

        • 8 12

      • Czytałeś artykuł (2)

        Marszałek z PO jest organizatorem przewozów. Do kogo masz pretensje, ze głosujesz na PO i tuska

        • 25 24

        • A ten pociąg nie jest ani miejski ani podmiejski

          • 12 4

        • Marszałek z PO jest organizatorem przewozów.

          No i co z tego jak PiS jest przy władzy.

          • 5 3

      • (6)

        Odkładając na bok mrzonki, że Lębork i Pruszcz stanowi obszar zwartej metropolii, mamy odcinek od GD Śródmieście do Wejherowa. Odcinek ten powinien być obsługiwany przez kolej o charakterze metropolitarnym, tj. SKM. Jest to łącznie 28 stacji. 9 w GD, 3 w Sopocie, 9 w GA, 7 w małym Trójmieście. Jeden przystanek kolei regionalnej, która naturalnie obsługuje też całość województwa, powinien przypadać na 3 przystanki. 3 w GD (i tak jest - Główny, Wrzeszcz, Oliwa). 1 w Sopocie (i tak jest - Sopot). 3 w Gdyni (i tak jest - Orłowo, Główna, Chylonia). Na małe trójmiasto wypadają dwa. Wejherowo jest oczywiste, więc PKP i marszałek łaski nie robią - drugi powinien być w Rumi.

        • 17 0

        • (3)

          Gdynia Orłowo mimo, że duży to od lat dla kolei przystanek widmo.

          • 8 4

          • To samo można o Oliwie powiedzieć

            • 11 3

          • (1)

            Funkcja odległości niezbędnej do pokonania na ostatniej mili transportem metropolitarnym. Z kolei najwyższa klasa pociągów - EIP, w całym Trójmieście w zasadzie powinna się zatrzymywać 3x. O ile aż tyle.

            • 7 0

            • Gdynia, Sopot, Wrzeszcz i Gdańsk Główny biorąc pod uwagę burdel transportu lokalnego nie brzmi wcale nadmiarowo

              • 4 0

        • (1)

          Najszczersze chęci i pomysły marszałka z dowolnej opcji politycznej nie pomogą skoro naród tępy i leniwy. Taki ,czy inny gostek nie rozumie , że na odcinku Wajherowo Dancinger jest to skład przyspieszony i dla luda jadącego dalej poza Gduńsk, a nie dla lokalsów z Redy ,Rumii do Gduńska. I przez takich są problemy.

          • 5 7

          • a co to, lokalsi gorsi??!

            Dalej jezdzic nie moga?

            I kto jezdzi ze Strzebielina do Morzeszczyna??!
            Grubymi nicmi szyta opowiastka...

            • 2 1

      • Regio Expresy to se marszałek może organizować

        jak zapewni sprawy transport zbiorowy...

        A go właśnie wyłączył.

        • 12 1

    • (11)

      ciekawe jak niby zwiększysz częstotliwość skoro między Rumią a Wejherowem masz po jednym torze( z których też korzysta SKM) zaś za Wejherowem już tylko jeden tor do Słupska.

      • 15 10

      • Z Norymbergio do Monachium też torów jest tyle

        Ile tam jeździ pociągów, zobacz sam

        • 13 4

      • Nowoczesna sygnalizacja i pociągi mogą jeździć z częstotliwością co 3-5 minut, jak każdy system metra na świecie (4)

        • 17 2

        • Pociągi tego samego typu i tej samej kategorii (3)

          Jeżeli regio przejeżdża dany odcinek w 40 minut a ekpres w 15 - to masz problem

          • 1 2

          • Tylko Intercity na odcinku Wejherowo-Reda (brak dedykowanych torów SKM) jadą odpowiednio 8 i 9 minut (2)

            a SKM 15. To jest różnica 7 minut pomiędzy skrajnymi klasami (mniejsza niż takt SKM!), a nie 25.

            • 2 2

            • Ale z trzyminutowymi postojami spada separacja do 3-4 minut (1)

              PLK na to się nie zgodzi. Nie rżnij głupa

              • 0 2

              • W sumie chamowi nie warto odpowiadać, ale cóż

                Sama SKM jeździła w takcie 6-minutowym przez dekady i się dało. A to było grubo przed współczesnymi systemami sterowania ruchu. Prędzej czy później ktoś w końcu zrozumie, że PLK nie musi się na nic godzić, i zaadaptuje rozwiązanie z metra paryskiego - zautomatyzowane składy.

                • 2 0

      • W szczycie SKM odjezdza co 8 minut, mozna spokojnie sciac to o polowe (1)

        • 11 5

        • w szczycie moze

          Ale nie na wylaczonym odcinku.

          • 0 1

      • Bzdura. (2)

        Między Wejherowem a Rumią sa dwa tory.Jeden jwst dopiero od Weja w stronę Słupska. Fakt, że odcinek Wejherowo- Gdynia jest mocno napakowany, ale można przecież wydlużyć pociąg poprzez dodanie jednego pojazdu. A tak..klasyczne wygaszanie popytu.

        • 17 2

        • Jeden dalekobieżny jest też po drodze, na wysokości stp skmki

          • 0 0

        • Notabene Marszałek chyba myśli, że województwo pomorskie to tylko Gdańsk

          bo projekt unijny o przedłużenie torów SKM do Wejherowa jest tak oczywisty, że dawno powinien być zgłoszony

          • 15 0

    • Cala budzetowka taka jest od policji po urzedy wszelkiej masci.za nigodpodarnosc brak kary finansowej a wrecz nagroda.

      Komuna ciagle zywa

      • 19 4

    • (7)

      PKP S.A. nie prowadzi kursów pociągów. Właściwie PKP nie ma kompletnie wpływu na spółki w przypadku kursów.
      Wiem co mówię bo pracuję w PKP. Przejazdami zajmują się poszczególne spółki, w tym przypadku polregio s.a.
      Gdybyśmy chcieli wpłynąć na polregio w przypadku tego akurat kursu to by nas wyśmiali i kazali spadać na drzewo.
      Dziwna sytuacja jest w tzw. Grupie PKP. Spółki córki czują się ważniejsze od spółki matki i są dosłownie bezczelne.
      To nie jest taka prosta sprawa.

      • 21 9

      • To sprzedajcie udziały np. SKM miastom lub marszałkowi (6)

        I wy się będziecie śmiać ostatni

        • 9 8

        • Miasta i marszalek mają udziały w SKM. (5)

          A jak marszalek zarządza koleją...w artykule mamy przyklad.

          • 10 10

          • Mniejszościowe (4)

            Większość ma PKP i wszystko sabotuje.

            • 10 4

            • taaa... (3)

              Sabotuje swojego jedynego klienta...
              Z czym glowe zamieniles?

              Zarzadzanie to jedynie dekretami?

              • 3 6

              • Ja wiem, że fajnie jest mieć 60% udziałów i nie dawać złotówki na inwestycję (2)

                niech pozostałe 40% sponsoruje. Zawsze jest fajnie, jak kto inny płaci. Za Twoją edukację też płacił. Po stylu pisania i kulturze widać, że koszt utopiony.

                • 5 2

              • a z czego inwestuje przedsiebiorca? (1)

                Z dochodow od klienta.
                Ponial??!

                • 0 1

              • A PKP oczekuje, że samorządy będą dopłacać, bo przychodów od klienta nie starczy

                na wyłożenie z wyprzedzeniem wkładów własnych w projektach unijnych na zakup nowego taboru, a zyskami chce gospodarować samo. Poniał?

                • 0 0

    • Bzdury piszesz

      Nie można zwiększyć częstotliwości na tych torach. Są maksymalnie obciążone . SKM jedzie po tych samych torach do Rumi co regio , co mają jechać jeden za drugim.
      Przecież wydzielone tory dla SKM są tylko do Rumi.

      • 7 11

    • Żeby urząd rozwiązał w podobny sposób problem podwyżki dla osoby, która wpadła na ten genialny pomysł - zrezygnujemy z pracownika ;)

      • 10 1

    • Akurat to nie SKM ani PKP( Intercity)

      Tylko Polregio z marszalkiem się ośmieszyli.

      • 9 1

    • Niestety, to problem złożony i żadne rozwiązania tu nie pomogą. Z jednej strony sporo luda na długiej trasie ,a z drugiej sporo leniuchów ,na krótkich trasach, bo chcą zaoszczędzić kilka minut jazdy. A osoby jadące np. Słupsk - Reda , Rumia oraz jadący dalej ,np, z Redy do Laskowic ,Bydgoszczy mają kłopot z dostaniem. Puszczanie kibelka z trzech członów na całej trasie mija się z celem. A dwuczłon na odcinku Wejherowo- Gdańsk , to za mało. A doczepiać do dwuczłonu trzeci ,np. w Lęborku, a odczepiać nawet w Tczewie, a nie w Gdańsku wydłuży czas jazdy o co najmniej 15 minut, bo procedury. Nawet dwa Jampulsy szczepione nie zdadzą egzaminu. Chyba ,że
      zrobić taki myk w postaci dwóch jampulsów na odcinku Słupsk -Tczew . A tam rozczepka i jeden daje do Budzi a drugi np do Iławy lub Elbląga. Tylko znów odcinek od Słupska do Lęborka nie będzie efektywny

      • 0 0

    • Nie było by problemu

      jeśli SKMka kursowala by tak jak powinien kursować transport kolejowy w dużej aglomeracji czyli jak metro - krótkie składy max co 5 minut. I ilość samochodów na ulicach przy okazji tez by drastycznie spadła.

      • 0 0

    • Jadący do pracy

      A co ma SKM z wiecznie spóźnionym Polregio

      • 0 0

  • To jest właśnie PKP. Tak zlikwidowali 3 500 km połączeń w ciągu ostatnich 23 lat. (4)

    • 99 8

    • Nikt tyle nie zlikwidował polaczen (1)

      Co rządy tuska przez 8 lat

      • 15 18

      • Rok 2000. Rząd Krzaklewskiego - Buzka, z Kaczyńskim jako ministrem

        • 17 5

    • To nie PKP a UM

      • 11 2

    • Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości że Struk musi odejść? Wcześniej jego pracownik odpowiedzialny za kolej, który zajmował się wszystkim tylko nie tym, został wybrany na senatora (Świlski), a teraz Struk razem z panna z dzieckiem ciągle narzeka na pis i protestuje...

      • 6 4

  • to dlaczego (7)

    zatrzymujesię w laskowicach pomorskich?????

    • 65 2

    • (1)

      Bo tam nikt nie wsiada

      • 52 4

      • logika PKP

        • 2 0

    • Bo to węzeł kolejowy (3)

      • 20 3

      • I kto się na tym węźle z czego na co konkretnie przesiada? (2)

        • 4 0

        • z igly na widly

          • 0 0

        • Kup sobie mapę albo wygogluj

          Do czerska lub grudziądza

          • 0 0

    • A dlaczego przewozów nie mogą realizować prywatne firmy?

      Przecież w teorii już oddzieliliśmy infrastrukturę od taboru - ogłaszamy przetarg na korzystanie z infrastruktury kolejowej i firmy, które dadzą najwięcej niech wożą ludzi aż do następnego przetargu lub podziękowania im (gdy nie wywiązują się z umowy).

      • 7 1

  • PKP już zwala winę na SKM, typowo PiSowskie podejście. (17)

    • 53 46

    • (8)

      Ale to przecież POwcy z Urzędu Marszałkowskiego twierdzą, że mieszkańcy Małego Trójmiasta Kaszubskiego mają "kursujące z dużą częstotliwością" połączenia SKM i tylko tym mają jeździć!

      • 28 5

      • PRy chcą na tej trasie jeździć pojedynczym kiblem (7)

        W ukrotnionym musieliby puścić drugą drużynę konduktorską do obsługi. Nie mają ludzi, nie mają składów. Inna kwestia, że do Wejherowa powinny być te cztery tory

        • 9 9

        • O, i to jest odpowiedź. (6)

          Pociąg od Słupska do Lęborka pewnie pustawy, od Tczewa do Bydgoszczy też. Apogeum zapełnienia jest od Wejherowa do Wrzeszcza. I teraz co? Wpuszczać jeszcze Redę, Rumię; tak, żeby w Gdyni pasażerowie do Bydgoszczy się nie zmieścili?
          Dołączyć kolejny skład?
          A więc dla odcinka 30 km będziemy wlekli dwuskład 250 km od Słupska do Bydgoszczy i z powrotem.
          A kto za to zapłaci?
          Taniej byłoby puścić jakiś krótki obieg Reda - Śródmieście i OK.

          Tak samo jest z pociągiem Gdynia - Chojnice. Zawalonym pasażerami od Gdańska do Tczewa, stąd mijającym bez postoju Pruszcz.
          Zrobiłoby się dobrze Pruszczowi i umożliwiło tym pociągiem jazdę z Wrzeszcza do Pruszcza - to takim manewrem zabrałoby się miejsce dla pasażerów z Gdańska np. do Czerska.

          • 10 2

          • Popieram opinię w 100%. Załoga składu Gdynia -Chojnice powinna blokować drzwi w Tczewie na czas nawrotki.

            • 2 3

          • Na odcinku Tczew-Wejherowo przewozy aglomeracyjne powinny być oddzielone od dalekobieżnych

            Jest na to za gęsto.

            • 4 1

          • (3)

            Zgadza się, ale to zbyt skomplikowane dla niedasie marszałka Struka z PO....

            • 8 3

            • Marszałek nic na terenach PKP nie zbuduje (2)

              Może na nich naciskać, rozmawiać - ale jak PKP nie ma woli to nic nie powstanie

              • 4 3

              • A Rumia zbudowała (1)

                Choć całe Trójmiasto powtarza mantę, że na terenie PKP tunelu nie zbuduje...

                • 1 0

              • Tunel w poprzek da się, ale nie tory wzdłuż

                Pod tym względem PLK bardzo nie lubią być wyręczane, niestety.

                • 2 0

    • (3)

      POd każdym postem, każdym. Wy wiecie że jeżeli telewizja nazywa się ***24 to nie znaczy ze trzeba to oglądać 24 godziny na dobę

      • 10 11

      • Wracaj oglądać jedyną słuszną prawdę w TVPutin. (2)

        • 8 11

        • Bredzisz

          • 1 9

        • POsłucham ha ha

          • 1 2

    • Jesteś jakiś ograniczony

      Marszałek peowski napisał, że ten pociag jest dla wyborcow tuska spoza małego i dużego trojmiasta. Oni tez dojeżdżają do pracy w Trójmieście. Wyraźnie napisali, ze masz korzystać z skm

      • 8 5

    • Polregio to nie PKP a UM

      • 10 3

    • Nie PKP tylko Polregio

      Najgorszy przewoźnik w Polsce, a jeszcze mocno hołubiony przez marszałka.

      • 6 1

    • Bzdura

      SKM córka PKP,Polregio to firma podlegająca pod urząd marszałkowski tj powski

      • 5 4

  • Jest tak bo mieszkacie w Polsce. Każdy obywatel ma pracować za miskę ryżu i cieszyć się z tego. (9)

    A nadzieje trzeba dawać a następnie je systematycznie odbierać. Tak mówił premier Morawiecki. Skargi piszcie do niego.

    • 57 27

    • To przypomnij sobie kto likwidował połączenia kolejowe i kiedy. (4)

      W zamian obiecywali rozbudowę dróg, która dopiero teraz jest realizowana. Jak już się zajmujesz czarną propagandą to rób to z sensem.

      • 15 16

      • Ile nowych dróg zbudował PiS? (1)

        Oddają tylko rozpoczęte przez poprzedników inwestycje jako "swoje".

        • 11 11

        • Ha ha, tak w TVN mówią? Straszne. Jakieś przestarzałe wiadomości wam serwują

          • 0 3

      • a kto obiecywał PKS do każdej miejscowości? (1)

        • 13 3

        • To była gadka dla tłuszczy ,większość pksów jest prywatna więc nic by nie zrobili

          • 8 0

    • (2)

      Taaaa - wszystko wina Morawieckiego hahahah

      • 8 3

      • mora wiecki to piesek na posyłki. Generalnie bieda w Polsce wynika z rządów PiSlamu. (1)

        • 0 0

        • Jacyś niezaradni ci z PO, tylko bieda i bieda, cha cha

          • 0 2

    • W urzędzie Marszałkowskim to PO jest. Żale do swoich wylewaj

      Inteligencja na poziomie kidawy :)

      • 0 1

  • (1)

    Aha, no to fantastycznie

    • 18 2

    • Gdyby nie ci pasażerowie, to pociągi w ogóle by się nie spóźniały.

      • 14 0

  • Żeby było sprawiedliwie, wilk syty i owca cała proponuję żeby pominięte przystanki przekształcić w...

    ... przystanki na żądanie!

    • 39 2

  • Dobre . (1)

    Nawet się rozbawiłem.. jeszcze FALE wprowadźcie to jeszcze wygasicie popyt..

    • 86 5

    • Zaśpiewaj sobie Podsiadłę, powinno pomóc :)

      • 3 4

  • Nie od dzis wiadomo, ze PKP nie jest dla pasazera tylko dla dziesiatek spolek i zarzadow

    • 88 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane