• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg omija przystanki, bo połączenie było zbyt popularne

szym
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (303)
Pociąg był na tyle popularny, że... zniknął z rozkładu. Zdjęcie ilustracyjne. Pociąg był na tyle popularny, że... zniknął z rozkładu. Zdjęcie ilustracyjne.

Pociąg łączący m.in. Małe Trójmiasto Kaszubskie z Gdańskiem cieszył się tak dużą popularnością, że już na stacjach w Redzie czy Rumi pasażerowie nie mieścili się do wagonów. Problem postanowiono rozwiązać... usuwając najpopularniejsze przystanki z rozkładu jazdy.





Skład Polregio ze Słupska zatrzymywał się w Gdańsku



Spóźniłe(a)ś się do pracy/szkoły przez opóźniony pociąg?

"Znikający" pociąg firmy Polregio kursował do niedawna między Słupskiem a Bydgoszczą. Dojeżdżał też do Gdańska Głównego i był najszybszym połączeniem kolejowym dla jadących z Redy czy Rumi do Gdańska w porannym szczycie. Szczęśliwcy, którym udało się wepchnąć do pociągu, do Gdańska dojeżdżali o godz. 7:58.

Teraz już takiej okazji mieć nie będą. Problem przepełnionych składów rozwiązano w ten sposób, że z popularnego połączenia wyrzucono stacje: Reda, Rumia i Gdynia Chylonia. Sprawę jako pierwsza nagłośniła Gazeta Wyborcza Trójmiasto.

Poproszone o komentarz Polregio odesłało po stanowisko do Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenie regionalne na Pomorzu.



Pociąg zbyt popularny, więc... zniknął z rozkładu



- Jest to kwestia rozkładu jazdy pociągu nr 85202 Słupsk - Bydgoszcz Główna, który od korekty wprowadzonej 6 listopada 2022 r. nie przewiduje postojów w Redzie, Rumi i Gdyni Chyloni dla tego połączenia. Jako organizator połączeń przychyliliśmy się do wniosku operatora Polregio SA, który wskazywał na występujące ciągłe opóźnienia tego pociągu wynikające z wydłużonego lokowania pasażerów na odcinku Wejherowo - Gdynia Główna" - poinformował "Gazetę" Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Urzędnicy stoją na stanowisku, że pasażerowie, którzy korzystali z tego połączenia, mają do dyspozycji połączenia aglomeracyjne "kursujące z dużą częstotliwością", które zdaniem Urzędu Marszałkowskiego "w pełni zaspokajają ich potrzeby transportowe".



Raport z Trójmiasta. Opóźnione Polregio



Co ciekawe, "sławne" połączenie dało się we znaki naszym czytelnikom na tyle, że poinformowali o nim dziś w Raporcie z Trójmiasta.

07:45 29 MAJA 23 (aktualizacjaakt. 07:51)

Wiecznie spoźniony Polregio (28 opinii)

Słynny pociąg 202 Polregio ze Słupska do Bydgoszczy, który od jakiegoś czasu nie zatrzymuje się w Redzie, Rumii i Gdyni Chyloni, bo ... było za dużo chętnych, dziś w Gdyni 16 min spóźnienia. Przy okazji opoźnił kilka skmek i jednego Intercity. Czy nie można go po prostu wydłużyć, zamiast działać na szkodę pasażerów?
Słynny pociąg 202 Polregio ze Słupska do Bydgoszczy, który od jakiegoś czasu nie zatrzymuje się w Redzie, Rumii i Gdyni Chyloni, bo ... było za dużo chętnych, dziś w Gdyni 16 min spóźnienia. Przy okazji opoźnił kilka skmek i jednego Intercity. Czy nie można go po prostu wydłużyć, zamiast działać na szkodę pasażerów? Zobacz więcej


Jak się bowiem okazało, skład - mimo cięć w przystankach - i tak zaliczył opóźnienie.
szym

Opinie (303) 9 zablokowanych

  • Brawo panie Marszałku Struk

    tak się rządzi. Trzeba pokazać ludowi gdzie jego miejsce.

    • 32 5

  • Słusznie

    Nie po to są pociągi aby nimi tłumy jeździły. Pociągi są dla kolejarzy, nie dla plebsu.

    • 30 1

  • potem brak pasażerów (1)

    połączenie nierentowne, likwidacja połączenia.
    Ale oczywiście dokładamy wszelkich starań, aby zachęcić ludzi do korzystania z naszych usług.

    • 29 1

    • Oni w jakiejś innej rzeczywistości żyją.

      Wydłużyć pociąg. Podstawić drugi.
      Co za problem. Firma więcej zarobi??? Czy co.

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Tyle się mówi o zachęcie do zbiorkomu (16)

    W Niemczech bardzo tanie bilety, a u nas usuwanie przystanków. Potem się dziwią, że ludzie jeżdżą samochodami i tworzą korki Politycy za to świetni są w usuwaniu miejsc parkingowych i uspokajaniu ruchu.

    • 452 9

    • Pojedź i zobacz (10)

      Mieszkałem kilka lat. Coraz jest tam drożej. No ale dla wielu "boskie" Niemcy mogą być tylko dobre.

      • 10 52

      • Bilety kolejowe są tańsze (1)

        Nie muszę tam jechać, żeby to sprawdzić.

        • 32 4

        • sa tansze bo panstwo doplaca do biletu normalnie kosztowal prawie 500 e ,a teraz mozna bylo kupic za 49 euro

          ale tam nie ma 40 letnich emerytow w policji ,wojsku ,strazy pozarnej ,konczy sie kinder geld i zwroty podakow wiec maja z czego dokladac.

          • 3 1

      • Co za bzdura. Jest drogo, ale akurat kolej ostatnio mocno potaniała, a promocyjne miesięczne tak napędziły ludzi, że Deutsche Bahna ledwo wyrabiała. Ginter, jak Ci źle to wracaj do Polski, a nie tam posty piszesz, że Ci źle xD No i nie porównójmy np. SKM-ki do S-bahny i U-bahny np. w Monachium. To inna liga, warta swojej ceny.

        • 23 2

      • Byłem, widziałem. (4)

        Sporo rzeczy jest tańszych i lepszej jakości niż w tej krainie mlekiem i miodem płynącej, o wysokości zarobków nawet nie wspominając.

        • 38 4

        • JAkie te niemce głupie (3)

          przyjeżdżają do Polski na zakupy. Nie lubią kupować u siebie taniej?

          • 3 19

          • A widziała ich tylko Danka Koreanka z TVPutin.

            • 7 5

          • dlatego sa bogaci ,bo nie wydaja za duzo (1)

            widzialem u fryzjera goscia jak sie wyklucal o 10 e znizki

            • 0 0

            • wyklucal o 10 e znizki

              10 euro to ja płacę za strzyżenie.

              • 0 0

      • Ginter, ci którzy nigdy nie wytknęli swojego nochala za granice zawsze beda utyskiwać tylko na Polskę.

        • 4 1

      • A w Polsce coraz taniej!

        • 0 1

    • To takie proste, ale zbyt trudne do przyjęcia przez ludzi z PKP i rządzących (2)

      Ludzie stoją w korkach, bo nie daje im się wygodnej alternatywy dla samochodu. A jak są zbyt roszczeniowi, to się ich z powrotem wygania z pociągów z rowerami, likwiduje się połączenia i przystanki. Niech wiedzą gdzie ich miejsce. W korku w samochodzie. Największe marudy zostały przekonane do PKMki. Wszystko czego teraz chcą to parkingi Park&Ride i częstsze kursy. Niestety PKP nawet nie zaczęło jeszcze elektryfikacji.

      • 17 5

      • Tyle że to Marszałek Struk i jego ludzie zamawiają pociągi (1)

        Rządzą tu 30 lat i żadnych zmian czas pogonić to towarzystwo wzajemnej adoracji. Szkoda tylko, że znowu na nich zagłosujecie w imię :mniejszego zła"

        • 6 4

        • Tyle że to Marszałek Struk i jego ludzie

          Ale to Kaczyński rządzi Pisem

          • 0 1

    • Nie tylko

      Te cięcie nie mogą się dogadać choć juz 21wiek tacy ważni ze nie korzystają z PKP to widzieli by lepiej ten burdel jaki stworzyli

      • 3 0

    • Dobrze zrobilo

      To jest szybki pociag dla ludzi dojeżdżających z Lęborka i Słupska. Pendolino też byście chcieli żeby zatrzymywało się na każdej stacji ???

      • 0 0

  • Jak widać urzędnicy w socjalizmie potrafia dzielnie walczyc z problemami jakie sami stworzyli

    Urzędnik to stan umysłu a papier przyjmie wszystko, najbardziej nawet nielogiczne i i**otyczne treści.
    Dziękujemy, że tak harujecie za nasze podatki i dla naszego dobra.

    • 26 3

  • No rewelacja!!!

    Zaczynam się zastanawiać , która firma lepsza PKP czy energa. bo jedni i drudzy biją rekordy w obsłudze!!!

    • 24 4

  • Ale tu akurat mają rację (26)

    To dalekobieżne połączenie Słupsk-Bydgoszcz przeznaczone zasadniczo do przewozu pasażerów na takiej właśnie trasie z dostosowaną do tej trasy częstotliwością i ilością miejsc.

    Natomiast dzięki temu że trasa przebiega przez aglomerację trójmiejską, to nagle pociąg doznaje chwilowego oblężenia na tej środkowej części trasy, stając się alternatywą dla SKM.

    Problem by się rozwiązał gdyby wprowadzono inną politykę biletową, ale wtedy opinia publiczna zjadłaby wszystkich bo wszystko zbyt skomplikowane.
    A nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka.

    I rozumiem że wygodnie i szybko można było pojechać składem który nie zatrzymywał się na podmiejskich przystankach jak SKM, ale tak naprawdę taki chwilowy pasażer zabierał miejsce często komuś kto chciałby pojechać w jako takim komforcie do Bydgoszczy.

    Wydłużanie pociągu nie ma żadnego sensu, bo na pozostałej części trasy będzie woził powietrze.

    • 23 36

    • Istniejące połączenia są za wolne i jest ich za mało (14)

      nic dziwnego że ludzie chcą korzystac z możliwości szybszego dojazdu. Uniemożliwianie im tego nie jest dobrym pomysłem i ma sie nijak do propagowania zbiorkomu.

      • 19 4

      • Nie rozumiesz. Ten pociąg nie jest dedykowany do obsługi ruchu aglomeracyjnego tylko dalekobieżnego. (3)

        • 6 15

        • a jakie jest uzasadnienie obslugi takiego ruchu??!

          Gdy brak zaspokojenia potrzeb na terenie "metropolii".

          Przy okazji... "O take" metropolie walczy senator "Beckham" (Swilski)??!

          • 6 2

        • Dedykację można zmienić. Unowocześnić. Iść z czasem

          Pół Redy pracuje i uczy się najwidoczniej w Trójmieście.
          Co za odkrycie! Szok.
          Ludzie chcą szybko dojechać.
          Zadaniem PKP jest odpowiadać na potrzeby mieszkańców. Czyż nie??? Zadaniem marszałka jest służyć mieszkańcom czyż nie???
          Zlikwidować można urząd Marszałkowski a ludzie mają mieć najlepszy dojazd do pracy. To oni utrzymują urząd Marszałkowski. To jest pycha władzy, i brak szacunku

          • 4 0

        • Oczywiście, słynna polska myśl kolejarska

          takie mądrości z cyklu: 4 pociągi na dobe powinny wystarczyć. I potem mamy to co mamy, wszyscy zdani są na swoje samochody

          • 1 0

      • A, to prawda. Szybkość SKM jest skandaliczna

        • 14 2

      • (8)

        to jest osobna sprawa - być może przydałby się również pospieszny pociąg kursujący po trójmieście, zatrzymujący się tylko na głównych stacjach, jadący po torach dalekobieżnych.

        Nawet chyba było kiedyś coś takiego na trasie Tczew-Lębork, jakieś 20 lat temu - ale chyba padło.

        • 12 2

        • To nie jest osobna sprawa (3)

          SKM sie strasznie wlecze. Na odcinku Chylonia -wrzeszcz mozna zaoszczędzić ok 10 minut jadąc regio. Kiedyś były sprinterzy od SKM, ale polregio sie obudziło że to ich biznes. No i robią biznes. Brawo

          • 8 2

          • Pan marszalek wyciął SKM z połączeń poza aglomeracją. (2)

            I w to miejsce wepchnał Polregio. Rodzina na swoim.

            • 5 2

            • Wyciąć marszałka przy okazji wyborów należy.

              • 3 1

            • SKM się wycięła sama torami odstawczymi na Śródmieściu

              • 1 2

        • Przydałby się, jednak na ten moment jest problem z trasowaniem takich połączeń

          Tu trzeba inwestycji w tory, bez tego ruch dalekobieżny wypchnie cały ruch regionalny. Czasami masz pociągi dalekobieżne co 15 minut - w oknie między nimi nie puścisz regio zbierającego wszystkie stacje po drodze, PLK się na to nie zgodzi (zwyczajnie zabraknie separacji). Na części ze stacji zmarnowano szansę na budowę torów mijankowych a na północ od Chylonii w zasadzie jest katastrofa.

          • 4 0

        • Dokładnie. Skoro jest potrzeba to trzeba pomyśleć i rozwiązać problem.

          Ale kto ma myśleć w urzędzie??
          Dno, tyle kasy wydanej na falę a ludzie nie mają jak do pracy dojechać bo pociąg zabierają.
          A fala dalej nie wdrożona a kasa leci. Niegospodarność to mało powiedziane

          • 3 1

        • jest ich nawet teraz trochę... (1)

          Nazywają się TLK...
          Szczególnie w wieczornych godzinach byłyby przydatne, gdy SKM co 30 minut...

          Za "złej komuny" na miesięcznym można było tyłek pospiechem wozić...
          Teraz wożą powietrze...
          Ale na sprzątaniu oszczędzamy...

          • 2 0

          • Teraz wożą powietrze...

            Tak, zwłaszcza w weekendy...

            • 0 0

    • Zgadzam się, ale ludzie tego nie rozumieją, bo nie widzą dalej niż koniec swojego nosa.

      • 4 5

    • Uwaga: znalazłem sposób

      Można wprowadzić w godzinach szczytu takie pociągi tylko na trasie Wejherowo - Gdańsk. Kilka pewnie da się jeszcze wcisnąć, a jak widać zapotrzebowanie jest.

      • 11 1

    • TAK to prawda (3)

      Lubię jak ktoś ma pojęcie o tym co pisze.

      • 5 3

      • taka może i jest prawda (2)

        prawdą jednak jest, że takie połączenie jak Słupsk-Bydgoszcz nie ma uzasadnienia.
        Bo i tak obsługuje strumień do Trójmiasta a potem od Trójmiasta.
        Biorąc pod uwagę ilości przesiadających się ludzi, to zaniechanie obsługi "małego trójmiasta" dotyczy znacznie większej ich ilości.

        A wizerunkowo to nawet nie strzał w kolano a prosto między oczy...

        • 4 2

        • Bo i tak obsługuje strumień do Trójmiasta a potem od Trójmiasta. (1)

          O, byś się zdziwił...

          • 1 1

          • nie zdziwie sie.

            Uzywam codziennie.
            W obu kierunkach.

            • 2 0

    • Słupsk - Bydgoszcz nie ma żadnego uzasadnienia

      Jeśli by takowe było, to powinno kursować przez Szczecinek, Chojnice...

      Cały zamysł jest, jak się pokazać z "regiolino" w sąsiednim województwie, aby zmniejszyć wstyd jakie to składy na tej trasie kursują.

      Faktyczna komunikacja to Słupsk i Trójmiasto lub Bydgoszcz i Trójmiasto.
      Tak jak od dziesiątków lat funkcjonowało.

      • 5 4

    • to pomysl z polki Lublin - Szczecin

      Przez Bialystok...

      Faktycznie formalne "odhaczenie" ze cos po scianie wschodniej jezdzi i zapewnia minimum, ktore nikogo nie zadowala.

      Kupil se marszalek pare skladow i mysl ze tym nedze i golizne osloni...

      Nic nie osloni a tylko zirytuje ludzi tak glupimy pomyslami. Albo spolaryzuje... Ciemny lud kupi, bo jemu sie poprawi. A ze x2 wiecej ludzi na w plecy, to juz "ciemnego luda" nie obchodzi...

      Naprawde dajecie sie na to robic??!

      • 3 2

    • Ech, to znaczy, że brakuje szybkiego połączenia z takiej Redy do Trójmiasta (1)

      Skoro jest popyt to zrobić takie połączenie. Dlaczego nie?

      • 1 0

      • Przeciez masz polaczenie

        Ale nie tym pociagiem. Jakie stacje ma omijać później ten pociag z Rimini i Redy żeby stał się szybki ? XD

        • 0 1

    • "wydłużanie pociągu nie ma żadnego sensu"

      Oczywiście, przewiezienie dodatkowej ilości pasażerów "nie ma żadnego sensu".

      Bo się wozokilometry nabijom i w tabelkie nie zmieszczom...

      • 2 1

  • Klient w krawacie jest mniej awanturujący się.

    Nasza rzeczywistość powoli osiąga poziom Misia...

    • 14 0

  • ahahhha (1)

    115 spóźnia sie po 10-20 minut od dwóch lat, nie pamiętam żebym był punktualnie w pracy... dziś był szczodry bo tylko 15 minut się spóźnił....

    • 12 4

    • Kasia, chyba nie zrozumiałaś artykułu

      • 1 0

  • facet latem sprzedawał piwo ciepłe, a lodówka obok wyłączona i sie pytamy czemu nie włączy lodówki

    a on, że za szybko by sprzedał

    • 21 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane