• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg omija przystanki, bo połączenie było zbyt popularne

szym
29 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (303)
Pociąg był na tyle popularny, że... zniknął z rozkładu. Zdjęcie ilustracyjne. Pociąg był na tyle popularny, że... zniknął z rozkładu. Zdjęcie ilustracyjne.

Pociąg łączący m.in. Małe Trójmiasto Kaszubskie z Gdańskiem cieszył się tak dużą popularnością, że już na stacjach w Redzie czy Rumi pasażerowie nie mieścili się do wagonów. Problem postanowiono rozwiązać... usuwając najpopularniejsze przystanki z rozkładu jazdy.





Skład Polregio ze Słupska zatrzymywał się w Gdańsku



Spóźniłe(a)ś się do pracy/szkoły przez opóźniony pociąg?

"Znikający" pociąg firmy Polregio kursował do niedawna między Słupskiem a Bydgoszczą. Dojeżdżał też do Gdańska Głównego i był najszybszym połączeniem kolejowym dla jadących z Redy czy Rumi do Gdańska w porannym szczycie. Szczęśliwcy, którym udało się wepchnąć do pociągu, do Gdańska dojeżdżali o godz. 7:58.

Teraz już takiej okazji mieć nie będą. Problem przepełnionych składów rozwiązano w ten sposób, że z popularnego połączenia wyrzucono stacje: Reda, Rumia i Gdynia Chylonia. Sprawę jako pierwsza nagłośniła Gazeta Wyborcza Trójmiasto.

Poproszone o komentarz Polregio odesłało po stanowisko do Urzędu Marszałkowskiego, który finansuje połączenie regionalne na Pomorzu.



Pociąg zbyt popularny, więc... zniknął z rozkładu



- Jest to kwestia rozkładu jazdy pociągu nr 85202 Słupsk - Bydgoszcz Główna, który od korekty wprowadzonej 6 listopada 2022 r. nie przewiduje postojów w Redzie, Rumi i Gdyni Chyloni dla tego połączenia. Jako organizator połączeń przychyliliśmy się do wniosku operatora Polregio SA, który wskazywał na występujące ciągłe opóźnienia tego pociągu wynikające z wydłużonego lokowania pasażerów na odcinku Wejherowo - Gdynia Główna" - poinformował "Gazetę" Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
Urzędnicy stoją na stanowisku, że pasażerowie, którzy korzystali z tego połączenia, mają do dyspozycji połączenia aglomeracyjne "kursujące z dużą częstotliwością", które zdaniem Urzędu Marszałkowskiego "w pełni zaspokajają ich potrzeby transportowe".



Raport z Trójmiasta. Opóźnione Polregio



Co ciekawe, "sławne" połączenie dało się we znaki naszym czytelnikom na tyle, że poinformowali o nim dziś w Raporcie z Trójmiasta.

07:45 29 MAJA 23 (aktualizacjaakt. 07:51)

Wiecznie spoźniony Polregio (28 opinii)

Słynny pociąg 202 Polregio ze Słupska do Bydgoszczy, który od jakiegoś czasu nie zatrzymuje się w Redzie, Rumii i Gdyni Chyloni, bo ... było za dużo chętnych, dziś w Gdyni 16 min spóźnienia. Przy okazji opoźnił kilka skmek i jednego Intercity. Czy nie można go po prostu wydłużyć, zamiast działać na szkodę pasażerów?
Słynny pociąg 202 Polregio ze Słupska do Bydgoszczy, który od jakiegoś czasu nie zatrzymuje się w Redzie, Rumii i Gdyni Chyloni, bo ... było za dużo chętnych, dziś w Gdyni 16 min spóźnienia. Przy okazji opoźnił kilka skmek i jednego Intercity. Czy nie można go po prostu wydłużyć, zamiast działać na szkodę pasażerów? Zobacz więcej


Jak się bowiem okazało, skład - mimo cięć w przystankach - i tak zaliczył opóźnienie.
szym

Opinie (303) 9 zablokowanych

  • (2)

    podróż koleją skraca czas. Bareja by tego nie wymyślił

    • 31 0

    • Smartfna mam (1)

      I jeździe pociągiem i nie jestem stresowany choć mam nowe auto lepiej w pociągu jak na jezdni za dużo kolejowych przyglupow na drodze w swich służbowych limuzynach

      • 0 0

      • A po Polsku to jak będzie ?

        • 0 0

  • Dobry pomysl (1)

    Pendolino tez może wkrótce ominie Gdańsk Główny, bo jest popularny

    • 48 1

    • Pendolino powinien dojeżdżać tylko do Tczewa.

      Tam prawie nikt nie wysiada więc pociągi się nie zużyją.

      • 13 0

  • To nie ja!!!

    To oni są winni!!

    • 13 1

  • Nic nowego

    Lekarzom przeszkadzają pacjenci, urzędnikom petenci a kolejarzom pasażerowie .

    • 49 1

  • Był problem z przepełnieniem (8)

    To zamiast dołożyć wagony lub dodać dodatkowy pociąg to likwidujemy go i cyk nie ma problemu

    • 60 2

    • Dobra czas na premie

      • 11 0

    • Dla przepełnienia na odcinku 30 km dołożyć dodatkowy skład na dystansie 200 km. (4)

      No, rzeczywiście, bardzo ekonomiczne działanie. Jak chcesz zatankować samochód, to też jedziesz z baniakiem na przyczepce, żeby zatankować od razu 200 litrów?

      • 3 9

      • No tak lepiej nic nie zrobić (3)

        Szkoda, że nie ma PL prywatnych przewoźników na normalną skale to taki PKP regio szybko by się zawinęło. A nie przepraszam rząd by dotował ja pkp cargo

        • 6 2

        • Przewóz pasażerów SKM pociągiem dalekobieżnym to patologia (2)

          Ale patologia wynikająca z chronicznych braków w infrastrukturze. LK 250 powinna docierać do Wejherowa - co pozoliłoby na równy takt pociągom podmiejskim. LK 202 ciągle jest odcinkami jednotorowa - co utrudnia prowadzenie ruchu, jeżeli jakiś pociąg wypada poza swoje okno rozkładowe (czy to w związku z wymianą pasażerów, unieruchomieniem składu czy też oczekiwaniem na tzw. skomunikowanie).
          PR, prowadząc pociąg dalekobieżny potrzebuje, aby pociąg był w miarę możliwości jednoprzestrzenny - drugi EZT wymaga dołączenia kolejnych dwóch osób. I teraz albo dwa zespoły trakcyjne będą jechać całą trasę - w większości z napełnieniem 30-60% jednego tylko zespołu (a drugi w tym czasie będzie niedostępny na innej trasie) - albo trzeba będzie robić manewry typu dołączanie/odłączanie. To znowu zajmie 2x15 minut, przyblokuje linię kolejową na czas manewrów a co gorsza - PLK może w ogóle nie wyrazić zgody na takie zabawy na trasie i w całości wykreślić pociąg z rozkładu. Bez przedłużenia LK250 ten problem może być jedynie pudrowany, ale nie rozwiązany.

          • 1 2

          • ten pociąg jest dalekobieżny przez mianowanie (1)

            a nie z powodu potrzeby...
            Bo taki pasuje urzędowi a nie pasażerom...

            A skomunikowania uczcie się od Czechów, gdzie skomunikowany jest "motoraczek" z pendolino.

            • 2 2

            • Ty nie masz takiej potrzeby

              A mieszkańcy Kujaw mają

              • 0 0

    • koniaczek? (1)

      • 5 1

      • stac mnie

        • 4 1

  • Przecież nie po to istnieje PKP

    By ludzie sobie jeździli. Ta instytucja ma o wiele bardziej szczytne cele których maluczcy nie są w stanie pojąć.

    • 48 4

  • Przecież to ludzie są dla PKP i SKM (2)

    A nie na odwrót!

    Pociągi mają się dostosować do ludzi? Chore!
    Niech ludzie się dopasują przecież! I niech płacą i nie marudzą !

    • 24 7

    • ludzie to tylko przeszkadzaja

      • 2 0

    • tym (transportem zbiorowym) zarządza samorząd województwa

      On układa rozkłady jazdy i on zamawia usługę publiczną.
      A przewoźnicy jeżdżą, jak im marszałek zagra...
      A raczej zapłaci...

      • 3 1

  • to nie pierwszy pociąg Regio, który nie zatrzymuje się już w Redzie, Rumi i Gdyni Chyloni, tak jak np. pociąg R 58227 (1)

    relacji Bydgoszcz-Słupsk

    • 22 0

    • Albo np. w Orłowie już dawno

      większość się nie zatrzymuje - chociaż już dawno zrobili elegancki peron, wyświetlacze itp.

      • 7 0

  • Ja już się nie dziwię

    Chyba wszystko już widziałem w tym kraju.

    • 24 0

  • Co za bzdura? (5)

    Skoro jest zwiększone zainteresowanie, to powinno się zmierzać w kierunku zaspokojenia potrzeb pasażerów poprzez wydłużenie składów lub zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów.
    Jak widać postąpiono typowo po polsku likwidując popularne przystanki.
    Uważam to za wstyd dla organizatora przejazdów oraz dla przewoźnika.
    Nadmienię, że jeszcze kilka, no może około 10 lat temu, SKM miała w swojej ofercie przewozowej pociągi sprinter, kursujące po torach dalekobieżnych obsługując tylko główne stacje.
    Dlaczego zlikwidowano ten popularny pociąg?
    Dlaczego zlikwidowano połączenia SKM z Tczewem, Malborkiem i Laskowicami Pomorskimi?
    Jak dla mnie to jest to nieodpowiedzialne działanie, które prowadzi do tego, że ludzie rezygnują z transportu zbiorowego na rzecz prywatnych samochodów.
    Takie władze samorządowe, to należy wysłać na księżyc, bowiem same sobie zaprzeczają.
    Z jednej strony tacy pro-europejscy, pro-unijni, pro-ekologiczni, jednak w praktyce działają w sprzeczności z polityką klimatyczną UE, wyrzucając ludzi z pociągów do pojazdów które produkują rocznie tony dwutlenku węgla wyrzucanego do atmosfery.
    Słabe to, wszystkich ich do kosmodromu i na księżyc wysłać.

    • 56 2

    • Nie rozumiesz problemu.

      • 3 9

    • Dlaczego zlikwidowano połączenia SKM z Tczewem, Malborkiem i Laskowicami Pomorskimi? (2)

      Bo zamiast nich uruchomiono pociągi Przewozów Regionalnych.

      • 4 4

      • To tylko pozorne działanie. (1)

        Nadmieniam, że i w owym czasie równolegle do pociągów SKM sprinter, kursowały pociągi przewozów regionalnych.
        Jeśli miarą sukcesu jest wstawienie np. 4 PR + 4 SKM zamienione na 4 PR+ 2 PR, to rzeczywiście PR wykonują łącznie 6 kursów, czyli aż o 2 więcej, jednak z punktu widzenia pasażera to tylko 6, o 2 mniej, bowiem wcześniej było 8 które i tak były niewystarczające i za każdym razem wypełnione na ścisk pasażerami.
        Pozoranctwo polega na tym, że przerzucając obsługę połączeń z SKM na Przewozy Regionalne, wskazano ludziom błędną informację, bowiem pozornie Przewozy Regionalne wykonywały więcej połączeń niżeli wcześniej jednak mimo wszystko mniej niż we wcześniejszym czasie oboje przewoźników łącznie.
        Innymi słowy, władze samorządu przy użyciu tego fortelu zaoszczędziły środki na organizacji transportu zbiorowego.

        • 1 1

        • I dobrze zrobiły

          Po ch były pociągi Gdańsk-Pruszcz, jadące 10 minut po składach Gdynia - Malbork? Do wożenia powietrza? Zaspokajania ambicji SKM?

          • 0 0

    • Masz całkowitą rację.

      Powinni zmienić kierownictwo w reggio oraz marszałka. Za dużo złych decyzji podejmują.
      To jest tragikomedia.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane