• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Początek zmian na Rzeczypospolitej: 5 przejść i prędkość 50 km/h

Maciej Korolczuk
8 lutego 2024, godz. 10:00 
Opinie (461)
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku.

Pierwsze naziemne przejście dla pieszych powstanie w tym roku na skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z HynkaMapka. Docelowo na całej alei od Legionów do Chłopskiej ma powstać ich aż pięć. Maksymalna prędkość zostanie ograniczona z 70 do 50 km/h.



Pół roku ma potrwać budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem. Nowe przejście powstanie w rejonie skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z Hynka, gdzie do tej pory piesi byli skazani na korzystanie z tunelu podziemnego.

- Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest na koniec lutego.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej.

Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej.

Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.


Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h. Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h.

Zdania czytelników podzielone



Co ciekawe, przeciwni budowie przejścia przy ETC są nasi czytelnicy. W ankiecie pod ostatnim artykułem na ten temat spośród 2,5 tys. osób, które wzięły w niej udział, aż 64 proc. było przeciwne budowie przejścia i ograniczeniu prędkości. Za zmianami opowiedziało się 26 proc. ankietowanych, a 8 proc. było za - ale tylko z uwzględnieniem samych przejść.

W ostatnich latach w Gdańsku powstało naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej, dwa przejścia na Podwalu Przedmiejskim (przy Chmielnej i Łąkowej) oraz na al. Zwycięstwa w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W tym roku ma też powstać naziemne przejście na Podwalu Grodzkim przed dworcem głównym.

Miejsca

Opinie (461) 8 zablokowanych

  • hahahahhaha (1)

    pół roku......komuna wiecznie żywa....głosujcie na nich dalej

    • 10 3

    • komuna to tunele dla pieszych

      • 2 3

  • W innych dzielnicach nie ma tylu tuneli i jakoś samochody jeżdżą. Na Zaspie jest dużo matek z wózkami i starszych osób, choćby dla nich zrobić udogodnienie.

    • 1 10

  • wybory wkrótce

    Podziękujmy naszym włodarzom miasta przy urnach wyborczych za utrudnianie przejazdu przez miasto i to że będziemy dłużej dojeżdżać do pracy. Dla tych co sieją nienawiścią do jeżdżących samochodami: Na tych przejściach tramwaje i autobusy też będą tracić czas.

    • 13 0

  • To ciągłe wycie kierowców że niby cos sie im odbiera (2)

    Tylko że to wczesniejsza, trwająca dekady niekontrolowana rozbudowa dróg doprowadziła do tego że piesi zostali zepchnięci do podziemia i na wąskie krzywe chodniki, które i tak są dewastowane i zastawiane przez auta

    • 4 16

    • Jakoś dużo osób zgadza się z tym "wyciem".

      • 2 1

    • Dramat

      Nie no, nie rozbudowujmy dróg wcale i potem grajmy w tetrisa w godzinach szczytu jak np. na Świętokrzyskiej

      • 1 0

  • Co za uposledzona

    Prezydent!!!!! pewnie ustawaka poszla na znajeomego firme budowlana to zabuduja cale miasto tunelami kladkami i przejsciami dlaiszych i strefa 5 km/h

    • 8 2

  • Absurd i nic więcej (1)

    Zamiast wyrównać powierzchnie asfaltu i odnowić wiadukt z przejściami podziemnymi zostanie zablokowany ruch na 6 miesięcy ulicy, która i tak jest zakorkowana w sezonie. Po co? Tylko po to żeby doprawić 5 przejść, które wydłużą podróż tramwajem o ok 10 minut na odcinku, który zajmował 4 min i wprowadzić absurdalne ograniczenie do 50km/h na odcinku, który był dostosowany do 70. Ludzie nie myślą, pchają się na przejścia nie ważne czy nie jedzie nic czy jedzie karetka, a jak będą biec na tramwaje żeby zdążyć myślicie, że będą bardziej uważać?

    • 18 0

    • Tymbardziej

      Że tam praktycznie nie ma żadnych wypadków.

      • 6 0

  • Wczoraj tam jechałem...

    Straszne dziury i nierówności. Praktycznie ciężko jechać szybciej bez utraty zebów.
    Pomyślałem sobie, że pewnie obniżą prędkość dopuszczalną niż naprawią ulicę

    • 14 0

  • co jest nie tak z podziemnym przejściem?

    nie trzeba czekać na zielone, auta sobie przejadą, trochę ruchu po schodach (plaga grubasów jak w USA już się zaczyna), dla starszych i niepełnosprawnych winda (z windami są problemy?), głupota robić naziemne przejście

    • 14 1

  • To tylko dowodzi konieczności zmian w gdańskim magistracie, ktoś kto działa przeciwko większości mieszkańców miasta powinien to odczuć na własnej skórze w najbliższych wyborach. Czas na leczenie w naszym urzędzie. I żeby nie było, nie jestem za poprzednią władzą.

    • 13 0

  • Ludzie ludziom zgotowali ten los

    To co szykuje się na Rzeczypospolitej jest już zrealizowane na Jana Pawła.
    Kiedyś były tam 2 sygnalizacje z przejściami teraz jest 8. Średnio co 100 jest przejście że światłami, przy szpitalu jest przejście bez skrzyżowania i bez przycisku. Nikt nie przechodzi a samochód musi się zatrzymać. Kiedyś był tam przycisk dla pieszych ale oczywiście znalazł się jakiś powód żeby go zlikwidować. Jak ktoś ma pecha to stoi dokładnie na każdych światłach. Ciekawe co na to nasz sławny Tristar.

    Likwidowanie wszystkich tuneli i zastępowanie ich przejściami naziemnymi jest głupie. Może warto byłoby gdzieś zrobić sensowniejsze zejścia do tunelu tak żeby można tam było zjechać wózkiem.

    Ciekawe, że przy Wyklętych zrobiono nowe przejścia podziemnie a przy Rzeczypospolitej chce się wszystkie zlikwidować.

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane