- 1 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (108 opinii)
- 2 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (243 opinie)
- 3 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (77 opinii)
- 4 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (50 opinii)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (157 opinii)
- 6 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (92 opinie)
Początek zmian na Rzeczypospolitej: 5 przejść i prędkość 50 km/h
Pierwsze naziemne przejście dla pieszych powstanie w tym roku na skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z Hynka. Docelowo na całej alei od Legionów do Chłopskiej ma powstać ich aż pięć. Maksymalna prędkość zostanie ograniczona z 70 do 50 km/h.
- Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest na koniec lutego.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej.
Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej.
Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.
Zdania czytelników podzielone
Co ciekawe, przeciwni budowie przejścia przy ETC są nasi czytelnicy. W ankiecie pod ostatnim artykułem na ten temat spośród 2,5 tys. osób, które wzięły w niej udział, aż 64 proc. było przeciwne budowie przejścia i ograniczeniu prędkości. Za zmianami opowiedziało się 26 proc. ankietowanych, a 8 proc. było za - ale tylko z uwzględnieniem samych przejść.
W ostatnich latach w Gdańsku powstało naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej, dwa przejścia na Podwalu Przedmiejskim (przy Chmielnej i Łąkowej) oraz na al. Zwycięstwa w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W tym roku ma też powstać naziemne przejście na Podwalu Grodzkim przed dworcem głównym.
Wypadki na drogach w Trójmieście
Miejsca
Opinie (461) 8 zablokowanych
-
2024-02-08 10:56
Zamiast robić przejścia
Niech wyremontują tą ulicę
- 17 3
-
2024-02-08 10:58
Nie liczą się z demokracja
- 15 0
-
2024-02-08 10:58
No i pięknie. To jedyna aktualnie droga w okolicy, gdzie da się przejechać sprawnie i ekonomicznie (16)
5 dodatkowych świateł zwiększy średnie spalanie (benzyny/diesla/gazu/prądu) na tym odcinku co najmniej dwukrotnie. Wydłuży czas pewnie tak samo. Aktualny realny (przepisowy) czas przejazdu między Kościuszki/Legionów do Kołobrzeskiej to 3min. Zobaczymy jak będzie po zmianach :)
- 72 22
-
2024-02-08 11:02
Po tych dziurach
Chyba czolgiem
- 5 5
-
2024-02-08 11:04
(4)
no i wszystko zgodnie z polityką miasta: "Aby mieszkańcom żyło się gorzej"
Rozumiem, że jakby wszyscy poparli w ankiecie pomysł budowania przejść naziemnych to, standardowo po złości miasto by ich nie wybudowało ?- 22 5
-
2024-02-08 11:09
Wystarczy ograniczyć ankietę do płacących w Gdańsku podatki, a odpowiedzi znacząco się zmienią. (3)
- 3 12
-
2024-02-08 11:15
(2)
Zgadzam się. Rowerowi fanatycy z Warszawy przestaną w końcu spamować dyskusję pod artykułami.
Stowarzyszenia Rowerowe są tak mikroskopijnym ułamkiem rzeczywistych mieszkańców Trójmiasta, iż muszą się ratować pomocą Stowarzyszeń Rowerowych z innych miast gdyż inaczej ich fanaberie nie miałyby siły przebicia.
Sam widzisz po ocenach pod waszymi komentarzami. Dosłownie nikt was nie popiera poza wami samymi.- 10 3
-
2024-02-08 11:21
Człowieku, rowerzyści mają gdzieś te przejścia. (1)
Każdy kto jeździ więcej, powie Ci, że najlepiej jedzie się jezdnią.
Za tą całą pseudoinfrastrukturą lobbują samochodowi raktywiści, bo im rowery przeszkadzają łamać prawo.- 2 7
-
2024-02-08 11:42
Mów za siebie
Może człowieku skonfrontuj chociaż raz te swoje banialuki z rzeczywistością i nie pitol takich głodnych kawałków.
Zapraszam latem na Jana Pawła w Gdańsku.
Jest rowerowy pas wydzielony z jezdni ale część rowerzystów dalej jeździ tam po chodniku.
Dlaczego ?
Podejrzewam że boją jechać się ulicą.
Ja jeżdżę cały rok rowerem i nie uważam że jezdnia jest najlepszym miejscem dla rowerzysty.
Dlaczego tak uważam ?
Z kliku powodów.
Jeśli na jezdni nie ma wydzielonej ddr to rowerzysta spowalnia ruch samochodów i jest to słabe.
Omijanie rowerzysty przez autobus lub ciężarówkę jest mało przyjemne i niebezpieczne.
Deszcz, śnieg sprawia, że jazda jezdnią się niebezpieczna a rowerzysta jest narażony między innymi na ochlapanie wodą.
Spora grupa rowerzystów w tym nastolatki, nie ma bladego pojęcia o przepisach ruchu drogowego.
PS
Rowerzyści nie są aniołkami i łamią prawo częściej niż kierowcy samochodów.- 2 0
-
2024-02-08 11:13
(7)
Akurat ograniczenie prędkości ns tej klicy jest potrzebne. To droga wewnątrz osiadla, a generuje duży hałas i nieprzyjemnie się wzdłuż niej idzie, czy jedzie rowerem, czy czdka ba tramwaj, gdy co chwila mijają człowieka pędzące samochody.
- 4 11
-
2024-02-08 11:18
(2)
to po wybudowaniu przejść naziemnych dojdzie jeszcze więcej spalin ,bo samochody będą się co chwile zatrzymywać na przejściach /światłach a to zwiększa spalanie w samochodzie
- 10 2
-
2024-02-08 11:36
zezłomuj i po kłopocie
- 0 2
-
2024-02-08 11:39
Nie tak jak przekraczanie prędkości i "dynamiczna" jazda.
- 0 4
-
2024-02-08 11:19
samochód najwięcej spalin generuje podczas ruszania, po tej zmianie dopiero będzie narzekanie że nie da się tam spacerować bo powietrze szczypie w nos
- 12 1
-
2024-02-08 11:26
Jesli samochod bedzie jechal (1)
Wolniej to dłużej będziesz go słyszał. Do tego będzie więcej spalać ponieważ na światłach będzie się musiał zatrzymac
- 5 1
-
2024-02-08 11:40
Nie będzie spalał więcej, niż jadąc powyżej limitu i skacząc z pasa na pas.
- 0 3
-
2024-02-08 11:30
a teraz wygeneruje tobie wiecej spalin stojących co kilka metrów aut na światłach
- 6 0
-
2024-02-08 11:30
(1)
"5 dodatkowych świateł zwiększy średnie spalanie". Zakładam, że w tej sytuacji w trosce o zdrowie, czas i pieniądze, zrezygnujesz z jazdy tym odcinkiem lub z użytkowania samochodu w ogóle.
- 1 7
-
2024-02-08 12:02
No właśnie nie. Często jeżdżę rowerem. Ale nie mam zamiaru jeździć wokół spalin samochodów
Samochód spalinowy najwięcej wytwarza ich podczas ruszania. Zatem zamiast jeździć autem gdy mam załadowany bagażnik/pasażerów i rowerem gdy tylko transportuje siebie :) to będę już tylko jeździł autem
- 4 0
-
2024-02-08 11:00
(1)
50 w takim miejscu to jest po prostu głupota. Nie wiem czy ktoś pamieta, ale tam kiedys było 90.
- 28 3
-
2024-02-08 15:43
Dobre czasy
- 4 0
-
2024-02-08 11:02
Jest źle, a będzie gorzej
Zarządzanie drogami w mieście do wymiany!
- 19 1
-
2024-02-08 11:04
krótko idioci z urzędu
- 22 0
-
2024-02-08 11:05
Dulkiewicz pod sąd!
za działanie na szkodę mieszkańców, za łamanie demokracji poprzez nieliczenie się z ich głosem
- 31 2
-
2024-02-08 11:05
Powinno byc referendum
W tej sprawie. Rządzący robią co chca. Wydaje mi się że większość jest przeciwna. Dziesiątki lat ludzie sobie radzili chodząc tunelem. Teraz wszyscy mają z tym problem ? To jakaś paranoja. Po co dublować i zmienić coś co jest dobre. To jest kolejny chory pomysł pani Dulkiewicz. Mam nadzieję że uda się jakoś to cofnąć
- 32 3
-
2024-02-08 11:07
"skazani na korzystanie z tunelu podziemnego"
skazani, ma redaktor wyobraźnię xD
- 15 5
-
2024-02-08 11:10
Co inwestycja to większa głupota (1)
Jak można celowo na siłę robić przejścia i światła w miejscach gdzie są bezkolizyjne i bezpieczne alternatywny. Czy naprawdę nie lepiej modernizowac obecne tunele/kładki itp? Odnoszę wrażenie,że celem w władzy jest jak największe zepsucie przepustowości. Chmielna, łąkowa, lot, niedługo dworzec... I jeszcze to... Dramat
- 32 3
-
2024-02-08 11:40
takie mają instrukcje z Davos
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.