• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Początek zmian na Rzeczypospolitej: 5 przejść i prędkość 50 km/h

Maciej Korolczuk
8 lutego 2024, godz. 10:00 
Opinie (461)
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku.

Pierwsze naziemne przejście dla pieszych powstanie w tym roku na skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z HynkaMapka. Docelowo na całej alei od Legionów do Chłopskiej ma powstać ich aż pięć. Maksymalna prędkość zostanie ograniczona z 70 do 50 km/h.



Pół roku ma potrwać budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem. Nowe przejście powstanie w rejonie skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z Hynka, gdzie do tej pory piesi byli skazani na korzystanie z tunelu podziemnego.

- Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest na koniec lutego.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej.

Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej.

Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.


Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h. Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h.

Zdania czytelników podzielone



Co ciekawe, przeciwni budowie przejścia przy ETC są nasi czytelnicy. W ankiecie pod ostatnim artykułem na ten temat spośród 2,5 tys. osób, które wzięły w niej udział, aż 64 proc. było przeciwne budowie przejścia i ograniczeniu prędkości. Za zmianami opowiedziało się 26 proc. ankietowanych, a 8 proc. było za - ale tylko z uwzględnieniem samych przejść.

W ostatnich latach w Gdańsku powstało naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej, dwa przejścia na Podwalu Przedmiejskim (przy Chmielnej i Łąkowej) oraz na al. Zwycięstwa w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W tym roku ma też powstać naziemne przejście na Podwalu Grodzkim przed dworcem głównym.

Miejsca

Opinie (461) 8 zablokowanych

  • Zamiast robić przejścia

    Niech wyremontują tą ulicę

    • 17 3

  • Nie liczą się z demokracja

    • 15 0

  • No i pięknie. To jedyna aktualnie droga w okolicy, gdzie da się przejechać sprawnie i ekonomicznie (16)

    5 dodatkowych świateł zwiększy średnie spalanie (benzyny/diesla/gazu/prądu) na tym odcinku co najmniej dwukrotnie. Wydłuży czas pewnie tak samo. Aktualny realny (przepisowy) czas przejazdu między Kościuszki/Legionów do Kołobrzeskiej to 3min. Zobaczymy jak będzie po zmianach :)

    • 72 22

    • Po tych dziurach

      Chyba czolgiem

      • 5 5

    • (4)

      no i wszystko zgodnie z polityką miasta: "Aby mieszkańcom żyło się gorzej"
      Rozumiem, że jakby wszyscy poparli w ankiecie pomysł budowania przejść naziemnych to, standardowo po złości miasto by ich nie wybudowało ?

      • 22 5

      • Wystarczy ograniczyć ankietę do płacących w Gdańsku podatki, a odpowiedzi znacząco się zmienią. (3)

        • 3 12

        • (2)

          Zgadzam się. Rowerowi fanatycy z Warszawy przestaną w końcu spamować dyskusję pod artykułami.
          Stowarzyszenia Rowerowe są tak mikroskopijnym ułamkiem rzeczywistych mieszkańców Trójmiasta, iż muszą się ratować pomocą Stowarzyszeń Rowerowych z innych miast gdyż inaczej ich fanaberie nie miałyby siły przebicia.
          Sam widzisz po ocenach pod waszymi komentarzami. Dosłownie nikt was nie popiera poza wami samymi.

          • 10 3

          • Człowieku, rowerzyści mają gdzieś te przejścia. (1)

            Każdy kto jeździ więcej, powie Ci, że najlepiej jedzie się jezdnią.

            Za tą całą pseudoinfrastrukturą lobbują samochodowi raktywiści, bo im rowery przeszkadzają łamać prawo.

            • 2 7

            • Mów za siebie

              Może człowieku skonfrontuj chociaż raz te swoje banialuki z rzeczywistością i nie pitol takich głodnych kawałków.
              Zapraszam latem na Jana Pawła w Gdańsku.
              Jest rowerowy pas wydzielony z jezdni ale część rowerzystów dalej jeździ tam po chodniku.
              Dlaczego ?
              Podejrzewam że boją jechać się ulicą.
              Ja jeżdżę cały rok rowerem i nie uważam że jezdnia jest najlepszym miejscem dla rowerzysty.
              Dlaczego tak uważam ?
              Z kliku powodów.
              Jeśli na jezdni nie ma wydzielonej ddr to rowerzysta spowalnia ruch samochodów i jest to słabe.
              Omijanie rowerzysty przez autobus lub ciężarówkę jest mało przyjemne i niebezpieczne.
              Deszcz, śnieg sprawia, że jazda jezdnią się niebezpieczna a rowerzysta jest narażony między innymi na ochlapanie wodą.
              Spora grupa rowerzystów w tym nastolatki, nie ma bladego pojęcia o przepisach ruchu drogowego.

              PS
              Rowerzyści nie są aniołkami i łamią prawo częściej niż kierowcy samochodów.

              • 2 0

    • (7)

      Akurat ograniczenie prędkości ns tej klicy jest potrzebne. To droga wewnątrz osiadla, a generuje duży hałas i nieprzyjemnie się wzdłuż niej idzie, czy jedzie rowerem, czy czdka ba tramwaj, gdy co chwila mijają człowieka pędzące samochody.

      • 4 11

      • (2)

        to po wybudowaniu przejść naziemnych dojdzie jeszcze więcej spalin ,bo samochody będą się co chwile zatrzymywać na przejściach /światłach a to zwiększa spalanie w samochodzie

        • 10 2

        • zezłomuj i po kłopocie

          • 0 2

        • Nie tak jak przekraczanie prędkości i "dynamiczna" jazda.

          • 0 4

      • samochód najwięcej spalin generuje podczas ruszania, po tej zmianie dopiero będzie narzekanie że nie da się tam spacerować bo powietrze szczypie w nos

        • 12 1

      • Jesli samochod bedzie jechal (1)

        Wolniej to dłużej będziesz go słyszał. Do tego będzie więcej spalać ponieważ na światłach będzie się musiał zatrzymac

        • 5 1

        • Nie będzie spalał więcej, niż jadąc powyżej limitu i skacząc z pasa na pas.

          • 0 3

      • a teraz wygeneruje tobie wiecej spalin stojących co kilka metrów aut na światłach

        • 6 0

    • (1)

      "5 dodatkowych świateł zwiększy średnie spalanie". Zakładam, że w tej sytuacji w trosce o zdrowie, czas i pieniądze, zrezygnujesz z jazdy tym odcinkiem lub z użytkowania samochodu w ogóle.

      • 1 7

      • No właśnie nie. Często jeżdżę rowerem. Ale nie mam zamiaru jeździć wokół spalin samochodów

        Samochód spalinowy najwięcej wytwarza ich podczas ruszania. Zatem zamiast jeździć autem gdy mam załadowany bagażnik/pasażerów i rowerem gdy tylko transportuje siebie :) to będę już tylko jeździł autem

        • 4 0

  • (1)

    50 w takim miejscu to jest po prostu głupota. Nie wiem czy ktoś pamieta, ale tam kiedys było 90.

    • 28 3

    • Dobre czasy

      • 4 0

  • Jest źle, a będzie gorzej

    Zarządzanie drogami w mieście do wymiany!

    • 19 1

  • krótko idioci z urzędu

    • 22 0

  • Dulkiewicz pod sąd!

    za działanie na szkodę mieszkańców, za łamanie demokracji poprzez nieliczenie się z ich głosem

    • 31 2

  • Powinno byc referendum

    W tej sprawie. Rządzący robią co chca. Wydaje mi się że większość jest przeciwna. Dziesiątki lat ludzie sobie radzili chodząc tunelem. Teraz wszyscy mają z tym problem ? To jakaś paranoja. Po co dublować i zmienić coś co jest dobre. To jest kolejny chory pomysł pani Dulkiewicz. Mam nadzieję że uda się jakoś to cofnąć

    • 32 3

  • "skazani na korzystanie z tunelu podziemnego"

    skazani, ma redaktor wyobraźnię xD

    • 15 5

  • Co inwestycja to większa głupota (1)

    Jak można celowo na siłę robić przejścia i światła w miejscach gdzie są bezkolizyjne i bezpieczne alternatywny. Czy naprawdę nie lepiej modernizowac obecne tunele/kładki itp? Odnoszę wrażenie,że celem w władzy jest jak największe zepsucie przepustowości. Chmielna, łąkowa, lot, niedługo dworzec... I jeszcze to... Dramat

    • 32 3

    • takie mają instrukcje z Davos

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane