• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Początek zmian na Rzeczypospolitej: 5 przejść i prędkość 50 km/h

Maciej Korolczuk
8 lutego 2024, godz. 10:00 
Opinie (461)
Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku. Budowa przejścia ma potrwać ok. pół roku.

Pierwsze naziemne przejście dla pieszych powstanie w tym roku na skrzyżowaniu al. Rzeczypospolitej z HynkaMapka. Docelowo na całej alei od Legionów do Chłopskiej ma powstać ich aż pięć. Maksymalna prędkość zostanie ograniczona z 70 do 50 km/h.



Pół roku ma potrwać budowa nowego przejścia na głównej arterii łączącej Wrzeszcz z Zaspą i Przymorzem. Nowe przejście powstanie w rejonie skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z Hynka, gdzie do tej pory piesi byli skazani na korzystanie z tunelu podziemnego.

- Planowane przejście będzie wyposażone w sygnalizację świetlną. Piesi będą mogli z niego wejść bezpośrednio na peron tramwajowy. W ramach zadania powstanie także przejazd rowerowy przez torowisko. Teren zostanie oświetlony, a także zyska odwodnienie. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik - wylicza Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Przetarg zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Otwarcie ofert planowane jest na koniec lutego.
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej.

Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy ETC naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom przy Żwirki i Wigury oraz Startowej.

Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.


Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h. Docelowo na al. Rzeczypospolitej ma powstać pięć przejść, a maksymalna dopuszczalna prędkość zostanie obniżona do 50 km/h.

Zdania czytelników podzielone



Co ciekawe, przeciwni budowie przejścia przy ETC są nasi czytelnicy. W ankiecie pod ostatnim artykułem na ten temat spośród 2,5 tys. osób, które wzięły w niej udział, aż 64 proc. było przeciwne budowie przejścia i ograniczeniu prędkości. Za zmianami opowiedziało się 26 proc. ankietowanych, a 8 proc. było za - ale tylko z uwzględnieniem samych przejść.

W ostatnich latach w Gdańsku powstało naziemne przejście przy Bramie Wyżynnej, dwa przejścia na Podwalu Przedmiejskim (przy Chmielnej i Łąkowej) oraz na al. Zwycięstwa w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W tym roku ma też powstać naziemne przejście na Podwalu Grodzkim przed dworcem głównym.

Miejsca

Opinie (461) 8 zablokowanych

  • Myśl

    Zamiast zwiększać bezpieczeństwo to pełzną w druga stronę. Ulica jest dla samochodów, chodnik dla pieszych. Wszystkie przejścia powinny być bezkolizyjne to będzie bezpiecznie.
    Pytanie: czy samochód jeździ po chodnikach, nie. Pieszy przechodzi przez ulicę ( na pasach) i ma pierwszeństwo. Gdzie tu logika?
    Ktoś kiedyś wymyślił tunele i kładki nad ulicami, czy zarządcy o tym pamiętają. Wybudujcie więcej przejść na ulicach i ograniczcie prędkość do 30km/h!

    • 24 7

  • Tam jest taki stan drogi,że 50 to i tak szybko.

    • 15 1

  • głupota urzędnicza atakuje (5)

    jaki sens ma wprowadzanie ograniczenia 50km/h na drogach z 2 pasami - Grunwaldzkiej czy Rzeczypospolitej??
    Czy w urzedzie w Gdańsku naprawdę ludzie już na głowy poupadali?

    Druga sprawa poco wydane grube miliony na program Fala.... który nie działa. Kto za ten knot odpowiada? Czy urzędnikom zależy na tym żeby auta stały non-stop na czerwonym blokowały przejaz i spalały więcej paliwa i bardziej smrodziły?
    O co tutaj chodzi??

    • 47 3

    • (1)

      Brawo. Dziś do odebrania masz 2 zł. Za połączenie tematów

      • 2 6

      • chodziło

        o Tristar (a nie Fala), który kosztował ok 200mln i nie działa

        • 2 0

    • Racja. Trzeba zlikwidować jeden pas.

      Ciągła zmiana pasa powoduje większe spalanie i kopcenie, a tego przecież nie chcemy.

      • 4 5

    • akurat tu jestem za zmianą do 50 km/h (1)

      od kiedy dobudowali tam nowy blok, to tam co rusz ktoś skręca w prawo albo próbuje się włączyć do ruchu na al. rzeczypospolitą; jak jadą z prędkością 70km/h to nagle hamowanie jest tam niebezpieczne, nie mowiąc o jakości tej drogi, dziura na dziurze

      • 1 5

      • dziury w normalnym mieście się łata

        a wyjazd powinien być już dawno przeprojektowany.
        A jak się to robi w Gdańsku? - dziur jest tyle i są tak duże że zagraża to obecnie życiu kierowców, po drugie miasto chętnie sprzedawało działki deweloperom ale za te pieniądze już nie sfinansowało nowych ulic lub przeprojektowania starych do nowych wymogów

        Twoja logika wskazuje że pracujesz w urzędzie jeżeli uważasz ze 50km/h to remedium na dziury.

        • 4 1

  • Bardzo dobrze (2)

    dość chodzenia z wózkiem po schodach

    • 9 26

    • Było się nie ...

      • 1 1

    • Możesz

      zjechać

      • 1 0

  • Przejścia. (2)

    Naziemne przejścia nie podobają się kierowcom ale tunele dla pieszych są sporym utrudnieniem. Alternatywą może być zamontowanie wind w tunelach.

    • 1 16

    • jesli będą dla samochodów to ok

      • 1 3

    • Pytanie tylko ile samochodów tam przejeżdża w godzinę a ilu pieszych przechodzi.

      • 2 0

  • Szczególnie że tam i tak są światła

    • 9 1

  • Postulowany przejazd w ślimaczym tempie

    Jako ślimak, postuluje o ograniczenie prędkości do 30 km/h, bo przy prędkości 50 km/h złapię zadyszkę:)

    • 13 1

  • Odwołać tą władze!

    • 26 1

  • Głupota i koszty

    Spowolnienie ruchu, czas, spaliny , wypadki, koszty. Urzędnicy do wymiany

    • 28 3

  • To będzie tragedia. (1)

    Będziemy stać na każdych z tych nowych przejść w godzinach szczytu. Tramwaje również bo tristar to fikcja.

    • 24 4

    • Tramwaje nie muszą mieć świateł na tych przejściach a na Hynka i tak sa

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane