• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na odkorkowanie południa Gdańska

Rafał Borowski
21 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Pan Paweł zgłosił naszej redakcji pomysł na odkorkowanie południa Gdańska. - Skoro nie ma pieniędzy na ul. Nową Świętokrzyską, miasto powinno zbudować więcej połączeń osiedlowych ulic - postuluje nasz czytelnik. Wskazał dwie pary ulic, które warto ze sobą spiąć - Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze, a także Turzycową i Czermińskiego.



Jak oceniasz pomysły czytelnika?

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę połączenia ulic Niepołomickiej i Łuczniczej na Łostowicach. Jak można było przekonać się w komentarzach pod artykułem, mieszkańcy dzielnicy przyjęli tę informację ze sporym zadowoleniem.

Dlaczego mierząca niewiele ponad 300 m nowa ulica wywołuje taki entuzjazm? Pomoże bowiem rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżują Łostowice i czynią je jedną z najbardziej zakorkowanych dzielnic w całym Gdańsku.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na łącznik na Łostowicach

  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.

Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przypomnijmy, że ma ona przebiegać na południe od "starej" Świętokrzyskiej. Kształtem będzie przypominać odwróconą literę "L" i połączy ze sobą dwa skrzyżowania wspomnianej ulicy: z al. Havla oraz z ul. Guderskiego.

Na jej realizację przyjdzie jednak sporo poczekać i w zasadzie nie sposób wskazać jakiekolwiek terminy. Wszystko za sprawą planowanej budowy nowej linii PKM na południe Gdańska. Jej rekomendowany przebieg koliduje bowiem z rezerwą pod Nową Świętokrzyską. Jeśli urzędnicy wybiorą wariant kolizyjny, planowana droga będzie wymagała całkowitego przeprojektowania.

Czytaj więcej: Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg?

  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nasz czytelnik zaproponował alternatywny pomysł na zmniejszenie korków w południowych dzielnicach. Chodzi o budowę większej liczby łączników, które zepną osiedlowe ulice. I trudno odmówić logiki temu pomysłowi. Wystarczy rzut oka na mapę, aby uzmysłowić sobie, że wiele osiedli na południu Gdańska jest od siebie odseparowanych, choć są położne tak blisko siebie.

- Skoro miasto nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej, to powinniśmy zbudować wiele takich łączników za dużo mniejsze pieniądze. Po pierwsze, proponuję połączenie ulic Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze. Drogę można zbudować z kostki betonowej lub płyt drogowych, aby nie budować typowej ulicy z kanalizacją. Po drugie: połączenie ulic Turzycowej i Czermińskiego. Tę drogę również można zbudować z kostki betonowej lub z płyt drogowych. Wystarczyłoby zrobić łącznik o długości ok. 100 m oraz dodać przepust na cieku [chodzi o połącznie zbiorników retencyjnych Świętokrzyska I oraz Świętokrzyska II - dop. red.] - komentuje pan Paweł.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do urzędników, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zamieścimy je, jak tylko nadejdą.

Miejsca

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • Może należy zacząć od połączeń pieszych między osiedlami (2)

    Jak załatwianie spraw na Południu bez samochodu stanie się możliwe to łatwiej też będzie przejechać. Bo jak dobudujemy dróg, to trzeba będzie jeszcze dobudować dróg.

    • 7 1

    • (1)

      Developersy maja to gdzies. Kazdy zabudowuje swoj kawalek pola i miedzy osiedlami sa rowy, bloto, a najlepiej wychodza im ploty

      • 5 1

      • patodeweloperka

        • 6 0

  • (1)

    Pan Pawel kolejny wizjoner co nie wie ze to nic nie da bo te laczniki zakorkuja sie na amen. Poki mieszkancy tych okolic nie przestana wsiadac kazdy w jedno auto to nic sie nie poprawi

    • 6 3

    • Najlepiej zlikwidować nawet te co już funkcjonują

      Idź się leczyć pacanie

      • 2 4

  • E tam glupoty, lepiej wydawać kasę na:

    - podwyżki dla prezydent i całego jej koryta
    - 2 samochodziki za 300 tys
    - (nie) potrzebne przejścia nad tunelami
    - ankiety przeprowadzane na temat zachwytu działalności prezydent wśród urzędników za 49 tys
    - 12 słupów reklamowych za 50 tys każdy, stylizowane na wiaty przystankowe
    - wycinkę drzew

    I wiele innych ważnych wydatków w czasie inflacji i pandemii.

    :))))))

    • 11 5

  • (5)

    A kiedy odkorkują Małomiejską i Świętokrzyską?

    • 2 3

    • Jak powstanie SKM Południe. (1)

      • 3 2

      • Czyli nie za mojego życia

        Szkoda.

        • 2 0

    • Odkorkować to możesz wino

      • 2 1

    • Kiedy tramwaj Świetokrzyska - Przeróbka- Stogi ?

      Nie trzeba torów kłaść tylko rozklad jazdy zaplanować.

      • 0 1

    • Nigdy

      Bo i po co?

      • 0 0

  • Pan Paweł kupił mieszkanie na końcu świata i teraz hurr durr wszyscy mają mieć smród pod oknami, bo pan Paweł chce mieć highway do centrum, a w centrum pewnie jeszcze zastawić chodnik lub zniszczyć trawnik, żeby nie płacić za postój. Panie Pawle, ta epoka powoli się kończy. Trzeba brać odpowiedzialność za swoje głupie decyzje.

    • 9 7

  • To jest chore, że z poszczególnych osiedli można wyjechać tylko jednym łącznikiem z siecią dróg. (2)

    • 5 2

    • tak, to patodeweloperka

      wyciskanie z gruntu super opłacalnych metrów

      • 4 0

    • Trzeba kupowac mieszkania na osiedlach

      w ktorych wyjazd jest na 4 strony swiata. A tak jest klasyka, kupuje sie mieszkanie bo tanszy metr w bloku przy wysypisku a potem placz ze smierdzi, ze samoloty nisko lataja, ze chodnikow na polach nie ma.... widzialy galy co braly

      • 2 0

  • bardzo dużo "osiedlowych" ulic jest prywatnych

    tak to jest jak deweloper pozyska kawałek gruntu bez szerszej wizji na zagospodarowanie...zabudowa łanowa to podobno patologia.

    • 4 0

  • Jasne, to rondo na Jabłoniowej na pewno wytrzyma kolejny korek... Chcieliście mieszkania w tańszej cenie, to teraz możecie pocierpieć

    • 5 1

  • (28)

    Niestety łączniki czy nowe drugi w tej części miasta niewiele już zmienią w kwestii korków. Rozwiązaniem jest w zmiana mentalności i przestawieniu się na komunikację miejską i alternatywne środki typy rower itd. Do tego bardzo drogie parkingi w centrum, plus zakazy wjazdu do niektórych części miasta.

    • 45 112

    • Idź do lekarza, może jeszcze nie jest za późno. (3)

      • 23 14

      • popieram :)

        • 13 7

      • Ale do ortopedy

        Bo na głowę już za późno.

        • 6 4

      • Standardowa odpowiedź Janusza...

        Ciekawe czy kiedyś ta mentalność biedoty, która musi za wszelką cenę udowadniać że "ich stać" wyginie...

        • 7 8

    • (4)

      nie każdy jest kolarzem górskim

      • 15 8

      • (3)

        20 metrów wzniesienia nie wymaga spalania ropy w płuca innych

        • 6 14

        • Przewyższenia w Gdańsku to ponad 100m a nie 20.

          • 9 2

        • zapraszam na Cienistą - wykaż się

          • 10 1

        • w Gdańsku różnica poziomów to 180m.

          • 11 1

    • Nie jestem mentalnie przygotowany (11)

      na tracenie codziennie 3-4 godzin na komunikację miejską przy dojeździe do pracy i załatwianie spraw rodzinnych. Samochodem zajmuje mi to średnio godzinę. Wszystko zależy od tego, gdzie się mieszka. Jak rzut beretem od głównej osi komunikacyjnej, to OK. Jeśli nie, przesiadki i czekanie wykańcza.

      • 19 6

      • (10)

        Chytry dwa razy traci. Lepiej wydać np. 11k za m2 w dobrze skomunikowanym miejscu, niż sępić 9k za m2, bo w skali 25 lat kredytu to żaden zysk, a strata ogromna - czasu i pieniędzy na paliwo (pewnie z 1000zł miesięcznie, nie?)

        • 11 21

        • Chytry? Raczej biedny. (7)

          15 lat temu za średnią pensję można było kupić 1,2mkw mieszkania. Teraz za pensję średnią można kupić 0,6mkw mieszkania. Na mieszkanie w ścisłym centrum stać może 10% pracujących. Pozostałe 90% nie ma innego wyjścia niż zakupy na peryferiach. Już widzę, jak młody człowiek ma zdolność kredytową na chatę za 600-700 tysięcy. No, chociaż może pracując już całe szalone 8-10 lat zawodowo już zdążył uzbierać całą kwotę. Ja cię proszę, nie 3.14tol.

          A co do skali, 2 tysiące na 25 lat to ćwierć miliona. Faktycznie, żaden zysk...

          • 18 1

          • Nie dziwę się że jesteś biedny skoro tak słabo liczysz (1)

            • 1 11

            • Odezwało się panisko

              Z falowca.

              • 7 1

          • Wszystko fajnie, tylko czemu z powodu Twojej oszczędności, reszta społeczeństwa ma się zrzucać (3)

            I płacić koszta, które wygenerowałeś?

            • 2 5

            • a ty sam drogę wybudowałeś przed swoim budynkiem ?!

              • 5 0

            • miasto się rozrasta, wszyscy w centrum mieszkać nie będą (1)

              na całym świecie tak jest. Skoro płacę podatki to chcę drogę, tak samo jak tobie ją ktoś wcześniej wybudował. A jak ci się nie podoba ten ustrój to głosuj za takim gdzie redystrybucji nie ma w ogóle. Też zagłosuję z chęcią. Inna sprawa jest taka że wpływów z paliw jest 30miliardów co roku, budowa dróg i remonty to łącznie 25. Same remonty gdy drogi już powstaną to 3 miliardy. Kto tu na kogo płaci? :)

              • 0 3

              • Eee, podałeś wpływy z paliwa i koszta tylko i wyłącznie dróg krajowych i autostrad.

                A co z drogami w miastach, które kosztują drugie tyle?

                • 2 0

          • Mef

            Nie jestem jakoś specjalnie ogarnięty zawodowo, ale po kilku latach pracy wziąłem kredyt i kupiłem mieszkanie we Wrzeszczu. W tym roku. Jak ktoś bardzo chce mieszkać koniecznie w nowym bloku świeżo od dewelopera i szuka na południu gdańska, to niech sobie płacze w korkach

            • 1 0

        • kalkulacja z d**y (1)

          żadne miejsce nie jest dobrze skomunikowane jeśli sprawy załatwia się od Gdyni po Gdańsk Południe. Druga sprawa, samochód i tak się kupi choćby na dłuższe wypady za miasto z rodziną. Nie wyobrażam sobie tłuc się pociągiem a potem przesiadać na jakiś PKS

          • 0 1

          • Zależy gdzie jeździsz.

            Ja na przykład miałem dość półgodzinnych spacerów po centrum Warszawy, bo nie idzie bliżej zaparkować i jak tylko mogę, jadę pociągiem.

            Co do kupienia samochodu - oczywiście. Tylko pamiętaj, że koszt samochodu, to nie 50gr za kilo, ale także utrzymanie go w takim stanie, żeby nie stawiał zasłony dymnej i zapewnienie mu miejsca do parkowania.

            • 2 0

    • Sam se zmień mentalność (1)

      Wybór, nie zakaz

      • 11 5

      • Ale prawdziwy wybór.

        A nie "przeznaczymy 90% powierzchni pod samochody, a potem sobie wybierajcie co wygodniejsze".

        • 5 5

    • (1)

      tak działa jazda bez siodełka

      • 5 1

      • raczej bez kasku i lampek

        • 5 1

    • przesiadki i czekanie na połączenie to horror

      Bzdura.Musisz korzystac z dwóch lub trzech srodków lokomocji a rozklady ZTM są fatalnie ułożone.Wyszukaj sobie połączenie np. z Os.Świętokrzyskiego ,Wieżyckiej do Pruszcz Gd. czy na Przymorze i policz czas przesiadek.Szczegolnie w soboty lub niedziele. 262 ma okrojone kursy.256 jezdzi raz na 1,5 godziny. 255 raz na godzinę i tylko 155 raz na 30min
      Policz czas dojazdu do pracy.
      Powodzenia

      • 7 1

    • Typowy frustrat bez auta. Wszyscy na rowery...

      Zimą, w deszcze, wichury itd. Geniusz. Komunikacją miejską! No kto chce, ten jeździ. Skomunikowanie jest beznadziejne w tym mieście.

      • 1 1

    • hmm komunikacja miejska z dzielnic południowych ?

      do Oliwy mam ponad godzinę w jedna stronę niezależnie od pory dnia podczas gdy samochodem bez korków zajmuje mi to 20 -25 minut...

      jeśli mam codziennie spędzić 3 godziny w transporcie zamiast niecałej godziny to niestety nie jest to mój pierwszy wybór - dopóki autobusy i tramwaje zatrzymują się co 100 - 200 metrów i objeżdżają wszystkie okoliczne dzielnice często zapakowane tak że ciężko wejść to czasu przejazdu się znacząco nie skróci...

      poza SKM/PKM brakuje porządnego transportu publicznego to co teraz jest umożliwia dojazd do pobliskiej szkoły czy inne krótkie podróże ale nic poza tym

      • 1 0

  • Mieszkańcy nie chcą ruchu tranzytowego (3)

    Przez swoje osiedla. Ciekawe czy autor mieszka przy takiej ulicy z tranzytem. Połączenia tak ale pieszo-rowerowe i tramwajowe, żeby zachęcić ludzi do zostawienia aut.

    • 5 4

    • niestery tam sie inaczej nie da

      osiedle przy osiedlu i osiedla które stoją na dawnych rezerwach pod niepowstałe drogi.

      • 3 0

    • dokładnie i potem taka Piotrkowska jest rozjeżdżana

      • 1 1

    • Co mnie obchodzi co chcą mieszkancy.chcecie spokuj to zamieszkaj na kaszubach deklu

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane