• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na odkorkowanie południa Gdańska

Rafał Borowski
21 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Pan Paweł zgłosił naszej redakcji pomysł na odkorkowanie południa Gdańska. - Skoro nie ma pieniędzy na ul. Nową Świętokrzyską, miasto powinno zbudować więcej połączeń osiedlowych ulic - postuluje nasz czytelnik. Wskazał dwie pary ulic, które warto ze sobą spiąć - Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze, a także Turzycową i Czermińskiego.



Jak oceniasz pomysły czytelnika?

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę połączenia ulic Niepołomickiej i Łuczniczej na Łostowicach. Jak można było przekonać się w komentarzach pod artykułem, mieszkańcy dzielnicy przyjęli tę informację ze sporym zadowoleniem.

Dlaczego mierząca niewiele ponad 300 m nowa ulica wywołuje taki entuzjazm? Pomoże bowiem rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżują Łostowice i czynią je jedną z najbardziej zakorkowanych dzielnic w całym Gdańsku.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na łącznik na Łostowicach

  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.

Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przypomnijmy, że ma ona przebiegać na południe od "starej" Świętokrzyskiej. Kształtem będzie przypominać odwróconą literę "L" i połączy ze sobą dwa skrzyżowania wspomnianej ulicy: z al. Havla oraz z ul. Guderskiego.

Na jej realizację przyjdzie jednak sporo poczekać i w zasadzie nie sposób wskazać jakiekolwiek terminy. Wszystko za sprawą planowanej budowy nowej linii PKM na południe Gdańska. Jej rekomendowany przebieg koliduje bowiem z rezerwą pod Nową Świętokrzyską. Jeśli urzędnicy wybiorą wariant kolizyjny, planowana droga będzie wymagała całkowitego przeprojektowania.

Czytaj więcej: Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg?

  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nasz czytelnik zaproponował alternatywny pomysł na zmniejszenie korków w południowych dzielnicach. Chodzi o budowę większej liczby łączników, które zepną osiedlowe ulice. I trudno odmówić logiki temu pomysłowi. Wystarczy rzut oka na mapę, aby uzmysłowić sobie, że wiele osiedli na południu Gdańska jest od siebie odseparowanych, choć są położne tak blisko siebie.

- Skoro miasto nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej, to powinniśmy zbudować wiele takich łączników za dużo mniejsze pieniądze. Po pierwsze, proponuję połączenie ulic Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze. Drogę można zbudować z kostki betonowej lub płyt drogowych, aby nie budować typowej ulicy z kanalizacją. Po drugie: połączenie ulic Turzycowej i Czermińskiego. Tę drogę również można zbudować z kostki betonowej lub z płyt drogowych. Wystarczyłoby zrobić łącznik o długości ok. 100 m oraz dodać przepust na cieku [chodzi o połącznie zbiorników retencyjnych Świętokrzyska I oraz Świętokrzyska II - dop. red.] - komentuje pan Paweł.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do urzędników, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zamieścimy je, jak tylko nadejdą.

Miejsca

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • Masakra (2)

    Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej

    Naprawdę?! W XXI w. takie bzdury!? Nie, budowanie 849 nowych uliczek ani ulic nie zmieni nic. Tzn. zmieni, sprawi, ze korki będą większe. Przecież to jest już naukowo udowodnione. Trzeba puścić PKMki i tramwaje - znacznie bardziej ekonomiczne dla miasta (i mieszkancow) - i natychmiast zarezerwować na ten cel tereny. Przystanki zaplanować przy samych osiedlach, jak są zamknięte, to ich problem, jak otwarte, to jeśli to większe osiedle, może uda się jeszcze poprowadzić trasę do osiedla, żeby dzieci i starsi w szczególności mogli się poruszać po mieście nie musząc przechodzić przez zakorkowane ulice! Jeśli ktoś wybrał mieszkanie w podmiejskich sypialniach, a potem stoi w korku bo dojeżdżać chce gdzie indziej, to jego problem. Było mieszkać blisko pracy/szkoły itp. Ale budowa ulic za pieniądze gdańszczan gdzieś na sypialniach, żeby te tłumy pustych aut wpie*rzalo się do miasta? Jaki w tym sens?

    • 7 2

    • wytłumacz to dziadom z miejskich instytucji

      któych myslenie zatrzymało się w latach 70, symbol luksusu to samochód, a symbol nowoczesności to autostrada z pierdyliardem pasów.

      • 4 2

    • pkm, skm, tramwaj

      życzę powodzenia,
      fajne rozwiązanie ale nie każdy może je zastosować
      chcesz mniejszych korków?
      budowa szkół, przedszkoli i żłobków na każdym osiedlu, wróćmy do rejonizacji
      obecnie część korków wynika z wożenia swoich pociech
      a tak można odprowadzić bombelka i wsiąść w komunikację miejską
      ale mając 2 dzieci które jedno do żłobka 4 km od domu a drugie do przedszkola kolejne 8 km a potem jeszcze dojechać do pracy.... to trzeba jechać samochodem
      widzę to pod szkołą na Człuchowskiej - auto za autem, i to starsze dzieciaki

      • 3 0

  • tak tak zamienić park obok zbiornika Świętokrzyska w kolejną śmierdzącą autostradę

    • 3 3

  • Niepolomnicka

    a co ze stroną gdzie jest niepołomnicka ?????????????

    • 2 1

  • (1)

    PRL bardzo zadbał o Lublin(miasto o nazdrowszym klimacie do życia), wspaniałe zaprojektowany, dużo zieleni, wąwozy, mosty i tunele

    • 3 3

    • Z tymi tunelami to przesada..

      Były ale głównie w planach (za które zaplacono). 24 lata tam mieszkałem i bardziej zakorkowanego miasta chyba nie ma. W szczycie 1,5 h można jechać z jednego końca na drugi.

      • 1 0

  • Dlaczego wyskakują reklamy eurostylu..

    Odpowiedzialnego za patodeweloperkę zwaną osiedlem cytrusowym

    • 5 0

  • Bardzo brakuje lacznikow. (1)

    Gdansk to pojedyncze wyspy dzielnic. Na przyklad Piecki-Matemblewo to absurd. Wolkowyska konczy sie blotem, trzeba objazdy po kilka km trzaskac.

    • 3 4

    • Dokładnie, ale nic na to nie poradzisz

      Beton magistracki lubi tylko miejskie autostrady

      • 1 0

  • Mam pomysł za 0 zł (gratis!) dla włodarzy Gdańska

    Wprowadzić zakaz zabudowywania każdego skrawka terenu nowymi blokowiskami.

    Sukces murowany!

    • 2 0

  • Wystarczy raz dać czerwoną kartkę w urnie

    Gwarantuje, że znajdą się rozwiązania. A tak, mogą robić co chcą i pozostaje fantazjowanie na portalu.

    • 3 2

  • Krzemowa

    A co z Nową Krzemową od Tesco na Chełmie aż na Orunię Górną? Taki był ładny pasek drogi zostawiony, ale trzeba było wcisnąć bloki mieszkalne, bo było za mało samochodów w okolicy...

    • 3 1

  • Nic nie budujcie. Tylko drogi rowerowe i parki

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane