• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na odkorkowanie południa Gdańska

Rafał Borowski
21 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Pan Paweł zgłosił naszej redakcji pomysł na odkorkowanie południa Gdańska. - Skoro nie ma pieniędzy na ul. Nową Świętokrzyską, miasto powinno zbudować więcej połączeń osiedlowych ulic - postuluje nasz czytelnik. Wskazał dwie pary ulic, które warto ze sobą spiąć - Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze, a także Turzycową i Czermińskiego.



Jak oceniasz pomysły czytelnika?

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę połączenia ulic Niepołomickiej i Łuczniczej na Łostowicach. Jak można było przekonać się w komentarzach pod artykułem, mieszkańcy dzielnicy przyjęli tę informację ze sporym zadowoleniem.

Dlaczego mierząca niewiele ponad 300 m nowa ulica wywołuje taki entuzjazm? Pomoże bowiem rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżują Łostowice i czynią je jedną z najbardziej zakorkowanych dzielnic w całym Gdańsku.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na łącznik na Łostowicach

  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.

Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przypomnijmy, że ma ona przebiegać na południe od "starej" Świętokrzyskiej. Kształtem będzie przypominać odwróconą literę "L" i połączy ze sobą dwa skrzyżowania wspomnianej ulicy: z al. Havla oraz z ul. Guderskiego.

Na jej realizację przyjdzie jednak sporo poczekać i w zasadzie nie sposób wskazać jakiekolwiek terminy. Wszystko za sprawą planowanej budowy nowej linii PKM na południe Gdańska. Jej rekomendowany przebieg koliduje bowiem z rezerwą pod Nową Świętokrzyską. Jeśli urzędnicy wybiorą wariant kolizyjny, planowana droga będzie wymagała całkowitego przeprojektowania.

Czytaj więcej: Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg?

  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nasz czytelnik zaproponował alternatywny pomysł na zmniejszenie korków w południowych dzielnicach. Chodzi o budowę większej liczby łączników, które zepną osiedlowe ulice. I trudno odmówić logiki temu pomysłowi. Wystarczy rzut oka na mapę, aby uzmysłowić sobie, że wiele osiedli na południu Gdańska jest od siebie odseparowanych, choć są położne tak blisko siebie.

- Skoro miasto nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej, to powinniśmy zbudować wiele takich łączników za dużo mniejsze pieniądze. Po pierwsze, proponuję połączenie ulic Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze. Drogę można zbudować z kostki betonowej lub płyt drogowych, aby nie budować typowej ulicy z kanalizacją. Po drugie: połączenie ulic Turzycowej i Czermińskiego. Tę drogę również można zbudować z kostki betonowej lub z płyt drogowych. Wystarczyłoby zrobić łącznik o długości ok. 100 m oraz dodać przepust na cieku [chodzi o połącznie zbiorników retencyjnych Świętokrzyska I oraz Świętokrzyska II - dop. red.] - komentuje pan Paweł.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do urzędników, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zamieścimy je, jak tylko nadejdą.

Miejsca

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • To nie ma sensu , winne WPI

    To co zaproponował nie ma sensu . Pożary miasto jest w trakcie opracowywania przebicia Turzycowej ale to potrwa gdyż trzeba zaprojektować most (obiekt inżynierski) nad potokiem oruńskim co wymaga czasu i pieniędzy .Na nowa Świętokrzyską są pieniądze tylko problem stanowi WPI które wszystkie inwestycje na Szadółkach sprowadza obecnie do węzła Szadółki .

    • 1 0

  • Potrzebne ronda

    Wg mnie problemem w wielu miejscach są skrzyżowania z praktycznie bezkolizyjnym ruchem. Nowe skrzyżowanie Jabłoniowa / Adamowicza, dalej Adamowicza / Kartuska, zjazd i wjazd na na obwodnicę z przedłużenia Świętokrzyskiej. Tam się tworzą niebotyczne korki. A przecież wystarczyłoby rondo.

    • 1 1

  • Całkiem dobre pomysły:)

    Dorzucę swoje 5 groszy,zajmę się tylko moim Zakoniczynem.Ulica Człuchowska,w czym leży problem ,żeby połączyć ją z ulicą Świrskiego,tam jest rezerwa terenowa a Świrskiego kończy się jako ulica ślepa.Podobna sytuacja z końcem ulicy Porębskiego ,tu podobnie jak z ulicą Świrskiego aż prosi się o połączenie, ulicy Porębskiego z ulicą Człuchowską lub Piotrkowską,sam łącznik między człuchowską a świrskiego bardzo ograniczyłby ruch na okolicznych ulicach ponieważ mieszkańcy nowych osiedli w rejonie ulicy świrskiego muszą okrążyć całe osiedle ,żeby dostać się do swoich domów.zakoniczyn to drogowy stan umysłu.Jeden wjazd główny od ulicy Świętokrzyskiej ,poligon drogowy od ulicy Człuchowskiej i...3 ślepych admirałów Kłoczkowskiego,Porębskiego i Świrskiego...otwórzmy im oczy otwórzmy te drogi.

    • 1 2

  • Zamiast te pieniądze przeznaczyć na naloty dywanowe...

    Problem sam by się rozwiązał.

    • 2 2

  • Połączcie wreszcie Sikorskiego z Małomiejską (Chełm z Orunią)

    Ulica od dawnego Tesco(Kaufland) w dół do Ptasiej!

    • 2 1

  • rewelacyjne rozwiązanie

    chyba jedna istnieje telepatia . Wczoraj jadąc ul. Świętokrzyską po zatkaniu ruchu od Hawla do Wielkopolskiej już miałem dodac gazu a tu auta skręcają w Bergiela i znowu "stop" i mówię sobie - przecież od góry od szkoły nr6 można spokojnie położyc trochę płyt betonowych do Porębskiego i na dole bedzie luźniej -proste

    • 0 1

  • Mistrz planowania przestrzennego

    Uwielbiam takich ludzi - wybudujmy 2 drogi po 2 km każda żeby było łatwiej mi jeździć - co to za różnica te kilkadziesiąt milionów złotych dla miasta.... a buli cale miasto za fanaberie ludzi mieszkających przy śmietnisku

    • 2 2

  • (1)

    Wypad z tranzytowym ruchem z osiedlowych ulic. Te ulice są dla mieszkańców, dostawców, gości etc. Nie pan Paweł sobie puszcza pod oknem taki wściekły ruch.

    • 1 1

    • Też

      Nie życzę sobie najazdu na Centrum ,przez blachosmrody z odludzia,w którym egzystujesz.Proste.

      • 0 0

  • Turzycowa

    Turzycowa to mała ciasna ulica pełna aut z każdej strony. Zwiększenie tam ruchu spowoduje blokadę osiedla.

    • 2 0

  • Równowaga pomiędzy MZK i samochodami

    w innym wypadku ceny komunikacji nas wykończą. Teraz jest tanio bo i jakość komunikacji jest słaba

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane