• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły na odkorkowanie południa Gdańska

Rafał Borowski
21 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Pan Paweł zgłosił naszej redakcji pomysł na odkorkowanie południa Gdańska. - Skoro nie ma pieniędzy na ul. Nową Świętokrzyską, miasto powinno zbudować więcej połączeń osiedlowych ulic - postuluje nasz czytelnik. Wskazał dwie pary ulic, które warto ze sobą spiąć - Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze, a także Turzycową i Czermińskiego.



Jak oceniasz pomysły czytelnika?

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę połączenia ulic Niepołomickiej i Łuczniczej na Łostowicach. Jak można było przekonać się w komentarzach pod artykułem, mieszkańcy dzielnicy przyjęli tę informację ze sporym zadowoleniem.

Dlaczego mierząca niewiele ponad 300 m nowa ulica wywołuje taki entuzjazm? Pomoże bowiem rozładować korki, które w godzinach szczytu paraliżują Łostowice i czynią je jedną z najbardziej zakorkowanych dzielnic w całym Gdańsku.

Czytaj więcej: Podpisano umowę na łącznik na Łostowicach

  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.
  • Kraniec ul. Lawendowe Wzgórza. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Kłoczkowskiego.

Jednak nie oszukujmy się - dzięki jednej inwestycji kierowcy nie będą jeździć płynnie po południowej części Gdańska. Sytuację mogłaby diametralnie zmienić dopiero budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przypomnijmy, że ma ona przebiegać na południe od "starej" Świętokrzyskiej. Kształtem będzie przypominać odwróconą literę "L" i połączy ze sobą dwa skrzyżowania wspomnianej ulicy: z al. Havla oraz z ul. Guderskiego.

Na jej realizację przyjdzie jednak sporo poczekać i w zasadzie nie sposób wskazać jakiekolwiek terminy. Wszystko za sprawą planowanej budowy nowej linii PKM na południe Gdańska. Jej rekomendowany przebieg koliduje bowiem z rezerwą pod Nową Świętokrzyską. Jeśli urzędnicy wybiorą wariant kolizyjny, planowana droga będzie wymagała całkowitego przeprojektowania.

Czytaj więcej: Czy Południowa PKM utrudni budowę nowych dróg?

  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
  • Kraniec ul. Turzycowej. To tutaj miałby się zaczynać postulowany przez czytelnika łącznik w kierunku ul. Czermińskiego.
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, nasz czytelnik zaproponował alternatywny pomysł na zmniejszenie korków w południowych dzielnicach. Chodzi o budowę większej liczby łączników, które zepną osiedlowe ulice. I trudno odmówić logiki temu pomysłowi. Wystarczy rzut oka na mapę, aby uzmysłowić sobie, że wiele osiedli na południu Gdańska jest od siebie odseparowanych, choć są położne tak blisko siebie.

- Skoro miasto nie ma pieniędzy na budowę Nowej Świętokrzyskiej, to powinniśmy zbudować wiele takich łączników za dużo mniejsze pieniądze. Po pierwsze, proponuję połączenie ulic Kłoczkowskiego i Lawendowe Wzgórze. Drogę można zbudować z kostki betonowej lub płyt drogowych, aby nie budować typowej ulicy z kanalizacją. Po drugie: połączenie ulic Turzycowej i Czermińskiego. Tę drogę również można zbudować z kostki betonowej lub z płyt drogowych. Wystarczyłoby zrobić łącznik o długości ok. 100 m oraz dodać przepust na cieku [chodzi o połącznie zbiorników retencyjnych Świętokrzyska I oraz Świętokrzyska II - dop. red.] - komentuje pan Paweł.
Wysłaliśmy pytania w tej sprawie do urzędników, ale do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Zamieścimy je, jak tylko nadejdą.

Miejsca

Opinie (379) 6 zablokowanych

  • Organizacja ruchu

    Dobrym pomysłem jest też, gdy jest zielone światło to przejazd mają auta jadące prosto i skręcające w lewo, wtey ci z przeciwka mają czerwone, a później odwrotnie. Tak jest w Niemczech, ulice nie korkują się tak bardzo

    • 2 1

  • Tylko jeden sposób

    Nie budować dróg dla samochodów. Tylko dla zbiorkom. Taka ilość samochodów, jaka sie marzy mieszkańcom południa, nie zmieści sie w żadnym mieście.

    • 6 0

  • Stop samochodom

    Miasto nie powinno inwestować już w drogi (patrz Nowa Warszawska). Czas na komunikację miejską.

    • 5 0

  • Ostatnio tamtędy jechałem, myślałem że gdzieś dojadę

    Ale oczywiście nie dojechałem, dzięki Pani Aleksandro, fajna droga

    • 1 2

  • Mój Boże, jak ja się cieszę, że się stamtąd wyprowadziłem. Pięć lat temu już życie było tam udręką (3)

    to się tam teraz odbywa, to jest po prostu horror. Mieszkaniec musi proponować i wymyślać drogi z płyt i podsuwać rozwiązania włodarzom miasta. Coś nieprawdopodobnego...

    • 6 1

    • Gdzie ci sie teraz lepiej zyje?bo tez sie stad wyprowadzic chce (1)

      • 2 0

      • Morena

        Nie jest to absolutnie najlepsza możliwa lokalizacja i wcale jej nie reklamuje ani nie zachęcam, ale z mojej perspektywy jest tu po prostu możliwe normalne życie.
        Zarówno z autem (pod warunkiem, że masz prywtane miejsce postojowe) jak i bez auta.
        Odległości do ważnych punkótw, komunikacja miejsca, infrastruktura na miejscu, możliwość wyjścia bezpiecznie z dzieckiem itp. są w ogóle poza skalą jeśli chodzi o porównanie z jakimiś Maćkowymi, Łostowicami i tego typu wygwizdowem.

        • 0 0

    • Co urzednikow obchodzi cholota z faweli?wazne jest lex tvn,kod,lgbt,kontytucja itp buahaaaaaa

      • 2 1

  • To nic nie da

    Na południu jest za mało miejsca na poszerzanie ulic a takie przejazdy zakorkują się równie szybko jak główne ulice

    • 1 0

  • Lawendowe nie jest przystosowane do tego (1)

    Jest to bardzo niebezpieczne rozwiązanie! Lawendowe nie jest osiedlem przystosowanym aby przez nie jeździło pół miasta i okolic!!!!!! A jest to bardzo niebezpieczne, bo w pobliżu jest szkoła....

    • 0 2

    • To

      Na smyczy do szkoły.

      • 0 0

  • Każdy chciałby nowe drogi ale nie " u siebie" ,to gdzie? W powietrzu? Jak na s-f? Muszą powstać prędzej czy później,komubikacji miejskiej nie toleruję, póki mogę, no nie przekona mnie nic

    • 1 1

  • ile w tym miescie jest dróg bezkolizyjnych? (4)

    w całości to chyba żadnej. Tak by przez miasto można było przejechać w miarę sprawnie.

    • 4 2

    • (1)

      SKM fo sie nazywa

      • 1 2

      • Od kiedy po torach SKM można jeździć samochodem?

        • 1 0

    • Wszystkie ulice:) (1)

      A z umiejętnościami i ze znajomością Prawa o Ruchu Drogowym jest średnio.Statystyki psują nam Gdańszczanom -uchodźcy robotniczy z innych powiatów itp.

      • 0 1

      • Ktoś tu nie wie co to znaczy "droga bezkolizyjna"

        • 0 0

  • (1)

    A kiedy w pierwszej kolejności zacznie sie przygotowywać komunikacyję, później usługi a na koniec dopiero zezwolenia na budowę mieszkań...?? No ale w takim przypadku deweloperzy musieli by partycypować choćby w zwiększonej cenie działek jako kosztu infrastruktury... A teraz na najtańszej ziemi deweloperka buduje mieszkania a później miasto musi ponosić koszty infrastruktury...

    • 3 1

    • Miasto nie ma wplywu a to ze rolnik sprzedal pole i w kilka miesiwcy powstaje osiedle z ktorego wylewaja sie setki aut

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane