- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (89 opinii)
- 2 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (66 opinii)
- 3 Sami złapali złodzieja katalizatorów (131 opinii)
- 4 Co kryje piasek sopockiej plaży? (74 opinie)
- 5 Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina (14 opinii)
- 6 Bezpłatny-płatny parking pod Ergo Areną (17 opinii)
Ponad 11 mln zł na linie pozagdyńskie
Ponad 11 mln złotych zamierza przeznaczyć ZKM w Gdyni na obsługę czterech linii komunikacji miejskiej, które kursują m.in. na terenie Sopotu czy Rumi. Zainteresowanie jest spore - do przetargów zgłosiły się cztery firmy, a większość złożonych ofert mieści się w określonych widełkach finansowych. Koszty obsługi tych połączeń zostaną pokryte proporcjonalnie przez samorządy, po których terenie kursują autobusy.
- Z umów do tych porozumień wynika, że koszty obsługi linii na rzecz tych miast i gmin będą poddawane weryfikacji rynkowej - właśnie poprzez przetargi. Jeżeli stawka z przetargu nie okaże się korzystniejsza niż u operatora komunalnego, kontraktowany będzie operator komunalny (taka sytuacja ma np. miejsce w Sopocie na linii 244) - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni.
Zasady ogłaszania przetargów na usługi operatorów prywatnych uregulowane są w planie transportowym przyjętym uchwałą Rady Miasta. Można w nim przeczytać, że o ile na przeszkodzie nie stoi "brak pewności odnośnie stabilności popytu lub brak możliwości zaplanowania odpowiednich środków budżetowych", przewiduje się zawieranie umów z operatorami prywatnymi na okres 8-10 lat. W tym przypadku jednak - w związku z tym, że ogłoszone ostatnio przetargi dotyczą tzw. zadań drugorzędnych (nie wymaga się do nich nowych autobusów) - umowy ze zwycięzcami przetargów zawarte będą tylko na cztery lata.
Rozkłady komunikacji w Gdyni
Aktualnie kończą się dotychczasowe umowy na obsługę części zadań przewozowych na liniach: Z (kursujących na trasie Gdynia Dw. Gł. PKP - Żukowo Urząd Gminy) i 181 (Gdynia Kacze Buki - Sopot Reja) oraz całych linii: 84 (Podmokła/Rumia Dw. PKP - Reda Aquapark) i 87 (Reda Aquapark - Janowo SKM).
Tak wyglądają kwoty, jakie ZKM zamierza przeznaczyć na zamówienie:
- linia Z - 4 136 100 zł brutto;
- linia 181 - 3 842 000 zł brutto;
- linie 84 + 87 (zadanie łączne, gdyż naprzemienną obsługę obu linii tymi samymi autobusami przewiduje rozkład jazdy) - 3 864 500 zł brutto.
Do przetargu zgłosiły się cztery firmy:
Na linię Z:
- P.A. "Gryf" - zaproponowano kwotę brutto 3 535 458,45 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 4 119 035,73 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 4 453 317,86 zł.
Linia 181:
- BP Tour - kwota brutto 3 461 446,39 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 603 572,00 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 878 653,83 zł.
Linie 84 + 87:
- BP Tour - kwota brutto 3 516 506,27 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 559 241,58 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 748 498,00 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 3 833 968,64 zł.
Przetargi ogłoszono 8 października 2020 r. Jak usłyszeliśmy w ZKM, nie wybrano jeszcze zwycięzców - wciąż trwają procedury związane z analizą złożonych ofert.
Opinie (97) 1 zablokowana
-
2020-11-24 18:26
Opinia wyróżniona
Bojano - Gdynia przez Małkowskiego (3)
Takie połączenie jest potrzebne od lat. Mnóstwo ludzi z Gdyni pobudowało się w Bojanie, a do tego dochodzi Małkowskiego i okolica bez autobusu!
- 15 15
-
2020-11-25 13:18
No i 11mln poszło w izdu
Tera nam szczurek nic na naszo arkie nie da.
- 0 2
-
2020-11-25 12:00
Tak, tak, tak. Linia która robi koło: Gdynia, Bojano, Koleczkowo, Wejherowo, Rumia, Reda, Gdynia i w drugą stronę. Korki na tej trasie bywają okrutne. Do Bojana drogi nie ma, tylko płyty jambo . W godzinach szczytu można się pozabijać.Masa ludzi tam mieszka, i się buduje. Gdynia przesuwa się w tamtą stronę, a dróg nie ma. jedna naokoło. Wizjonerów to tu nie ma, nie rodzą się na tych terenach.
- 4 2
-
2020-11-25 09:05
Ciekawe dlaczego akurat
Ta opinia jest wyróżniona? W pakiecie artykułu sponsorowanego, czy komuś z portalu by pasowała? Typowa manipulacja!
- 5 2
-
2020-11-24 17:08
Opinia wyróżniona
Mi brakuje autobusu (4)
takiego, który jechałby ze np. Wzgórza SKM lub Redłowa SKM przez Witomino, Wiczlino w kierunku Koleczkowa/Szemudu, który zajeżdżałby do Łężyc. Tam jest wbrew pozorom sporo miejsc pracy.
No i przydałoby się skomunikować lepiej Chwarzno-Wiczlino z Pustkami i Chylonią przez ul. Marszewską. Taka linia na kilka kursów dziennie.
No itakiego, który jechałby ze np. Wzgórza SKM lub Redłowa SKM przez Witomino, Wiczlino w kierunku Koleczkowa/Szemudu, który zajeżdżałby do Łężyc. Tam jest wbrew pozorom sporo miejsc pracy.
No i przydałoby się skomunikować lepiej Chwarzno-Wiczlino z Pustkami i Chylonią przez ul. Marszewską. Taka linia na kilka kursów dziennie.
No i przydałby się autobus z północnych dzielnic Gdyni do Grabówka SKM/Osady Kolejowej. Był kiedyś nawet artykuł czytelnika o tym. Po co ludzie z północnych dzielnic mają śmigać z Morskiej/Estakady lub spod Radmoru na SKM całkiem spory kawałek?
No i przydałoby się ulicę Gołębią (jako alternatywę dla ul. Wiśniewskiego) wykorzystać. Tam też po naprawieniu drogi mógłby jeździć jakiś autobus w godzinach szczytu. Bardzo dużo ludzi niepotrzebnie idzie w tamte okolice z Wezła Ofiar Grudnia.- 12 9
-
2020-11-25 00:21
Byl kiedyś 196 do Grabowka SKM.
- 1 0
-
2020-11-24 17:56
mnie (2)
- 3 0
-
2020-11-25 15:52
Doucz się, bo masz spore braki!
- 0 0
-
2020-11-24 18:08
Racja.
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2020-11-24 16:03
(4)
Cieszy mnie że na Z wraca Gryf, flagowa linia wraca do swojego pierwotnego "właściciela". Gratulacje!
- 31 7
-
2020-11-25 00:16
Ale tylko w szczycie ponoć.
- 1 0
-
2020-11-25 08:18
Z powinno być co 30 minut (2)
i bardziej spasowane z X, a teraz np X w stronę Kacze Buki jest 3 minuty po Z. A powinno być 5 minut przed. I wtedy ładnie się ludzie przesiadają i śmigają w kierunku Żukowo.
- 2 0
-
2020-11-25 09:19
Jak gmina Żukowo zaplaci , to będą nawet co 15. Słowo klucz - jak zapłaci.
- 1 0
-
2020-11-25 12:55
Tak, Tak i jeszcze raz tak! W godzinach szczytu nawet częściej!
- 0 0
-
2020-11-24 16:04
GKA
No i git majonez, dalej będę zetą śmigał do miasta zamiast paskiem
- 17 3
-
2020-11-24 16:10
Jakieś pozytywy przynajmniej
Zorganizowali przetarg i wyszło, zmieścili się w kwotach. I można śmigać do Żukowa.
- 20 1
-
2020-11-24 16:11
obniżyć pensje prezesom w spółkach komunikacyjnych (13)
to jest skandal żeby prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej zarabiał 20 tysięcy miesięcznie i to wszystko z podatków mieszkańców. gdzie rada nadzorcza, gdzie prezydent , który się na to wszystko godzi. Ludzie trochę umiaru.
- 60 9
-
2020-11-24 16:15
PKA (2)
Nawet nie startowali w tym przetargu. Czyżby wiedzieli że że swoimi stawkami nie mają szans?
- 2 9
-
2020-11-24 17:17
PKA to spółka miejska (1)
Komunalna, nie może startować w przetargu...
- 10 0
-
2020-11-25 05:45
Akurat w tych przetargach może startować
- 1 1
-
2020-11-24 19:31
To koleś prezydenta więc on nie będzie protestował
- 6 1
-
2020-11-24 21:57
A ile wg ciebie powinien zarabiać ktoś na stanowisku prezesa (8)
Zarządzający sporym budżetem i ogarniający jedna z kluczowych usług w mieście?
- 3 1
-
2020-11-24 22:40
(3)
A po co są w mieście Gdynia 3 takie komunalne firmy? Każda ma swój zarząd swoich prezesów a komunikacja miejska w Gdyni jest od lat tak skonstruowana że pkm i pka mają swoje linie wg rozdzielnika ustalonego wiele lat temu i nie ma między nimi konkurencji osobne zarządy to fanaberia szczura który ma po prostu więcej stolkow do rozdania kolesiom pkt to jest monopolista jeśli chodzi o trolejbusy a tam także jest osobny zarząd
- 4 0
-
2020-11-24 23:39
Pełna zgoda, ale wracając do pytania, ile miałby zarabiać taki ktoś? (1)
- 0 1
-
2020-11-25 00:18
Tyle ile jest warta jego praca.
- 2 0
-
2020-11-25 08:58
To akurat była fanaberia F. Cegielskiej.
- 0 0
-
2020-11-25 00:58
Myślę ,że nie powinien zarabiać więcej niż prezydent miasta
A tak niestety jest
- 2 0
-
2020-11-25 05:43
(1)
Według jego myślenia to prezes powinien do spółki do placać ze 1000000 że go wogóle zatrudniają
- 1 1
-
2020-11-25 07:26
Kiedyś jak sie nie pracowało, to sie nie zarabialo i miało ochłapy. A teraz wystarczy zostać prezesem, czy tam prezydentem...
- 0 1
-
2020-11-25 08:19
on myśli, że za czapkę ryżu
20k to i tak nieduża kwota jak na prezesa.
- 1 0
-
2020-11-24 16:14
Oni niech sobie zorganizują. Nyskę jakąś
- 9 1
-
2020-11-24 16:14
A co z liniami do Kosakowa np? (7)
Chętnie bym auto zostawił.
- 19 5
-
2020-11-24 21:18
(3)
A to105 146 165 173 N65 to za mało?
- 4 3
-
2020-11-25 09:15
Za mała częstotliwość w godzinach szczytu (poranne i popoludniowo wieczorne) (2)
Wystarczyłoby puścić autobus z Kosakowa z Cmentarza (co 15 minut), przez Derdowskiego, przy Szperku lub przed Szperkiem przez nowe osiedla w prawo i po serpetynach do Chyloni Krzywoustego i sporo osób zostawiłoby auta w domu i przesiadało się na Hutniczej w R albo na SKM. Myślę, że warto sprawdzić. Może północ Gdyni się odkorkuje.
- 4 0
-
2020-11-25 11:11
(1)
Nie ma ludzi nie ma linii. Autobusy musza byc pelne,
- 1 2
-
2020-11-25 13:19
Nie ma oferty, nie ma chętnych na korzystanie. Prostę. Myślę, że chętni by się znaleźli.
Co mi po tym jak do pracy dojadę komunikacją miejską (autobus + SKM) a nie mam z niej jak wrócić komunikacją bo nic nie jest schynchronizowane albo zwyczajnie jest 1h luka w rozkładzie?
W takim wypadku wybieram samochód + SKM i dorzucam cegiełkę do korków.- 2 0
-
2020-11-25 11:39
(2)
Pisz do wójt, niech kupi autobus i was wozi. Nie dość że zapychacie estakadę i drogi na północ to jeszcze Gdynia ma wam sponsorować autobus.
- 3 1
-
2020-11-25 13:21
No to o co pretensje? Nie będzie rozbudowanej komunikacji to będą korki na północy :) (1)
Mieszkania kawałek za miastem są o tyle tańsze, że zostaje na 3 samochody. I tak każdy członek rodziny ma swój i jeździ swoim. Twój komentarz trąci hipokryzją.
- 1 0
-
2020-11-26 08:53
I właśnie po to powinna powstać karta mieszkańca.
Żeby gpu, gka, gks czy GWE bulili jak za zboże za parkowanie w Gdyni, przy zachowaniu rozsądniejszych stawek dla mieszkańców miasta. My Ci mamy z naszych podatków opłacać komunikację żeby tobie i innym wójt mógł za zaoszczędzone na komunikacji atrakcje w Kosakowie budować? Niezła bezczelność.
- 0 0
-
2020-11-24 16:18
Skończy sie wyzysk i zatrudnienie alkoholików (8)
Jak to ma miejsce w pewnej firmie że Śląska, alkomat w tej firmie był użyty zaledwie kilka razy, jeszcze by się okazalo że ktoś wczorajszy przyszedl do pracy i niebyloby komu jechać.
- 15 4
-
2020-11-24 16:26
Irex/meteor do widzenia! (3)
Żegnamy firmę z południa Polski i ich ledwo jeżdżący tabor+
- 21 0
-
2020-11-24 16:31
mają jeszcze S (1)
- 5 0
-
2020-11-24 22:44
Niestety do 2026 r mają umowy na całe przetargowe S i całodzienne brygady na Z w dni powszednie i wszystko w weekendy no i jeszcze 86 w Rumi
- 1 0
-
2020-11-24 16:31
Nie do końca
Bo na brygadach linii Z nadal będą jeździć, a Gryf będzie miał dodatki
- 7 0
-
2020-11-24 16:30
Marzena daje minusy :D
- 8 0
-
2020-11-24 22:42
(1)
W irexie jest paru panów co zaliczyli wpadkę na alkomacie w komunalnej zajezdni
- 0 0
-
2020-11-25 21:32
Weź nic nie mów, skończyły im się lojalki i zleźli się np. do PKM-u, gdzie teraz odwalają manianę......
- 0 1
-
2020-11-25 09:11
Gdzie sa "krokodyle"
Tam 300 godzin miesięcznie,to norma.
- 1 0
-
2020-11-24 16:20
(4)
Sopot, Rumia, Wejherowo. A czemu nie Chojnice lub Starogard Gdański? Nie ma tam linii trolejbuowych czy co?
- 6 27
-
2020-11-24 16:22
Tak jest.
- 2 0
-
2020-11-24 16:23
Co? (1)
- 1 0
-
2020-11-24 16:27
Nyskę sobie kupcie do Gdyni
- 1 3
-
2020-11-24 18:47
Wdech-wydech. A teraz przeczytaj jeszcze raz artykuł.
- 5 1
-
2020-11-24 16:21
Hurra - koniec z firmami ze Śląska!! (1)
Wracajcie do siebie. Tam oferujcie swoją "jakość".
- 20 7
-
2020-11-24 16:25
Marzena niech się zajmie swoją Bydgoszczą, a bracia K. niech dzialają na Śląsku, przez te 4 lata pokazali w Gdyni swoją "jakość" usług.
- 11 0
-
2020-11-24 16:45
To nie ZKM przeznaczy tylko przeznaczyły obsługiwane miejscowości. (2)
ZKM tylko szuka podwykonawcy.
- 18 0
-
2020-11-25 09:13
To odpowiedz nam (1)
Ile przeznaczyła gmina Puck na Pogorze, Mosty itd?
- 1 0
-
2020-11-25 09:21
Pucki to jest powiat. Pogorze i Mosty sa w gminie Kosakowo.....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.