- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (318 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (886 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Ponad 11 mln zł na linie pozagdyńskie
Ponad 11 mln złotych zamierza przeznaczyć ZKM w Gdyni na obsługę czterech linii komunikacji miejskiej, które kursują m.in. na terenie Sopotu czy Rumi. Zainteresowanie jest spore - do przetargów zgłosiły się cztery firmy, a większość złożonych ofert mieści się w określonych widełkach finansowych. Koszty obsługi tych połączeń zostaną pokryte proporcjonalnie przez samorządy, po których terenie kursują autobusy.
- Z umów do tych porozumień wynika, że koszty obsługi linii na rzecz tych miast i gmin będą poddawane weryfikacji rynkowej - właśnie poprzez przetargi. Jeżeli stawka z przetargu nie okaże się korzystniejsza niż u operatora komunalnego, kontraktowany będzie operator komunalny (taka sytuacja ma np. miejsce w Sopocie na linii 244) - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni.
Zasady ogłaszania przetargów na usługi operatorów prywatnych uregulowane są w planie transportowym przyjętym uchwałą Rady Miasta. Można w nim przeczytać, że o ile na przeszkodzie nie stoi "brak pewności odnośnie stabilności popytu lub brak możliwości zaplanowania odpowiednich środków budżetowych", przewiduje się zawieranie umów z operatorami prywatnymi na okres 8-10 lat. W tym przypadku jednak - w związku z tym, że ogłoszone ostatnio przetargi dotyczą tzw. zadań drugorzędnych (nie wymaga się do nich nowych autobusów) - umowy ze zwycięzcami przetargów zawarte będą tylko na cztery lata.
Rozkłady komunikacji w Gdyni
Aktualnie kończą się dotychczasowe umowy na obsługę części zadań przewozowych na liniach: Z (kursujących na trasie Gdynia Dw. Gł. PKP - Żukowo Urząd Gminy) i 181 (Gdynia Kacze Buki - Sopot Reja) oraz całych linii: 84 (Podmokła/Rumia Dw. PKP - Reda Aquapark) i 87 (Reda Aquapark - Janowo SKM).
Tak wyglądają kwoty, jakie ZKM zamierza przeznaczyć na zamówienie:
- linia Z - 4 136 100 zł brutto;
- linia 181 - 3 842 000 zł brutto;
- linie 84 + 87 (zadanie łączne, gdyż naprzemienną obsługę obu linii tymi samymi autobusami przewiduje rozkład jazdy) - 3 864 500 zł brutto.
Do przetargu zgłosiły się cztery firmy:
Na linię Z:
- P.A. "Gryf" - zaproponowano kwotę brutto 3 535 458,45 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 4 119 035,73 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 4 453 317,86 zł.
Linia 181:
- BP Tour - kwota brutto 3 461 446,39 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 603 572,00 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 878 653,83 zł.
Linie 84 + 87:
- BP Tour - kwota brutto 3 516 506,27 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 559 241,58 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 748 498,00 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 3 833 968,64 zł.
Przetargi ogłoszono 8 października 2020 r. Jak usłyszeliśmy w ZKM, nie wybrano jeszcze zwycięzców - wciąż trwają procedury związane z analizą złożonych ofert.
Opinie (97) 1 zablokowana
-
2020-11-24 20:43
Kiedy przedłużenie 31 do pętli na Żabiance a 21 do Oliwy? (3)
- 8 3
-
2020-11-24 21:50
Musiałby Gdańsk dopłacić. Niestety... nigdy...
- 1 1
-
2020-11-24 23:37
I 31 powinien jechać przez Gospody Pomorska i Subislawa do Skm nawrotka, tak żeby zahaczyc o przystanki tramwajowe
- 4 0
-
2020-11-25 00:23
"Pętli"? Chodzi o to klepisko, robiace za osiedlowy parking?
- 1 0
-
2020-11-24 21:01
a kiedy linie pośpieszne zmniejsza liczbę przystanków przez centrum,?
- 4 0
-
2020-11-24 23:29
Słaba Firma
To będzie dopiero cyrk jak BP Tour zacznie 84 i 87 obsługiwać, ledwo z Sopotem sobie radzą, a gdzie tu Rumia. ZKM sprawia wrażenie jakby stracił kontrolę nad tym co robi, rozumiem, że kasa jest ważna, ale są chyba jakieś granice i**otyzmu.
- 6 7
-
2020-11-25 00:16
I pewnie wygra najtańszy, tj. BP. :/
- 8 0
-
2020-11-25 06:21
a w Gdańsku
obecna i poprzedni władarz ( bez komentarza) nie robią nic, nawet w obszarze miasta. Nie wspominając już o enklawach poza obwodnicą. Żenada i wstyd od lat !!! Ale słuszna drogę ma nasza władza, głosujcie dalej na tych co zadłużają Gdańsk, a nic dla mieszkańców !
- 4 4
-
2020-11-25 07:33
Koleczkowo
Szkoda, że do Koleczkowa jeździ tak rzadko autobus z Chyloni.
- 5 1
-
2020-11-25 09:09
A mnie interesuje (1)
Dlaczego Gdynia pakuje i topi moje podatki na linie dla bogatych ościennych gmin? Kto za tym stoi?
- 1 4
-
2020-11-25 09:23
Gminy zamawiają linie wychodzące.
- 3 0
-
2020-11-25 10:00
Kiedy pętla dla 163 i 198 po drugiej stronie dworca w Chyloni ? (1)
- 4 0
-
2020-11-25 21:30
Żeby jeszcze było jak dojechać do tego klepiska z Puckiej. Drogi już tam nie ma, a teren jest ogrodzony i należy do kolei.
- 0 0
-
2020-11-25 10:03
N10 przez Nasypową, Benisławskiego, Stolarską i Cechową w kierunku do centrum
- 2 0
-
2020-11-25 10:23
Linia Z Zukowo - Kartuzy (1)
Bez wątpienia obecny operator lini Z zasłużył sobie na taki wynik przetargu. Szkoda tylko że najprawdopodobnie pracę stracą kierowcy , którzy na przekór technicznym przeciwnością robili co mogli żeby dowieźć pasażerów na miejsce i na czas .
- 2 0
-
2020-11-25 11:47
raczej przeciwnościOM
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.