- 1 Poważny wypadek w Gdyni. Lądowało LPR (89 opinii)
- 2 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (66 opinii)
- 3 Ważą się losy linii kolejowej do Wiczlina (17 opinii)
- 4 Bezpłatny-płatny parking pod Ergo Areną (23 opinie)
- 5 Co kryje piasek sopockiej plaży? (74 opinie)
- 6 Sami złapali złodzieja katalizatorów (131 opinii)
Ponad 11 mln zł na linie pozagdyńskie
Ponad 11 mln złotych zamierza przeznaczyć ZKM w Gdyni na obsługę czterech linii komunikacji miejskiej, które kursują m.in. na terenie Sopotu czy Rumi. Zainteresowanie jest spore - do przetargów zgłosiły się cztery firmy, a większość złożonych ofert mieści się w określonych widełkach finansowych. Koszty obsługi tych połączeń zostaną pokryte proporcjonalnie przez samorządy, po których terenie kursują autobusy.
- Z umów do tych porozumień wynika, że koszty obsługi linii na rzecz tych miast i gmin będą poddawane weryfikacji rynkowej - właśnie poprzez przetargi. Jeżeli stawka z przetargu nie okaże się korzystniejsza niż u operatora komunalnego, kontraktowany będzie operator komunalny (taka sytuacja ma np. miejsce w Sopocie na linii 244) - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni.
Zasady ogłaszania przetargów na usługi operatorów prywatnych uregulowane są w planie transportowym przyjętym uchwałą Rady Miasta. Można w nim przeczytać, że o ile na przeszkodzie nie stoi "brak pewności odnośnie stabilności popytu lub brak możliwości zaplanowania odpowiednich środków budżetowych", przewiduje się zawieranie umów z operatorami prywatnymi na okres 8-10 lat. W tym przypadku jednak - w związku z tym, że ogłoszone ostatnio przetargi dotyczą tzw. zadań drugorzędnych (nie wymaga się do nich nowych autobusów) - umowy ze zwycięzcami przetargów zawarte będą tylko na cztery lata.
Rozkłady komunikacji w Gdyni
Aktualnie kończą się dotychczasowe umowy na obsługę części zadań przewozowych na liniach: Z (kursujących na trasie Gdynia Dw. Gł. PKP - Żukowo Urząd Gminy) i 181 (Gdynia Kacze Buki - Sopot Reja) oraz całych linii: 84 (Podmokła/Rumia Dw. PKP - Reda Aquapark) i 87 (Reda Aquapark - Janowo SKM).
Tak wyglądają kwoty, jakie ZKM zamierza przeznaczyć na zamówienie:
- linia Z - 4 136 100 zł brutto;
- linia 181 - 3 842 000 zł brutto;
- linie 84 + 87 (zadanie łączne, gdyż naprzemienną obsługę obu linii tymi samymi autobusami przewiduje rozkład jazdy) - 3 864 500 zł brutto.
Do przetargu zgłosiły się cztery firmy:
Na linię Z:
- P.A. "Gryf" - zaproponowano kwotę brutto 3 535 458,45 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 4 119 035,73 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 4 453 317,86 zł.
Linia 181:
- BP Tour - kwota brutto 3 461 446,39 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 603 572,00 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 878 653,83 zł.
Linie 84 + 87:
- BP Tour - kwota brutto 3 516 506,27 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 559 241,58 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 748 498,00 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 3 833 968,64 zł.
Przetargi ogłoszono 8 października 2020 r. Jak usłyszeliśmy w ZKM, nie wybrano jeszcze zwycięzców - wciąż trwają procedury związane z analizą złożonych ofert.
Opinie (97) 1 zablokowana
-
2020-11-24 16:56
(2)
Mało połączeń do Karczemek tam coraz więcej ludzi mieszka
- 4 5
-
2020-11-25 05:50
Za te połaczenie odpowiadają lokalni samorządowcy a nie ZKM
- 1 0
-
2020-11-25 11:12
Bylo zamieszkac w miescie
- 0 0
-
2020-11-24 16:57
Przydałoby się połączenie autobusowe szkolne z Chwaszczyna na Witomino
- 4 3
-
2020-11-24 17:03
Współczuje (6)
jak ZKM Gdynia wybierze BP Toura, zabawy z nimi będzie co nie miara
- 13 12
-
2020-11-24 17:49
Niby czemu (4)
W Sopocie jakoś jeżdżą normalnie, to samo na 165 dają radę, tym bardziej patrząc na to, że bazę mają aż na Połężu.
- 4 4
-
2020-11-24 22:48
(3)
Bardzo normalnie jeden kierowca był pijany a parę autobusów im zdjeli z trasy po kontroli technicznej w Sopocie na liniach 144 i 185 wymaga się minibusow a oni mają taki jeden w dodatku ciągle zepsuty i jeżdżą za duże pojazdy które ledwo się mieszczą na wąskich uliczkach albo małe autobusy z gryfa ich wozy muszą zastępować na tych liniach w Sopocie nie radzą sobie zatem
- 3 4
-
2020-11-25 06:52
(2)
Jeżdżą małe, bo decyzją zkm mają jeździć większe przez Koronawirusa. Nie mąć.
- 3 2
-
2020-11-25 09:01
(1)
Przed covidem też jaździly za duże wozy.
- 1 2
-
2020-11-25 13:56
przeczytaj dobrze przetarg to zobaczysz że można jeździć większymi, ale nie mniejszymi
- 2 0
-
2020-11-24 18:10
Luzik
nadzór ruchu sobie z nimi da radę
- 8 2
-
2020-11-24 17:08
Opinia wyróżniona
Mi brakuje autobusu (4)
takiego, który jechałby ze np. Wzgórza SKM lub Redłowa SKM przez Witomino, Wiczlino w kierunku Koleczkowa/Szemudu, który zajeżdżałby do Łężyc. Tam jest wbrew pozorom sporo miejsc pracy.
No i przydałoby się skomunikować lepiej Chwarzno-Wiczlino z Pustkami i Chylonią przez ul. Marszewską. Taka linia na kilka kursów dziennie.
No i przydałby się autobus z północnych dzielnic Gdyni do Grabówka SKM/Osady Kolejowej. Był kiedyś nawet artykuł czytelnika o tym. Po co ludzie z północnych dzielnic mają śmigać z Morskiej/Estakady lub spod Radmoru na SKM całkiem spory kawałek?
No i przydałoby się ulicę Gołębią (jako alternatywę dla ul. Wiśniewskiego) wykorzystać. Tam też po naprawieniu drogi mógłby jeździć jakiś autobus w godzinach szczytu. Bardzo dużo ludzi niepotrzebnie idzie w tamte okolice z Wezła Ofiar Grudnia.- 12 9
-
2020-11-24 17:56
mnie (2)
- 3 0
-
2020-11-24 18:08
Racja.
- 2 0
-
2020-11-25 15:52
Doucz się, bo masz spore braki!
- 0 0
-
2020-11-25 00:21
Byl kiedyś 196 do Grabowka SKM.
- 1 0
-
2020-11-24 17:13
Niestety, ale w artykule brakuje ważnej informacji. (1)
Autor zapomniał zacytować Pana Marka Łucyka, który mówi, że to wszystko dzięki niemu.
- 21 1
-
2020-11-24 22:55
No tak
Inaczej musieliby jeździć na kucyku!
- 3 0
-
2020-11-24 18:05
Boże BP Tour. I ten gwiazdor z yt
- 17 6
-
2020-11-24 18:14
Teraz wiadomo po co by spolki w komunikacji (1)
Żeby każde "ramie" wladzy dostalo stolek.juz nie mówię o dyrektorach zkm
- 8 3
-
2020-11-24 18:22
W Gdańsku jest jeden i kradnie za trzech
- 7 1
-
2020-11-24 18:21
BP Tour będzie szukało kierowców. (2)
Odradzam pracę w tej firmę.
- 12 7
-
2020-11-24 18:32
Dlaczego? (1)
A ja złożę dokumenty do BP Tour, pytanie czy często jest dmuchanie w alkomat przed wyjazdem z bazy, bo jeśli tak to długo chyba nie popracuje. W tej ze Śląska mysmy nigdy nie widzieli alkomatu, i w Chwaszczynie hulaj dusza :D
- 7 2
-
2020-11-24 19:19
A co, pracodawca ma obowiązek kontroli trzeźwości, nie, do pracy masz przychodzić trzeźwy obojętnie, czy jesteś kierowcą, czy sprzedawcą
- 1 2
-
2020-11-24 18:26
Opinia wyróżniona
Bojano - Gdynia przez Małkowskiego (3)
Takie połączenie jest potrzebne od lat. Mnóstwo ludzi z Gdyni pobudowało się w Bojanie, a do tego dochodzi Małkowskiego i okolica bez autobusu!
- 15 15
-
2020-11-25 09:05
Ciekawe dlaczego akurat
Ta opinia jest wyróżniona? W pakiecie artykułu sponsorowanego, czy komuś z portalu by pasowała? Typowa manipulacja!
- 5 2
-
2020-11-25 12:00
Tak, tak, tak. Linia która robi koło: Gdynia, Bojano, Koleczkowo, Wejherowo, Rumia, Reda, Gdynia i w drugą stronę. Korki na tej trasie bywają okrutne. Do Bojana drogi nie ma, tylko płyty jambo . W godzinach szczytu można się pozabijać.Masa ludzi tam mieszka, i się buduje. Gdynia przesuwa się w tamtą stronę, a dróg nie ma. jedna naokoło. Wizjonerów to tu nie ma, nie rodzą się na tych terenach.
- 4 2
-
2020-11-25 13:18
No i 11mln poszło w izdu
Tera nam szczurek nic na naszo arkie nie da.
- 0 2
-
2020-11-24 19:06
(1)
No i dobrze. bp tour pewnie da radę, widać parcie nie tylko na Gdańsk, ale i całe trójmiasto
- 6 8
-
2020-11-24 20:43
jak sie nie rozsypie
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.