- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Ponad 2,5 mln zł za projekt nowego przystanku i elektryfikacji PKM
Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania prawdopodobnie przygotuje projekt elektryfikacji linii PKM oraz budowy nowego przystanku Firoga . Dokumentacja techniczna, która będzie gotowa za rok, ma kosztować nieco ponad 2,5 mln zł. Natomiast sama realizacja powinna zakończyć się w 2023 roku.
Od 2,5 do 6 mln zł
Zainteresowane kontraktem były cztery biura. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania. Ich oferta cenowa opiewała na kwotę 2,565 mln zł. Druga propozycja od firmy Multiconsult Polska wynosiła nieco ponad 3,6 mln zł, a najdrożej swoje usługi wyceniła spółka BBF z poznania - ponad 6 mln zł.
Spółka PKM była skłonna przeznaczyć na kontrakt 2,7 mln zł.
Z dokumentacji zawartej w przetargu wynika, że współpraca biura projektowego ze spółką samorządową PKM powinna zakończyć się w 2023 roku. Wtedy najpóźniej linia z Wrzeszcza do Osowy powinna zostać zelektryfikowana i oddana do użytku.
Warto tutaj przypomnieć, że linia PKM od samego początku planowana była jako linia elektryczna, jednak ze względu na brak trakcji elektrycznej na linii 201 (Gdynia - Kościerzyna), z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie, plany elektryfikacji samorządowa spółka PKM SA musiała odłożyć w czasie - do momentu przygotowania przez PKP PLK projektu elektryfikacji linii 201.
Przystanek Firoga 6@
Przy okazji elektryfikacji wrócił także pomysł budowy dodatkowego przystanku PKM Gdańsk Firoga , pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane w 2010 r. przez ekspertów UE wykazały, że ze względu na powstawanie w pobliżu dużych firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie w tym miejscu dodatkowego przystanku PKM.
Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej, która dominuje w sąsiedztwie tego przystanku. Również numeracja tego przystanku dodatkowo podkreśli jego związek z branżą IT.
W związku z tym, że stałym elementem grafik na przystankach PKM w Gdańsku jest numeracja (od 1 - Gdańsk Strzyża do 8 - Gdańsk Rębiechowo), a przystanek Gdańsk Firoga powstaje pomiędzy nr 6 (Matarnia) i numerem 7 (Port Lotniczy) będzie miał on numer 6@ - dzięki czemu idealnie wkomponuje się on w gdańską "Dolinę Krzemową" - jak nazywana jest ta okolica.
PLK zainwestuje 1,25 mld zł
Obok elektryfikacji linii PKM ma być realizowana jednocześnie przebudowa linii zarządzanej przez Polskie Linie Kolejowe z Gdyni do Kościerzyny. W ramach inwestycji PLK wybuduje 50 km nowego toru między Kościerzyną a Gdańskiem Osową oraz zelektryfikuje 88 km linii. Trasa z Kościerzyny do Trójmiasta będzie dwutorowa - obecnie jedziemy tam po jednym torze. Wymienionych zostanie także 86 km toru i 88 rozjazdów.
Koszt tej operacji, wraz z rozbudową linii w kierunku Bydgoszczy, to ponad 1,25 mld zł.
Powodem rozbudowy alternatywnej trasy kolejowej pozwalającej wyjechać i wjechać do Trójmiasta (przez Kościerzynę) są rosnące potrzeby transportowe, wynikające z ruchu pasażerskiego oraz towarowego z portu w Gdyni. Obecnie odbywa się on głównie linią E65 do Warszawy i prowadzi przez środek Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (186) 5 zablokowanych
-
2018-11-16 13:53
Dziurawe wiaty. Perforacje w oslonach ?! (1)
Nie rozumiem idei tych perforacji. Nie dosc ze wiaty oszklone zaledwie w kilku procrntach, to jeszcze w tych czerwonych oslonach robia "artystyczne perforacje" przez ktore ponprostu pizga wiatr.
- 21 8
-
2018-11-16 13:58
To jest artystyczne podkreślenie faktu
Że te stacje zlokalizowane są w dziurach
- 9 3
-
2018-11-16 13:55
A kiedy ma być zbudowany przystanek PKS kokoszki
- 16 10
-
2018-11-16 14:01
przypominam o prostym rozwiązaniu problemu 'tłoku' (5)
PKM powinna być przede wszystkim koleją metropolitarną czyli trójmiejską - 90% połączeń powinno odbywać się na trasie Gdynia-Gdańsk
natomiast obsługę prowincji powinna wykonywać osobna linia do Osowej (są tam po to perony), to pozwoliłoby zwiększyć częstotliwość dla 'wszystkich', a myślę że mała przesiadka rekompensowałaby tym z Kaszub możliwość dojazdu w każdej chwili zarówno do Gdańska jak i do Gdyni
PKM powinna mieć także kursy nocne - przynajmniej raz na godzinę
zestawy towarowe powinny jeździć w nocy, bo po to są bocznice kolejowe w porcie- 27 10
-
2018-11-17 09:59
(1)
a co w zasadzie obejmuje projekt za 2.5 miliona? bo przecież już są nawet przygotowane miejsca na słupy pod elektryfikację
- 1 1
-
2018-11-17 14:07
Wiem, że to ciężko ogarnąć ludziom, którzy nigdy nie wybudowali nic większego, niż stos talerzy w zlewie, ale - wszystko. Słupy, druty, perony, odwodnienia, mury oporowe, drogi dojazdowe, wykopy, nasypy... Oczywiście według ciebie pewnie ściąga się gotowe z internetu?
- 1 0
-
2018-11-18 07:36
(1)
Powinieneś dostać nobla.. zaraz po tym jak wytłumaczysz po co ktoś miałby jeździć z Gdańska dłuższą trasą do Gdyni. Nie masz pojęcia jak jest generowany tłok na tej trasie.
- 0 0
-
2018-11-18 17:30
Madre slowo, generowany..sam na to wpadłeś?
- 0 0
-
2018-11-18 09:35
Abc
Kursy dzienne sa raz na godzinę :)
- 0 0
-
2018-11-16 14:03
Bez szans na rewolucje (3)
Bardziej przydalby sie szybki tramwaj odcinkowo biegnacy w tunelu ( jak w krakowie i poznaniu i wielu miastach niemieckich) oraz nowe linie skm. Bez tego, pozostajac jedynie przy rozbudowie powolnego, niewydolnego systemu tramwajowego, w Gdansku nie ma szans na rewolucje komunikacyjna. Kto bedzie jechal 1,5 h z szadolek do Oliwy ?? Niestety, ekipa Adamowicza juz sie wypalila i innych pomyslow nie ma. Projektuja lrsne dziadki z BPBK pod dyktando Bielawskiego i innych dziadkow z BRG, przy decydujacym glosie deweloperow.
- 21 8
-
2018-11-16 14:09
Trudno nie przyznać racji, choć mamy niestety dość sporą przeszkodę, jakiej nie mają inne miasta.
Ukształtowanie terenu. Morenowe wzgórza są skuteczną barierą dla niskokosztowej rozbudowy kolei.
- 7 0
-
2018-11-17 08:11
Tez bedziesz kiedys "dziadkiem" i co wtedy? Masz jakas osobista awersje do BPBK?
- 0 0
-
2018-11-17 11:37
HALO! Już po wyborach!
Uprzejmie informuję, że kandydat niejaki Kacperek przerżnął je z kretesem, a wygrał Budyń.
- 1 1
-
2018-11-16 14:17
Matkoboskaczestochoska 2,5mln za projekt? (1)
To ile wybudowanie??? toż to tylko trochę żelbetu, wiata i parę wyświetlaczy
- 14 16
-
2018-11-16 14:39
No, ile byś Starogardzkiej i Viceroyów ze starym kupiła!
- 3 2
-
2018-11-16 14:18
ja sie tylko zapytam (2)
poco było rozkopywanie gotowych nasypów które miały 100 lat i sypanie na nowo takich co woda rozmywa? Ta kasa za to rycie w ziemi starczyła by na elektryfikację.
- 17 16
-
2018-11-16 14:28
Własnie to po to, że były stare i nie miały odpowiedniej wytrzymałości.
Drzewa, korzenie i nasyp wizualnie wygląda ok a w środku jest pusty.
- 14 0
-
2018-11-17 11:40
ja tylko odpowiem, że nasyp jednotorowy był zdegradowany, a potrzebny był dwutorowy, więc powstał nowy
- 0 0
-
2018-11-16 14:20
(1)
Przydałby się też przystanek na Małym Kacku oraz na Kokoszkach/Karczemkach. Ponadto wiadomo, północ Gdyni to powinien być priorytet!
- 21 3
-
2018-11-16 14:39
Wojtek ma inne zdanie
A konkretnie nie da się.
- 3 1
-
2018-11-16 14:25
Super się rozwija trójmiasto! Oby tak dalej.
- 10 7
-
2018-11-16 14:30
Super się czyta posty fachowców z tego forum...
Dziwi mnie to, że sami nie założycie firmy budowlanej i nie wystartujecie w przetargu, żeby to zrobić za połowę ceny...
- 23 6
-
2018-11-16 14:54
Zabrakło wyobraźni. (4)
Jaka wielka szkoda że PKMka omija szerokim łukiem Centrum Handlowe - Złota Karczma.
- 27 10
-
2018-11-16 18:09
Nie tylko to miejsce omija szerokim łukiem. Wszystko omija szerokim łukiem: (2)
Banino, Jasień, Niedźwiednik, Gdynia wzgórze, itd.
Normalnie jakiś "fachowiec" palcem na mapie sobie narysował. Drugi Jaki.- 6 6
-
2018-11-16 20:29
narysowali to już 100lat temu mistrzuniu .
- 5 1
-
2018-11-18 17:33
No Banino to tam potrzebne jak świni siodło..
- 0 0
-
2018-11-17 13:58
Masz rację
Zrobili przystanek kilkaset metrów dalej dla nierobów z biura obsługi tzw. PKM
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.