- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Ponad 2,5 mln zł za projekt nowego przystanku i elektryfikacji PKM
Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania prawdopodobnie przygotuje projekt elektryfikacji linii PKM oraz budowy nowego przystanku Firoga . Dokumentacja techniczna, która będzie gotowa za rok, ma kosztować nieco ponad 2,5 mln zł. Natomiast sama realizacja powinna zakończyć się w 2023 roku.
Od 2,5 do 6 mln zł
Zainteresowane kontraktem były cztery biura. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania. Ich oferta cenowa opiewała na kwotę 2,565 mln zł. Druga propozycja od firmy Multiconsult Polska wynosiła nieco ponad 3,6 mln zł, a najdrożej swoje usługi wyceniła spółka BBF z poznania - ponad 6 mln zł.
Spółka PKM była skłonna przeznaczyć na kontrakt 2,7 mln zł.
Z dokumentacji zawartej w przetargu wynika, że współpraca biura projektowego ze spółką samorządową PKM powinna zakończyć się w 2023 roku. Wtedy najpóźniej linia z Wrzeszcza do Osowy powinna zostać zelektryfikowana i oddana do użytku.
Warto tutaj przypomnieć, że linia PKM od samego początku planowana była jako linia elektryczna, jednak ze względu na brak trakcji elektrycznej na linii 201 (Gdynia - Kościerzyna), z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie, plany elektryfikacji samorządowa spółka PKM SA musiała odłożyć w czasie - do momentu przygotowania przez PKP PLK projektu elektryfikacji linii 201.
Przystanek Firoga 6@
Przy okazji elektryfikacji wrócił także pomysł budowy dodatkowego przystanku PKM Gdańsk Firoga , pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane w 2010 r. przez ekspertów UE wykazały, że ze względu na powstawanie w pobliżu dużych firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie w tym miejscu dodatkowego przystanku PKM.
Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej, która dominuje w sąsiedztwie tego przystanku. Również numeracja tego przystanku dodatkowo podkreśli jego związek z branżą IT.
W związku z tym, że stałym elementem grafik na przystankach PKM w Gdańsku jest numeracja (od 1 - Gdańsk Strzyża do 8 - Gdańsk Rębiechowo), a przystanek Gdańsk Firoga powstaje pomiędzy nr 6 (Matarnia) i numerem 7 (Port Lotniczy) będzie miał on numer 6@ - dzięki czemu idealnie wkomponuje się on w gdańską "Dolinę Krzemową" - jak nazywana jest ta okolica.
PLK zainwestuje 1,25 mld zł
Obok elektryfikacji linii PKM ma być realizowana jednocześnie przebudowa linii zarządzanej przez Polskie Linie Kolejowe z Gdyni do Kościerzyny. W ramach inwestycji PLK wybuduje 50 km nowego toru między Kościerzyną a Gdańskiem Osową oraz zelektryfikuje 88 km linii. Trasa z Kościerzyny do Trójmiasta będzie dwutorowa - obecnie jedziemy tam po jednym torze. Wymienionych zostanie także 86 km toru i 88 rozjazdów.
Koszt tej operacji, wraz z rozbudową linii w kierunku Bydgoszczy, to ponad 1,25 mld zł.
Powodem rozbudowy alternatywnej trasy kolejowej pozwalającej wyjechać i wjechać do Trójmiasta (przez Kościerzynę) są rosnące potrzeby transportowe, wynikające z ruchu pasażerskiego oraz towarowego z portu w Gdyni. Obecnie odbywa się on głównie linią E65 do Warszawy i prowadzi przez środek Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (186) 5 zablokowanych
-
2018-11-16 23:00
Nóż w kieszeni się otwiera ...
... jak widzę to planowe marnotrawstwo publicznych pieniędzy. naszych !!!
- 4 4
-
2018-11-16 23:05
Miś z każdym dniem coraz bardziej aktualny
- 4 4
-
2018-11-17 07:27
Zobaczymy co z tego wyjdzie
Potrzebne w Gdyni 3 przystanki i to jak najszybciej, przy Obwodnicy w Wielkim Kacku, w Małym Kacku oraz przy Centrum Riviera. To zaowocuje zwielokrotnieniem liczby pasażerów. Poprawić częstotliwość kursowania, co 20 minut maksymalnie poza godzinami szczytu i co 10 w godzinach szczytu. A elektryfikacja - trzeba się przygotować, że jak przyśnieży i przymrozi to nie będzie jeździła.
- 5 0
-
2018-11-17 07:27
Wyjące kolejki (1)
A kolejki wyją i wyją. Nawet jak jest mróz, tak jak dziś w nocy.
- 9 0
-
2018-11-17 22:41
PESA Luxtorpeda.
- 0 0
-
2018-11-17 07:31
Gdynia- koscierzyna
Tą trasę trzeba rozwijać priorytetowo, gdyż w tym kierunku rozwijają sie firmy i coraz więcej mieszkańców trojmiasta dojeżdża do pracy w kierunku koscierzyny.
Przejedźcie sie w kierunku koscierzyny samochodem i zobaczcie po prawej i lewej strony drogi ile powstaje firm produkcyjnych. ( spokojnie wszystko dokładnie obejrzycie bo będziecie stać w permanentnym i gigantycznym korku)- 8 1
-
2018-11-17 07:40
Firoga - Sriroga
Osowę lepiej drugą zróbcie bliżej Kielnieńskiej.
- 5 3
-
2018-11-17 08:21
A kiedy smętna, szar trasa do Tczewa, Starogardu, Pruszcza Bielkówka, Straszyna? - to zupełnie zapomniany teren - tylko korki, korki, korki.........
- 2 0
-
2018-11-17 13:51
Gdzie
Jakie PKM? Nie ma czegoś takiego jak PKM. Nie rozumieją te de... e? Niech pokażą, na jakiej stacji jest wywieszony rozkład jazdy pod nazwą Pkm ! ! ! Ludzie jak głupie biegają po dworcach i szukają owych rozkładów. Haha. Bzdury
- 2 0
-
2018-11-17 13:53
Ta ta ta
I śmierdząca stacja Wrzeszcz.
- 1 3
-
2018-11-17 16:38
Ponad 2,5 mln zł za projekt nowego przystanku i elektryfikacji PKM
Serio ???????????????? Za sam projekt ?????????
Budynio się ożywił po wyborach.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.