• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 4 tys. aut w gdańskim porcie

on
27 marca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Do Portu Gdańsk zawinął samochodowiec "Höegh Trident" z ładunkiem 4 290 aut. To największa do tej pory jednorazowa partia samochodów dostarczona do Gdańska drogą morską. Jednostka zacumowała przy Nabrzeżu Oliwskim. Wyładunek trwał od godz. 7:12 do 18:20 następnego dnia. Z pokładu zjechało 3 121 aut marki Nissan i 1 169 marki Chevrolet. Operację wyładunku obsłużyła spółka Port Gdański Eksploatacja.

Jednostka "Höegh Trident" może zabrać jednorazowo aż 6 100 samochodów. Ma 200 m długości, 32,2 m szerokości, zanurzenie do 10 m i tonaż brutto (GT) 56 164.

W 2006 roku w Porcie Gdańsk przeładowano 78 874 samochody. To ponad 7 razy więcej niż w roku 2005, kiedy to przeładowano 10 716 sztuk. W Porcie Gdańsk trwają prace inwestycyjne, które jeszcze zwiększą możliwości obsługi przeładunków ro-ro. Są to zarówno inwestycje prywatne (stanowisko ro-ro przy nowym terminalu kontenerowym), jak i finansowane ze środków Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA przy współudziale Unii Europejskiej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport.

Natomiast gdyński port rozpoczął 2007 rok ponad 20 proc. wzrostem przeładunków. W pierwszych dwóch miesiącach przeładowano 2399,2 tys. ton towarów, o 406,7 tys. ton więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dzięki tak dobrym wynikom Port Gdynia jest liderem wśród polskich portów morskich pod względem dynamiki wzrostu obrotów towarowych.

Wśród ładunków drobnicowych, które są dla Portu Gdynia najważniejszą grupą towarową (szczególnie istotne są tu przeładunki kontenerów oraz ładunków ro-ro) odnotowano wzrost o blisko 14 proc. Poziom przeładunków drobnicy osiągnął 1472,9 tys. ton wzrastając o 179,7 tys. ton w stosunku do rekordowego pod tym względem 2006 roku.
on

Opinie (31) 2 zablokowane

  • spłacanie długów to zemsta dłużników, upominających się o swoje, i Świnoujście to zemsta

    • 0 0

  • Tylko co ten dialog ma wspólnego z przeładunkami aut w Gdańsku.

    PS Szpital Kliniczny ma byc jednym z ośmiu szpitali w kraju finansowanych przez państwo z pominięciem NFZ. To chyba nie jest tak żle i jeszcze zapowiedź budowy nowego odziału tzw Centrum Medycyny Inwazyjnej

    • 0 0

  • Port Gdynia

    pracowalem 6 lat w spedycji na terenie ZMPSŚ , i a teraz od 3 lat w Gdyni, i widze duze roznice:
    1.co mnie zdziwilo to fakt ze agencje morskie z trojmiasta kazaly sobiem placic za wystawienie deklaracji skroconej dla importera...dziwne, a dziwniejsze jest to ze po zmianie systemu na BCT, kiedy to role deklaracji skroconych przejely tzw. karty kontenerow drukowane bezposrednio z systemu Cocons, agencje morskie dalej pobieraja wg. mnie nienalezne im pieniadze, opisujac fakture jako np. oplata dokumentacyjna, czyli za to ze agent morski zlozyl manifest statkowy do UC chce dostac pieniadze od importera (wczesniej bylo to wliczone w stawke), a juz najlepsze w tym wszystkim to fakt ze jezeli w tym manifescie agent morski popelni blad wpisaujac blednie np.; nr plomby niz jezt w rzeczywistosci Urzad Celny naklada na taki kontener STOP-ke, tym samym uniemozliwaijac pobranie i odprawe celna, ale nie poczuwa sie do poprawienia tego bledu, oczywiscie to spedytor/agent celny zwraca sie do agencji morskiej o przedstawienie protokulu rozbieznosci wraz z zalacznikiem, oraz wyjasnieniem do DSK (kilka kartek papieru, dawniej dochodzily znaczki oplaty skarbowej za wniosek 5,00PLN i na kazdy zalcznik 0,50PLN), nastepnie to nie agent agencji morskiej jedzie/idzie do uc z wnioskiem o zdjecie stopki ale wlasnie spedytor/agent celny dzialajacy z upowaznienia na rzecz i w imieniu iportera/eksportera....a i tak agencja morska kaze sobie za tzw. oplate dokumentacyjna zaplacic....a to juz typowe wymuszenia rozbójnicze

    2. port gdynski nie dysponuje odpowiednia liczba profesjonalnych pracownikow ani sprzetu, np. BTDG... ich ciagniki przystosowane do przewozu kontenerow sa w tragicznym stanie, awarie sa praktyka dnia codziennego, oczekiwanie na zaladunek po kilka godzin rowniez...ale coz takie sa wlasnie realia spolek skarbu panstwa i ich "corek"

    3. Stocznia Gdynia...brzmi dumnie, tylko ten klopotliwy problem wielu jej pracownikow z alkoholem, a wystarczyloby zamontowac alkomaty na bramach wejciowych/wyjsciowych i wzmocnic ogrodzenia, zeby pracownicy bedacy pod wplywem alkoholu nie przeskakiwali przez plot...to nie Stocznia Gdanska, a zaden z nich to nie Walesa...i nie dziwi mnie wypowiedz Pana Pawla Brzezickiego, bo "uderz w stol a nozyce sie same odezwa"....troche pokory panowie i samokrytycyzmu, nie nalezy oczywiscie generalizowac, ale usunac takich pracowniok wlasnie dla dobra calego ogolu pracownikow Stoczni Gdynia, nawet jezeli mialby zostac usuniety co 2 pracownik w trybie dyscyplinarnym....i prosze nie mowic ze to sa ojcowie i mezowie, jak ma na alkohol to nie ma na dzieci...jak nie bedzie mial pracy w stoczni...to i tak nie doklada sie do wspolnego gospodarstwa domowego...

    CDN.

    • 0 0

  • nie na temat...

    ... a poza tym kto bystrzejszy to zauważy że codziennie przez Gdańsk te właśnie Nissany Chevrolety wywożone są lawetami ze znaczkiem "RUS" na tablicach rejestracyjnych ...

    • 0 0

  • i jeszcze jedno

    najczęściej te lawety poruszają się w konwoju, więc tym łatwiej je zauważyć

    • 0 0

  • do bystrzacha

    I bardzo dobrze, że jadą w konwojach. Jeszcze by się pogubili po drodze do granicy WNP. A tak to może nic im się nie stanie i rosyjska mafia działająca za zgodą i przyzwoleniem naszych demokratycznie wybranych władz ich nie będzie nękała. A co do portu gdyńskiego to burdel był, jest i będzie dopóki ojczyzna Nasza kochana będzie się zajmować robieniem "taśm prawd", peronów we Włoszczowej, i kolejnych komisji i raportów na temat "co by było, gdyby jednak nie ukradli księżyca". A co do portu to nie mylcie Portu Gdynia z Portem Gdańsk. To dwie różne firmy, z odmiennymi celami i działające na różnych płaszczyznach (kontenery

    • 0 0

  • (kontenery-paliwa, pasażerowie-zboża, Tranzyt-węgiel i rudy metali).Deutsche Bahn i Российские железные дороги już myślą o budowie statków transportowych dla swoich wagonów ( i to na pewno nie w żadnej polskiej stoczni). Postawcie stocznię na nogi!!! wskrzeście armatora!!! ( Po upadku PLO jesteśmy gorsi od czechów, którzy od kilkudziesięciu lat nie mając dostępu do morza mają armatora morskiego z siedzibą w Pradze nad Wełtawą). I niech już sobie ten gazoport będzie nawet w samym Kołobrzegu, byle by przynosił korzyści Polsce. Niech Stocznie zaczną w końcu przynosić zyski i tak jak to było w PRL-u chlubę naszemu dumnemu do niedawna, nie podzielonemu pomiędzy chłopów małorolnych oderwanych od pługa, neofaszystów z pod znaku Polskiego Nauczyciela oraz Kaczek co to nawet Księżycowi nie odpuszczą. Zbudujmy ten KRAJ od nowa, a nie chełpmy się tym, że bezrobocie spadło (bo milion polaków wyjechał do UE).

    • 0 0

  • Ck - po pierwsze PLO nie padło

    po drugie jest jeszce PŻM i PŻB :) I wszystkie te firmy przynoszą zysk. Porty rozwijają się jak na drożdzach ! najgorzej jest ze stoczniami ale i tu sa pozytywne wyjątki.

    • 0 0

  • A w Gdyni tez jest samochodowiec

    hmmm w Gdyni tez zacumowal samochodiwec ale o tym niek nie raczyl napisac

    • 0 0

  • Znów TV trwam pisze reportaże o ładowniach

    samochodowca - ludzie do podstawówki bez lekcji religii czas wrócić!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane