- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (121 opinii)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (299 opinii)
- 3 Ubywa mieszkańców i rozwodów na Pomorzu (77 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (838 opinii)
- 5 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (167 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (156 opinii)
Ponad 60 mln zł za autobusy elektryczne dla Gdańska
Oferty na 10 standardowych autobusów mieszczą się w budżecie wynoszącym 29,5 mln zł. Natomiast osiem przegubowców okazało się nieznacznie droższych od założeń GAiT, który chciał wydać na nie blisko 32 mln zł. Pojazdy elektryczne mają zostać dostarczone w 14 miesięcy.
Część 1: Dostawa 10 autobusów standardowych - budżet: 29 520 000 zł
- długość 11,5 - 13,5 m
- co najmniej 78 miejsc, w tym minimum 25 siedzących
- minimalny przebieg 180 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów
Część 2: Dostawa 8 autobusów przegubowych - budżet: 31 980 000 zł
- długość 17,50 m do 18,75 m
- co najmniej 108 miejsc, w tym minimum 38 siedzących
- minimalny przebieg 180 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów
Łączna kwota, jaką GAiT zamierza wydać, to 61,5 mln zł.
Trzy firmy chcą dostarczyć elektryczne autobusy dla Gdańska
Oferty na dostawę autobusów:
- Solaris Bus & Coach
- część 1 - 29 517 540 zł
- część 2 - 32 353 920 zł
- EvoBus Polska (mercedesy)
- część 1 - brak oferty
- część 2 - 35 729 040 zł
- MAN Truck & Bus Polska
- część 1 - 29 212 500 zł
- część 2 - 32 570 400 zł
W przypadku pierwszego zadania obie oferty mieszczą się w budżecie. W przypadku drugiej części wszystkie go przekraczają, ale dwie tylko nieznacznie.
Wybrana firma będzie musiała dostarczyć autobusy w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy.
Czytaj też: Przegubowe elektrobusy już na ulicach Gdyni
Elektryczne autobusy dla Gdańska. Nie tylko cena się liczy
Warto jednak przypomnieć, że cena to niejedyne kryterium wyboru.
Kryteria wyboru ofert:
- cena - maksymalnie 70 proc.
- ocena techniczna - 30 proc. (podzielona na 10 kategorii), m.in.:
- teoretyczny zasięg pojazdu - maks. 20 pkt
- gwarantowany zasięg minimalny w okresie gwarancji baterii - maks. 20 pkt
- liczba miejsc pasażerskich - maks. 10 pkt.
Opinie (201) 4 zablokowane
-
2022-04-25 18:34
Jak kazdy srednio inteligentny wie, pojazdy elektryczne obecnie to bajer, ściema i (3)
udawane eko. Ale jak kazdy srednio rozgarniety wie, zarzad Gdanska to dzieci Klausa Schwaba i absolwenci Young Global Leaders, więc wszystko robione jest pod oficjalne trendy, wbrew logice i wbrew faktom na temat elektromobilnosci i co2 w atmosferze. Za to zawsze to kolejna okazja do przewalenia milionów... Tępa tłuszcza łyka wszystko i przyklaskuje.
- 8 3
-
2022-04-25 19:37
A ty co łykasz?
Bo coś ci się odkleiło w miejscu na mózg
- 2 2
-
2022-04-25 21:16
oho, inteligencja ługinowa wybrzmiała
a tu proszę, ustawa o elektromobilności nakłada na jednostki samorządu obowiązki wykonywania usług transportowych z 10% udziałem paliw alternatywnych (i 30% za trzy lata). Dodatkowo, KPO przewiduje zakupy wyłącznie autobusów na prąd lub na wodór (nie pozwala na zakup tramwajów). I Wy, pieski Kacperka macie czelność płakać, że miasto stosuje się do przepisów narzuconych przez Waszych mocodawców?
- 1 1
-
2022-04-25 21:21
Rzeczywiście jesteś mniej niż średnio inteligentny,powiedziałbym , tępy
- 1 0
-
2022-04-25 18:53
Termin otwarcia ofert był 14 marca. Mamy 25 kwietnia - o co chodzi? :) (1)
3 elektryczne karsany jest electric do obsługi linii 100 - miały być na początku wiosny. A już mamy półmetek i ani widu ani słychu.
- 6 0
-
2022-04-25 21:40
były protesty bo zrobili przetarg pod Merca określając szczegółówo nawet miejsce zamontowania defibrylatora.
- 1 0
-
2022-04-25 18:55
Gwóźdź (2)
To jest przysłowiowy gwóźdź do wiadomo czego.
Sytuacja z kierowcami w Gait jest coraz trudniejsza, młodzi uciekają, bo to jest inaczej niż obiecywano, emeryci nie chcą zostawać, bo zrobiło się szambo! Ilość biurokracji do "wykarmienia przeraża", ilość kierowników przyprawia o zawrót głowy, kierownicy kierowców zamiatają pod dywan wszystkie problemy, a czego nie da się zamieść na Hallera zamiata dyrektor ds. eksploatacji na Wita Stwosza.
Prezes Lisicki nie wie co się dzieje w firmie, w której stery trzyma ww. dyrektor...
Ponad 60 mln zł za 18 autobusów?
Bo elektryczne? One nie nadają się na Gdańsk! Charakterystyka terenu nie pozwala na taką eksploatację jak chciałoby się w Gait...
To strzał w głowę.
Wartość autobusu między 3a4 miliony i odpowiedzialność kierowcy, który pracuje za 21.20 brutto na godzinę?
Gait nie szanuje kierujących, nie zapewnią na czas nawet grafików. Do tego kierowcy traktowani są jak śmieci.
W 2018 roku wyleciał jeden z kierowników kierowców- ci mieli go dość- pewnego dnia ktoś postawił baner na Wita Stwosza z jego danymi i napisał "król mobbingu" i różne podobne.
W ostatni wtorek potraktowany w pracy został kierowników zajmujący stanowisko tego, który w 2018 roku wyleciał- kolejny po układzie oczywiście:
chamski cwaniaczek, który kierowców nie szanuje, a jedyne co potrafi to zabrać premię kierowcy, bo tak mu się podoba- karmi się czyjąś krzywdą- kompletny oderwaniec! Czas na zmiany w Gait.
Takie, które przeniosą firmę z lat osiemdziesiątych do współczesnych.
Szanowni pasażerowie przyjdzie taki dzień, w którym kierowcy i motorniczowie zwrócą się do Was z prośbą o wyrozumiałość i wsparcie jednocześnie w walce o godną płacę dla normalnej egzystencji swoich rodzin.
Jeszcze przyjdzie taki dzień.- 21 1
-
2022-04-25 21:04
co zrobili harcerze??
swojego wywalili tylko po 4-ch latach?
Lisek i ten od spraw eksploatacji go promowali i awansowali.
Poprzedniego wywalili bo z tym harcerzem d/s eksploatacji razem na dyspozytorni pracowali i był konflikt ,bo harcerz z kierowcy nagle awansowany.
Aspiracje ponad intelektualne mozliwosci ale harcerz harcerza popiera:))
teraz u harcerzy elektrytnie iskrzy...za nasz pieniądze.
Niech sobie kupią zestaw kolejki np H0 i sobie w domu popuszczają( to z baterii jezdzi)
W domu popuszczają jak za takie decyzję pospuszczają:))- 2 0
-
2022-04-26 06:29
To jak został potraktowany ten drugi kierownik?
Bo nie wynika z tekstu
- 0 0
-
2022-04-25 19:07
To dopiero będzie porażka. Dul....a i tak nie zauważy.
- 3 2
-
2022-04-25 19:08
Dlaczego nie wodór ?
Osobiście szedłbym zdecydowanie w wodór, chociażby ze względu na zasięg. Lada chwila wodór na pomorzu będzie dostępny !
- 2 1
-
2022-04-25 19:11
może bardziej ekologiczniej byłoby wybudowanie wiaduktów wzdłuż WZ nad Łostowicką, nie byłoby korków i spalin mniej
- 1 2
-
2022-04-25 19:13
Ulice dziurawe w całym gdansku a autobusy za miliony heh
- 8 1
-
2022-04-25 19:33
Hm (1)
A pożądne podwyżki dla wszystkich pracowników GAIT będą?
- 7 0
-
2022-04-25 19:54
Hahaha
Dla wszystkich pracowników?
Najpierw dla motorniczych i kierowców!
Kierowców pozbawia się możliwości zarobić godnie, bo kierowcą w Gait jest pogociarz, mechanik, dyspozytor, itd.
A kierowca na szarym końcu!
Dość podwyżek dla armii biurokracji w Gait.
Najpierw trzeba doprowadzić do mega redukcji wśród tych w biurach i na stołkach kierowniczych. Czas na zmiany!!!!- 5 0
-
2022-04-25 19:36
Auta elektryczne na wegiel
Nie lepiej żeby miasto zrobiło elektrownie wiatrowe i produkowało prąd..... To będzie 10 razy efektywniejsze
- 2 0
-
2022-04-25 20:16
Znajac zycie rajstopa, hinkosz i rączką (1)
na radiu będą ciągle seplenić ze stary MAN najlepszy
- 4 0
-
2022-04-25 21:32
Nie ma to jak Man wszędzie podjedzie a może i nawet trasę zmieni haha
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.