• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 60 mln zł za autobusy elektryczne dla Gdańska

Michał Brancewicz
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Autobus na wodór od kwietnia na ulicach Gdańska
Firma Solaris złożyła oferty zarówno na autobusy przegubowe, jak i standardowe. Firma Solaris złożyła oferty zarówno na autobusy przegubowe, jak i standardowe.

Oferty na 10 standardowych autobusów mieszczą się w budżecie wynoszącym 29,5 mln zł. Natomiast osiem przegubowców okazało się nieznacznie droższych od założeń GAiT, który chciał wydać na nie blisko 32 mln zł. Pojazdy elektryczne mają zostać dostarczone w 14 miesięcy.



Gdybyś miał(a) wybór, to autem na jaki napęd byś jeździł(a)?

Zakup został podzielony na dwie części:

Część 1: Dostawa 10 autobusów standardowych - budżet: 29 520 000 zł

  • długość 11,5 - 13,5 m
  • co najmniej 78 miejsc, w tym minimum 25 siedzących
  • minimalny przebieg 180 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów

Część 2: Dostawa 8 autobusów przegubowych - budżet: 31 980 000 zł

  • długość 17,50 m do 18,75 m
  • co najmniej 108 miejsc, w tym minimum 38 siedzących
  • minimalny przebieg 180 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów


Łączna kwota, jaką GAiT zamierza wydać, to 61,5 mln zł.

Trzy firmy chcą dostarczyć elektryczne autobusy dla Gdańska



Swoją ofertę na elektryczne autobusy złożyła też firma MAN. Swoją ofertę na elektryczne autobusy złożyła też firma MAN.

Gdybyś miał(a) wybór, to autem na jaki napęd byś jeździł(a)?

Oferty na dostawę autobusów:

  • Solaris Bus & Coach

    1. część 1 - 29 517 540 zł
    2. część 2 - 32 353 920 zł
  • EvoBus Polska (mercedesy)

    1. część 1 - brak oferty
    2. część 2 - 35 729 040 zł
  • MAN Truck & Bus Polska

    1. część 1 - 29 212 500 zł
    2. część 2 - 32 570 400 zł

W przypadku pierwszego zadania obie oferty mieszczą się w budżecie. W przypadku drugiej części wszystkie go przekraczają, ale dwie tylko nieznacznie.

Wybrana firma będzie musiała dostarczyć autobusy w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy.

Firma EvuBus, która jest przedstawicielem marki Mercedes, złożyła ofertę jedynie na pojazdy przegubowe. Firma EvuBus, która jest przedstawicielem marki Mercedes, złożyła ofertę jedynie na pojazdy przegubowe.
Czytaj też: Przegubowe elektrobusy już na ulicach Gdyni

Elektryczne autobusy dla Gdańska. Nie tylko cena się liczy



Warto jednak przypomnieć, że cena to niejedyne kryterium wyboru.

Kryteria wyboru ofert:

  • cena - maksymalnie 70 proc.
  • ocena techniczna - 30 proc. (podzielona na 10 kategorii), m.in.:

    1. teoretyczny zasięg pojazdu - maks. 20 pkt
    2. gwarantowany zasięg minimalny w okresie gwarancji baterii - maks. 20 pkt
    3. liczba miejsc pasażerskich - maks. 10 pkt.

Opinie (201) 4 zablokowane

  • Jak kazdy srednio inteligentny wie, pojazdy elektryczne obecnie to bajer, ściema i (3)

    udawane eko. Ale jak kazdy srednio rozgarniety wie, zarzad Gdanska to dzieci Klausa Schwaba i absolwenci Young Global Leaders, więc wszystko robione jest pod oficjalne trendy, wbrew logice i wbrew faktom na temat elektromobilnosci i co2 w atmosferze. Za to zawsze to kolejna okazja do przewalenia milionów... Tępa tłuszcza łyka wszystko i przyklaskuje.

    • 8 3

    • A ty co łykasz?

      Bo coś ci się odkleiło w miejscu na mózg

      • 2 2

    • oho, inteligencja ługinowa wybrzmiała

      a tu proszę, ustawa o elektromobilności nakłada na jednostki samorządu obowiązki wykonywania usług transportowych z 10% udziałem paliw alternatywnych (i 30% za trzy lata). Dodatkowo, KPO przewiduje zakupy wyłącznie autobusów na prąd lub na wodór (nie pozwala na zakup tramwajów). I Wy, pieski Kacperka macie czelność płakać, że miasto stosuje się do przepisów narzuconych przez Waszych mocodawców?

      • 1 1

    • Rzeczywiście jesteś mniej niż średnio inteligentny,powiedziałbym , tępy

      • 1 0

  • Termin otwarcia ofert był 14 marca. Mamy 25 kwietnia - o co chodzi? :) (1)

    3 elektryczne karsany jest electric do obsługi linii 100 - miały być na początku wiosny. A już mamy półmetek i ani widu ani słychu.

    • 6 0

    • były protesty bo zrobili przetarg pod Merca określając szczegółówo nawet miejsce zamontowania defibrylatora.

      • 1 0

  • Gwóźdź (2)

    To jest przysłowiowy gwóźdź do wiadomo czego.
    Sytuacja z kierowcami w Gait jest coraz trudniejsza, młodzi uciekają, bo to jest inaczej niż obiecywano, emeryci nie chcą zostawać, bo zrobiło się szambo! Ilość biurokracji do "wykarmienia przeraża", ilość kierowników przyprawia o zawrót głowy, kierownicy kierowców zamiatają pod dywan wszystkie problemy, a czego nie da się zamieść na Hallera zamiata dyrektor ds. eksploatacji na Wita Stwosza.
    Prezes Lisicki nie wie co się dzieje w firmie, w której stery trzyma ww. dyrektor...
    Ponad 60 mln zł za 18 autobusów?
    Bo elektryczne? One nie nadają się na Gdańsk! Charakterystyka terenu nie pozwala na taką eksploatację jak chciałoby się w Gait...
    To strzał w głowę.
    Wartość autobusu między 3a4 miliony i odpowiedzialność kierowcy, który pracuje za 21.20 brutto na godzinę?
    Gait nie szanuje kierujących, nie zapewnią na czas nawet grafików. Do tego kierowcy traktowani są jak śmieci.
    W 2018 roku wyleciał jeden z kierowników kierowców- ci mieli go dość- pewnego dnia ktoś postawił baner na Wita Stwosza z jego danymi i napisał "król mobbingu" i różne podobne.
    W ostatni wtorek potraktowany w pracy został kierowników zajmujący stanowisko tego, który w 2018 roku wyleciał- kolejny po układzie oczywiście:
    chamski cwaniaczek, który kierowców nie szanuje, a jedyne co potrafi to zabrać premię kierowcy, bo tak mu się podoba- karmi się czyjąś krzywdą- kompletny oderwaniec! Czas na zmiany w Gait.
    Takie, które przeniosą firmę z lat osiemdziesiątych do współczesnych.
    Szanowni pasażerowie przyjdzie taki dzień, w którym kierowcy i motorniczowie zwrócą się do Was z prośbą o wyrozumiałość i wsparcie jednocześnie w walce o godną płacę dla normalnej egzystencji swoich rodzin.
    Jeszcze przyjdzie taki dzień.

    • 21 1

    • co zrobili harcerze??

      swojego wywalili tylko po 4-ch latach?
      Lisek i ten od spraw eksploatacji go promowali i awansowali.
      Poprzedniego wywalili bo z tym harcerzem d/s eksploatacji razem na dyspozytorni pracowali i był konflikt ,bo harcerz z kierowcy nagle awansowany.
      Aspiracje ponad intelektualne mozliwosci ale harcerz harcerza popiera:))
      teraz u harcerzy elektrytnie iskrzy...za nasz pieniądze.
      Niech sobie kupią zestaw kolejki np H0 i sobie w domu popuszczają( to z baterii jezdzi)
      W domu popuszczają jak za takie decyzję pospuszczają:))

      • 2 0

    • To jak został potraktowany ten drugi kierownik?

      Bo nie wynika z tekstu

      • 0 0

  • To dopiero będzie porażka. Dul....a i tak nie zauważy.

    • 3 2

  • Dlaczego nie wodór ?

    Osobiście szedłbym zdecydowanie w wodór, chociażby ze względu na zasięg. Lada chwila wodór na pomorzu będzie dostępny !

    • 2 1

  • może bardziej ekologiczniej byłoby wybudowanie wiaduktów wzdłuż WZ nad Łostowicką, nie byłoby korków i spalin mniej

    • 1 2

  • Ulice dziurawe w całym gdansku a autobusy za miliony heh

    • 8 1

  • Hm (1)

    A pożądne podwyżki dla wszystkich pracowników GAIT będą?

    • 7 0

    • Hahaha

      Dla wszystkich pracowników?
      Najpierw dla motorniczych i kierowców!
      Kierowców pozbawia się możliwości zarobić godnie, bo kierowcą w Gait jest pogociarz, mechanik, dyspozytor, itd.
      A kierowca na szarym końcu!
      Dość podwyżek dla armii biurokracji w Gait.
      Najpierw trzeba doprowadzić do mega redukcji wśród tych w biurach i na stołkach kierowniczych. Czas na zmiany!!!!

      • 5 0

  • Auta elektryczne na wegiel

    Nie lepiej żeby miasto zrobiło elektrownie wiatrowe i produkowało prąd..... To będzie 10 razy efektywniejsze

    • 2 0

  • Znajac zycie rajstopa, hinkosz i rączką (1)

    na radiu będą ciągle seplenić ze stary MAN najlepszy

    • 4 0

    • Nie ma to jak Man wszędzie podjedzie a może i nawet trasę zmieni haha

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane