- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów na Pomorzu (152 opinie)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (142 opinie)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (307 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (860 opinii)
- 5 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (176 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (162 opinie)
Ponad 60 mln zł za autobusy elektryczne dla Gdańska
Oferty na 10 standardowych autobusów mieszczą się w budżecie wynoszącym 29,5 mln zł. Natomiast osiem przegubowców okazało się nieznacznie droższych od założeń GAiT, który chciał wydać na nie blisko 32 mln zł. Pojazdy elektryczne mają zostać dostarczone w 14 miesięcy.
Część 1: Dostawa 10 autobusów standardowych - budżet: 29 520 000 zł
- długość 11,5 - 13,5 m
- co najmniej 78 miejsc, w tym minimum 25 siedzących
- minimalny przebieg 180 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów
Część 2: Dostawa 8 autobusów przegubowych - budżet: 31 980 000 zł
- długość 17,50 m do 18,75 m
- co najmniej 108 miejsc, w tym minimum 38 siedzących
- minimalny przebieg 180 km przy pełnym naładowaniu akumulatorów
Łączna kwota, jaką GAiT zamierza wydać, to 61,5 mln zł.
Trzy firmy chcą dostarczyć elektryczne autobusy dla Gdańska
Oferty na dostawę autobusów:
- Solaris Bus & Coach
- część 1 - 29 517 540 zł
- część 2 - 32 353 920 zł
- EvoBus Polska (mercedesy)
- część 1 - brak oferty
- część 2 - 35 729 040 zł
- MAN Truck & Bus Polska
- część 1 - 29 212 500 zł
- część 2 - 32 570 400 zł
W przypadku pierwszego zadania obie oferty mieszczą się w budżecie. W przypadku drugiej części wszystkie go przekraczają, ale dwie tylko nieznacznie.
Wybrana firma będzie musiała dostarczyć autobusy w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy.
Czytaj też: Przegubowe elektrobusy już na ulicach Gdyni
Elektryczne autobusy dla Gdańska. Nie tylko cena się liczy
Warto jednak przypomnieć, że cena to niejedyne kryterium wyboru.
Kryteria wyboru ofert:
- cena - maksymalnie 70 proc.
- ocena techniczna - 30 proc. (podzielona na 10 kategorii), m.in.:
- teoretyczny zasięg pojazdu - maks. 20 pkt
- gwarantowany zasięg minimalny w okresie gwarancji baterii - maks. 20 pkt
- liczba miejsc pasażerskich - maks. 10 pkt.
Opinie (201) 4 zablokowane
-
2022-04-25 22:56
Widać że nie pisał tego fachowiec.
Napęd elektryczny to nie tylko akumulatory ale też m. in. wodorowe ogniwa, trolejbusy itp.
- 0 3
-
2022-04-26 07:23
GAiT
a jak były rozmowy o podwyżkach to 0,80 groszy aferę skręcili bo to 2 mln więcej niż założyli a tu proszę 60 baniek się znalazło hihihihi dobre.....
- 9 0
-
2022-04-26 07:30
Pojazdy na węgiel brunatny z Turoszowa to przyszłość.
a elektrociepłownia Turów jest daleko. Niech smrodzą a my mamy ekologie.
- 1 1
-
2022-04-26 08:39
Dzis w radio (1)
UE zleciła badania na temat szkodliwości elektryków patrząc na cały cykl życia auta i wyszło zwykły diesel jest mniej szkodliwy niż elektryk
- 4 2
-
2022-04-26 08:58
To ze ty brednie wypisujesz to nie znaczy ze wszyscy sa tacy głupi jak ty :)
- 1 1
-
2022-04-26 08:56
Gdańsk powinien wszystkie tramwaje zastąpić autobusami bez emisyjnymi i wtedy poprawiła by sie komunikacja (1)
Ale jest zupłene odwrotnie chca zastepoiwac autobusy trawajami reliktem PRL który kosztuje 10razy wiecej! I jest najbardziej awaryjny i najwolniejszy w miescie
- 1 4
-
2022-04-26 13:04
ojtam nie lubisz sobie postać dłużej na czerwonym?
zamiast 2 faz świateł masz 6 bo tramwaje blokują ruch samochodów jadących na wprost kiedy skręcają w którąkolwiek stronę :P - idealnie widać to na Hucisku a to jeszcze nie jest pełne skrzyżowanie tramwajowe...
- 0 1
-
2022-04-26 10:06
Jak wybieram w ankiecie silnik spalinowy
To ankieta sie zawiesza:)))))
- 0 1
-
2022-04-26 11:49
Będzie kolejny sukces na miarę Mevo
Szwagry znowu zarobią
- 2 0
-
2022-04-26 12:09
Te autobusy tez nie będą miały AC i kierowcy będą latami spłacać każdą ryskę?
- 1 0
-
2022-04-26 12:50
ankieta jak zwykle miód :P
wodór (ogniwo paliwowe) to zamiennik baterii akumulatorów w aucie elektrycznym....
- 0 0
-
2022-04-28 06:47
Czy zamówienie obejmuje również 100 km przedłużacza do każdego z tych autobusów elektrycznych?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.