• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porozumienie w GAiT. 23 mln na podwyżki płac kierowców i motorniczych

Maciej Korolczuk
4 grudnia 2023, godz. 12:00 
Opinie (285)
Od 1 stycznia kierowcy i motorniczowie w GAiT będą zarabiać 29 zł na godzinę. Od 1 stycznia kierowcy i motorniczowie w GAiT będą zarabiać 29 zł na godzinę.

Średnio o 1 tys. zł brutto wzrosną pensje kierowców i motorniczych w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje. W sumie na podwyżki z budżetu miasta trafią do miejskiego przewoźnika 23 mln zł.



29 zł za godzinę dla kierowcy to wynagrodzenie:

O toczących się rozmowach ws. podwyżek płac w spółce GAiT informowaliśmy na początku listopada. Pod koniec ubiegłego tygodnia odbyły się ostatnie rozmowy, w których przedstawiciele związków zawodowych w imieniu załogi negocjowali z zarządem spółki wysokość przyszłorocznych wynagrodzeń.

Negocjacje udało się zakończyć podpisanym porozumieniem. Co ono zakłada?



23 mln zł na podwyżki



W sumie na podwyżki dla kierowców i motorniczych w przyszłym roku zostaną przeznaczone 23 miliony złotych. Środki zasilą budżet płac miejskiej spółki i będą pochodzić z budżetu miasta.

- Zarząd Gdańskie Autobusy i Tramwaje podpisał porozumienie płacowe ze związkami zawodowymi, reprezentującymi pracowników miejskiego przewoźnika - poinformował Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska, odpowiedzialny w mieście za funkcjonowanie transportu zbiorowego. - Od 1 stycznia 2024 roku stawka wynagrodzenia zasadniczego za godzinę wzrośnie o 18,36 proc. Oznacza to, że średnio o ok. 1 tys. zł brutto wzrośnie wynagrodzenie w grupie kierowców i motorniczych. Wzrost ten obejmuje wynagrodzenie zasadnicze wraz z pozostałymi, pochodnymi składnikami płacowymi, takimi jak: premia, dodatek stażowy, dodatek za pracę w niedzielę i święta oraz nadgodziny.


Stawka godzinowa z 24,50 wzrośnie do 29 zł



To oznacza, że od 1 stycznia stawka godzinowa kierowców i motorniczych wzrośnie z 24,50 do 29 zł. Pracownicy ze stażem pracy nieprzekraczającym 6 miesięcy przez pierwsze miesiące pracy będą dostawać o 70 gr. mniej.

- Dodatkowo kierowcom i motorniczym, zatrudnionym w przerywanym czasie pracy zwiększy się wynagrodzenie za każdą godzinę przerwy o 10 proc. tj. do wysokości 60 proc. stawki godzinowej. Również w pozostałych grupach pracowniczych uruchomione zostaną środki finansowe z przeznaczeniem na wzrost wynagrodzenia - dodaje Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Przypomnijmy, że pracownicy GAiT oczekiwali wyższych podwyżek niż ta zagwarantowana w umowie przewozowej. Od pracodawcy oczekiwali wzrostu płac nawet o 25 proc. Gdyby miasto zgodziło się na ich żądania, wówczas stawka godzinowa motorniczych i kierowców wzrosłaby do 33 zł za godzinę.

Miejsca

Opinie (285) ponad 10 zablokowanych

  • Pora na zgrany zbior-kom jak w Wawie (1)

    Za podwyżką idzie zwiększenie częstotliwości i synchronizacja rozkładów, prawda?

    • 14 0

    • A co do tego mają kierowcy?

      • 3 0

  • to i tak za dużo, 25 powinno być ok

    • 4 24

  • Codzienne spóźniania (1)

    ciekawe kiedy to się zmieni, dziś jedyne 30 minut na linii 115, brawo.... macie z czego być "dumni"

    • 16 15

    • Oczyśćić

      Oczyścić ulicę z aut i wtedy będzie na czas

      • 5 4

  • No jakie bogate miasto patrząc na fotki (5)

    Same mercedesy, co w Niemczech nie często się zdarza we flotach komunikacji. Te wszystkie autobusy mogły by być naszej produkcji i my moglibyśmy zbijać na tym kasę a nie płacić komuś. Czemu poszli w Mercedesa Citaro jak na rynku są nasze Autosany Sancity w wersjach spalinowych, CNG, elektrycznych, hybrydowych i wodorowych?

    • 32 3

    • (2)

      Autosan to zlom. Zreszta nawet do przetargow nie startuja

      • 0 2

      • Widziałeś lub jechałeś je że tak je opisujesz?

        Nie powiedziałbym, że to złom jeśli ma napęd na ZF oparty w całości a silniki są marki Cummins, reszta to osprzęt który możesz przy zamówieniu zamówić inny. I tu się schody zaczynają, bo trzeba wiedzieć co zamówić a nie pójść na spotkanie na kawkę/ whisky i dać sobie wcisnąć co przedstawiciel handlowy wepchnie. Jakoś Warszawa którą wielu krytykuje nie miała z tym problemu i w 2020 kupiła 90 autobusów autosan sancity 18LF LNG z opcją na kolejne 30. Po 3 latach użytkowania nie mają jakoś uwag specjalnie co do nich i nie odbiegają awaryjnością od tych z gwiazdą na masce. O różnicy w cenie chyba nawet nie trzeba wspominać.
        Rzeszów kupił 100 sztuk sancity 12lf cng, częstochowa też i wiele innych miast. Tutaj zamiast wspierać swoje produkty pakują kasę innym.
        A co do samych przetargów, one są często w taki sposób pisane aby mógł je spełnić jeden oferent, wystarczy jakąś opcję wpisać, której konkurencja nie ma bo jest albo chroniona patentami albo podbija cenę i przy małym zamówieniu nie opłaca się specjalnie czegoś zmieniać.

        • 5 0

      • poczytaj złomie w jakich krajach jeżdżą te autosany, ćwoku

        • 1 0

    • POniemieckie miasto i takie same układy :)

      • 2 0

    • Mercedes

      Bo citaro lepsze

      • 0 0

  • 29 zł brutto czy netto? Tak cieżko napisać? (1)

    • 8 0

    • Brutto

      • 0 0

  • Gait zkm jest rozkradany na setki mln zł !!!! (4)

    LISIcki kupuje autobusy na wodòr ponad 100 mln drożej !!!! 177mln zl kosxtowało 10 autobusòw na wodòr . Renoma od lata okrada spòłkẹ wlascicielem renomy jest koleżka Lisckiego - kierowcy z gait wasze poieniądze ktòre powinny trafić do was są rozkradane przez Lisickiego . Sprawy zgłaszajcie do prokuratury i Niku
    I protestujcie dalej !!!

    • 38 1

    • To się nazywa niegospodarność i za takie coś są kraty w przedsiębiorstwach (2)

      Jeden nowy autobus kosztuje ok 500.000-700.000 euro w zależności od wyposażenia (Mercedes Citaro jak ze zdjęcia) - czyli za 10 w pełni wyposażonych w najdroższej wersji wyszło by ok 7 mln euro, czyli ok 30,5 mln zł. Oni wywali ponad 170 mln złotych na 10 autobusów bo chcą być eko.

      • 6 0

      • (1)

        Gdy Gdańsk wydał 171 milionów na wynajem 10 autobusów, Rybnik za kupno 20 identycznych pojazdów zapłacił 60 milionów, z czego ok. 20 milionów pochodziło z dotacji.

        • 5 0

        • Im więcej wydasz tym więcej ci skapnie "prowizji". Za tanio się nie opłaca

          • 6 0

    • co łysicki .....

      tak jeszcze robi,powinien być dawno temu rozliczony i wywalony.
      To najwiekszy szkodnik.....

      • 5 0

  • nie wiem (20)

    jak można za tyle przeżyć w Gdańsku. Może jak masz już spłacone mieszkanie i jeździć na wakacje na dwa tygodnie w roku i nic poza tym.

    • 154 25

    • Kogo obchodzą twoje kredyty? (2)

      Kto ci kazał brać ?

      • 23 15

      • W tefałenie takie fajne raklamy pożyczek cały czas lecom

        • 2 0

      • Jak to kto mi kazał wziąć kredyt? Nasz prezydent Bronislav bul Komorowski!

        • 1 0

    • Bo jeździć trzeba 3-4 razy do roku? Szlachta się bawi? (2)

      • 17 4

      • Żyjemy w rozwiniętym kraju

        W środkowej Europie . Czy naprawdę uważasz że jeśli ktoś chce na wakacje jechać dwa razy do roku to już jest szlachta ?

        • 9 12

      • Ja jeżdżę na wakacje co miesiąc.

        9 dni zawsze pod koniec miesiąca. Nie samą pracą człowiek żyje. Pracuje się aby żyć a nie żyje aby pracować.

        • 3 3

    • (5)

      Ja też się zastanawiam jak żyją ludzie z takimi pensjami. Może dlatego nie ma młodych kierowców. Ja mając najzwyklejsze mieszkanie, najzwyklejszy samochód, standardowa rodzinę 2+2 w Gdańsku nie byłbym w stanie utrzymać za mniej niż 10000 zł

      • 15 18

      • Tzn że zle zarzadzasz (1)

        domowym budżetem

        • 21 10

        • Tym którego lwia część idzie na kredyt i opłaty? Zostanie z 5 tys na przeżycie 30 dni przez 4 osoby - powodznia jak sie ktoś np

          rozchoruje

          • 8 2

      • Powiedz to emerytom...

        • 1 1

      • To ci POdpowiem jak pewien POguru - zmień pracę i weż kredycik ;)

        • 4 0

      • To i tak świetnie sobie radzisz! Moja rodzina 1+1 nie dała rady za taką kwotę, mimo mieszkania w kurniku o wartości domu!

        • 0 0

    • (1)

      Czemu nigdy nie piszecie że te 29 zl to brutto.czyli 20 zł za godzinę co daje 5 euro.Naprawdę potężny sukces rządzących ,Na zachodzie to murzyn z najgłębszej dżungli nie robiłby za taka stawkę ani godziny.Pdobnie jest z naszą pensja minimalna która w 2024 wyniesie 4,3 euro za godzinę ciężkiej uczciwej pracy.Normalnie żyć ni umierać.......

      • 24 1

      • W Niemcolandii

        Jak robisz prze pośrednika pracy na magazynie to wyciągasz 7,5 eur/h na rękę. I w sumie tam moze pracować każdy. Pracują tam dosłownie wszyscy. Brak wymagań.

        • 2 0

    • Taka matematyka (4)

      Jeśli przeznaczają 23 mln na podwyżki a średnia to 1 tys to wychodzi na to że pracowników GAiT jest 23.000. Znów ktoś kogoś robi na cacy...

      • 4 7

      • 1000 zł miesięcznie. 23 mln rocznie... (1)

        • 4 0

        • Kolega marcin chciał zablysnąć

          A wyszlo jak zawsze... ;)

          • 7 1

      • o czymś zapomniałeś

        trzeba jeszcze podzielić na 12 m-cy wynik to 1916 pracowników

        • 2 0

      • a kto powiedział ze to kasa na 1 miesiąc hmm? bardziej na 12 m-cy a wiec kwota na niecale 2tys osob..to juz bardziej pasuje

        • 0 0

    • NIedługo będzie limit podróży

      Więc niezależnie ile będziesz mieć środków, nie polatasz za dużo. Chyba, że będzie można odpłatnie podnieść sobie limit co2.

      • 1 1

  • Bogate miasteczko wiejskie.
    Borawski i lisicki powinni natychmiast siedziec za defraudacji które robia

    • 22 0

  • Za mniej niż 50 na godzinę nie mam zamiaru nawet pracować (3)

    • 15 9

    • netto czy brutto?

      • 2 0

    • Masz takie prawo.

      • 3 0

    • To nie pracuj

      I już

      • 2 0

  • (4)

    Ciekawe czy za podwyżką przyjdzie jazda na czas kultura kierowców czy nie będą zamykać drzwi przed nosem itp.

    • 13 26

    • (1)

      Wszyscy maja czekac bo sie spóźniłeś na autobus?

      • 7 1

      • To kierowcy przyjeżdżają przed czasem jak mają ostatni kurs dnia, w innym czasie się tylko spóźniają

        • 0 4

    • Kierowca autobusu/tramwaju nie ma obowiązku czekać na spóźnialskich.
      Każde spóźnienie opisuje czym było spowodowane i naturalne są korki duże natężenie ruchu itp ale poczekanie na pasezera niestety przez ZTM nie przejdzie.
      Następnym razem trzeba wyjść na przystanek z minutę szybciej :)

      • 3 1

    • z brakiem kultury u kierowców się nie spotkałem

      natomiast z brakiem kultury u podróżujących już tak.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane