- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (410 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (249 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (50 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (154 opinie)
- 5 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (54 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (16 opinii)
Porozumienie w GAiT. 23 mln na podwyżki płac kierowców i motorniczych
Średnio o 1 tys. zł brutto wzrosną pensje kierowców i motorniczych w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje. W sumie na podwyżki z budżetu miasta trafią do miejskiego przewoźnika 23 mln zł.
Negocjacje udało się zakończyć podpisanym porozumieniem. Co ono zakłada?
23 mln zł na podwyżki
W sumie na podwyżki dla kierowców i motorniczych w przyszłym roku zostaną przeznaczone 23 miliony złotych. Środki zasilą budżet płac miejskiej spółki i będą pochodzić z budżetu miasta.
- Zarząd Gdańskie Autobusy i Tramwaje podpisał porozumienie płacowe ze związkami zawodowymi, reprezentującymi pracowników miejskiego przewoźnika - poinformował Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska, odpowiedzialny w mieście za funkcjonowanie transportu zbiorowego. - Od 1 stycznia 2024 roku stawka wynagrodzenia zasadniczego za godzinę wzrośnie o 18,36 proc. Oznacza to, że średnio o ok. 1 tys. zł brutto wzrośnie wynagrodzenie w grupie kierowców i motorniczych. Wzrost ten obejmuje wynagrodzenie zasadnicze wraz z pozostałymi, pochodnymi składnikami płacowymi, takimi jak: premia, dodatek stażowy, dodatek za pracę w niedzielę i święta oraz nadgodziny.
Stawka godzinowa z 24,50 wzrośnie do 29 zł
To oznacza, że od 1 stycznia stawka godzinowa kierowców i motorniczych wzrośnie z 24,50 do 29 zł. Pracownicy ze stażem pracy nieprzekraczającym 6 miesięcy przez pierwsze miesiące pracy będą dostawać o 70 gr. mniej.
- Dodatkowo kierowcom i motorniczym, zatrudnionym w przerywanym czasie pracy zwiększy się wynagrodzenie za każdą godzinę przerwy o 10 proc. tj. do wysokości 60 proc. stawki godzinowej. Również w pozostałych grupach pracowniczych uruchomione zostaną środki finansowe z przeznaczeniem na wzrost wynagrodzenia - dodaje Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Przypomnijmy, że pracownicy GAiT oczekiwali wyższych podwyżek niż ta zagwarantowana w umowie przewozowej. Od pracodawcy oczekiwali wzrostu płac nawet o 25 proc. Gdyby miasto zgodziło się na ich żądania, wówczas stawka godzinowa motorniczych i kierowców wzrosłaby do 33 zł za godzinę.
Miejsca
Opinie (285) ponad 10 zablokowanych
-
2023-12-04 12:38
Pora na zgrany zbior-kom jak w Wawie (1)
Za podwyżką idzie zwiększenie częstotliwości i synchronizacja rozkładów, prawda?
- 14 0
-
2023-12-04 15:03
A co do tego mają kierowcy?
- 3 0
-
2023-12-04 12:44
to i tak za dużo, 25 powinno być ok
- 4 24
-
2023-12-04 12:45
Codzienne spóźniania (1)
ciekawe kiedy to się zmieni, dziś jedyne 30 minut na linii 115, brawo.... macie z czego być "dumni"
- 16 15
-
2023-12-04 13:05
Oczyśćić
Oczyścić ulicę z aut i wtedy będzie na czas
- 5 4
-
2023-12-04 12:46
No jakie bogate miasto patrząc na fotki (5)
Same mercedesy, co w Niemczech nie często się zdarza we flotach komunikacji. Te wszystkie autobusy mogły by być naszej produkcji i my moglibyśmy zbijać na tym kasę a nie płacić komuś. Czemu poszli w Mercedesa Citaro jak na rynku są nasze Autosany Sancity w wersjach spalinowych, CNG, elektrycznych, hybrydowych i wodorowych?
- 32 3
-
2023-12-04 16:29
(2)
Autosan to zlom. Zreszta nawet do przetargow nie startuja
- 0 2
-
2023-12-04 16:47
Widziałeś lub jechałeś je że tak je opisujesz?
Nie powiedziałbym, że to złom jeśli ma napęd na ZF oparty w całości a silniki są marki Cummins, reszta to osprzęt który możesz przy zamówieniu zamówić inny. I tu się schody zaczynają, bo trzeba wiedzieć co zamówić a nie pójść na spotkanie na kawkę/ whisky i dać sobie wcisnąć co przedstawiciel handlowy wepchnie. Jakoś Warszawa którą wielu krytykuje nie miała z tym problemu i w 2020 kupiła 90 autobusów autosan sancity 18LF LNG z opcją na kolejne 30. Po 3 latach użytkowania nie mają jakoś uwag specjalnie co do nich i nie odbiegają awaryjnością od tych z gwiazdą na masce. O różnicy w cenie chyba nawet nie trzeba wspominać.
Rzeszów kupił 100 sztuk sancity 12lf cng, częstochowa też i wiele innych miast. Tutaj zamiast wspierać swoje produkty pakują kasę innym.
A co do samych przetargów, one są często w taki sposób pisane aby mógł je spełnić jeden oferent, wystarczy jakąś opcję wpisać, której konkurencja nie ma bo jest albo chroniona patentami albo podbija cenę i przy małym zamówieniu nie opłaca się specjalnie czegoś zmieniać.- 5 0
-
2023-12-05 15:15
poczytaj złomie w jakich krajach jeżdżą te autosany, ćwoku
- 1 0
-
2023-12-05 11:27
POniemieckie miasto i takie same układy :)
- 2 0
-
2023-12-11 06:25
Mercedes
Bo citaro lepsze
- 0 0
-
2023-12-04 12:57
29 zł brutto czy netto? Tak cieżko napisać? (1)
- 8 0
-
2023-12-05 07:48
Brutto
- 0 0
-
2023-12-04 13:00
Gait zkm jest rozkradany na setki mln zł !!!! (4)
LISIcki kupuje autobusy na wodòr ponad 100 mln drożej !!!! 177mln zl kosxtowało 10 autobusòw na wodòr . Renoma od lata okrada spòłkẹ wlascicielem renomy jest koleżka Lisckiego - kierowcy z gait wasze poieniądze ktòre powinny trafić do was są rozkradane przez Lisickiego . Sprawy zgłaszajcie do prokuratury i Niku
I protestujcie dalej !!!- 38 1
-
2023-12-04 13:11
To się nazywa niegospodarność i za takie coś są kraty w przedsiębiorstwach (2)
Jeden nowy autobus kosztuje ok 500.000-700.000 euro w zależności od wyposażenia (Mercedes Citaro jak ze zdjęcia) - czyli za 10 w pełni wyposażonych w najdroższej wersji wyszło by ok 7 mln euro, czyli ok 30,5 mln zł. Oni wywali ponad 170 mln złotych na 10 autobusów bo chcą być eko.
- 6 0
-
2023-12-04 15:09
(1)
Gdy Gdańsk wydał 171 milionów na wynajem 10 autobusów, Rybnik za kupno 20 identycznych pojazdów zapłacił 60 milionów, z czego ok. 20 milionów pochodziło z dotacji.
- 5 0
-
2023-12-04 15:12
Im więcej wydasz tym więcej ci skapnie "prowizji". Za tanio się nie opłaca
- 6 0
-
2023-12-04 13:13
co łysicki .....
tak jeszcze robi,powinien być dawno temu rozliczony i wywalony.
To najwiekszy szkodnik.....- 5 0
-
2023-12-04 13:05
nie wiem (20)
jak można za tyle przeżyć w Gdańsku. Może jak masz już spłacone mieszkanie i jeździć na wakacje na dwa tygodnie w roku i nic poza tym.
- 154 25
-
2023-12-04 15:28
Kogo obchodzą twoje kredyty? (2)
Kto ci kazał brać ?
- 23 15
-
2023-12-05 11:18
W tefałenie takie fajne raklamy pożyczek cały czas lecom
- 2 0
-
2023-12-05 15:57
Jak to kto mi kazał wziąć kredyt? Nasz prezydent Bronislav bul Komorowski!
- 1 0
-
2023-12-04 15:49
Bo jeździć trzeba 3-4 razy do roku? Szlachta się bawi? (2)
- 17 4
-
2023-12-04 17:36
Żyjemy w rozwiniętym kraju
W środkowej Europie . Czy naprawdę uważasz że jeśli ktoś chce na wakacje jechać dwa razy do roku to już jest szlachta ?
- 9 12
-
2023-12-05 06:42
Ja jeżdżę na wakacje co miesiąc.
9 dni zawsze pod koniec miesiąca. Nie samą pracą człowiek żyje. Pracuje się aby żyć a nie żyje aby pracować.
- 3 3
-
2023-12-04 15:54
(5)
Ja też się zastanawiam jak żyją ludzie z takimi pensjami. Może dlatego nie ma młodych kierowców. Ja mając najzwyklejsze mieszkanie, najzwyklejszy samochód, standardowa rodzinę 2+2 w Gdańsku nie byłbym w stanie utrzymać za mniej niż 10000 zł
- 15 18
-
2023-12-04 17:22
Tzn że zle zarzadzasz (1)
domowym budżetem
- 21 10
-
2023-12-04 18:18
Tym którego lwia część idzie na kredyt i opłaty? Zostanie z 5 tys na przeżycie 30 dni przez 4 osoby - powodznia jak sie ktoś np
rozchoruje
- 8 2
-
2023-12-05 07:37
Powiedz to emerytom...
- 1 1
-
2023-12-05 11:17
To ci POdpowiem jak pewien POguru - zmień pracę i weż kredycik ;)
- 4 0
-
2023-12-05 15:58
To i tak świetnie sobie radzisz! Moja rodzina 1+1 nie dała rady za taką kwotę, mimo mieszkania w kurniku o wartości domu!
- 0 0
-
2023-12-04 18:20
(1)
Czemu nigdy nie piszecie że te 29 zl to brutto.czyli 20 zł za godzinę co daje 5 euro.Naprawdę potężny sukces rządzących ,Na zachodzie to murzyn z najgłębszej dżungli nie robiłby za taka stawkę ani godziny.Pdobnie jest z naszą pensja minimalna która w 2024 wyniesie 4,3 euro za godzinę ciężkiej uczciwej pracy.Normalnie żyć ni umierać.......
- 24 1
-
2023-12-07 10:30
W Niemcolandii
Jak robisz prze pośrednika pracy na magazynie to wyciągasz 7,5 eur/h na rękę. I w sumie tam moze pracować każdy. Pracują tam dosłownie wszyscy. Brak wymagań.
- 2 0
-
2023-12-04 18:51
Taka matematyka (4)
Jeśli przeznaczają 23 mln na podwyżki a średnia to 1 tys to wychodzi na to że pracowników GAiT jest 23.000. Znów ktoś kogoś robi na cacy...
- 4 7
-
2023-12-04 18:59
1000 zł miesięcznie. 23 mln rocznie... (1)
- 4 0
-
2023-12-04 23:18
Kolega marcin chciał zablysnąć
A wyszlo jak zawsze... ;)
- 7 1
-
2023-12-05 08:27
o czymś zapomniałeś
trzeba jeszcze podzielić na 12 m-cy wynik to 1916 pracowników
- 2 0
-
2023-12-07 17:47
a kto powiedział ze to kasa na 1 miesiąc hmm? bardziej na 12 m-cy a wiec kwota na niecale 2tys osob..to juz bardziej pasuje
- 0 0
-
2023-12-05 06:30
NIedługo będzie limit podróży
Więc niezależnie ile będziesz mieć środków, nie polatasz za dużo. Chyba, że będzie można odpłatnie podnieść sobie limit co2.
- 1 1
-
2023-12-04 13:06
Bogate miasteczko wiejskie.
Borawski i lisicki powinni natychmiast siedziec za defraudacji które robia- 22 0
-
2023-12-04 13:15
Za mniej niż 50 na godzinę nie mam zamiaru nawet pracować (3)
- 15 9
-
2023-12-04 13:36
netto czy brutto?
- 2 0
-
2023-12-04 13:50
Masz takie prawo.
- 3 0
-
2023-12-04 21:16
To nie pracuj
I już
- 2 0
-
2023-12-04 13:17
(4)
Ciekawe czy za podwyżką przyjdzie jazda na czas kultura kierowców czy nie będą zamykać drzwi przed nosem itp.
- 13 26
-
2023-12-04 16:30
(1)
Wszyscy maja czekac bo sie spóźniłeś na autobus?
- 7 1
-
2023-12-05 08:22
To kierowcy przyjeżdżają przed czasem jak mają ostatni kurs dnia, w innym czasie się tylko spóźniają
- 0 4
-
2023-12-04 22:07
Kierowca autobusu/tramwaju nie ma obowiązku czekać na spóźnialskich.
Każde spóźnienie opisuje czym było spowodowane i naturalne są korki duże natężenie ruchu itp ale poczekanie na pasezera niestety przez ZTM nie przejdzie.
Następnym razem trzeba wyjść na przystanek z minutę szybciej :)- 3 1
-
2023-12-07 10:38
z brakiem kultury u kierowców się nie spotkałem
natomiast z brakiem kultury u podróżujących już tak.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.