• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porządkują teren pod Nową Warszawską

Rafał Borowski
6 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.

Na budowie linii tramwajowej Nowa Warszawska pojawił się już ciężki sprzęt. Operatorzy porządkują teren pod inwestycję oraz organizują jej zaplecze. Budowa nowej linii tramwajowej, która połączy aleje Havla i Adamowicza, pochłonie ok. 60 mln zł. Termin oddania do użytku został zaplanowany na wiosnę 2023 r.



Czy śledzisz inwestycje realizowane w Trójmieście?

Przypomnijmy: na początku lutego informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Wykonawcą jest złożone z dwóch podmiotów konsorcjum - firmy Budowlano-Drogowej MTM z Gdyni (lider) oraz Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego RAJBUD (partner) - które złożyło najkorzystniejszą cenowo ofertę na kwotę 59 mln 844 tys. zł.

Czytaj więcej: 60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa

Co ciekawe, wyłonienie wykonawcy nastręczyło wiele trudności. Nastąpiło to dopiero w czwartym przetargu. Powód? Składane wcześniej oferty znacząco wykraczały poza zaplanowany budżet.


Dla przykładu - w postępowaniu przeprowadzonym w styczniu 2020 r. najtańsza ze złożonych ofert opiewała na kwotę ok. 62,7 mln zł. Tymczasem budżet inwestycji wynosił ok. 38 mln zł.

Czytaj więcej: Czwarte podejście do przetargu na Nową Warszawską

Oficjalne rozpoczęcie budowy linii Nowa Warszawska nastąpiło w połowie lutego. Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska mogą już dostrzec pierwsze efekty prac. Na terenie inwestycji pojawił się ciężki sprzęt budowlany, którego operatorzy plantują ziemię i usuwają kolejne drzewa oraz krzewy.

- Roboty koncentrują się obecnie na uporządkowaniu terenu. Organizowane jest także zaplecze budowy. Pierwsze prace drogowe prowadzone będą na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką. O ile pozwolą na to warunki atmosferyczne, rozpoczęcie robót drogowych planowane jest na drugą połowę marca - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje inwestycję.
Nowa linia tramwajowa połączy istniejące linie, biegnące wzdłuż alei Havla oraz Adamowicza. Na jej trasie o długości ok. 2 km zostaną zlokalizowane cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

Wbrew pierwotnym koncepcjom sprzed wielu lat, w trakcie realizacji inwestycji nie planuje się budowy jezdni samochodowej wzdłuż torowiska. Na otarcie łez kierowców, w harmonogramie prac znalazła się budowa nowego odcinka drogi, który powinien znacznie odkorkować Ujeścisko. Mowa o brakującym fragmencie ul. Piotrkowskiej, której zachodni kraniec włączy się w ul. Lawendowe Wzgórze na Szadółkach.

- Jeśli nie wystąpią żadne opóźnienia, harmonogram całej inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 r. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w I kwartale 2023 r. - uzupełnia Zakrzacka.
Prace zakończą się na początku 2023 roku. Prace zakończą się na początku 2023 roku.

Miejsca

Opinie (168) 9 zablokowanych

  • Metro (1)

    Kiedy w końcu powstanie linia metra łącząca Gdańsk, Sopot i Gdynie?

    • 2 8

    • Już jest

      • 9 1

  • (1)

    Dlaczego budowa "pochłonie", a nie "kosztować będzie"? Dziennikarz wychowany na Smoku Wawelskim? Ten to pochłaniał...

    • 22 1

    • Ponieważ dziennikarz już wie, ze będzie dużo kosztować a efekty będą mizerne. Czyli wlasnie pochłonie ...

      • 5 0

  • No nie..

    Jeszcze altanka co niedawno grillowaliśmy się uchowała ...cóż ..będzie następna

    • 6 0

  • rowery i hulajnogi

    przed nimi świetlista przyszłość jak tak dalej będą ograniczenia w Trójmieście wprowadzać albo od razu na rolki się orzestawić czy tam wrotki

    • 3 3

  • rowery i hulajnogi

    mowa oczywiście o ograniczeniach prędkości

    • 3 3

  • rowery i hulajnogi

    tyyylko korwin tylko z tą partią allleluja i do przodu tylko z tą partią będzie można depnąć !!!

    • 1 5

  • rowery i hulajnogi

    rodacy przebudźta się !!!

    • 4 2

  • Droga (1)

    Bez nowej jezdni masakra. Tak Pani Prezydent rządzi. Skandal

    • 16 7

    • Właśnie dobrze.
      I tak w centrum więcej samochodów się nie zmieści i niedługo będzie w ogóle zakaz dla spalinowych.

      • 1 5

  • Po pierwsze, jak mozna nadac nazwe ulicy samym torom tramwajowym ? (5)

    Nadęcie wybitne. Po drugie, dlaczego tam nie bedzie jezdni, zeby odciazyc warszawska z poteznych korkow. Zeby niektorzy mogli wjechac w osiedla tą droga, zamiast na okolo wszyscy jedyną wąską Warszawską ? Najwazniejsze, ze potem nastawiają wielkich tablic, ze budujemy dla was i podobny bełkot, jak przy kazdej nawet najmniejszej robocie drogowej. Nirmalnie korea polnocna i peany na czesc zarządców, laskawych budowniczych...

    • 21 9

    • Tramwaj lekiem na korki (3)

      Ludzie przesiądą się na tramwaj, to zmniejszy korki. Budowa nowej drogi nic nie da, bo korek jest przez zapchaną Havla. A gdyby poszerzyć Havla, to korek przeniesie się na Armii Krajowej i Łostowicką. A nawet gdyby wszystko poszerzyć do samego Wrzeszcza i Starego Miasta, to trzeba by zburzyć połowę budynków, żeby zbudować miejsca parkingowe. A jak się już zburzy pół miasta, to nie będzie po co tam jechać...

      • 12 3

      • Tramwaj nigdy nie zmniejszy korków, wręcz przeciwnie, bo ma masakrycznie niską przepustowość. Zobacz ile dało poszerzenie Łostowickiej czy Nowolipia, a ile "dało" zbudowanie kolejnej nitki tramwajowej.

        • 8 3

      • Mówimy nie poszerzaniu dróg, nie tedy droga. 2 pasy to w sam raz w mieście, trzeba inwestować w bezkolizyjne rozwiązania. Zielona fala dla aut, zielona fala dla tramwajów, wiele przejść dla pieszych nie potrzebuje sekwencji a wystarczy zielone na żądanie

        • 0 0

      • Ogarnij się, nie po to każdy kupuje samochód, zeby jezdzic tramwajem.

        Tutaj fura to znak statusu, bedą jezdzic i gnic w korkach, najwazniejsze, ze swoim autem. Tramwaj bedzie prxydatny tylko dla niezmotoryzowanych.

        • 0 0

    • Dlaczego?

      Bo to łatwy projekt

      • 0 0

  • Powinni (1)

    Połączyć hawla że starogardzką i ten kawalek starogardzkiej 2 pasy do obwodnicy więcej korzyści by było .ale ja tu nie rządzę.

    • 13 4

    • Cieszymy się że nie rządzisz.

      • 2 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane