• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porządkują teren pod Nową Warszawską

Rafał Borowski
6 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.

Na budowie linii tramwajowej Nowa Warszawska pojawił się już ciężki sprzęt. Operatorzy porządkują teren pod inwestycję oraz organizują jej zaplecze. Budowa nowej linii tramwajowej, która połączy aleje Havla i Adamowicza, pochłonie ok. 60 mln zł. Termin oddania do użytku został zaplanowany na wiosnę 2023 r.



Czy śledzisz inwestycje realizowane w Trójmieście?

Przypomnijmy: na początku lutego informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Wykonawcą jest złożone z dwóch podmiotów konsorcjum - firmy Budowlano-Drogowej MTM z Gdyni (lider) oraz Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego RAJBUD (partner) - które złożyło najkorzystniejszą cenowo ofertę na kwotę 59 mln 844 tys. zł.

Czytaj więcej: 60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa

Co ciekawe, wyłonienie wykonawcy nastręczyło wiele trudności. Nastąpiło to dopiero w czwartym przetargu. Powód? Składane wcześniej oferty znacząco wykraczały poza zaplanowany budżet.


Dla przykładu - w postępowaniu przeprowadzonym w styczniu 2020 r. najtańsza ze złożonych ofert opiewała na kwotę ok. 62,7 mln zł. Tymczasem budżet inwestycji wynosił ok. 38 mln zł.

Czytaj więcej: Czwarte podejście do przetargu na Nową Warszawską

Oficjalne rozpoczęcie budowy linii Nowa Warszawska nastąpiło w połowie lutego. Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska mogą już dostrzec pierwsze efekty prac. Na terenie inwestycji pojawił się ciężki sprzęt budowlany, którego operatorzy plantują ziemię i usuwają kolejne drzewa oraz krzewy.

- Roboty koncentrują się obecnie na uporządkowaniu terenu. Organizowane jest także zaplecze budowy. Pierwsze prace drogowe prowadzone będą na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką. O ile pozwolą na to warunki atmosferyczne, rozpoczęcie robót drogowych planowane jest na drugą połowę marca - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje inwestycję.
Nowa linia tramwajowa połączy istniejące linie, biegnące wzdłuż alei Havla oraz Adamowicza. Na jej trasie o długości ok. 2 km zostaną zlokalizowane cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

Wbrew pierwotnym koncepcjom sprzed wielu lat, w trakcie realizacji inwestycji nie planuje się budowy jezdni samochodowej wzdłuż torowiska. Na otarcie łez kierowców, w harmonogramie prac znalazła się budowa nowego odcinka drogi, który powinien znacznie odkorkować Ujeścisko. Mowa o brakującym fragmencie ul. Piotrkowskiej, której zachodni kraniec włączy się w ul. Lawendowe Wzgórze na Szadółkach.

- Jeśli nie wystąpią żadne opóźnienia, harmonogram całej inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 r. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w I kwartale 2023 r. - uzupełnia Zakrzacka.
Prace zakończą się na początku 2023 roku. Prace zakończą się na początku 2023 roku.

Miejsca

Opinie (168) 9 zablokowanych

  • (2)

    Super! Juz niedługo Ujeścisko bedzie miało dostęp do morza.

    • 9 1

    • (1)

      Jeśli sprawdza się przepowiednie o podniesieniu poziomu mórz ... to tak może być.

      • 4 0

      • Zanim

        Na Ujeścisku pojawi się woda morska ,to prędzej ludzie wylądują na Marsie

        • 0 0

  • Ach te ,,przetargi "

    Przetargi słabo wychodziły bo odszedł kpt.Adamowicz i nastąpiło zamieszanie.

    • 4 4

  • Gość (2)

    Mam nadzieję, że zrobią chodnik z Częstochowskiej do przystanku Unruga. Przystanek bez dojścia z osiedla to byłby bezsens...

    • 0 2

    • (1)

      Bez jaj masz 200 metrów do przystanku na pętli autobusowej!

      • 1 0

      • Gość

        Po to się robi przystanki by ludzie.z.nich korzystali i by były blisko. Z końca Częstochowskiej jest 3 razy dalej na przystanek Piotrkowskiej niż Unruga. Zwłaszcza jak się jedzie w kierunku Moreny po co się cofać. Zresztą dotyczy to też chyba TBS na Piotrkowskiej.

        • 1 0

  • Nie pod Nową Warszawską

    Tylko pod tramwaj.
    Ulicy tu nie będzie wybudowanej

    • 6 0

  • Korzystam z komunikacji miejskiej i zawsze będę korzystał (3)

    bo pieniądze z utrzymywania blacho-smroda wydane na OC, przegląd, i opłaty za parking czy w końcu utratę jego wartości wole przeznaczyć na przyszłość moich dzieci. Kombinowanie by zaparkować gdziekolwiek w centrum potem spacery od Podwala Przedmiejskiego lub walka ze Strażą Miejską i wszelakiej maści parkingowymi mi nie odpowiada. Tramwaj usprawni komunikacje i się z tego cieszę.

    • 7 6

    • Brawo ,ze jesteś pozytywnie nastawiona nastawiona, bo reszta to chyba złośliwości wylewają swoje frustracje

      • 1 3

    • Brawo Ty, ale nie każdy musi wybierać między samochodem a przyszłością dzieci :)
      Rozumiem, że Twoje dzieci nie jeżdżą nad jeziora, na narty, do lasu, nad pełne morze i w wiele innych fajnych miejsc, bo kasa idzie na ich przyszłość?! Super przyszłość choć teraźniejszość dość smutna.

      • 5 3

    • blachosmrodziarze dodatkowo dokładają się do komunikacji z której nie korzystają

      bilet miesięczny za 100 powinien kosztować 400. Wpływy z biletów 100 milionów miasto czyli wszyscy dokładamy 300 milionów. Wiec gdzie tu jest interes ekonomiczny utrzymywania nierentownej komunikacji?

      • 0 0

  • Kto to wymyśla (1)

    Pytam po co ta droga potrzebna w tamtym rejonie jak Niepołomicka pęka w szwach.

    • 4 5

    • Zapewne deweloperka podjęła decyzję że tam maja zbudować

      • 4 1

  • No nie wierzę.?.. (1)

    w 2000 roku mieszkałam w tym rejonie i już wtedy była mowa o tramwaju, i co...?
    Zaledwie 23 latka , i są szanse, że obietnicą się ziści :))))
    Będzie sukces

    • 6 0

    • No widzisz. A niektorzy zle mowia o pani prezydent.

      • 0 2

  • Bez ulicy wzdluz torów to deb...zm,taki sam jak na adamowicza zamiast 4 pasow są 2.widac ze w u.m ludzie nie myslą.tyle w (1)

    Temacie

    • 5 4

    • A po co przy torach tramwajowych ulica?

      • 1 2

  • Żądamy tramwaju na osowe wzdloz spacerowej!!!!! I na kokoszki wzdłoz trasy w-z!!!!!

    • 4 4

  • Dojazd z Jasienia (Osiedle Jasień) do centrum przez Morenę vs Chełm - który wariant bedzie szybszy? (1)

    Pomijając to że najlepsza by była szybka linia wzdłuż AK.

    • 1 0

    • patrząc na odległość (Morena vs Chełm) i czas dojazdu przez Morenę - wariant przez Morenę będzie szybszy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane