• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porządkują teren pod Nową Warszawską

Rafał Borowski
6 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.
  • Prace zakończą się na początku 2023 roku.

Na budowie linii tramwajowej Nowa Warszawska pojawił się już ciężki sprzęt. Operatorzy porządkują teren pod inwestycję oraz organizują jej zaplecze. Budowa nowej linii tramwajowej, która połączy aleje Havla i Adamowicza, pochłonie ok. 60 mln zł. Termin oddania do użytku został zaplanowany na wiosnę 2023 r.



Czy śledzisz inwestycje realizowane w Trójmieście?

Przypomnijmy: na początku lutego informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę linii tramwajowej Nowa Warszawska. Wykonawcą jest złożone z dwóch podmiotów konsorcjum - firmy Budowlano-Drogowej MTM z Gdyni (lider) oraz Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego RAJBUD (partner) - które złożyło najkorzystniejszą cenowo ofertę na kwotę 59 mln 844 tys. zł.

Czytaj więcej: 60 mln zł za budowę Nowej Warszawskiej. W środę umowa

Co ciekawe, wyłonienie wykonawcy nastręczyło wiele trudności. Nastąpiło to dopiero w czwartym przetargu. Powód? Składane wcześniej oferty znacząco wykraczały poza zaplanowany budżet.


Dla przykładu - w postępowaniu przeprowadzonym w styczniu 2020 r. najtańsza ze złożonych ofert opiewała na kwotę ok. 62,7 mln zł. Tymczasem budżet inwestycji wynosił ok. 38 mln zł.

Czytaj więcej: Czwarte podejście do przetargu na Nową Warszawską

Oficjalne rozpoczęcie budowy linii Nowa Warszawska nastąpiło w połowie lutego. Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska mogą już dostrzec pierwsze efekty prac. Na terenie inwestycji pojawił się ciężki sprzęt budowlany, którego operatorzy plantują ziemię i usuwają kolejne drzewa oraz krzewy.

- Roboty koncentrują się obecnie na uporządkowaniu terenu. Organizowane jest także zaplecze budowy. Pierwsze prace drogowe prowadzone będą na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką. O ile pozwolą na to warunki atmosferyczne, rozpoczęcie robót drogowych planowane jest na drugą połowę marca - informuje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje inwestycję.
Nowa linia tramwajowa połączy istniejące linie, biegnące wzdłuż alei Havla oraz Adamowicza. Na jej trasie o długości ok. 2 km zostaną zlokalizowane cztery przystanki. Najbardziej skorzystają z niej mieszkańcy Ujeściska, którzy zyskają alternatywę dla stojących w korkach autobusów.

Wbrew pierwotnym koncepcjom sprzed wielu lat, w trakcie realizacji inwestycji nie planuje się budowy jezdni samochodowej wzdłuż torowiska. Na otarcie łez kierowców, w harmonogramie prac znalazła się budowa nowego odcinka drogi, który powinien znacznie odkorkować Ujeścisko. Mowa o brakującym fragmencie ul. Piotrkowskiej, której zachodni kraniec włączy się w ul. Lawendowe Wzgórze na Szadółkach.

- Jeśli nie wystąpią żadne opóźnienia, harmonogram całej inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 r. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w I kwartale 2023 r. - uzupełnia Zakrzacka.
Prace zakończą się na początku 2023 roku. Prace zakończą się na początku 2023 roku.

Miejsca

Opinie (168) 9 zablokowanych

  • (1)

    To piszcie do Pana Morawieckiego ,żeby pieniądze Unijne sprawiedliwie rozdzielił
    a Pan Morawiecki chce Pomorze ukarać

    • 4 4

    • Tusk tez nie nagradzał

      jeszcze krył amber gold by kolesie się nachapali.

      • 0 1

  • nowa piotrkowska

    odkorkuje ujescisko. zakorkuje jasien. skieruje caly ruch z havla na jabloniowa
    ,narod bedzie omu]ijal havla i czluchowska skracal droge na glebokie poludnie

    • 0 0

  • W czasie wojny potrafili w miesiąc wybudować 50 km linii kolejowej (1)

    Tu 2 km tramwaju będą budować 2 lata...

    • 3 1

    • jeszcze i po wojnie potrafili w miare wiernie odbudowac gdansk. teraz sie nie da

      • 2 1

  • Jak zwykle skorzystaja mieszkancy (3)

    Jak zwykle skorzystaja mieszkamcy ujesciska ktorzy naja fantastyczna komunikacje szkoda ze nikt nie pomysli o osiedlach od lawemdowego wzgorza do kowal.. gdzie zabrali jezdzacy do centrum 174, 115 wiecznie spóźniony i zapchamy godzine jedzie do wrzeszcza i czasowe 156.

    • 1 1

    • (1)

      a niepolomnicka i hokejowa

      • 3 1

      • bylo trzeba dalej zamieszkac

        • 2 2

    • Ktos wam kazal kuipowac mieszkania na Szadolkach?

      • 0 2

  • Po co nowa Warszawska jak jest nowa Berlińska

    Trzasku

    • 0 0

  • Zapraszam

    Zapraszam wszystkich gdańskich malkontentów do Gdyni zaraz wam się humory poprawią, w Gdyni układ drogowy prawie niezmieniony od lat 80-tych.

    • 0 0

  • Najpierw powinna powstać Politechniczna. Bo rozwiązałaby problem dowozu ludzi do Wrzeszcza. A ta liia i tak nikomu nie pomoże.

    • 0 0

  • Wały Jagielońskie

    na przeciwko LOTu wyglądają jak dojazd do PGR pod Sosnowcem lub do poligonu - na tą główną drogę nie ma kasy od lat, ale na jakiś dukt pod deweloperkę jest kasa

    • 0 0

  • Bez drogi

    Już pomijając sam fakt, że warszawska nadal będzie zakorkowana i linia tramwajowa nic nie da w tej sprawie, to mogliby chociaż zrobić torowisko łączone z pasem autobusowym, żeby przynajmniej autobusy się nie spóźniały po 30 min. Natomiast wracając do braku ulicy, to według mnie powinna ona tam być i to przynajmniej 4 pasmowa (2 jezdnie po 2 pasy), bo to co się dzieje na warszawskiej to jest śmiech na sali.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane