• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje estakada rowerowa dla odważnych

Maciej Naskręt
3 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zobacz budowę wiszącej ścieżki rowerowej w ciągu ul. 3 Maja w Gdańsku.



Po lewej linia tramwajowa, a poniżej z prawej - tory kolejowe. Środkiem, po estakadzie, pojadą rowerzyści. Wrażenia widokowe będą gwarantowane. Zwiedziliśmy budowę kilometrowej drogi rowerowej, która powstaje w ciągu ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Powstająca droga ma dokładnie 996 m i od 2 do 3 m szerokości. Pobiegnie od ul. Kolejowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Biskupiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, na odcinku od ul. Kolejowej do ul. Hucisko wraz z przejściem dla pieszych. Będzie częścią dłuższej trasy dla rowerów, łączącej Pruszcz Gdański z Sopotem i Gdynią.

Droga będzie wiodła po dwóch estakadach. Pierwsza, o długości ok. 100 metrów, znajduje się na wysokości budynku Urzędu Pracy. Natomiast druga estakada, nieco krótsza, jest już wykonana przy przystanku tramwajowym na wysokości Dworca PKS. Obie powstają nad skarpą, między linią tramwajową, a stacją kolejową Gdańsk Główny.

Jak powstają nowe estakady dla rowerów? Żelbetowe podpory obu obiektów zostały wpuszczone we wcześniej wykonane studnie z kręgów żelbetowych na głębokość 1,5 m i wystabilizowane. Natomiast nocą potężny dźwig, ustawiony na jezdni ul. 3 Maja, przenosi prefabrykowane - 15-tonowe - płyty żelbetowe nad trakcją tramwajową z miejsca składowania, czyli jezdni, na właśnie podpory.

Rowerzyści pokonujący w przyszłości ten odcinek drogi zobaczą widok na Stare i Główne Miasto Gdańska.

Nawierzchnia nowej drogi będzie się różniła w zależności od podłoża. Na estakadach pojawi się czerwona żywica epoksydowo-poliuretanowa. Z kolei na pozostałych odcinkach drogi, wiodących po gruncie, pojawi się warstwa ścieralna z betonu asfaltowego koloru czerwonego.

Jak oceniasz budowę tej estakady rowerowej?

Przewidywany termin zakończenia robót to kwiecień 2013 r. - Jesteśmy na półmetku budowy. Wykonawca wyprzedza nieco harmonogram i jeśli będziemy mieli lekką zimę pozwoli roboty zakończą się na początku przyszłego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem ścieżki w ciągu ul. 3 Maja.

Wykonawcą budowy ścieżki rowerowej jest firma Skanska, która za realizację tego zadania otrzyma ok. 2,95 mln zł.

Nowa droga pozwoli rowerzystom skrócić trasę podróży, np. między Siedlcami a Wrzeszczem. Zamiast jechać przez ul. Podwale Grodzkie, jak czynią to teraz, pojadą właśnie przez ul. 3 Maja.

Inwestycja na ul. 3 Maja jest realizowana i finansowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska. Do tej pory z projektu powstały drogi rowerowe m.in. w ciągu ul. Wyzwolenia, ul. Rybińskiego czy w kierunku Stogów.

Czy gdańska estakada rowerowa będzie budzić mniej kontrowersji niż estakada rowerowa w Gdyni?. Oby.

Miejsca

Opinie (288) 6 zablokowanych

  • fajna muzyczka, z jakiego ślizgacza to soundtrack?

    • 2 1

  • Osowa-Oliwa (2)

    Kiedy będzie jakaś porządna droga rowerowa?

    • 5 3

    • w swoim czasie, jak upublicznisz kalkulację wskaźnika korzyści do kosztów

      po policzeniu liczby osób jeżdżących po omawianej tutaj estakadzie

      • 0 0

    • A po co ścieżka do Osowej???

      Tam nic nie ma poza domami desperatów lubiących korki.

      • 3 2

  • A połączyć ścieżki z 3 Maja z Wałami Jagiellońskimi ...

    ... od wielu, wielu lat nie mogą.

    Oto polityka rowerowa tego miasta!

    • 0 5

  • Więc kto będzie pomykał rowerem elektrycznym z UM? (1)

    • 3 1

    • po co zadajesz takie pytania?

      wiadomo, że pracownik urzędu - dzięki temu będzie znał miasto nie tylko zza szyby samochodu, a to wszystkim wyjdzie na zdrowie

      • 0 0

  • Przecież !!! (5)

    PO DRUGIEJ STRONIE TORÓW JEST ŚCIEŻKA ROWEROWA !!!

    Nie do pojęcia jest po kiego wała robią równoległą drogę rowerową w odległości ~200m.

    No chyba, że po to, aby wydać parę milionów ... bo to tłumaczy wszystko.

    • 8 13

    • w.k.o.n.y - to po co budować autostradę AMBER ONE (4)

      Jak obok jest droga krajowa ?

      • 0 1

      • Zastanów się najpier nad własnym tekstem ... (3)

        ... i jeśli chcesz być traktowany poważnie, zadaj pytanie, czy budować równolegle do siebie dwie autostrady albo dwie drogi krajowe?

        • 1 1

        • jeśli jest sens budować równolegle do drogi krajowej autostradę (2)

          to może jest sens budować drogę rowerową równolegle do ciągu pieszo rowerowego przerywanego jezdniami ? O tym nie pomyślałeś?
          Zawsze sugerujesz innym zastanawianie się? rozumiem, że sam się stale zastanawiasz nad tym co piszesz?

          • 0 0

          • a owszem, zastanawiam się ... (1)

            zwłaszcza wtedy, gdy to nasze wspólne pieniądze są wydawane na inwestycje nie pierwszej potrzeby.
            gdyby równoległej drogi rowerowej nie było - byłby zadowolony, ale jest tyle miejsc w gda, gdzie nie ma jak przejechać na 2 kółkach, że taki dublowanie traktów mnie dobija.

            ale nie da się ukryć będzie to spektakularna ścieżka, ścieżka jakiej nikt w okolicy nie ma (poza gdy),
            i już widzę mordy kochane przecinające wstęgi, przypinające sobie tam ordery. już ją widzę w materiałach propagandowych ...

            na prawdę uważasz, że nie ma ważniejszych ścieżek do wybudowania?

            • 0 1

            • wiem, że decyzja o jej budowie została poprzedzona starannymi badaniami

              ta droga była przewidziana już w projekcie finansowanym z funduszy ONZ jako jedna z najbardziej potrzebnych. Jak zobaczysz, ile osób będzie z niej korzystać, to być może zastanowisz się jeszcze głębiej i przyczynisz się do optymalizacji struktury wydatków na sieć drogową miasta. Być może wtedy zakwestionujesz sens budowy ekranów dźwiękochłonnych dzielących miasto na kawałki.

              • 0 0

  • Ścieżka

    Fajnie bardzo dobry pomysł .

    • 2 0

  • Nonsens (1)

    Prawie 3 mln zł (prwie 3 tys. zł za metr) za ścieżkę równoległą do oddalonej o kilkaset metrów ścieżki wzdłóż Podwala! 3 mln których nie ma żeby zbudować przedszkole modułowe!? Żeby ułatwić rowerzystom? Czy to jest problem przejechać jedno skrzyżowanie dalej? Żeby połączyć z Pruszczem? A gdzie jest ścieżka wzdłuż 3 maja za Urzędem Miejskim?

    • 8 8

    • tam jest mało uczęszczany przez pieszych ciąg pieszo rowerowy

      • 1 2

  • Ok.

    Na Słowackiego przez las taką zrobić!!!

    • 7 3

  • Wszystkie ścieżki rowerowe na ESTAKADY. Będziemy jeździć bezkolizyjnie patrząc na samochody z góry. (4)

    • 8 3

    • tylko wcześniej zapłaccie podatek na te estakady goodupcy. (3)

      budowa ścieżek rowerowych za pieniądze kierowców tylko w komunistycznym mieście Gdańsk.

      Następnym razem za pieniądze zebrane na leczenie chorych dzieci zrobią remont schroniska dla psów?

      • 3 4

      • wpływy z podatków ze sprzedaży paliwa i samochodów (1)

        pokrywają tylko ułamek kosztów budowy i utrzymania dróg

        • 3 2

        • Przestań wreszcie chrzanić te głupoty albo podaj liczby. A najlepiej wsiądź na rowerek zrób porządny rozpęd i pieprznij w betonową ścianę. Nie, na pewno nie pomoże ci na głupi mózg ale widok bedzie ciekawy.

          • 0 1

      • Dlaczego od razu zakładasz że ten co jeżdzi rowerem to gołodupiec.
        Ja jeżdzę rowerem chociaż mam samochód
        od wiosny do jesieni bo tak jest zdrowo i nie tracę czasu na korki.

        • 4 0

  • Od Złotej Bramy i tak trzeba przez tunel dymać z buta na drugą stronę... (1)

    Jak a tytule. Drugim wyjściem jest jazda przez Tkacką,Pańska, Rajską i wyjazd koło "Zieleniaka", więc dla dużej części mieszkańców Gdańska, ta nowa ścieżka to żadne "zbawienie". Mimo to fajnie, że powstaje :-)

    • 2 4

    • zbawienie jest na tamtym świecie

      na ziemi nie ma prostych rozwiązań, są tylko inteligentne wybory: albo tylko samochód, korki, brzucho i bóle kręgosłupa, albo rower i spacerek po świeżym powietrzu

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane