- 1 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (163 opinie)
- 2 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (65 opinii)
- 3 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (49 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (41 opinii)
- 5 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (60 opinii)
- 6 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (64 opinie)
Powstaje estakada rowerowa dla odważnych
Zobacz budowę wiszącej ścieżki rowerowej w ciągu ul. 3 Maja w Gdańsku.
Po lewej linia tramwajowa, a poniżej z prawej - tory kolejowe. Środkiem, po estakadzie, pojadą rowerzyści. Wrażenia widokowe będą gwarantowane. Zwiedziliśmy budowę kilometrowej drogi rowerowej, która powstaje w ciągu ul. 3 Maja w Gdańsku.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Droga będzie wiodła po dwóch estakadach. Pierwsza, o długości ok. 100 metrów, znajduje się na wysokości budynku Urzędu Pracy. Natomiast druga estakada, nieco krótsza, jest już wykonana przy przystanku tramwajowym na wysokości Dworca PKS. Obie powstają nad skarpą, między linią tramwajową, a stacją kolejową Gdańsk Główny.
Jak powstają nowe estakady dla rowerów? Żelbetowe podpory obu obiektów zostały wpuszczone we wcześniej wykonane studnie z kręgów żelbetowych na głębokość 1,5 m i wystabilizowane. Natomiast nocą potężny dźwig, ustawiony na jezdni ul. 3 Maja, przenosi prefabrykowane - 15-tonowe - płyty żelbetowe nad trakcją tramwajową z miejsca składowania, czyli jezdni, na właśnie podpory.
Rowerzyści pokonujący w przyszłości ten odcinek drogi zobaczą widok na Stare i Główne Miasto Gdańska.
Nawierzchnia nowej drogi będzie się różniła w zależności od podłoża. Na estakadach pojawi się czerwona żywica epoksydowo-poliuretanowa. Z kolei na pozostałych odcinkach drogi, wiodących po gruncie, pojawi się warstwa ścieralna z betonu asfaltowego koloru czerwonego.
Wykonawcą budowy ścieżki rowerowej jest firma Skanska, która za realizację tego zadania otrzyma ok. 2,95 mln zł.
Nowa droga pozwoli rowerzystom skrócić trasę podróży, np. między Siedlcami a Wrzeszczem. Zamiast jechać przez ul. Podwale Grodzkie, jak czynią to teraz, pojadą właśnie przez ul. 3 Maja.
Inwestycja na ul. 3 Maja jest realizowana i finansowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska. Do tej pory z projektu powstały drogi rowerowe m.in. w ciągu ul. Wyzwolenia, ul. Rybińskiego czy w kierunku Stogów.
Czy gdańska estakada rowerowa będzie budzić mniej kontrowersji niż estakada rowerowa w Gdyni?. Oby.
Miejsca
Opinie (288) 6 zablokowanych
-
2012-10-04 17:09
Kolejna BZDURNA DECYZJA!!!!!!!!!!!!!!!!DZIĘKI NIEJ ZNOWU KTOŚ PRÓBUJE WYPŁYNĄĆ............
- 4 3
-
2012-10-05 00:03
nie wiem czego sie bac przy 3 metrach szerokosci tej drogi
- 2 0
-
2012-10-05 00:09
beda mandaty, za chodzenie pieszo pewnie.
- 0 3
-
2013-01-27 01:03
Racjonalizator
Taka estakada powinna byc na calej dlugosci SKM przy torach z daleka od smrodu i przejsc dla pieszych a nie jakies durne pseudo sciezki rowerowe na ktore wydaje sie ogromne pieniadze przy glownych drogach pelnych spalin - rowerzysta jezdzi na swieze powietrze a nie na spaliny
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.