- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (328 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
Pracujemy nie tam, gdzie mieszkamy. Badanie mobilności w Trójmieście
Dużą mobilność mieszkańców jako cechę charakterystyczną Trójmiasta wykazują analizy danych z sieci komórkowych. W Gdańsku mieszkańcy do pracy dojeżdżają przede wszystkim do Śródmieścia, Wrzeszcza, Oliwy. Spoza Trójmiasta do tego miasta najwięcej do pracy przyjeżdża osób z Kolbud. Gdynianie do pracy jadą najczęściej także do Gdańska, ale coraz więcej osób znajduje pracę w Rumi i Kosakowie. Co jeszcze pokazują dane?
Gdzie jeżdżą mieszkańcy w ciągu dnia?
Obecnie każdy z nas posiada smartfon, który w większości jest nieustannie podłączony nie tylko do sieci komórkowej, ale też do internetu. Na tej podstawie łatwo sprawdzić, w jakim kierunku w ciągu dnia kierują się potoki mieszkańców i wyciągnąć ciekawe dane.
W Gdańsku mieszkańcy w ciągu dnia do pracy docierają przede wszystkim do:
- Śródmieścia,
- Wrzeszcza,
- Oliwy.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania dla studentów
W tych trzech miejscach znajduje się skupisko budynków biurowych i centrów
usługowych.
Na kolejnych miejscach są Kokoszki i Matarnia. Wszystkie pięć dzielnic jest uznawanych za analityków jako strefy dzienne.
- Podobnie jak w prywatnych mieszkaniach, w metropoliach też mamy do czynienia z obszarami, w których mieszkańcy (oraz ich urządzenia mobilne) spędzają noc, oraz takimi obszarami, w których gromadzą się w ciągu dnia (np. pracując, uczestnicząc w zajęciach w szkołach i na uczelniach, korzystając z wydarzeń kulturalnych, załatwiając sprawy urzędowe) - piszą specjaliści z sieci Play, którzy udostępnili dane w specjalnym raporcie.
Które dzielnice pustoszeją?
Z kolei za dnia najbardziej pustoszeją w kolejności:
- Ujeścisko Łostowice,
- Jasień,
- Przymorze,
- Osowa.
-
Im więcej nocujących (wg liczby kart SIM) przypada na pracującego w danej dzielnicy, tym wyżej znajduje się ona jako "strefa odpoczynku".I odwrotnie: im więcej pracujących (wg liczby kart SIM) przypada na jednego nocującego, tym wyżej obszar ten jest jako "strefa dzienna" - czytamy w raporcie sieci Play.
Gdańszczanie po swoim mieście do pracy najczęściej dojeżdżają do Kolbud, Pruszcza Gdańskiego oraz Sopotu. Spoza miasta najwięcej do Gdańska do pracy przyjeżdża z Kolbud.
Gdynianie jadą do pracy do Gdańska, ale rośnie rola okolicznych gmin
Z kolei gdynianie pracują, oprócz swojego miasta, przede wszystkim w Gdańsku i Sopocie. Rośnie jednak popularność:
- Rumi
- Kosakowa
- Żukowa
- Szemudu
- Wejherowa
Trudno się dziwić, bo jadąc rano do pracy, w tamtym kierunku nie ma zatorów, natomiast powrót bywa trudny, ale powodem są przede wszystkim prowadzone w ostatnim czasie remonty na północy Gdyni.
Co ciekawe, nie ma ruchu pracowników do Gdyni z Kolbud ani Pruszcza Gdańskiego. Za to i Pruszcz Gdański, i Kolbudy "łapią się" do pierwszej dziesiątki gmin, w których pracują gdynianie.
Co wiesz o historii Trójmiasta? Sprawdź się
Rozpocznij quizOpinie (212) 8 zablokowanych
-
2024-05-31 11:17
Póki co mieszkam i pracuję w Gdyni, ale chyba już niedługo. Nie stać mnie na kupno mieszkania tutaj. (3)
3-pokojowe w przyzwoitym standardzie kosztuje tu już prawie milion, w gminach ościennych dostanę identyczne za 600-700 tysięcy. Przykre, bo wolałbym tu zostać, ale co zrobić, wśród znajomych gdynian też już wszyscy uciekli z tego miasta.
- 11 2
-
2024-05-31 15:37
To co zyskasz na zakupie (1)
Stracisz na dojazdach i to nie tylko pod względem kasy
- 1 3
-
2024-05-31 17:12
Przy tych cenach kredytow nie sądzę
- 5 2
-
2024-05-31 17:42
To prawda
Ceny mieszkań już dawno odleciały w kosmos. Ale kredycik 2% bardzo w tym pomógł
- 2 1
-
2024-05-31 11:52
I znowu badania pod 15 minutowe miasta getta (7)
Pracuję, gdzie chcę
- 14 12
-
2024-05-31 12:57
to by była faktycznie tragedia (6)
gdyby nie trzeba było codziennie jeździć autem i stać w korkach godzinę, tylko wszędzie mieć 15 minut pieszo albo na rowerze :D
pracujesz, gdzie chcesz, gnijesz w korkach też, bo chcesz? + 1000 zł na paliwo w miesiącu?- 6 7
-
2024-05-31 13:11
no i utrudnia życie innym też trzeba dodać
- 10 0
-
2024-05-31 17:43
Wiesz wogole o co chodzi w takich miastach? Zdajesz sobie sprawę ze to firma kontroli obywateli? PiS płaszczykiem troski, tak jak aplikacje w telefonie które ułatwiają życie a w rzeczywistości gromadzą informacje. Bo w dzisiejszym świecie informacja jest na wagę złota. Ale o czym ja tu mówię, wszyscy krótkowzroczni
- 4 5
-
2024-05-31 18:50
a widzisz jakies dzialania w kierunku takiej organizacji zycia??! (3)
Poza ograniczeniem indywidualmej komunikacji?
Bo ja noe widze,dlatego takie postulaty uwazam za utopie i wrecz demagogie.- 5 3
-
2024-06-01 09:19
ja widzę (2)
polegają na poprawie warunków ruchu pieszych i rowerzystów w pobliżu stacji PKP/SKM: na przykład budowa naziemnego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przy Bramie Wyżynnej oraz przy stacji Gdańsk Główny (w projektowaniu).
- 0 3
-
2024-06-01 11:13
punkt siedzenie, punkt widzenia...
I w jaki to sposób poprawia dostępność usług czy pracy??!
Dokąd mają iść czy jechać ludzie korzystający z tych "udogodnień"?
Nadal to ludzie mają się przemieszczać, a "władcy" na zasobach, centralizować i "optymalizować".
Wygadujesz wyuczone głupoty, które w żaden sposób nie realizują deklarowanych celów. Tak to z neofitami bywa. Albo z cynicznymi "działaczami", dla których tylko zadanie premiowe się liczy i KPI...
Skutki można było obserwować w Chinach, gdzie istniały autostrady... rowerowe.
Właśnie na takich, partyjnych, zasadach, organizowane...- 2 0
-
2024-06-01 12:30
ty widzisz??!
Czy AI tobie pokazuje?!
Bo wiesz, znasz pojęcie "halucynowanie"?- 1 0
-
2024-05-31 12:25
(2)
Po co te analizy skoro nikt ich nie bierze pod uwagę. We wszystkich opiniach kokoszki,Matarnia są uznawane jako noclegownie,bo połowa " Gdańszczan" nie ma pojęcia ile jest tu zakładów pracy. Buduje się przystanki PKM w polu a porządnego dojazdu do Parku Maszynowa nie ma.
- 9 3
-
2024-05-31 13:12
Kokoszki i Matarnia to wyjątki (1)
Od zawsze były przemysłowymi miejscami.
- 2 1
-
2024-05-31 13:39
Wyjątki,do których nie ma porządnego dojazdu od lat. I te opinie po co drogi tam robić,dla słoików?Nie wszyscy są sprzedawcami w centrach handlowych.
- 2 2
-
2024-05-31 12:31
suuuper,
Teraz niech korporacje stworzą biuro-domy!! w windę do pracy, w windę do domu! i system zmianowy, jedni pracują drudzy śpią, i tak na zmianę, a mając dobro planety za priorytet to najlepiej jedno mieszkanie dla dwóch pracowników, wtedy i ekologicznie, i bez korków i potrzeby miejsc parkingowych....... no i mieszkamy tam gdzie pracujemy
- 11 3
-
2024-05-31 13:52
To jest już inwigilacja!
- 8 2
-
2024-05-31 14:36
Czas to zmienić
Wprowadzamy 15 minutowe miasta.
Jak będziesz chciał pojechać do kolegi na Zaspę a mieszkasz na Osowej, to będziesz musiał złożyć wniosek na milicję.
Czas skończyć z tym jeżdżeniem i zatruwaniem naszej planety.- 8 4
-
2024-05-31 14:53
ceny, a wypłaty
przez stosunek ceny mieszkań, a wypłatą trzeba było się wyprowadzić daleko za Trojmiasto. jestem wdzięczna pandemii, że pokazała, że praca zdalna jest możliwa.
- 5 3
-
2024-05-31 14:57
Wincej szuflandii nich budują w centrach miast
- 6 3
-
2024-05-31 15:30
Totalna inwigilacja
- 4 3
-
2024-05-31 17:09
Błąd analityczny
Wrzeszcz ma dwie galerie handlowe - to nie to samo co biurowce, choć miejsca pracy tam są.
Ponadto by dojechać do Oliwy trzeba zjechać do wrzeszcza najpierw co tworzy złudzenie, że wrzeszcz jest tak istotny.
W rejonie oliwy są dwie uczelnie, które też generują ruch.
na upartego Politechnikę można policzyć jako wrzeszcz z akademią medyczna.
Ale ponownie to nie miejsca pracy, w takiej skali jak sugeruja dane.- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.