- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (91 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (73 opinie)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (427 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Problemy z dostarczaniem decyzji podatkowych w Gdańsku
Mieszkańcy Gdańska skarżą się na sposób dostarczania decyzji o podatku od nieruchomości. Zamiast pisma do rąk własnych dostają awiza, mimo że byli w domu. Dodatkowo punkty odbioru urzędowych pism położone są daleko od miejsc zamieszkania i znajdują się np. w sklepach monopolowych, mięsnych, u fryzjera czy w kawiarniach. W tym roku decyzje po raz pierwszy roznoszą nie urzędnicy, a członkowie Spółdzielni Socjalnej Heca. - Przepraszamy za niedogodności, błędy na bieżąco naprawiamy - mówią nam jej przedstawiciele.
Miasto za rozniesienie 150 tys. decyzji podatkowych do rąk mieszkańców zapłaci ponad 1,1 mln zł.
Szybko jednak zaczęły się pojawiać skargi dotyczące pracy spółdzielni. Na Forum Dzielnicy Orunia Górna opisano historię mieszkańca, który - mimo stałego przebywania domowników w mieszkaniu - zamiast decyzji podatkowej dostał powtórne awizo.
W komentarzach wywiązała się długa dyskusja o podobnych "niemiłych niespodziankach". Wśród nich np. takie, że po długiej wycieczce do punktu odbioru decyzji wcale tam nie było.
Spółdzielnie socjalne w Trójmieście
- Punkt odbioru decyzji został wskazany na sklep spożywczo-monopolowy "Roguś" przy ul. Piłkarskiej 6
Dziwne miejsca dla awizo (27 opinii)
Przedstawiciele Hecy przepraszają
- Przykro nam z powodu niedogodności, które spotkały mieszkańców części Oruni Górnej w związku z odległością do punktu odbioru. Szybko to naprawiliśmy. Liczba punktów w danej dzielnicy została określona na podstawie gęstości zaludnienia i według wytycznych zawartych w przetargu. Początkowo trzymaliśmy się podziału na dzielnice i przyporządkowaliśmy ulice z danej dzielnicy do punktów odbioru z tej dzielnicy. Już po kilku dniach, po uwzględnieniu sugestii mieszkańców, zmieniliśmy podział i dodaliśmy sklep na ul. Płockiej 1
Problemy nie tylko na Oruni
Sygnały w sprawie problemów z dostarczaniem decyzji dostaliśmy też w weekend w Raporcie z Trójmiasta. Poza dziwnymi miejscami do odbioru awizo nasi czytelnicy żalili się też na to, że przez kilka dni nie mogli odszukać swojej przesyłki, bo nie było jej w wyznaczonym punkcie.
"Droga elektroniczna" nie działa? (11 opinii)
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
Paulina Kremer z Hecy tłumaczy, że kryteriami wyboru punktów, w których można odebrać awizo, było przede wszystkim to, by były one długo otwarte.
- Wybraliśmy punkty lokalnych przedsiębiorców, szczególnie z misją społeczną, stąd m.in. Ciekawa Kawiarnia, Warsztat Terapii Zajęciowej, Fundacja Świat Wrażliwy czy inne stowarzyszenia i fundacje. Dodatkowo chcieliśmy wesprzeć tych przedsiębiorców, którzy najbardziej ucierpieli w wyniku pandemii, stąd branża gastro, kwiaciarnie i inni mali przedsiębiorcy - wskazuje.
"Zdarzają się błędy, które na bieżąco naprawiamy"
Jak informuje Paulina Kremer, spółdzielnia Heca dostarczyła już ponad 100 tys. decyzji do mieszkańców Gdańska.
- Mamy skuteczność doręczeń na poziomie 80 proc., tylko 20 proc. przesyłek została awizowana. Bardzo nam zależy na dobrej jakości usłudze, ale przy takiej skali zdarzają się błędy, które staramy się na bieżąco naprawiać - podkreśla Kremer.
Miasto sprawdza wszystkie sygnały
Miejscy urzędnicy przyznają, że usługa świadczona przez operatora z wykorzystaniem punktów odbioru przesyłek awizowanych może być pewnym zaskoczeniem dla mieszkańców.
- Dlatego dziękujemy za wszystkie sygnały. Każdy zgłoszony przypadek niewłaściwej realizacji usługi zostanie przez nas sprawdzony i wyjaśniony. Ponadto uczulimy wykonawcę, aby nie powtarzały się sytuacje, w których podatnicy dostają awizo, mimo że są obecni w swoich mieszkaniach - mówi Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.
W warunkach przetargowych miasto zawarło zapis, że za decyzje doręczone w trybie "awizo" czyli te, po które podatnik musi udać się do placówki, operator otrzyma tylko połowę ustalonej stawki.
- Chodziło o to, aby pokazać jak ważne jest dla nas doręczenie decyzji do rąk własnych i dodatkowo zmotywować operatora do takiego sposobu doręczenia przesyłki. Jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą oraz mieszkańcami, którzy zgłaszają ewentualne uwagi i niedociągnięcia. Każdy podatnik, który ma zastrzeżenia może zgłaszać je do Gdańskiego Centrum Kontaktu telefonicznie pod nr 58 52 44 500 lub na adres kontakt@gdansk.gda.pl. Jesteśmy przekonani, że każdy otrzyma swoją decyzję przed terminem wpłaty pierwszej raty podatku, który przypada na 15 marca - dodaje urzędnik.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-15 13:29
?
Co stoi na przeszkodzie aby otrzymać to drogą elektroniczną? Wydają miliony na jakiś wątpliwy Tristar, a nie potrafi urząd miasta załatwić tego tematu w cywilizowany sposób.
- 20 0
-
2021-02-15 13:29
Heca - nazwa zobowiązuje :D (5)
A nie mogą tego po prostu wrzucać do skrzynek pocztowych? To nie są jakieś mega tajne sprawy.
Byłoby prosto i bez kłopotu.- 29 3
-
2021-02-15 19:11
(3)
Listów poleconych nie można wrzucać do skrzynek pocztowych
- 0 2
-
2021-02-15 21:12
można, mi wrzucają, chociaż nie zlecałam tego na poczcie (2)
- 1 0
-
2021-02-15 21:44
(1)
W okresie pandemii polecone wrzucane są do skrzynki (pytałam o to na poczcie), ale tylko te bez wymaganego potwierdzenia odbioru. Decyzje podatkowe są za potwierdzeniem odbuoru (czytelnym podpisem adresata lub odbiorcy ze wskazaniem kto jest odbiorcą).
- 0 1
-
2021-02-22 21:27
Chyba nie do końca, w Tczewie poczta wrzuciła decyzje w podatku od nieruchomości do skrzynek bez żadnego potwierdzenia
- 0 0
-
2021-02-16 01:24
Decyzje administracyjne zawsze sa z potwierdzeniem odbioru.
Od terminu potwierdzenia i skutecznosci dostarczenia zalezy mechanizm odwolan. Na przyklad jak nalicza Ci zle podatek lub pomyla dane.
- 0 1
-
2021-02-15 13:29
Decyzja (1)
Użyywajcie internetu to nie jest trudne
- 11 2
-
2021-02-15 13:33
Otóż, jak się okazuje, jest to problem
Pomimo złożenia dyspozycji przez ePUAP podatek otrzymałam w postaci hecowego awiza.
- 4 0
-
2021-02-15 13:33
Decyzja
Źeby odebrać decyzję muszę siedzieć w domu. A czy moģę ją odebrać bedąc np.w Nowym Jorku (internet)
- 11 1
-
2021-02-15 13:34
Decyzja
Tylko internet bo jest covid 19
- 7 1
-
2021-02-15 13:36
Decyzja (2)
A co masz robić jak masz kilka nieruchomości- siedzieć w domu? W którym?
- 19 1
-
2021-02-15 13:51
widać, że nie wiesz o czym piszesz (1)
Jeśli masz kilka nieruchomości urząd wystawia decyzję dla wszystkich na jednym kwicie.
- 1 2
-
2021-02-15 13:54
Urząd? Jaki urząd? Scentralizowany Urząd Wystawiania Decyzji na Kwicie?
Głupoty wypisujesz. Chodzi o właściciela kilku nieruchomości w różnych miastach.
- 3 0
-
2021-02-15 13:36
Opinia wyróżniona
Gdy roznosili urzędnicy to robili to po godzinach pracy. (8)
U mnie zwykle byli miedzy 19 a 21. I wtedy jest szansa że ktoś będzie w domu.
Roznoszenie poleconych przed południem ma taki sobie sens.- 91 1
-
2021-02-15 14:01
Mamy 21 wiek. (1)
Wystarczy aby zainwestować w internetowe indywidualne konta dla mieszkańców z powiadomieniami SMS i 80% spolecznosci zostanie poinformowane o należnym podatku i wielu innych kwestiach.
Resztę trzeba ogarnąć tradycyjnie i problem z głowy.- 8 3
-
2021-02-15 14:04
Mamy już wszyscy te konta.
Przecież ePUAP istnieje i ma się dobrze.
- 11 2
-
2021-02-15 14:44
80% doręczeń to chyba żart? (1)
Nikt z moich znajomych łącznie ze mną nie otrzymał decyzji do ręki, we wszystkich przypadkach było to awizo. Natomiast możliwość odebrania decyzji w sklepie lub innym punkcie oceniam dobrze. Zawsze to lepsze rozwiązanie niż Poczta czynna do godz. 18 z mega kolejką . Pytanie tylko czy zostały zachowane w tym przypadku przepisy prawa?
- 6 1
-
2021-02-15 15:24
mnie kazali wydawac te decyzje, chociaz mam inna prace
a umowy na wydawanie korespondencji urzedowej nie mam.
Ktos za to powinien beknac.- 3 0
-
2021-02-15 15:23
Roznoszenie decyzji podatkowych to jakas kpina! Do nas przyszli ok 21( taka godzina widnieje na awizo/kwitku) nie bylo nas w domu, na kwitku napisane ( do odebrania na ul Opolskiej nastepnego dnia od godziny 12) bylismy w tym miejscu po godzinie 12, pani mowi " no przykro mi ale nie zostalo nam to jeszcze dostarczone) ja rozumiem wszystko ale nie dosc ze chodzi o godzinie 21- co jest nienormalne to po drugie trzeba chodzic do punktu odbioru gdzie niektorzy ludzie musza az jechac do Borkowa, jeden wielki burdel
- 5 0
-
2021-02-15 15:34
jaki to punkt pocztowy skoro nie moge tak wyslac poleconego z odpowiedzia?
jaki to punkt pocztowy jak za radio i telewizje nie mozna zaplacic?
- 4 1
-
2021-02-15 16:43
z kolei o godz. 19-21 połowa ludzi, zwłaszcza starszych, już chodzi spać i nikomu nie otwiera, więc też nie ma lekko. Jeśli jest to czyjaś wina to tylko urzędu że dalej w ten sposób to dostarcza a nie mailem.
- 2 1
-
2021-02-16 09:11
Do mnie zapukali po 20ej gdy usypiałem dziecko...
- 0 0
-
2021-02-15 13:36
Poczcie dziękuję
Wolę już iść do kwiaciarni czy mięsnego niż na Pocztę Polską. Nie powierzę niczego instytucji która potrafi na gębę bez żadnych podstaw prawnych przewalić 70 mln złotych ze swoich środków by potem żebrać o rekompensaty. Jak nie potrafi zadbać o takie pieniądze to tym bardziej nie zadba o moje "groszowe" sprawy.
- 10 13
-
2021-02-15 13:37
Ale po co robić problem? (6)
Wystarczy zadzwonić do UM i Pani wszystko powie, co i jak. Nawet maila wyśle... Od trzech lat mijam się z doręczycielem - znajduję awizo, dzwonię do Magistratu i wszystko wiem. Dzwonię za darmo, bo taką mam taryfę, a korona mi z głowy nie spadnie.
- 9 3
-
2021-02-15 13:41
Podaj nr pod który dzwonisz.
Bo to nie takie hop siup znaleźć właściwego urzędnika.
- 3 1
-
2021-02-15 13:43
(3)
"Zrobię za nich, bo korona mi z głowy nie spadnie." - jedna z głównych przyczyn problemów tego miasta.
- 3 2
-
2021-02-15 13:54
tego państwa raczej (1)
- 0 1
-
2021-02-15 14:17
Tu dyskusja o skali mikro, ale oczywiście również tyczy się to skali makro.
- 0 1
-
2021-02-15 15:36
nie napisałem, że zrobie za nich
a problemem Gdańska są tacy jak ty i tobie podobni z myśleniem - choć może lepiej napisać z podobnymi problemami w myśleniu. Podatek to nie zapłata za pizzę na wynos, a urzędnik nie jest od zamiatania śniegu wokół twojego samochodu. Zrozumiałe to jest?
- 2 1
-
2021-02-15 14:45
Ja próbuje się dodzwonić od ponad tygodnia do pokoju przypisanemu mojej ulicy i muszę wysłuchać automatu po czym jeden wolny
- 2 0
-
2021-02-15 13:39
(2)
Sprawne zorganizowanie dostarczania decyzji podatkowych, komunikacja miejska, odśnieżanie, koszenie traw - takie rzeczy, najbardziej przyziemnie pokazują kompetencje, lub ich brak u rządzących. Takie rzeczy, nie plakaty w obronie sądów, murale z Gdańskiem bez plastiku, tęczowe i niebieskie podświetlenia budynków. Władzie Gdańska pokazują, że tego egzaminu kompletnie nie zdają i powinny być ostatnie do krytyki beznadziejnego rządu, który mamy, bo kompletnie w niczym od nich lepsi nie są. Dwie strony, tej samej beznadziejnej monety.
- 17 6
-
2021-02-15 15:46
Panie Braun - mieszkańcy Gdańska Pana nie chcieli (1)
woleli sprawdzoną własną władzę, a nie jakieś słoiki z Rydzykowa.
Poza tym Gdańszczanie wiedzą, że nie ma władzy idealnej. Prezydenci w Trójmieście dbają o swoich mieszkańców - dlatego krytykują rząd. Rzad, który nie dba o Polaków. Czy to jest dla Pana zrozumiałe?- 0 1
-
2021-02-15 18:34
Dobrze Ola, a teraz wracaj o Coli.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.