- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (128 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (252 opinie)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (81 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Problemy z dostarczaniem decyzji podatkowych w Gdańsku
Mieszkańcy Gdańska skarżą się na sposób dostarczania decyzji o podatku od nieruchomości. Zamiast pisma do rąk własnych dostają awiza, mimo że byli w domu. Dodatkowo punkty odbioru urzędowych pism położone są daleko od miejsc zamieszkania i znajdują się np. w sklepach monopolowych, mięsnych, u fryzjera czy w kawiarniach. W tym roku decyzje po raz pierwszy roznoszą nie urzędnicy, a członkowie Spółdzielni Socjalnej Heca. - Przepraszamy za niedogodności, błędy na bieżąco naprawiamy - mówią nam jej przedstawiciele.
Miasto za rozniesienie 150 tys. decyzji podatkowych do rąk mieszkańców zapłaci ponad 1,1 mln zł.
Szybko jednak zaczęły się pojawiać skargi dotyczące pracy spółdzielni. Na Forum Dzielnicy Orunia Górna opisano historię mieszkańca, który - mimo stałego przebywania domowników w mieszkaniu - zamiast decyzji podatkowej dostał powtórne awizo.
W komentarzach wywiązała się długa dyskusja o podobnych "niemiłych niespodziankach". Wśród nich np. takie, że po długiej wycieczce do punktu odbioru decyzji wcale tam nie było.
Spółdzielnie socjalne w Trójmieście
- Punkt odbioru decyzji został wskazany na sklep spożywczo-monopolowy "Roguś" przy ul. Piłkarskiej 6
Dziwne miejsca dla awizo (27 opinii)
Przedstawiciele Hecy przepraszają
- Przykro nam z powodu niedogodności, które spotkały mieszkańców części Oruni Górnej w związku z odległością do punktu odbioru. Szybko to naprawiliśmy. Liczba punktów w danej dzielnicy została określona na podstawie gęstości zaludnienia i według wytycznych zawartych w przetargu. Początkowo trzymaliśmy się podziału na dzielnice i przyporządkowaliśmy ulice z danej dzielnicy do punktów odbioru z tej dzielnicy. Już po kilku dniach, po uwzględnieniu sugestii mieszkańców, zmieniliśmy podział i dodaliśmy sklep na ul. Płockiej 1
Problemy nie tylko na Oruni
Sygnały w sprawie problemów z dostarczaniem decyzji dostaliśmy też w weekend w Raporcie z Trójmiasta. Poza dziwnymi miejscami do odbioru awizo nasi czytelnicy żalili się też na to, że przez kilka dni nie mogli odszukać swojej przesyłki, bo nie było jej w wyznaczonym punkcie.
"Droga elektroniczna" nie działa? (11 opinii)
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
Paulina Kremer z Hecy tłumaczy, że kryteriami wyboru punktów, w których można odebrać awizo, było przede wszystkim to, by były one długo otwarte.
- Wybraliśmy punkty lokalnych przedsiębiorców, szczególnie z misją społeczną, stąd m.in. Ciekawa Kawiarnia, Warsztat Terapii Zajęciowej, Fundacja Świat Wrażliwy czy inne stowarzyszenia i fundacje. Dodatkowo chcieliśmy wesprzeć tych przedsiębiorców, którzy najbardziej ucierpieli w wyniku pandemii, stąd branża gastro, kwiaciarnie i inni mali przedsiębiorcy - wskazuje.
"Zdarzają się błędy, które na bieżąco naprawiamy"
Jak informuje Paulina Kremer, spółdzielnia Heca dostarczyła już ponad 100 tys. decyzji do mieszkańców Gdańska.
- Mamy skuteczność doręczeń na poziomie 80 proc., tylko 20 proc. przesyłek została awizowana. Bardzo nam zależy na dobrej jakości usłudze, ale przy takiej skali zdarzają się błędy, które staramy się na bieżąco naprawiać - podkreśla Kremer.
Miasto sprawdza wszystkie sygnały
Miejscy urzędnicy przyznają, że usługa świadczona przez operatora z wykorzystaniem punktów odbioru przesyłek awizowanych może być pewnym zaskoczeniem dla mieszkańców.
- Dlatego dziękujemy za wszystkie sygnały. Każdy zgłoszony przypadek niewłaściwej realizacji usługi zostanie przez nas sprawdzony i wyjaśniony. Ponadto uczulimy wykonawcę, aby nie powtarzały się sytuacje, w których podatnicy dostają awizo, mimo że są obecni w swoich mieszkaniach - mówi Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.
W warunkach przetargowych miasto zawarło zapis, że za decyzje doręczone w trybie "awizo" czyli te, po które podatnik musi udać się do placówki, operator otrzyma tylko połowę ustalonej stawki.
- Chodziło o to, aby pokazać jak ważne jest dla nas doręczenie decyzji do rąk własnych i dodatkowo zmotywować operatora do takiego sposobu doręczenia przesyłki. Jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą oraz mieszkańcami, którzy zgłaszają ewentualne uwagi i niedociągnięcia. Każdy podatnik, który ma zastrzeżenia może zgłaszać je do Gdańskiego Centrum Kontaktu telefonicznie pod nr 58 52 44 500 lub na adres kontakt@gdansk.gda.pl. Jesteśmy przekonani, że każdy otrzyma swoją decyzję przed terminem wpłaty pierwszej raty podatku, który przypada na 15 marca - dodaje urzędnik.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-15 14:37
Podatek
Pracownicy UM doręczali korespondencję popołudniu gdzie większość osób jest w domu, a teraz osoby doręczające robią to jak listonosz przed południem!!! To po co było zatrudniać firmę zewnątrz, a jak mógł to zrobić listonosz lub po staremu pracownicy UM za dodatkowe wynagrodzenie!!!
- 15 1
-
2021-02-15 14:51
Rachunki za prad (1)
rachunki za telefon , czynsz za mieszkanie i wiele innych rzeczy dostaję drogą elektroniczną.
Podatki do miasta od 20 lat płacę w terminie.
Ale nowoczesne miasto gdańsk i to w czasie pandemii roznosi jak przed 100 laty.
Pani prezydent trochę nowoczesności w urzędzie .- 18 0
-
2021-02-15 16:49
Część doręczycieli nie dotarła na czas, bo pośliznęli się... Na fusach od kawy!
- 4 1
-
2021-02-15 14:55
Długo otwarte,...
Gdańsk ul. Kartuska pon-pt 10-16 sob 10-14.
Czyli jak dla osób pracujących(ale tylko tych w UM) to godziny bardzo dogodne,..
Szkoda tylko że pracownicy tego punktu nie przychodzą punktualnie do pracy.- 5 0
-
2021-02-15 15:01
Nie trzeba odbierać - można samemu wyliczyć (3)
Jeśli nie zgłaszało się zmian w metrażu, to co za problem obliczyć podatek samemu? Stawki za metr, obowiązujące w tym roku, są opublikowane na stronie UM. Wyliczyć, zaokrąglić, zapłacić (rachunek też jest indywidualny, a więc bez zmian.)
- 1 1
-
2021-02-15 15:33
w takimi razie po co ta cala heca? (2)
po co posady urzednikow?
- 5 0
-
2021-02-15 16:46
To była porada dla przynajmniej półinteligentnych (1)
Sęk w tym, że mnóstwo ludzi to ćwierćinteligenci, którzy nie wykonają poprawnie takiego prostego zadania. No to je im uproszczę - niech bez sprawdzania stawek i "wielkiego liczenia" zapłacą o 10% więcej niż przed rokiem. Najwyżej będą mieli małą nadwyżkę na rok kolejny. Na kalkulatorze pomnożyć x 1.1. Poniali?
- 1 1
-
2021-02-16 05:04
Ja nie bede im ulatwiac zbierania haraczu. Gruby hajs wzieli za dostarczanie decyzji. Urzedasa tez oplacam to niech wykonuje swoja robote rzetelnie.
- 0 0
-
2021-02-15 15:01
To są jakieś kpiny!
80% skuteczności to naprawdę heca! A raczej kpina ze zdrowego rozsądku! Szanowni państwo, to nie są dostawy pietruszki, to ważne dokumenty! A już zostawianie awiza, gdy doręczycielowi nie chciało się wchodzić po schodach to zwyczajny skandal! W decyzjach podatkowych są wrażliwe dane osobowe! Gdybym musiał to odbierać np. w warzywniaku, zaskarżyłbym Urząd Miasta do sądu administracyjnego i UODO! Przez lata było dobrze, więc urzędnicy musieli coś sknocić, żeby było... inaczej!
- 14 2
-
2021-02-15 15:18
Paranoja (1)
wraz z mezem jestesmy caly czas w domu a tu awizo... w punkcie informacjibrak, za to wieeeeelka sterta takowych pism do innych ludzi. Placic za roznoszenie? Skoro urzednicy sami to robili to niech tak zostanie, a najlepiej to robic to elektronicznie a nie marnowac sterte papieru, albo poleconym wyslac z pp...
A i tak by odebrac to trzeba miec ze soba ów awizo... i nawet nie wiem czy jako zona moglabym sama odebrac skoro dane meza na liscie...- 11 1
-
2021-02-16 12:18
Ów awizo???
Owe awizo, drogą pani ;)
- 0 0
-
2021-02-15 15:26
Powiedz, ze nie chcesz tego wydawac to cie kierownik straszy wywaleniem z pracy.
a wydawanie pism urzedowych nie mam w obowiazkach.
- 3 0
-
2021-02-15 15:26
Oby odpowiedzialni za to poszli siedziec, pracowac spolecznie
i juz nigdy nie mieli prawa zajmowac sie zadaniami publicznymi.
- 14 0
-
2021-02-15 15:35
czy za podszywanie sie pod poczte sa kary?
- 6 1
-
2021-02-15 15:39
milion zlotych (2)
takie cos mozliwe tylko w miescie u oli
urzednicy kawe pija, odbior dokumentow - 1 petent na godzine (z czego 2min to zalatwienie sprawy) a oni zatrudniaja kogos do rozniesienia decyzji
niech chociaz ola z kolezankami szybciej kawe pija to beda fusy do posypywania drog- 11 2
-
2021-02-15 15:42
zeby jeszcze mozna bylo cos zalatwic w urzedzie
zadzwonisz zapiszesz sie to tylko do jednego stanowiska. Gdy masz dwie sprawy to kolejna za pol roku.
- 3 0
-
2021-02-15 19:10
jedna dulkieiwcz
tyle wywala miasto
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.