- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (90 opinii)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (72 opinie)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (426 opinii)
- 4 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (38 opinii)
- 5 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (67 opinii)
- 6 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (84 opinie)
Problemy z dostarczaniem decyzji podatkowych w Gdańsku
Mieszkańcy Gdańska skarżą się na sposób dostarczania decyzji o podatku od nieruchomości. Zamiast pisma do rąk własnych dostają awiza, mimo że byli w domu. Dodatkowo punkty odbioru urzędowych pism położone są daleko od miejsc zamieszkania i znajdują się np. w sklepach monopolowych, mięsnych, u fryzjera czy w kawiarniach. W tym roku decyzje po raz pierwszy roznoszą nie urzędnicy, a członkowie Spółdzielni Socjalnej Heca. - Przepraszamy za niedogodności, błędy na bieżąco naprawiamy - mówią nam jej przedstawiciele.
Miasto za rozniesienie 150 tys. decyzji podatkowych do rąk mieszkańców zapłaci ponad 1,1 mln zł.
Szybko jednak zaczęły się pojawiać skargi dotyczące pracy spółdzielni. Na Forum Dzielnicy Orunia Górna opisano historię mieszkańca, który - mimo stałego przebywania domowników w mieszkaniu - zamiast decyzji podatkowej dostał powtórne awizo.
W komentarzach wywiązała się długa dyskusja o podobnych "niemiłych niespodziankach". Wśród nich np. takie, że po długiej wycieczce do punktu odbioru decyzji wcale tam nie było.
Spółdzielnie socjalne w Trójmieście
- Punkt odbioru decyzji został wskazany na sklep spożywczo-monopolowy "Roguś" przy ul. Piłkarskiej 6
Dziwne miejsca dla awizo (27 opinii)
Przedstawiciele Hecy przepraszają
- Przykro nam z powodu niedogodności, które spotkały mieszkańców części Oruni Górnej w związku z odległością do punktu odbioru. Szybko to naprawiliśmy. Liczba punktów w danej dzielnicy została określona na podstawie gęstości zaludnienia i według wytycznych zawartych w przetargu. Początkowo trzymaliśmy się podziału na dzielnice i przyporządkowaliśmy ulice z danej dzielnicy do punktów odbioru z tej dzielnicy. Już po kilku dniach, po uwzględnieniu sugestii mieszkańców, zmieniliśmy podział i dodaliśmy sklep na ul. Płockiej 1
Problemy nie tylko na Oruni
Sygnały w sprawie problemów z dostarczaniem decyzji dostaliśmy też w weekend w Raporcie z Trójmiasta. Poza dziwnymi miejscami do odbioru awizo nasi czytelnicy żalili się też na to, że przez kilka dni nie mogli odszukać swojej przesyłki, bo nie było jej w wyznaczonym punkcie.
"Droga elektroniczna" nie działa? (11 opinii)
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
12 lutego byłam pod wskazanym adresem odbioru (sklep) i usłyszałam, że takich jak ja było już 50 osób ale nie ma i do poniedziałku (15) nie będzie mojej przesyłki. Uważam że coś złego się dzieje i proszę przyjrzeć się tej sprawie. Zobacz więcej
Paulina Kremer z Hecy tłumaczy, że kryteriami wyboru punktów, w których można odebrać awizo, było przede wszystkim to, by były one długo otwarte.
- Wybraliśmy punkty lokalnych przedsiębiorców, szczególnie z misją społeczną, stąd m.in. Ciekawa Kawiarnia, Warsztat Terapii Zajęciowej, Fundacja Świat Wrażliwy czy inne stowarzyszenia i fundacje. Dodatkowo chcieliśmy wesprzeć tych przedsiębiorców, którzy najbardziej ucierpieli w wyniku pandemii, stąd branża gastro, kwiaciarnie i inni mali przedsiębiorcy - wskazuje.
"Zdarzają się błędy, które na bieżąco naprawiamy"
Jak informuje Paulina Kremer, spółdzielnia Heca dostarczyła już ponad 100 tys. decyzji do mieszkańców Gdańska.
- Mamy skuteczność doręczeń na poziomie 80 proc., tylko 20 proc. przesyłek została awizowana. Bardzo nam zależy na dobrej jakości usłudze, ale przy takiej skali zdarzają się błędy, które staramy się na bieżąco naprawiać - podkreśla Kremer.
Miasto sprawdza wszystkie sygnały
Miejscy urzędnicy przyznają, że usługa świadczona przez operatora z wykorzystaniem punktów odbioru przesyłek awizowanych może być pewnym zaskoczeniem dla mieszkańców.
- Dlatego dziękujemy za wszystkie sygnały. Każdy zgłoszony przypadek niewłaściwej realizacji usługi zostanie przez nas sprawdzony i wyjaśniony. Ponadto uczulimy wykonawcę, aby nie powtarzały się sytuacje, w których podatnicy dostają awizo, mimo że są obecni w swoich mieszkaniach - mówi Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.
W warunkach przetargowych miasto zawarło zapis, że za decyzje doręczone w trybie "awizo" czyli te, po które podatnik musi udać się do placówki, operator otrzyma tylko połowę ustalonej stawki.
- Chodziło o to, aby pokazać jak ważne jest dla nas doręczenie decyzji do rąk własnych i dodatkowo zmotywować operatora do takiego sposobu doręczenia przesyłki. Jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą oraz mieszkańcami, którzy zgłaszają ewentualne uwagi i niedociągnięcia. Każdy podatnik, który ma zastrzeżenia może zgłaszać je do Gdańskiego Centrum Kontaktu telefonicznie pod nr 58 52 44 500 lub na adres kontakt@gdansk.gda.pl. Jesteśmy przekonani, że każdy otrzyma swoją decyzję przed terminem wpłaty pierwszej raty podatku, który przypada na 15 marca - dodaje urzędnik.
Miejsca
Opinie (328) ponad 10 zablokowanych
-
2021-02-15 13:43
qwa
kolejny kant UM pieniadze poszły w bloto trzeba przeswietlic te spoldzielnie
- 17 2
-
2021-02-15 13:43
Jak się ma ochrona danych osobowych do pokazywania
dowodu osobistego pani w monopolowym ?????!!!!!!
- 19 1
-
2021-02-15 13:44
Budyniowy gród i wszystko jasne...dziwne miasto
- 13 2
-
2021-02-15 13:46
sprawdzcie sobie w rejestrze.io
co to za gagatki w zeszłymroku ok 500tys pomocy panstwa dostali w teraz im miasto 1.1 mln zapłaciło qwa nie moge
- 11 1
-
2021-02-15 13:47
jaka nazwa Spółdzielni taka dystrybucja. Do mnie jeszcze nie dotarli.....
Kolejny nie trafiony pomysł.- 8 1
-
2021-02-15 13:56
ludzie ogarnijcie się, jej XXI wiek...
Napisałem via e-urząd prośbę/zlecenie do UM aby wszelkie decyzje podatkowe i pisma z miasta o ich ew. zmianach wysyłać do mnie poprzez platformę elektroniczną. O dziwo miasto zastosowało się do prośby (musieli sobie chyba gdzieś to 'odhaczyć') i od 2-3 lat pisma tego typu trafiają na moją skrzynkę. Odbiór podpisuję profilem zaufanym i już zapomniałem jak wygląda awizo i np. opcja stania w kolejce na poczcie lub punkcie odbioru. Polecam, to naprawdę działa!
- 6 3
-
2021-02-15 13:59
Nie mogą wysłać mailem? A jakbym nie zapłacił wtedy poleconym czy za potwierdzeniem. Nonsens
- 4 3
-
2021-02-15 14:02
Jak zarobić a się nie narobić
To jest przykre, że osoby mają szanse sobie dorobić a Ci jeszcze odwalają robotę na pół gwizdka, a potem wielkie zdziwienie w społeczeństwie, że lecą disy ...
Swoją drogą, tyle papieru ... nie mogą wysyłać mejlowo do chętnych osób, na Boga! Mamy XXI wiek. Możemy przez neta załatwić wiele spraw w urzędzie przez profil zaufany, robić przelewy w komputerze na setki tysięcy, a tu takie średniowiecze ....
Olka, zrób coś z tym, bo nas puścisz z torbami!- 13 2
-
2021-02-15 14:06
niezadowolony podatnik
Ja jestem zbulwersowana roznoszeniem w tym roku decyzji o godzinie 14 gdzie jestem w pracy by zarobić na ten podatek. Dodatkowo list muszę odebrać na Piłkarskiej w sklepie monopolowym bardzo daleko od miejsca zamieszkania Jeden wniosek urzędnicy pozamykali się w urzędach a podatnika zmuszają w dobie pandemii biegać po innych dzielnicach Przyjdę do was urzędnicy po odbiór decyzji
- 16 1
-
2021-02-15 14:13
Śląska 39 (1)
Godzina 10? 11? Pan ze stosikiem listów poleconych urządził sobie biuro na skrzynkach pocztowych i wypisywał hurtem awiza. Przecież wiadomo, że o tej godzinie znakomita większość mieszkańców jest w pracy, prawda? Dobrze choć, że punkt odbioru przesyłek roznoszonych i awizowanych blisko.
- 6 1
-
2021-02-15 15:28
tak to wlasnie wyglada
a nawet prezes hecy zapewnial, ze roznoszone bedza w godz od 16-20.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.