• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt PKM Południe za 50 mln zł. Prace potrwają trzy lata

bra
21 listopada 2023, godz. 09:00 
Opinie (300)
Projekt PKM Południe obejmuje nie tylko linię kolejową, ale też powstanie bezkolizyjnego przejazdu nad Traktem. św Wojciecha. Projekt PKM Południe obejmuje nie tylko linię kolejową, ale też powstanie bezkolizyjnego przejazdu nad Traktem. św Wojciecha.

Projekt PKM Południe - w ciągu najbliższych dni zostanie ogłoszony przetarg na jego opracowanie. Poza samą linią kolejową obejmie też drugi etap Nowej Świętokrzyskiej oraz wiadukt i estakadę nad magistralą E65 i Traktem św. Wojciecha. Prace projektowe potrwają do 2026 r. Ich koszt jest szacowany na 50 mln zł.




Będziesz korzystał z PKM Południe?

Właśnie została podpisana umowa o współpracy pomiędzy Województwem Pomorskim i miastem Gdańsk, przy współudziale spółki PKM SA, będącą kolejnym krokiem do wspólnej realizacji projektu PKM Południe.

Projekt PKM Południe



- Dokumentację przetargową mamy już praktycznie gotową i trwają jej ostatnie uzgodnienia z naszymi partnerami z samorządów. Gdy tylko uzgodnimy z nimi jej ostatnie szczegóły, ogłoszenie przetargu będzie kwestią kilku dni - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Projekt PKM Południe obejmuje trzy zadania": jedno kolejowe i dwa drogowe.



Co obejmuje projekt PKM Południe?



PKM Południe - projekt obejmuje:

  1. budowę 7,5 km linii kolejowej nr 250 od SKM Śródmieście do węzła Kowale,
  2. budowę bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową E65 i Traktem św. Wojciech,
  3. budowę drugiego etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej od ul. Kampinoskiej do ul. Świętokrzyskiej w rejonie węzła Kowale.


Projekt wart 50 mln zł



Zgodnie z umową Województwo Pomorskie i miasto Gdańsk będą współfinansować opracowanie dokumentacji projektowej PKM Południe, która ma powstać do 2026 r. Jej szacunkowy koszt wynosi 50 mln zł.

28 mln zł do projektu dokłada Gdańsk. Środki posłużą do dokapitalizowania spółki PKM i będą sukcesywnie przekazywane przez najbliższe 3 lata. Dzięki temu miasto obejmie 7,5 proc. udziałów w spółce.

PKM Południe: budowa do 2029 r.



Przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędne jest m.in. do ubiegania się o unijne dofinansowanie realizacji PKM Południe.

Jeśli samorządom uda się zdobyć na ten cel pieniądze z UE, wybudowanie aglomeracyjnego odcinka PKM Południe wraz ze zintegrowanymi z nim miejskimi inwestycjami drogowymi będzie możliwe już w obecnej perspektywie unijnej, w latach 2026-2029.

Koszt budowy szacowany jest na 1,8 mld zł.

6 przystanków PKM Południe:

  1. Trakt św. Wojciecha
    • Przystanek PKM Trakt św. Wojciecha.
    • Przystanek PKM Trakt św. Wojciecha.
  2. Madalińskiego
    • Przystanek PKM Madalińskiego.
    • Przystanek PKM Madalińskiego.
  3. Łostowice-Świętokrzyska
    • Przystanek PKM Łostowice.
    • Przystanek PKM Łostowice i teren wokół.
    • Przystanek PKM Łostowice i teren wokół.
  4. Niepołomicka
  5. Przystanek PKM Niepołomicka. Przystanek PKM Niepołomicka.
  6. Wielkopolska
    • Przystanek PKM Wielkopolska.
    • Przystanek PKM Wielkopolska.
  7. Kowale
  8. Przystanek PKM Kowale. Przystanek PKM Kowale.

bra

Miejsca

Opinie (300) 4 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (3)

    50 mln przy 30% inflacji za ostatnie 2 lata to jakiś ponury żart...

    • 6 13

    • Zaraz zaraz - założenia budżetowe towarzysza premiera Morawieckiego mówią o 2 % inflacji roczne drugi rok z rzędu :)))))) (2)

      To ile wynosi dwuletnia hiper PiS inflacja? 30% jak naPiSał Svencjusz czy 4% jak założył drugi rok z rządu towarzysz premier Morawiecki ? :))))))))

      • 4 3

      • Sven to typowy funkcjonariusz PiS na zamówienie.

        Żaden autorytet.

        • 8 2

      • Kulawy

        A Ty jesteś POfuncjonariusz

        • 3 0

  • 50baniek? (15)

    Skąd te wyceny, trochę dużo za dużo,jak za sam projekt...

    • 25 16

    • Będzie przetarg (3)

      wygra ten, co weźmie mniej. Wiesz że można zrobić taniej, startuj w przetargu.

      • 12 2

      • On zrobi za 5. W majty...

        • 3 3

      • To teoria

        W praktyce wygląda to inaczej, ale nie dla szaraczków kiełbasa.

        • 0 0

      • w Olsztynie za 400 mln niemal dwukrotne powiększenie sieci tramwajowej

        a tu przedłużenie linii sam projekt 50 mln :)
        Ciekawe ile to będzie kosztowało - pewnie 2-3 mld. No i kiedy ruszy budowa? 2027? A koniec? 2032?

        • 0 0

    • (4)

      Na projektach się robi niesamowite wałki. Robota dla kilkunastu osób maksymalnie a wypłata pewnie ze 100tys/miesiąc.

      • 7 12

      • Ktoś się musiał uczyć 10 lat, żeby teraz zarobić. Dlatego warto się uczyć :)

        • 13 6

      • Nie wałki (1)

        Tylko tyle kosztuje myśl techniczna. To nie jest kopanie rowów

        • 13 7

        • Taka jak przy piętrowym parkingu

          rowerowym we Wrzeszczu?

          • 0 0

      • Idź i zrób sobie ten wałek

        Powodzenia ignorancie

        • 7 2

    • Załóż firmę zrób taniej (1)

      Dla mnie też to wszystkie pieniądze świata których nigdy nie zarobię, ale to rynek decyduje ile coś jest warte. No chyba że mamy gospodarkę centralnie sterowaną

      • 12 5

      • W przypadku zamówień publicznych

        Nie ma mowy o żadnym "rynku"

        • 2 0

    • Projekt, studia, pozwolenia. (2)

      W całość zaangażowanych jest kilkadziesiąt osób. Inżynierowie, geodeci, architekci itd. Nie koszt utrzymania każdego (wynagrodzenie, sprzęt, licencje na oprogramowanie, transport) zamknie się średnio w 25 tys. (to nie jest dużo wbrew pozorom, ba naprawdę bardzo oszczędnie) to te 40 osób będzie generować milion kosztów miesięcznie. I to jest kwota będąca absolutnym minimum. Zresztą jeżeli projekt będzie miał być gotowy szybko to zaangażowanych będzie sporo więcej osób.

      Dalej poza kosztami bieżącymi mamy tez amortyzację sprzętu, jakąś siedzibę też trzeba utrzymać, projekt swoje potrwa a i zysk firma wypracować musi prywatna chociaż minimalny.

      Kolejna kwestia to podatki. Przecież i pracownicy i firma też je płaci (nawet przy wysokich kosztach własnych).

      Zauważcie, ze często te przewidziane budżety okazują się być niewystarczające bo nikt nie chce za tą kwotę robić.

      • 11 3

      • PiSowcy i tak tego nie zrozumieją

        Może tylko kwestię 500+

        • 7 7

      • Zgadzam sie. Założę się, że oferty będą na dużo większą kwotę i miasto powie, że sorry - nie stać nas, bo piniędzy ni ma i nie będzie...

        • 4 4

    • Byle baran po liceum w exelu by taki projekt zrobil za 50tys

      • 0 0

  • (9)

    Okaże się. Podmiejska,Małomiejska ok jest miejsce. Ale jak na wysokości "górnej Oruni"? Któredy?

    • 19 10

    • w tunelu (6)

      od jakiegoś momentu do pętli świętokrzyskiej będzie szła pod ziemią.

      • 13 6

      • To budujmy od razu

        metro

        • 5 2

      • (4)

        Gdzie? W tunelu?? Ty tak na poważnie?

        • 5 7

        • Niektóre odcinki tak, w tunelu. (2)

          Dla niektórych jest rezerwa terenu.

          • 7 0

          • (1)

            Ok. Znasz te okolice? Podpowiedz niby gdzie w tunelu?!

            • 4 2

            • Zobacz na mapkach, od mniej więcej roku wiadomo, jaki będzie przebieg linii.

              • 3 0

        • Kolejny, który nie sprawdzi, a "komentuje"...

          Przecież to wiadomo już od 1,5 roku, kiedy PKM zrobiła pierwsze konsultacje społeczne projektu, a potem jeszcze były 2 serie podobnych spotkań z mieszkańcami Jednocześnie wszystko było pokazywane na stronie internetowej projektu, gdzie każdy może sobie sprawdzić dokładny przebieg każdego odcinka i lokalizację wszystkich 6 przystanków.
          Każdy, kto choć trochę interesuje się projektem PKM Południe od dawna wie, że z 7,5 km odcinka Śródmieście - Kowale zaledwie kilkaset metrów linii kolejowej biec będzie na powierzchni gruntu, natomiast całą reszta albo na estakadach, albo w wykopach lub tunelach. Podobnie będzie z przystankami - 2 będą w tunelu, 2 w wykopie i 2 na estakadzie. Wszystko to od dawna jest dostępne dla każdego, kto w casie krótszym od napisania "komentarza" wygoogla sobie PKM Południe w Internecie. ;)

          • 10 1

    • (1)

      Pewnie zburzą cały ciąg od Leona poprzez dawną myjkę i te stare kamienice wdłuż ulicy. Dojadą do biedronki i już jest mega ciasno. Bloki,stacje,Mcd,przychodnia... Może cos do zburzenia pójdzie?

      • 4 3

      • pod ziemią, w tunelu.

        • 0 0

  • (2)

    Szkoda ładnych okolic zbiornika Augustowska!

    • 8 22

    • Zawsze czegoś szkoda.

      Taki już ten świat. Wolisz gnić pół życia w korkach i truć się spalinami?

      • 7 1

    • Zbiorniku retencyjnego nie ruszą

      Chyba do końca sami nie wiedzą jak to ma wyglądać.

      • 7 1

  • Wszysyko piekne ladnie tylko co z domami co stoja ? (4)

    Mam wrażenie że przystanek Madalińskiego powinien być na wysokości mcdonalds a nastepny dalej. Ta pkm ma zbierać pasażerów a nie pasazer ma nadkładać drogi. Jeśli pasaer będzie musiał nadkładać dużo drogi to wybierze auto jak ma to w zwyczaju teraz. Koncepcja przystanków wg mnie do poprawy. Autor opracowania chyba nigdy nie był na miejscu i nie widział że są to działki prywatne. Taka orunia gorna z osiedlami musiala by nadkładać maxa drogi a tak 154 cyk i za 15 min pod lotem. W godzinach szczytu trochę dłużej ale licząc dojście w deszczu/śniegu z góry w dół i dojazd wychodzi na to samo. Lepiej pomyśleli by jak zrobić 2ga drogę na Orunie Górna a nie sama platynowa

    • 18 21

    • (2)

      Widzę że kult spalinówki osobistej wiecznie żywy?

      • 6 9

      • 154 to nie jest model samochodu, tylko numer linii autobusowej, baranku :)

        • 7 4

      • Jak masz jakiś kult to twój problem

        Samochód to tylko narzędzie, nie musisz go fetyszyzować

        • 0 0

    • Pociąg to nie tramwaj

      Nie może mieć stacji co 300 metrów

      • 10 0

  • Kiedy Kosakowo i północne dzielnice Gdyni? (5)

    Zaczyna się remont ul. unruga który potrwa 12 miesięcy, a kto wie czy się nie przedłuży. Strach myśleć co w tym czasie będzie się działo. Gdyby kolej dojeżdżała na Obłuże i Oksywie na pewno by to sporo ułatwiło w kwestii dojazdów. Jednak w temacie cisza...

    • 26 6

    • Nie za szybko (1)

      Szczurek się wypiął na władze województwa a bez jego pomocy na taką inwestycję nie ma szansy.

      • 9 1

      • Wywalcie wreszcie tego Szczurka

        Przyjaciele Gdynianie

        • 10 1

    • Nigdy bo nie ma sensu ciągnąć kolei dla wsi

      Kosakowo zmieniło plany zagospodarowania i ograniczyło zabudowę więc kolej tam nie ma żadnego sensu. A z północnych dzielnic Gdyni autobusem jest 10x szybciej, wystarczy dobudować fragment na Janka i po temacie. Taniej, lepiej, szybciej, do tego częstotliwość można dopasować do potrzeb (czego nie można zrobić w przypadku pociągu)

      • 2 5

    • Gdynia jak zawsze 100 lat za .....

      Jak zawsze tylko plany. Było kiedys połaczenie kolejowe do Stoczni MW i Portu ale się zmyło. Wszystko się robi w tym miescie tak by było tylko gorzej Sabotaż?

      • 5 0

    • Nigdy

      • 1 0

  • Inwestycja potrzebna 20 lat temu (17)

    Trzeba było zrealizować już wcześniej, chociaż dobrze że dzieje się, rano o 7:00 masakra, SKM powinno znacznie zmniejszyć natężenie ruchu, oby szybko zrealizowali

    • 189 6

    • Nic nie zmieni bo to PKM (8)

      Będzie pewnie jeden pociąg na godzinę... czemu nie robią SKM?

      • 20 14

      • Robią SKM (1)

        PKM to spółka, która prowadzi inwestycję, ale to co tam będzie jeździć to będą pociągi SKM wydłużone z Gdańsk Śródmieście do Gdańsk Kowale. Czyli co 7-8 minut w szczycie.

        • 17 3

        • Pora zacząć inaczej myśleć o sieci(a właściwie do tej pory linii) SKM w Trójmieście.

          Jedna linia idąca od Wejherowa(a właściwie to Lęborka) przez Gdynię, Sopot, Oliwę, Wrzeszcz, Gdańsk Główny aż po Kowale to jest nieporozumienie.
          Jedna interwencja w Kowalach powoduje opóźnienia na trasie Gdynia-Wejherowo. Nieporozumienie

          • 5 7

      • To będzie SKM włączone w obecne tory linii 250 przed przystankiem Gdańsk Śródmieście. (1)

        • 11 2

        • Taaaak i szklane domy na Świętokrzyskiej, już to widzę. Póki co mamy dworzec we Wrzeszczu (godny Żukowa) i hektary chaszczy na każdym kroku.

          • 5 7

      • (1)

        PKM to wykonawca. Przewoźnik będzie SKM. Istniejąca linia SKM ma być wydłużona z śródmieścia do Kowale.
        czyli 7-8min w szczycie.

        • 8 1

        • jak już to ... PKM to Inwestor a nie Wykonawca

          jak już to ... PKM to Inwestor a nie Wykonawca. Wykonawca będzie znany po przetargu!

          • 1 2

      • (1)

        Różnica między linią kolejową zarządzaną przez PKM a SKM była taka, że SKM było zelektryfikowane, a PKM nie. Stąd mniejsze, wolniej i rzadziej jadące pociągi na linii PKM. Jak widać na załączonych obrazkach, PKM Południe będzie od razu z siecią trakcyjną, więc nasze "ulubione" EN-57 z SKM będą mogły tamtędy jeździć ;)

        • 6 0

        • Kible to w ogóle nie powinny ma takiej trasie jeździć.

          • 2 0

    • 20 lat temu to te osiedla dopiero były zaplanowane (1)

      Większość tych osiedli poza "Orunią Górną" to 20 lat temu dopiero rozpoczynano budowę. Jak byś wpisał 5 lub może 8 lat temu to tak można się zgodzić, że była potrzeba. Dla przypomnienia Havla wybudowano zaledwie 10 lat temu wraz z linią tramwajową. A wielu wtedy mówiło, że linia tramwajowa nie jest potrzebna, bo lepszy jest autobus na Chełm i dopiero tam przesiadka. Obecnie każdy powie, że ta linia była wybawieniem.

      • 15 0

      • No właśnie, wybudowano wcześniej zanim pojawiła się taka potrzeba. A na pkm/skm potrzeba istnieje już od dawna, a planowanie dopiero się zaczyna.

        • 6 1

    • można byłoby zrealizować wcześniej, gdyby decydenci szybciej zrozumieli, że warto naśladować Kopenhagę (1)

      i nie wydawać setek milionów złotych na kolejną "obwodnicę metropolitalną", która będzie maszynką do generowania dodatkowego ruchu samochodów mieszkańców, którzy się wyprowadzą do gmin coraz dalej położonych od centralnego pasma usługowego naszej metropolii czyli okolic przystanków SKM.

      • 6 4

      • Może uściślijmy

        Czy mówisz o tej Kopenhadze, która ma dwie solidne obwodnice, czy o jakiejś innej Kopenhadze?

        • 3 0

    • tak, zwłaszcza przystanek "Niepołomicka", gdzie ta ulica została zabudowana w ciągu ostatnich 5 lat

      • 4 0

    • 20 lat temu nieczego nie bylo na poludniu. PKM w pole ? Po co ?

      • 4 4

    • 20 lat temu nie byliśmy w EU! (1)

      20 lat temu nie byliśmy w EU! A projekt będzie finansowany z EU !

      • 2 2

      • Gdańsk Nowy Port

        Dojazd do portu gdańskiego Nową Wyzwolenia też miał być dofinansowany z Unii? Dlaczego do tej pory nie ma dojazdu,jak tylko przez osiedle mieszkaniowe Wyzwolenia? A co z rezerwą terenu na ten cel? Dookoła mnóstwo nowych osiedli wyskoczyło jak grzyby po deszczu?

        • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Tylko kolej... (26)

    ...nie ma lepszego transportu lądowego w mieście niż składy kolejowe, bezkolizyjne przejazdy, brak świateł i odseparowanie od zdarzeń drogowych. Do boju! Tylko błagam o przystanki blisko osiedli a nie tam gdzie łatwiej wybudować czyli w polu. Bez SKM Trójmiasto legło by w korkach, bez tramwajów szybciej by było na piechotę, bez PKM południe będziemy mieli za kilka lat rozkład tkanki miejskiej bo tymi kilkoma wąskimi drogami już teraz nie da się dojechać do pracy. Szybciej ludzie z Elbląga są niż z osiedli przy obwodnicy. Najpierw buduje się infrastrukturę dopiero potem tysiące mieszkań. Skoro już jest jak jest nie szczędzić grosza na kolej

    • 275 11

    • Jasne, pod budynkami, żeby ludzie się wściekli. (8)

      Weź czasem pomyśl zanim cokolwiek napiszesz...

      • 5 33

      • (4)

        Gościu skąd ty mieszkasz? SKM jakoś jeździ od 60 lat pomiędzy dzielnicami, osiedlami i domami i jakoś żyjemy a na dodatek oprócz SKM jeżdżą tam ekspresy, pospieszne i osobowe nie zapominając o towarowych składach. I ludzie żyją!

        • 21 1

        • Bo to nie pociągi, a piłowane golfy i bejce są głośne. Oczywiście najczęściej bez tłumika, żeby jego 2.0 miało RYK

          • 8 0

        • (2)

          tobie się podoba że miasto jest przedzielone a mieszkańcy Oruni Wrzeszcza Oliwy muszą chodzić naokoło by dostać się na drugą stronę?

          • 0 4

          • (1)

            Słabej baletnicy rąbek spódnicy przeszkadza. Gdzie ty masz problem we Wrzeszczu? No chyba, że ktoś musi mieć przejście w linii prostej ale takim osobom to ulica, blok a nawet ławka będzie zawadzać.

            • 1 0

            • To bądź konsekwentny i polikwiduj trochę przejść dla pieszych bo przecież wystarczy dwa lub trzy...

              • 0 0

      • Wszystko zależy jak to będzie zrobione

        Jeżeli jak zwykle po taniości, to może ludzi denerwować, jeżeli będzie dobrze zrobione, to mieszkańcy okoliczni będą ucieszeni, bo dojazd będzie szybki i to do całego Trójmiasta.

        • 11 0

      • (1)

        Ci sami ludzie, którzy chcą znacznie głośniejszą i w dodatku smrodzącą czteropasmową Nową Świętokrzyską pod swoimi oknami?

        • 5 1

        • 2 jezdnie po jednym paskie. Ale tak :D

          • 0 0

    • nie ma lepszego pomysłu niż ślepa liniia z 5 przystankami zaprojektowana pod dyktando deweloperów.

      • 5 31

    • Zgadza sie obecne tramwaje pwoduja ze lepiej isc piechota bo i tak ludzie sa zmuszeni isc pieszo przez awarie tramwajów (2)

      • 5 6

      • Raczej przez kierowców aut,

        którzy nie widzą tramwajów. Tramwaje pancerne to byłoby idealne rozwiązanie i sposób na kierowców.

        • 9 1

      • Skąd piszesz?

        Dojeżdżam tramwajem bez problemów. Może mylisz miasta? A może robisz płatne wPISy?

        • 3 1

    • skm zapobiega korkom, taa... jasne (8)

      nie zauważasz na przykład że skm robi dla trójmiasta tyla samo złego co dobrego, o ile na krótkie dystanse jest niezła o tyle na długie jest nieakceptowalnie wolna, co z tego że ludzie z Sopotu do Gdańska wybiorą pociąg gdy tyle samo ludzi z Wejherowa wybierze samochód bo wszystko jest szybsze niż 70 minut w skm, to samo dotyczy Kartuz i pociągów jadących 15 minut za długo przez zbędne przystanki w mieście, tu znów 60 minut to jest czas nieakceptowalny i jak widać po otwarciu PKM nic się nie zmieniło w kwestii korków od strony Żukowa, samorząd zapomina że oprócz kolei aglomeracyjnej potrzebna jest szybka!!! kolej regionalna, że Wejherowo powinno mieć co pół godziny szybki pociąg regio jadący 45 minut do Gdańska, to samo Kartuzy, obecnie tylko Tczew ma względnie normalne połączenia kolejowe z Gdańskiem, reszta to dramat, ewidentnie lepiej mieszkać w Tczewie niż w Gdyni gdy pracuje sie w Gdańsku: SKM z Gdyni jadące 35 minut kontra regio z Tczewa 25 minut, niestety kolejna linia projektowo zapowiada się tak samo głupio, z Kowal wszystko będzie szybsze niż pociąg bo ten będzie więcej stał niż jechał skoro przystanki jakoś kilometr od siebie

      • 9 14

      • Taaaa... Kolejny internetowy "ekspert" (2)

        Czas przejazdu pociągiem z Kowal do Gdańska Głównego nową linią PKM Południe, uwzględniający zatrzymanie się na 6 przystankach po drodze, to 14 minut!
        Jak dojedziesz w takim samym czasie swoim autem na tej samej trasie w godzinach szczytu to możesz zabierać głos w temacie. ;)

        • 23 0

        • (1)

          a uwzględniłeś dotarcie do przystanku PKM?

          • 1 0

          • Jesli przystanki sa co 1 km to w najgorszym wypadku 20 minit piechota - liczac ze idziemy z za starogardzkiej (jakies 2 km). To kilka minut dluzej niz przejazd samochodem od przebisniegowej do swietokrzyskiej - jakis 300 metrow.

            • 0 0

      • Masz rację. (3)

        Zbudujmy jeszcze dwie linie kolejowe. Szybką i ultra szybką. PKM i SKM będą jeździli tylko turyści chcący podziwiać krajobrazy.
        Jak tam elektryfikacja linii kolejowej na Kaszuby? Przyspieszyłoby to przejazdy. Niestety Rząd nie umie lub nawet nie chce tego zrobić.

        • 5 1

        • Będzie teraz nowy rząd (2)

          To wszystko migusiem będzie, jak KPO

          • 4 0

          • porcja dobrego humoru na dzisiaj...

            • 2 1

          • Jak na razie mamy stary rząd.

            I zamiast KPO migusiem mamy fundusz do przewalenia dla Sasina.

            • 2 0

      • SKM to samo dobro

        A jeśli uważacie że jest taki wielki problem w dojeździe z Wejherowa czy Kartuz go Gdańska czy Gdyni to proponuję znaleźć pracę w Wejherowie lub Kartuzach, albo przeprowadzić się do Trójmiasta. Uwielbiam roszczeniowe podejście ludzi mieszkających 60 km stąd, płacących podatki u siebie i narzekających na wielkie uciążliwe korki. Najlepiej wyprowadź się na Kaszuby, postaw dom na działce pod lasem zapłać za to tyle ile mieszkanie 3 pokojowe w Gdańsku i narzekaj że codziennie ten Gdańsk zakorkowany. Brawo ty!

        • 10 2

    • Deweloperzy decydują gdzie ma być przystanek (2)

      • 2 0

      • (1)

        to klasyka.Deweloper kupuje ziemie pod przyszłe osiedle "wzbogacony" o wiedze na temat planowanej infrastruktury.Wiedza oczywiscie od urzedników,którzy póżniej mówią że maja nieruchomości nijak mające się do ich dochodów,bo teściowie znależli walizkę z poniemieckim złotem.I takie tam opowieści...Ot ,typowy Gdańsk.

        • 3 0

        • No fajnie.

          Gdzie w okolicy planowanych przystanków są jakieś niezabudowane działki?

          I od kiedy ktokolwiek patrzy na sąsiedztwo PKM? Przecież samochodem na pewno nie będzie tak źle!

          • 0 1

    • Przystanki blisko osiedli to pociągi hałasujące pod oknami ;) Z resztą tam już się nie da inaczej, bo zabudowa jest nasr*na po korek.

      • 0 0

  • (6)

    To tylko projekt. Jeszcze trzeba mieć kasę na budowę. Przypominam, że dokumentacja Nowej Świętokrzyskiej jest gotowa od 2019

    • 53 1

    • Ale Ola lubi projekty (1)

      Więc będzie kolejny

      • 17 2

      • Do tego ładna wizualizacja - wyborcy PO to lubią i im to wystarczy.

        • 7 4

    • Będą pieniądze z UE (3)

      projekt Nowej Świętokrzyskiej jest nieaktualny ze względu na pomysł PKM

      • 4 4

      • Nieprawda. Będzie jedno i drugie. (1)

        • 2 2

        • Ale jako połączony projekt. UE na samą drogę nie da. Ale na kolej + "przyokazji" drogę to już da.
          Wcześniejszy projekt nie uwzględniał PKM i już dziś wiadomo że będzie mniejszy przekrój jezdni w jednym fragmencie.
          Co oczywiście powoduje że stary projekt trzeba doaktualizować (skąd też w ramach projektu jest też wykonanie projektu drugiego etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej od ul. Kampinoskiej do ul. Świętokrzyskiej w rejonie węzła Kowale.)

          • 1 1

      • nowa swietokrzyska jest elementem projektu PKM, wystarczy przeczytac

        • 3 4

  • Idą wybory - PKM widmo (8)

    jak nowa świętokrzyska od ćwierć wieku.

    • 43 8

    • PKM zachód jednak powstała.

      • 11 1

    • Bo UE nie chce już dawać kasy na drogi zbytnio. (3)

      Na kolei to co innego.

      • 13 1

      • (2)

        Nie dawać, tylko pożyczać.

        • 7 1

        • częściej dawać, niekiedy pożyczać

          najważniejsze by nie marnotrawić ani nie kraść

          • 3 2

        • W przypadku zwykłych inwestycji - startujących NIE w ramach KPO to na 95% dawać :P
          To projekt KPO zawiera większość środków pożyczanych.

          • 0 1

    • Te dwie inwestycje są nieporównywalne

      Nowa Świętokrzyska zachęca do podróży samochodem, zwiększając korki na dojazdach do centrum i problemy z parkowaniem. PKM wręcz przeciwnie. Dobrze, że teraz kładzie się nacisk głównie na PKM. Nowa Świętokrzyska ma sens co najwyżej jako projekt komplementarny do PKM, a nie jej substytut.

      • 9 4

    • Kaceperek tez tak mówił o pierwszej linii, przypomnieć?

      • 4 2

    • Nowa Wyzwolenia---też widmo

      To tak jak z dojazdem do portu gdańskiego.Same widma.Miała być obwodnica dzielnicy Nowy Port dla ciężkiego transportu samochodowego,Nowa Wyzwolenia,ostatnio była wizualizacja Zielonej Wyzwolenia i deptaka w NP. A tiry od lat walą srodkiem osiedla mieszkaniowego ul.Wyzwolenia.A nam funduje się ostatnio wizje typu Gdańsk 2030.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane