• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt PKM Południe za 50 mln zł. Prace potrwają trzy lata

bra
21 listopada 2023, godz. 09:00 
Opinie (300)
Projekt PKM Południe obejmuje nie tylko linię kolejową, ale też powstanie bezkolizyjnego przejazdu nad Traktem. św Wojciecha. Projekt PKM Południe obejmuje nie tylko linię kolejową, ale też powstanie bezkolizyjnego przejazdu nad Traktem. św Wojciecha.

Projekt PKM Południe - w ciągu najbliższych dni zostanie ogłoszony przetarg na jego opracowanie. Poza samą linią kolejową obejmie też drugi etap Nowej Świętokrzyskiej oraz wiadukt i estakadę nad magistralą E65 i Traktem św. Wojciecha. Prace projektowe potrwają do 2026 r. Ich koszt jest szacowany na 50 mln zł.




Będziesz korzystał z PKM Południe?

Właśnie została podpisana umowa o współpracy pomiędzy Województwem Pomorskim i miastem Gdańsk, przy współudziale spółki PKM SA, będącą kolejnym krokiem do wspólnej realizacji projektu PKM Południe.

Projekt PKM Południe



- Dokumentację przetargową mamy już praktycznie gotową i trwają jej ostatnie uzgodnienia z naszymi partnerami z samorządów. Gdy tylko uzgodnimy z nimi jej ostatnie szczegóły, ogłoszenie przetargu będzie kwestią kilku dni - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Projekt PKM Południe obejmuje trzy zadania": jedno kolejowe i dwa drogowe.



Co obejmuje projekt PKM Południe?



PKM Południe - projekt obejmuje:

  1. budowę 7,5 km linii kolejowej nr 250 od SKM Śródmieście do węzła Kowale,
  2. budowę bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową E65 i Traktem św. Wojciech,
  3. budowę drugiego etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej od ul. Kampinoskiej do ul. Świętokrzyskiej w rejonie węzła Kowale.


Projekt wart 50 mln zł



Zgodnie z umową Województwo Pomorskie i miasto Gdańsk będą współfinansować opracowanie dokumentacji projektowej PKM Południe, która ma powstać do 2026 r. Jej szacunkowy koszt wynosi 50 mln zł.

28 mln zł do projektu dokłada Gdańsk. Środki posłużą do dokapitalizowania spółki PKM i będą sukcesywnie przekazywane przez najbliższe 3 lata. Dzięki temu miasto obejmie 7,5 proc. udziałów w spółce.

PKM Południe: budowa do 2029 r.



Przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędne jest m.in. do ubiegania się o unijne dofinansowanie realizacji PKM Południe.

Jeśli samorządom uda się zdobyć na ten cel pieniądze z UE, wybudowanie aglomeracyjnego odcinka PKM Południe wraz ze zintegrowanymi z nim miejskimi inwestycjami drogowymi będzie możliwe już w obecnej perspektywie unijnej, w latach 2026-2029.

Koszt budowy szacowany jest na 1,8 mld zł.

6 przystanków PKM Południe:

  1. Trakt św. Wojciecha
    • Przystanek PKM Trakt św. Wojciecha.
    • Przystanek PKM Trakt św. Wojciecha.
  2. Madalińskiego
    • Przystanek PKM Madalińskiego.
    • Przystanek PKM Madalińskiego.
  3. Łostowice-Świętokrzyska
    • Przystanek PKM Łostowice.
    • Przystanek PKM Łostowice i teren wokół.
    • Przystanek PKM Łostowice i teren wokół.
  4. Niepołomicka
  5. Przystanek PKM Niepołomicka. Przystanek PKM Niepołomicka.
  6. Wielkopolska
    • Przystanek PKM Wielkopolska.
    • Przystanek PKM Wielkopolska.
  7. Kowale
  8. Przystanek PKM Kowale. Przystanek PKM Kowale.

bra

Miejsca

Opinie (300) 4 zablokowane

  • (4)

    Szkoda, że dopiero PKM pozwoli dojechać bez przesiadek do centrum Gdańska. Do Wrzeszcza dwa autobusy - 262 i 115. Do Gdańska zero.

    • 7 1

    • (2)

      Na pewno bedzie przesiadka w gdańskim stylu w Środmiesciu na SKM. To by było zbyt piekne gdyby można było dojechać z Kowal do np. Wrzeszcza jednym transportem.

      • 4 3

      • Są rzeczy, których nie zrozumiesz... (1)

        • 1 3

        • Np sposób działania trójmiejskiej komunikacji

          • 2 0

    • Najlepsze to są tramwaje ze Świętokrzyskiej.

      Znajdź jedną linię, która skręci w Warszawską i dojedzie na Morenę. Odpowiadam - ziobro takich linii.

      • 3 0

  • A wiadukt AK/Havla/Łostowicka kiedy? (1)

    • 14 4

    • Nigdy

      Bo miasto głęboko wierzy, że budowa dróg powoduje korki... więc żeby zlikwidować korki najchętniej w ogóle zlikwidowałoby drogi, a już broń Boże budować nowe!

      • 7 2

  • Przystanek na Olszynce też mógłby być. (2)

    • 5 3

    • Były konsultacje, teraz projekt

      • 0 1

    • Trochę za późno na to

      Po za tym byłby to przystanek w polu tak naprawdę. Chcieli zrobić przystanek Czerwony Most w tamtej okolicy czy jakoś tak ale zrezygnowano z tego pomysłu

      • 1 0

  • 50mln? (2)

    w zyciu to sie nie zepnie w 50mln, jak zwykle budzety poza realiami i pozniej kombinują i bankrutują

    • 4 7

    • Ale wiesz, ze to budżet na dokumentację i projekt?

      • 9 0

    • 50 mln to za sam projekt, wykonanie, to 1,5 mld

      • 0 0

  • Znowu projekt. Jakaś realizacja czegokolwiek.

    • 12 3

  • Osowa (4)

    Może w końcu zwiększy się częstotliwość pkm z Osowy . Raz na godzinę to nie zachęca do rezygnacji z auta

    • 13 1

    • Mało kto jeździł stamtąd, za to Kaszub pociągi były zapchane to przerzucili je tam. (3)

      • 4 1

      • Mało kto jeździ (2)

        Bo jak robią kolej miejską jeżdżącą raz na godzinę, to równie dobrze mogą jej nie robić. Taniej wyjdzie.

        • 6 0

        • Zgadzam się

          • 2 0

        • Mało kto jeździ? Do pkm na Jasieniu nie ma jak wsiąść. Jeździ zdecydowanie za rzadko

          • 0 0

  • ach te legendy miejskie o nowej Swietokrzyskiej...

    najstarsze starowinki pamietaja i zdazyly sie przeprowadzic, dzieci odchowac, ech naiwnosci...

    • 16 3

  • Szczurek i Łucyk!

    A kiedy taka inwestycja w Gdyni? Potencjał jest ogromny, wystarczy tylko chcieć... współpracować i dogadać się z innymi! A wy tylko wizja i koncepcja, a nie sorry, koncepcja koncepcji, a potem wychodzi z tej koncepcji tyle co bieda węzeł Karwiny!

    • 5 0

  • Niepokoi mnie co ma zawierac Etap II tego projektu . (2)

    • 5 0

    • A co chcesz? To będzie.

      • 2 0

    • Wszystko jest na stronie pkm-południe

      • 2 0

  • Hahah (8)

    Hahaha niby projekt komunikacji, ale włodarze musieli wrzucić przy okazji kilkupasmówkę dla samochodzików. W Polsce nie może być inaczej, wszelkie projekty dla komunikacji publicznej muszą być tak naprawdę dla samochodów. Po prostu nie można zrobić inwestycji na infrastrukturę komunikacji publicznej BEZ samochodzików.

    • 22 49

    • Najpierw przeczytaj, potem komentuj - to pomaga

      • 6 1

    • ten komentarz to takie samozaoranie - wiesz ?

      gdzie ty widzisz tam kilkupasmówkę oprócz tej która już jest ?

      • 5 1

    • Hahaha (4)

      W Gdańsku samochodem dojeżdża więcej mieszkańców niż komunikacją miejską

      • 5 1

      • (3)

        I co w tym złego? Korki były i będą tak jest w każdym dużym mieście w europie a jeśli uważasz za u nas są korki to ponedz na zagłębie ruhry w DE to zobaczysz co to jest korek

        • 2 1

        • Ależ nic w tym złego

          To raktywiszcza uważają że to coś złego. Normalni ludzie po prostu jeżdżą tak jak im pasuje.

          • 1 1

        • W każdym dużym mieście? Pojedź sobie do Berlina i zobacz jak bardzo tam nie ma korków, a jak rozwinięta jest kolej miejska.

          • 0 0

        • tak, pojedź do Ruhry, do Dusseldorfu

          I popatrz sobie jak pogodzono interesy pieszych i zmotoryzowanych użytkowników przestrzeni miejskiej.
          Rozbudowano drogi jednocześnie tworząc nadrzeczne (Ren) bulwary.

          Jednocześnie sprawdź, ile to kosztowało.
          Ruhra to dziewiętnastowieczna aglomeracja, odpowiednik naszego Śląska (Siedmiogrodu), tylko trochę większy...

          • 0 0

    • a warszawska?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane