• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt PKM Południe za 50 mln zł. Prace potrwają trzy lata

bra
21 listopada 2023, godz. 09:00 
Opinie (300)
Projekt PKM Południe obejmuje nie tylko linię kolejową, ale też powstanie bezkolizyjnego przejazdu nad Traktem. św Wojciecha. Projekt PKM Południe obejmuje nie tylko linię kolejową, ale też powstanie bezkolizyjnego przejazdu nad Traktem. św Wojciecha.

Projekt PKM Południe - w ciągu najbliższych dni zostanie ogłoszony przetarg na jego opracowanie. Poza samą linią kolejową obejmie też drugi etap Nowej Świętokrzyskiej oraz wiadukt i estakadę nad magistralą E65 i Traktem św. Wojciecha. Prace projektowe potrwają do 2026 r. Ich koszt jest szacowany na 50 mln zł.




Będziesz korzystał z PKM Południe?

Właśnie została podpisana umowa o współpracy pomiędzy Województwem Pomorskim i miastem Gdańsk, przy współudziale spółki PKM SA, będącą kolejnym krokiem do wspólnej realizacji projektu PKM Południe.

Projekt PKM Południe



- Dokumentację przetargową mamy już praktycznie gotową i trwają jej ostatnie uzgodnienia z naszymi partnerami z samorządów. Gdy tylko uzgodnimy z nimi jej ostatnie szczegóły, ogłoszenie przetargu będzie kwestią kilku dni - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Projekt PKM Południe obejmuje trzy zadania": jedno kolejowe i dwa drogowe.



Co obejmuje projekt PKM Południe?



PKM Południe - projekt obejmuje:

  1. budowę 7,5 km linii kolejowej nr 250 od SKM Śródmieście do węzła Kowale,
  2. budowę bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową E65 i Traktem św. Wojciech,
  3. budowę drugiego etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej od ul. Kampinoskiej do ul. Świętokrzyskiej w rejonie węzła Kowale.


Projekt wart 50 mln zł



Zgodnie z umową Województwo Pomorskie i miasto Gdańsk będą współfinansować opracowanie dokumentacji projektowej PKM Południe, która ma powstać do 2026 r. Jej szacunkowy koszt wynosi 50 mln zł.

28 mln zł do projektu dokłada Gdańsk. Środki posłużą do dokapitalizowania spółki PKM i będą sukcesywnie przekazywane przez najbliższe 3 lata. Dzięki temu miasto obejmie 7,5 proc. udziałów w spółce.

PKM Południe: budowa do 2029 r.



Przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędne jest m.in. do ubiegania się o unijne dofinansowanie realizacji PKM Południe.

Jeśli samorządom uda się zdobyć na ten cel pieniądze z UE, wybudowanie aglomeracyjnego odcinka PKM Południe wraz ze zintegrowanymi z nim miejskimi inwestycjami drogowymi będzie możliwe już w obecnej perspektywie unijnej, w latach 2026-2029.

Koszt budowy szacowany jest na 1,8 mld zł.

6 przystanków PKM Południe:

  1. Trakt św. Wojciecha
    • Przystanek PKM Trakt św. Wojciecha.
    • Przystanek PKM Trakt św. Wojciecha.
  2. Madalińskiego
    • Przystanek PKM Madalińskiego.
    • Przystanek PKM Madalińskiego.
  3. Łostowice-Świętokrzyska
    • Przystanek PKM Łostowice.
    • Przystanek PKM Łostowice i teren wokół.
    • Przystanek PKM Łostowice i teren wokół.
  4. Niepołomicka
  5. Przystanek PKM Niepołomicka. Przystanek PKM Niepołomicka.
  6. Wielkopolska
    • Przystanek PKM Wielkopolska.
    • Przystanek PKM Wielkopolska.
  7. Kowale
  8. Przystanek PKM Kowale. Przystanek PKM Kowale.

bra

Miejsca

Opinie (300) 4 zablokowane

  • Skm

    Oby PKM była obsługiwana przez SKM!!! Polregio to tragedia! Wiecznie spóźniona, z Żukowa wiecznie ograniczony sklad aludzie jak Śledzie poupychani

    • 4 0

  • I to wszystko za 50 mln ??? Jakoś tanio. (1)

    • 2 0

    • zauważyłeś w tekście coś więcej niż "50 mln" ?

      • 0 0

  • Jeśli takt będzie taki sam jak na dotychczasowej...

    PKM-ce to nie wróżę sukcesu.

    • 4 0

  • I znowu ta unia! Przecież Gdańsk chciał płażyńskiego! A temu nie podrodzw z unią

    • 3 2

  • ludzie ogarnijcie się ta pkm to super sprawa ale od początku uruchomienia kursują raz na godzinę czy naprawdę ci co układają rozkład tego nie widzą.w pierwszej kolejności zróbcie porządek z tym co jest, potem podniecajcie się pkm południe

    • 4 0

  • Jar Potoku Kowalskiego

    Z projektu wynika, że w połowie przecięty zostanie Jar Potoku Kowalskiego. Brawo Gdańsk, jak zwykle pozwoliliście na zabudowanie absolutnie każdego cm2 w dzielnicy, a jedyne przyrodniczo atrakcyjne miejsce, które zostało dla mieszkańców jako miejsce spacerów i odpoczynku teraz zostanie zniszczone pod budowę infrastruktury. Niby takie postępowe miasto, ale wszystko jak zwykle załatwiane po polsku! Ha tfu!

    • 7 0

  • 3 lata projekt, 5 lat pozwolenia, 10 lat budowy.

    • 6 0

  • metro a nie PKM

    Budując PKM, zniszczymy tereny zielone, których niewiele zostało, wpiścimy hałas pociągów na osiedla. Pogorszymy tym samym komfort życia. Wiecie jak to w dużych metropoliach funkcjonuje - w Londynie na przykład. Kolejka tuż obok bloków- chcecie powiedzieć - nikomu to nie przeszkadza? Nie wiem czym myślą urzędnicy, ale jeśli ilość mieszkańców będzie gwałtownie rosła w Gdańsku, to metro będzie jedyna opcją niedługo.

    • 1 3

  • A osowa

    Dalej ma 1 pociąg na półtorej godziny...

    • 1 0

  • Doceniam, że na wizualizacji nr 1 Trakt św. Wojciecha zasłonięto patologię.

    Doceniam, że na wizualizacji nr 1 Trakt św. Wojciecha zasłonięto patologię. Mam na myśli to co będzie się działo pod estakadą/wiaduktem. W Trójmieście pod każdym wiaduktem jest teren, który po prostu wygląda strasznie. Degradacji ulega jego warstwa estetyczna, ale także społeczna. Staje się on siedliskiem wszelkiego rodzaju niepożądanych zjawisk. A przecież to bezpośrednia okolica dwóch szkół, do których uczęszczają dzieciaki.
    Miasto powinno zdecydować się na wariant czerwony, poprowadzony tunelem przez wzgórze chełmskie, a nie przecinać Orunię kolejną barierą, która podzieli i zdegraduje raz jeszcze tę dzielnicę.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane