• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt PKM Południe za 50 mln zł. Prace potrwają trzy lata

bra
21 listopada 2023, godz. 09:00 
Opinie (300)
Projekt PKM Południe obejmuje nie tylko linię kolejową, ale też powstanie bezkolizyjnego przejazdu nad Traktem. św Wojciecha. Projekt PKM Południe obejmuje nie tylko linię kolejową, ale też powstanie bezkolizyjnego przejazdu nad Traktem. św Wojciecha.

Projekt PKM Południe - w ciągu najbliższych dni zostanie ogłoszony przetarg na jego opracowanie. Poza samą linią kolejową obejmie też drugi etap Nowej Świętokrzyskiej oraz wiadukt i estakadę nad magistralą E65 i Traktem św. Wojciecha. Prace projektowe potrwają do 2026 r. Ich koszt jest szacowany na 50 mln zł.




Będziesz korzystał z PKM Południe?

Właśnie została podpisana umowa o współpracy pomiędzy Województwem Pomorskim i miastem Gdańsk, przy współudziale spółki PKM SA, będącą kolejnym krokiem do wspólnej realizacji projektu PKM Południe.

Projekt PKM Południe



- Dokumentację przetargową mamy już praktycznie gotową i trwają jej ostatnie uzgodnienia z naszymi partnerami z samorządów. Gdy tylko uzgodnimy z nimi jej ostatnie szczegóły, ogłoszenie przetargu będzie kwestią kilku dni - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Projekt PKM Południe obejmuje trzy zadania": jedno kolejowe i dwa drogowe.



Co obejmuje projekt PKM Południe?



PKM Południe - projekt obejmuje:

  1. budowę 7,5 km linii kolejowej nr 250 od SKM Śródmieście do węzła Kowale,
  2. budowę bezkolizyjnego przejazdu nad linią kolejową E65 i Traktem św. Wojciech,
  3. budowę drugiego etapu ul. Nowej Świętokrzyskiej od ul. Kampinoskiej do ul. Świętokrzyskiej w rejonie węzła Kowale.


Projekt wart 50 mln zł



Zgodnie z umową Województwo Pomorskie i miasto Gdańsk będą współfinansować opracowanie dokumentacji projektowej PKM Południe, która ma powstać do 2026 r. Jej szacunkowy koszt wynosi 50 mln zł.

28 mln zł do projektu dokłada Gdańsk. Środki posłużą do dokapitalizowania spółki PKM i będą sukcesywnie przekazywane przez najbliższe 3 lata. Dzięki temu miasto obejmie 7,5 proc. udziałów w spółce.

PKM Południe: budowa do 2029 r.



Przygotowanie dokumentacji projektowej niezbędne jest m.in. do ubiegania się o unijne dofinansowanie realizacji PKM Południe.

Jeśli samorządom uda się zdobyć na ten cel pieniądze z UE, wybudowanie aglomeracyjnego odcinka PKM Południe wraz ze zintegrowanymi z nim miejskimi inwestycjami drogowymi będzie możliwe już w obecnej perspektywie unijnej, w latach 2026-2029.

Koszt budowy szacowany jest na 1,8 mld zł.

6 przystanków PKM Południe:

  1. Trakt św. Wojciecha
    • Przystanek PKM Trakt św. Wojciecha.
    • Przystanek PKM Trakt św. Wojciecha.
  2. Madalińskiego
    • Przystanek PKM Madalińskiego.
    • Przystanek PKM Madalińskiego.
  3. Łostowice-Świętokrzyska
    • Przystanek PKM Łostowice.
    • Przystanek PKM Łostowice i teren wokół.
    • Przystanek PKM Łostowice i teren wokół.
  4. Niepołomicka
  5. Przystanek PKM Niepołomicka. Przystanek PKM Niepołomicka.
  6. Wielkopolska
    • Przystanek PKM Wielkopolska.
    • Przystanek PKM Wielkopolska.
  7. Kowale
  8. Przystanek PKM Kowale. Przystanek PKM Kowale.

bra

Miejsca

Opinie (300) 4 zablokowane

  • Trzy lata robić projekt hmmm

    • 5 1

  • Idą wybory samorządowe

    To i Kiełbasa odkopana.

    • 9 1

  • A będzie jeździć w takcie jak ta obecna?

    Bo jak ma jeździć raz na godzinę to proponuję od razu sobie ten wydatek odpuścić. Kolej miejska która jeździ tak rzadko jest nikomu niepotrzebna.

    • 8 0

  • Koń by się uśmiał z tymi projektami. Do końca dekady nic nie powstanie

    • 6 0

  • bajki bajeczki

    łykajcie ludzie te bajania, byle tylko zagłosować na jaśnie pannę, chociaż osobiście nie wierzę w uczciwość żadnych wyborów ale głosujcie, jaśnie panna wam wszystko obieca

    • 10 1

  • Łatwiej i taniej by było jakieś centrum miasta im na tym południu zbudować

    po co tu mają jeździć, niech siedzą u siebie

    • 6 3

  • Takich cudów to jeszcze w życiu nie widziałem.

    Lepiej obiecać każdemu lot w kosmos niż te bzdury, bardziej wiarygodne przynajmniej.

    • 6 2

  • Tam by wystarczyły dwie linie tramwajowe (10)

    budowa PKM to po prostu objaw megalomanii bo tutaj nic taniej się nie da. Bydgoszcz ma połączenie tramwajowe z Fordonem(100 tys mieszkańców) i podobny dystans od Centrum. Poznań ma szybki tramwaj który pokonuje podobny dystans co planowana kolej z Kowal na Orunię. Warszawa buduje tramwaj na Wilanów...Po drugie budowa PKM na Południe sprawia ze tramwaj do Wrzeszcza jest zbyteczny(II etap zakłada połączenie trasy z Kowal do obecnej - tym samym szybciej dojedziemy koleją niż tramwajem)

    • 5 3

    • (1)

      To co mieliby zrobić tramwaj na Kowale? Jechałby milion lat.

      • 7 0

      • A w Łodzi są podmiejskie tramwaje i jeżdżą miliony lat?

        • 0 0

    • Przecież komuniści mieli taki plan. (6)

      Nawet był pas rezerwy terenu, tramwaj z Chełmu na Górną Orunię i dalej na te wszystkie nowe osiedla aż na Rotmankę i do Pruszcza. No ale dziewczynkom się to nie podobało, bo komunistyczne i zabudowali rezerwę pod tramwaj. Tak się bawią solidurni.

      • 5 1

      • (3)

        Tramwaj do Pruszcza? Może od razu do tczewa? Miałby milion przystanków, milion świateł po drodze i trasa zajmowałaby godzinę.

        • 2 2

        • a do Jelitkowa ile jedziesz ? (2)

          • 4 0

          • (1)

            Kto jeździ do Jelitkowa z dworca? Tramwajem na Jelitkowo na pewno nie jedzie się godzinę. Ale to bez sensu. Lepiej skmka podjechać bliżej i w tramwaj wsiąść na kilka przystanków

            • 1 4

            • "Tramwajem na Jelitkowo na pewno nie jedzie się godzinę"

              Masz rację...
              Tramwajem do Jelitkowa jedzie się dłużej niż godzinę...

              • 6 0

      • To nie była rezerwa pod tramwaj a własnie pod SKM

        Podobnie jak w miała być linia w pasie nadmorskim z mostem nad Wisłą...

        • 3 0

      • Były też plany Przymorskiej SKM może też trzeba je zrealizować?

        • 1 0

    • "sprawia ze tramwaj do Wrzeszcza jest zbyteczny"

      I o to chodzi...
      Tramwajarskie pomysły we Wrzeszczu wołają o pomstę do nieba...

      PKM komunikuje nie tylko Południe, ale i sąsiednie miejscowości.

      • 3 0

  • Dziwne jest tylko, że nie ma wizualizacji jak te tory są podpięte pod stare, jak ta kolejka podjeżdża pod górę i jak zakręca. (1)

    Nie ma takiej wizualizacji bo tego się po prostu nie da zrobić, to fikcja z tą kolejką, ładują was aż miło.

    • 7 3

    • długa i łagodnie wznosząca się estakada

      ...zaczynająca się przy Opływie Motławy.
      Stąd odbicie torów w kierunku Żuław i objazd terenów warsztatów kolejowych...

      W połączeniu z drogą może dać ciekawe rozwiązanie likwidujące bolączkę tego miejsca, czyli kolizyjne przejazdy na Oruni...

      Deweloperzy nie pozwolą, to zbyt łakomy teren...

      • 0 0

  • Jak będzie jeździła raz na godzinę jak teraźniejsza PKMka to nie wróżę sukcesu.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane