• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt kładki z lotniska do stacji PKM będzie poprawiony. Pójdziemy krótszą drogą?

Maciej Naskręt
10 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
W ubiegłym tygodniu wmurowano kamień węgielny pod budowę stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Port Lotniczy. Budowa całej linii ma się zakończyć w połowie 2015 roku. W ubiegłym tygodniu wmurowano kamień węgielny pod budowę stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Port Lotniczy. Budowa całej linii ma się zakończyć w połowie 2015 roku.

Władze lotniska i szefostwo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przeanalizują dokumentację kładki łączącej powstającą stację PKM z Terminalem T2. Spotkanie w tej sprawie ma odbyć się jeszcze w tym tygodniu. Jest szansa, że podróżni będą mieli bliżej z pociągu do samolotu.



Po naszym artykule z czerwca o tym, że kładka łącząca port lotniczy z powstającym przystankiem PKM nie jest zbyt przyjazna dla pasażerów, inżynierowie jeszcze raz przemyślą plany obu inwestycji.

Przypomnijmy: spółka Port Lotniczy Gdańsk, zarządzająca gdańskim lotniskiem, zakłada, że piesi po przylocie przejdą z nowej części terminalu do stacji PKM kładką w kształcie litery "L". Ten zawijas wydłuży drogę pasażerom o ok. 60 metrów. Pierwotnie PKM proponowała budowę kładki prostopadle wychodzącą z terminala w kierunku peronu. Okazało się jednak, że na jej drodze stoi filar podtrzymujący konstrukcję rozbudowywanej części terminala, którego w żaden sposób nie można przesunąć.

Możliwe jednak, że piesi pójdą krótszą drogą.

- Kładki co prawda nie przesuniemy, ale proponujemy przedłużenie peronu przy lotnisku do wysokości proponowanego przez nas wejścia - powiedział Trojmiasto.pl Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk.

Z naszych informacji wynika, że pod koniec minionego tygodnia władze lotniska wysłały pismo w sprawie korekty projektu budowlanego do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W poniedziałek dokument dotarł już do kolejarzy.

- Nasi projektanci analizują propozycję portu lotniczego. W tej sprawie ma odbyć się wewnętrze spotkanie, na którym zostanie ustalone dalsze działanie - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.

Oprócz kładki piesi będą mieli do dyspozycji dwa zejścia z peronów na poziom ulicy. Niestety, nie będą one wyposażone w schody ruchome. Powód? Przykład dla wykonawcy - spółki PKM - płynie z Parku Handlowego Matarnia, gdzie ruchome pochylnie wystawione na zimowe warunki atmosferyczne są wyłączone przez obsługę, by nie uległy uszkodzeniu.

Rozbudowa Terminala T2 i budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową to dwie równoległe w czasie inwestycje. Obie mają zakończyć się w połowie 2015 r. Pierwsze przedsięwzięcie zakłada zwiększenie kubatury istniejącej hali o ok. 30 proc. Budowlańcy powiększą halę w kierunku zachodnim - wzdłuż lotniska. Pierwsza łopata ma być wbita we wrześniu, na początku lipca został ogłoszony przetarg na wykonawcę rozbudowy. W nowej części terminalu mają być obsługiwane przyloty.

Drugie przedsięwzięcie - budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - obejmuje wykonanie, zaraz za ulicą, przed frontowymi drzwiami terminalu T2, stacji kolejowej Gdańsk Port Lotniczy, która powstanie jednocześnie z linią łączącą Wrzeszcz z Osową.

Miejsca

Opinie (76) 8 zablokowanych

  • Wiadomo że będzie to jak zawsze bubel. (1)

    Potem remonty, naprawy itd. Przecież już to znamy. Na końcu tłumaczenie że to wina błędów w projekcie i gitara. Polski bubel jak każdy inny.

    • 7 3

    • najwiekszym bublem jestes ty

      • 2 4

  • I tak szybko się zorientowali a nie po robocie.... co za kraj śmieszny ta Polska (2)

    pomijając już to że trasa PKM jest taka że będzie się nią dłużej jechało na około niż samochodem

    • 6 8

    • Przede wszystkim chodzi o to, żeby nie jechać samochodem, nie płacić za parking, nie tworzyć korków (w których stracisz tyle czasu, że droga na około zrobi się krótka). Pomijając już to, że ta kolejka nie ma służyć jedynie do dojazdu na lotnisko.

      • 6 1

    • To jedź do Ameryki. Tylko się nie zdziw.

      • 4 0

  • ...a dlaczego to Port Lotniczy ma ustąpić??? (2)

    ...niech Pomorska Kolej Metropolitalna przesunie przystanek...

    • 5 7

    • mhm... smieszny pomysl;)

      • 0 0

    • o jejku, to miała być ironia...

      ...ale przepraszam, pomyliłem się, nie doczytałem. logiczne się wydawało, że jak dwie firmy wypracowują kompromis to będzie on sensowny i w imię dobra użytkowników a tu okazuje się, że jednak lokalizacji wejścia do terminalu nie zmienią (zamiast w połowie terminalu to wejście będzie gdzieś na jego krańcu)...

      • 0 0

  • Gdzie był rozum?

    Dlaczego już na etapie projektu tworzy się kretyńskie rozwiązania? Nie znam się na projektowaniu, ale wystarczy popatrzeć na pierwotny plan, aby stwierdzić, że projekt kładki "L" jest nie do przyjęcia.

    • 8 2

  • schody ruchome

    W dzisiejszych czasach to podstawowy standard. Co za tlumaczenia.... to nie mozna ich zadaszyc albo obudowac?!

    • 7 1

  • Oj panie Kłoskowski nieładnie

    Przecież ten filar nie ma szerokości 60m! Dlaczego zatem tak daleko przesuwają wejście do terminalu?! To chyba wie tylko prezes Kloskowski...
    No i ta śmieszna propozycja wydłużenia peronu - po co skoro długość pozostałych peronów pozostanie nie zmieniona. Pociąg od tego dłuższy nie będzie, a zatem PRZEJŚCIE PIESZE BĘDZIE NA TĄ SAMĄ ODLEGŁOŚĆ obojętnie czy po kładce w kształcie litery L czy po peronie.

    • 8 1

  • niemozliwie normalnie, az trudno w to uwierzyc

    to juz nie Polska chyba. Jak to mozliwe ze w fazie projektowania spotykaja sie dwie strony w celu optymalizacji projektu??
    Artykul na cala strone, gawiedz komentuje i nie moze sie nadziwic tej, jakze powszechnej gdzie indziej, normalnosci...

    A autor tego tekstu zarobil sobie pisaniem o oczywistosciach inzynierskiego swiata. I dobrze. W normalnym kraju by nie zarobil za ten tekst, bo nie musialby pisac (problem nie istnialby od poczatku inwestycji).

    A gdzie sonda o kladce:
    czy chcesz chodzic:
    po dlugiej kladce z peronu,
    krotkiej kladce z peronu,
    na plasko od przystanku autobusowego ew. taxi?

    • 6 1

  • Trochę logiki (1)

    A jakim cudem pasażer ma mieć bliżej skoro kładka dalej będzie w tym samym miejscu łączyć się z terminalem. Przecież droga będzie taka sama tylko pasażer pokona ją peronem, a nie kładką.

    • 9 0

    • Cśśś... nie psuj dnia rozgwiazdom :)

      • 4 0

  • dla nich to ok. będzie nowy projekt

    będą nowe roboty. A kto z to zapłaci . Pan , ja....

    • 5 0

  • nie zebym byl obiezyswiatem, ale... (3)

    nie znam wiekszego lotniska, na ktorym nie dralowoaloby sie z jednego konca na drugi. fast tracki, nawet kolejka wewnatrz terminalami sie zdarza. wyjscie na miasto bezposrednio na pociagi tez bywa kladkami po kilkaset metrow. co w tym dziwnego? jesli bedzie zadaszona i normalna powierzchnia do ciagniecia walizy, to ja problemu nie widze - porownojac iles tam lotnisk odwiedzonych w zyciu

    • 7 0

    • (1)

      daleko nie szukac Irasiad: Kopenhaga, tam do pokonania pieszo masz prawdziwe hektary,

      nie czytaj, ze bronie tego gdanskiego lotniska, tylko podaje suchy fakt.

      • 2 0

      • tylko CPH jest CIUTELECZEK większe niż GDN

        • 0 0

    • bo to po prostu nie najlepiej zaprojektowane terminale pod względem ergonomicznym...należy uczyć się na błędach a nie je powielać, albo przechodzić nad nimi do porządku dziennego...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane