• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt kładki z lotniska do stacji PKM będzie poprawiony. Pójdziemy krótszą drogą?

Maciej Naskręt
10 lipca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
W ubiegłym tygodniu wmurowano kamień węgielny pod budowę stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Port Lotniczy. Budowa całej linii ma się zakończyć w połowie 2015 roku. W ubiegłym tygodniu wmurowano kamień węgielny pod budowę stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Port Lotniczy. Budowa całej linii ma się zakończyć w połowie 2015 roku.

Władze lotniska i szefostwo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przeanalizują dokumentację kładki łączącej powstającą stację PKM z Terminalem T2. Spotkanie w tej sprawie ma odbyć się jeszcze w tym tygodniu. Jest szansa, że podróżni będą mieli bliżej z pociągu do samolotu.



Po naszym artykule z czerwca o tym, że kładka łącząca port lotniczy z powstającym przystankiem PKM nie jest zbyt przyjazna dla pasażerów, inżynierowie jeszcze raz przemyślą plany obu inwestycji.

Przypomnijmy: spółka Port Lotniczy Gdańsk, zarządzająca gdańskim lotniskiem, zakłada, że piesi po przylocie przejdą z nowej części terminalu do stacji PKM kładką w kształcie litery "L". Ten zawijas wydłuży drogę pasażerom o ok. 60 metrów. Pierwotnie PKM proponowała budowę kładki prostopadle wychodzącą z terminala w kierunku peronu. Okazało się jednak, że na jej drodze stoi filar podtrzymujący konstrukcję rozbudowywanej części terminala, którego w żaden sposób nie można przesunąć.

Możliwe jednak, że piesi pójdą krótszą drogą.

- Kładki co prawda nie przesuniemy, ale proponujemy przedłużenie peronu przy lotnisku do wysokości proponowanego przez nas wejścia - powiedział Trojmiasto.pl Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk.

Z naszych informacji wynika, że pod koniec minionego tygodnia władze lotniska wysłały pismo w sprawie korekty projektu budowlanego do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W poniedziałek dokument dotarł już do kolejarzy.

- Nasi projektanci analizują propozycję portu lotniczego. W tej sprawie ma odbyć się wewnętrze spotkanie, na którym zostanie ustalone dalsze działanie - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.

Oprócz kładki piesi będą mieli do dyspozycji dwa zejścia z peronów na poziom ulicy. Niestety, nie będą one wyposażone w schody ruchome. Powód? Przykład dla wykonawcy - spółki PKM - płynie z Parku Handlowego Matarnia, gdzie ruchome pochylnie wystawione na zimowe warunki atmosferyczne są wyłączone przez obsługę, by nie uległy uszkodzeniu.

Rozbudowa Terminala T2 i budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową to dwie równoległe w czasie inwestycje. Obie mają zakończyć się w połowie 2015 r. Pierwsze przedsięwzięcie zakłada zwiększenie kubatury istniejącej hali o ok. 30 proc. Budowlańcy powiększą halę w kierunku zachodnim - wzdłuż lotniska. Pierwsza łopata ma być wbita we wrześniu, na początku lipca został ogłoszony przetarg na wykonawcę rozbudowy. W nowej części terminalu mają być obsługiwane przyloty.

Drugie przedsięwzięcie - budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - obejmuje wykonanie, zaraz za ulicą, przed frontowymi drzwiami terminalu T2, stacji kolejowej Gdańsk Port Lotniczy, która powstanie jednocześnie z linią łączącą Wrzeszcz z Osową.

Miejsca

Opinie (76) 8 zablokowanych

  • droga

    a co z drogą łączącą Barniewice z Rębiechowem która zostanie przecięta koleją...też ją zamniecie(prypomnę że tą drogą skracają sobie ludzie dojazd do Osowy i obwodnicy po zamknięciu trasy Słowackiego tuż przy lotnisku).wszystko rozwalcie zamknijcie i będzie fajnie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane